PDA

Zobacz pełną wersję : Klasyka tematu... Zgasł, kręci, nie odpala - B18C4



Kriss91
01-01-17, 09:46
Panowie,
Honda zrobiła mi wczoraj fantastyczną niespodziankę na nowy rok.

Pacjent: Honda Civic Coupe '98 ze swapem na B18C4 (remontowany słupek w wakacje)

Od nie pamiętam kiedy, silnik normalnie odpalał oraz pracował. Nagle wczoraj podczas jazdy, przy hamowaniu silnikiem silnik zaczął dziwnie pracować (wydawałoby się na 3 gary). Dosłownie sekundę później, silnik pracował już identycznie jak wyżej nawet przy dodawaniu gazu. Obroty spadły do zera jak przy hamowaniu silnikiem, bez reakcji na pedał gazu i Honda po prostu zgasła.

Ani chwilę później, ani nawet po 2 godzinach czekania samochód nie był w stanie odpalić.

Z rzeczy które zdołałem zrobić, zdiagnozować i ustalić na miejscu:
-paliwo jest; jeżdżę na tym samym od 250 kilometrów więc raczej nie tędy droga
-pompa paliwa jest słyszalna po przekręniu kluczyka
-przekaźniki w środku są słyszalne po przekręceniu kluczyka
-Immobiliser w kompie jest wywalony (komp to P08 z mapą ze strojenia w wakacje)
-błędów po samodiagnostyce brak
-rozrusznik normalnie kręci silnikiem podczas prób odpalania (zresztą auto zgasło samo, więc to raczej nie to)
-Silnik dostaje iskrę (wykręcona jedna świecą i po podłączeniu kabla WN, zmasowana z budą auta; iskra jest)
-Przy kręceniu silnikiem wyczuwalny jest po chwili zapach paliwa (pytanie tylko czy jest to paliwo z kolektora czy jakiś drobny wyciek. Kałuży pod autem niestety nie było)
-podciśnienia i wtyczki czujnikow oraz listwy paliwowej wydają się być ok
-Aparat zapłonowy miał wymienianą cewkę, palec, kopułkę i moduł - wszystko 1,5 roku temu

Na więcej nie dałem rady na mrozie. Auto stoi póki co na mieście i czeka. . . Tak jak mówiłem, silnik kręci i nawet nie wykazuje ochoty odpalić.

Macie jakieś pomysły?... :)

gibonek
01-01-17, 13:04
zmierz kompresje pierwsze co kup sobie manometr,jak z kompresją będzie wszystko ok jeśli będzie równa na wszystkich garach mniej więcej to wtedy można dalej szukać

kazik2_h9w3
01-01-17, 13:12
Moze alarm ?? Ja raz tak mialem
Z rozrusznika nie odpalal ale z popychu owszem

Kriss91
01-01-17, 15:15
zmierz kompresje pierwsze co kup sobie manometr,jak z kompresją będzie wszystko ok jeśli będzie równa na wszystkich garach mniej więcej to wtedy można dalej szukać
No w teorii miałoby to sens i oczywiście do sprawdzenia dla pewności, ale żeby kopresja zniknęła na raz na przynajmniej 2-3 cylindrach to trzeba byłoby mieć niesamowitego pecha. Na 3 garach by odpaliła.



Moze alarm ?? Ja raz tak mialem
Z rozrusznika nie odpalal ale z popychu owszem
Do sprawdzenia. Alarm jednak reaguje na uzbrojenie i rozbrojenie. Powinno być chyba ok?

kazik2_h9w3
01-01-17, 15:23
U mnie w puszcze od alarmu jakis przekaznik wariowal po załączeniu na krotko auto odpalalo z kluczyka

Kriss91
01-01-17, 15:47
Niestety u mnie nawet na chwilę nie odpala :/

gibonek
01-01-17, 16:43
jeśli kompresja jest to jak jest zapłon nie ma szans żeby nie odpaliło nawet na chwile,więc ja pierwsze co sprawdził bym cewkę moduł to że te części były jakieś czas temu wymieniane nie znaczy że są sprawne,albo podmienił aparat ,ewentualnie możesz mieć problemy z paliwem jak z zapłonem wszystko będzie ok,wtedy pasowało by odkręcić listwę i sprawdzić czy wtryski podają paliwo

Kriss91
01-01-17, 17:05
Też raczej niestety obstawiam aparat. Oczywiście, że nie jest przesądzone, że cewka i moduł są na pewno dobre.

