Zobacz pełną wersję : Stożek-problem se spalaniem
Witam.Mój problem polega na tym ze od kiedy założyłem filtr stożkowy do mojego Civica zaczął dużo więcej palić. Pomyslałem ze nic tylko przez stozek, dostaje wiecej powietrza i pali wiecej. Po tygodniu takiej jazdy wrociłem do zwykłego filtra, zamontowałem puszke z powrotem i cała reszte jak potrzeba i niestety pali tak samo;/ zawsze za 100zł robiłem 300km teraz nie całe 200:((przy spokojnej jeździe) Nie wiem co sie mogło stać i czy to wina stozka. jestem bezradny i nie wiem co mam robic a dalej jezdzic tak nie chce. Ktos mi powiedział ze mogł sie rozregulować komputer. Na prawde nie wiem i prosze o pomoc:(( z gory dziekuje:)))
ja na seryjnym za 100 robie 250 km. a co to znaczy spokojna jazda? przy jezdzie do 3000 H nie chce jechac....
zrob reset kompa
dokładnie do 3000H ale nie o to tu pytam, wiem tylko tyle ze duzo wiecej pali
Ktos mi wytłumaczy jaka moze byc tego przyczyna?
coś jest nie tak bo wychodzi że spalanie skoczyło ci do ok.11~12L/100 - ja mogę tylko powiedzieć że u mnie po założeniu stożka spalanie wzrosło o ok. 0,5L na 100 przy bucie. Spokojnie jadąc spalanie bez zmian. Oprócz stożka jeszcze coś zmieniałeś - kolektor ?? :>
Zaczeło sie tak dziac dopiero na tym stozku nigdy wczesniej tak nie miałem:(( i nic wiecej nie ruszałemi. wez tu jeździj;/ Pomocyy;/
Zrób reset ECU z nauką... i zobaczysz czy coś się zmieni
w seryjnym dolocie jest czujnik- moze on sie uszkodził?
Czujnik jest dopiero za przepustnica jesli masz na mysli IAT 'a ja bym stawil na sonde przy tak duzym wzroscie spalania moze był juz na wykonczeniu przy stozku dostal wiecej temp. a przy niezrobieniu reseta po zamontowaniu stozka ecu moglo podawac wiecej paliwa ktore nie spalone spadalo na sonde i moglo ja tak uszkodzic, a nawet jesli by sie zrobilo reseta to przy jakiejs innej niesprawnosci moglo by sie wydazyc taksamo ALE to maloprawdopodobne ;]. Jak masz mozliwosc podmien sode z jakims koleszka i pojezdzij z nia pare dni. A moze poprostu lapie gdzies lewe powietrze (dlubales cos przy czymkolwiek? zanim zaczela wiecej jarac?) duzo jest opcji moze nieszczelnie zalozyles ten gumowy rekaw na puszke, moze nie wozyles odmy na ten gumowy rekaw, moze masz przetarte albo zmurszale te gumowe przewody za czarna puszka nad wtryskiem, a auto jezdzi tak jak jezdzilo znaczy czy ma wigor? ;]
Wydaje mi sie ze do sady sie nie dotykałem. Wczoraj zrobiłem reset kompa ale nie miałem czasu juz na wyjazd i sprawdzenie. Dzis sprawdze jak mowisz wszystkie łaczniki przy puszcze i sprawdze czy nie łapie lewego powietrza. Bawiłem sie tylko ze stozkiem, auto jezdzi bez zmian. Moc ta sama tylko ze stozkiem było głosniej.
Z tą sondą dałeś mi do myślenia, mam nadzieje ze to nie ona się popsuła:|
Przy tak drastycznym wzroscie spalania sonda to jedyne co mi sie nasuwa na mysl...smmieszne bo ja u siebie na wiosne tez zakladalem stozek i pierwsze co zobaczylem to to ze spalanie mi wzroslo tak do 10.5 myslalem ze hamulce nieodbbijaja potem zrobilem analize spalin wyszlo ze zabogata mieszanka ale sonda niby dzialala bo dawala dobre napiecie ale nie chcialem wywalac kasy na jej poprawne sprawdzenie czy zmiany napiecia sa tak czeste i szybkie jak powinny. Zrobilem wszystkie wezyki od podcisnienia uszczelnilem dobrze odme wrocilem do standardowego filtra powietrza i spalanie wrocilo prawie do normy 8,5-8.7 a bylo czasami nawet 7,5-8.2 mysle ze sonde mam na wykonczeni i jeszcze jakos dziala, a jeszcze moze byc termostat ktore gdzies moze sie przycinac. Sprawdz pierw to co pisales wczesniej, a jesli chodzi o spalanie po resecie to u mnie przez pierwsze 300 kilometrow po resecie pali mi wiecej dopiero po 300 wraca do normy. Walcz z tym i dawaj znac co i jak ;]
Hmm ja dolacze sie to tematu
Mam podobny problem tylko ze spalanie w miescie duzzze ok 11 a trasa 6,5
stozek / kol 4-2-1
macie jakis pomysl ????