Można w jakiś łatwy sposób sprawdzić czujnik położenia wałka rozrządu?

Dzisiaj ściągnę auto do domu i zobaczymy

kazik2_h9w3
01-01-17, 17:42
Pewno w manualu jest to opisane

garaż
01-01-17, 21:17
Diagnoza wstępna jest prosta bez zbytniego rozbierania. Zapłon , świecą się kontrolki - ok , brak błędów - ok , pompa się uzbraja i wyłącza - ok , kręcisz - sprawdzasz do ilu spada napięcia na aku - ok , nie odpala , wykręcasz świece i sprawdzasz czy śmierdzi paliwo a świece "zalane" - diagnoza brak zapłonu. Brak zapłonu , cewka , moduł , przewody ...

Kriss91
01-01-17, 22:18
Ok, wiem już trochę więcej. Przy trochę dłuższym kręceniu (oczywiście bez skrajności) auto odpalilo, ale działało na 3 cylindry. Jedna świeca była bardzo mokra od paliwa. Oczyszczona i wkręcona, ale bez zmian w działaniu silnika. Nawiasem mówiąc iskra na tym konkretnym cylindrze również obecna.

Sytuacja nie ulega zmianie również podczas jazdy. Silnik jest cały czas mocno zalewany i tylko momentami chodzi poprawnie.

Moje typy to zacinające się wtryskiwacze albo wariujący komp.
Co Wy na to?

kazik2_h9w3
01-01-17, 22:21
Zamień wyryski kolejnoscia i zobaczysz czy cos sie zmieni

Fawor
03-01-17, 15:32
Dwa typy z którymi wcześniej spotkałem sie u mnie:
1. najbardziej prawdopodobny w tuningowym kompie - nie łączy prawidłowo kość, eprom. Miałem tak u siebie, auto jechało i zgasło. Wszystko teoretycznie jest, a auto nie odpala. Po ponownym wpięciu wróciło do życia samo.
2. jesli jednak nic nie pomaga to podmieniłbym jakiegokolwiek kompa z Bserii na Twoim OBD
3. jesli nadal nic to moduł - zapłon jest, ale nie w tym miejscu co powinien.

wiesko1261
03-01-17, 17:25
zmierz ciśnienie na cylindrach :) będzie więcej wiadomo (wyeliminujesz wypalenie zaworów )
znajomy ma podobny przypadek pracy na 3 gary (b18) po podmianie wtrysków jest lepiej , ale klepie i czasem kuleje na trzecim cylindrze :) wcześniej chodził tylko na trzech

przed świętami podmieniałem głowicę znajomemu (b7 na z6 minime +nowy rozrząd ) i miałem też kłopot z odpaleniem ,rozrząd idealnie na znakach , paliwo wtryski dawały ,iskra na wszystkich świecach , w odpowiednim momencie ,a zero reakcji :) i smród paliwa
dopiero po zmianie aparatu od z6 , nowe przewody WM i świece :confused: dopiero odpalił , jaja jak berety :) pierwszy raz od 7 lat

Kriss91
03-01-17, 20:29
Dzięki wszystkim z Was za podpowiedzi. Był podmieniany komp, jak i wtryski, ale cały czas to samo - auto działało na 3 garach i było mocno zalane.

Po oględzinach Sarena wyszło, że jeden wtrysk cały czas dostawał sygnał (ciągłe otwarcie), a więc problem w wiązce... :/

PS. Ciśnienie sprężania ok na wszystkich garach :)