Wiec tak. Dziś zatankowałem pół zbiornika i będę sprawdzał co i jak. Skoro mówisz ze zmiany u Ciebie zaszły dopiero po 300km to u mnie szybko to sprawdzę ponieważ robię dużo kilometrów na dzień:) Będę pisał na bieżąco jeżeli coś się zmieni.Mam cichą nadzieje ze to Tylko komp zaszalał;) heh
Zapomniałem dodać ze do stożka było doprowadzone zimne powietrze ze zderzaka rura stosowana w wentylacjach.
Ps.
Myślałem o kolektorze 4-2-1 ale skoro na stożku tak drastycznie wzrasta spalanie, to co będzie na pełnej przelotówce? 20\100? hehe
Hej
ja mam stożek i kolka 4-2-1 i z tego co widzę to przy butowaniu spalanie wzrosło o 0,5L-1L MAX
a przy spokojnej jeździe podejżewam że jest ono takie samo
MichalQP tez mialem doprowadzenie powietrza ze zderzaka ale jesli nie jest to tak szczelne jak oryginalny box na filtr to w momencie 100% otwartej przepustnicy stozek zasysa tez powietrza bedace obok niego, tak jak piszesz oby to byla tylko chwilowa warjacja ecu :) a na marginesie sprawdz jeszcze ta wtyczke w ktora wchodzi kabelek od sondy moze sie poluzowal pin i nie ma dobrego przejscia? 3m kciuki ;]
81saren zalezy w jakim miescie i jak jezdzisz ale 11 przy czestym staniu i dynamicznym ruszaniu dojdzie przy takim setapie do 11 wiecej powietrza wiecej beny lepsze odprowadzenie spali i juz jest z 10 L natomiast widac ze w trasie ladnie schodzi do 6.5 czyli wszystko OK :) a pozatym to ten kolektor wydaje mi sie dziwny jesli chodzi o te aftermarketowe maja one dwa miejsca do montowania sondy na jednej rurce przez złączeniem i na jednej ale tej grubszej juz po zlaczeniu, a na tej pierwszej sonda na bank rozgrzewa sie dluzej przynajmniej w d15b2 ktore ma jednożyłowa sonde bez grzałki... i inaczej wyglada spalanie jak caly czas jezdzisz po miescie a inaczej gdy jezdzisz po miescie a potem na chate wracasz normalna szybką suchą szosą Szedł Sasza susząc szorty :D sory musialem to napisać ;]
fazer mam setup od b7 i sonde 4ro zylkowa i mam zalozona zaraz na rurce przy glowicy w standardowym miejcu
czyli co mam ja prznoesic na srodek?? niebawem bedzie z6
mysle ze bchyba sensu niema
jezdze po warszawie w korkach spokojnie bez palowanie <bez sensu> a i jak jade normalnie to do 4k rpm
To nizsze spalanie jest jak najbardziej si ale prawde mowiac nie wiem ile moze spalic na takim setapie b7 mysle ze w 11 korQ bedzie "normalne" ojcu w fabi 1,4 w korku po 10 minutach podjazdow, zatrzyman i stania komp pokazuje srednie spalanie na poziomie 15-18 L !!a w tym czasie przejechal moze kilometr gora dwa wiec Hanka wypije podobnie mimo ze fabka ma 60 a Civk'a ok 100 kuca (a Civ'ka i tak przy dynamicznym stylu jazdy jest ekonomiczniejsza niz fabka) u Ciebie jest grzalka na sondzie wiec nie musisz sie martwic miejscem sondy ja u siebie widzialem roznice (na analizatorze spalin i po portwelu;) masz tez 117 kuniuf i ladny moment jak na 1.5 mysle ze Twoje spalanie jest normalne, ale bał bym sie na mysl o zimie ;)
hehe na zime juz bedzie inny setup mysle ze na glowicy z6 wszystko sie zmieni radykalnie to sa tylko takie moje myslii ehh no coz pozostaje tylko jezdzic i niezwracac na to uwagi ma byc przyjemnosc :)
Ogolnie dzieki wielkie
Witam ponownie. Niestety po resecie kompa u mnie w aucie spalanie nie poprawiło się.
Wiec od czego mam teraz zacząć? Sonda?
Jesli sprawdziles szczelnosci to sprawdzil bym sonde, ale jesli masz mozeliwosc to podmien sie z kims sonda zebys nienarazal sie na niepotrzebny wydatek ;]
robercikwawa
07-09-08, 17:50
[
jak zrobic reset kompa ja mam hanke 5 gen silnik 1.3 gaznik :)d13b2
OK. Sprawdzę jeszcze raz szczelność i poczekam aż przejeżdżę jeszcze jeden bak paliwa, zobaczymy wynik końcowy i wtedy będę kombinował z sondą. Kolega ma też Civ Vgen więc nie powinno być problemów z sondą. Z Góry dziękuje za pomoc:))
Jeszcze się odezwę:)
Hehe nie wiem co jest z moim autem. Dziś zrobiłem za 120zł 400km:) przy różnej jeździe:) tylko do takiej maksymalnej rezerwy ze pod koniec dłużnej kręcił żeby odpalił:)
zapytaj jeszcze w tym temacie gdzie kupisz olej do hondy albo jak wymienić rozrząd ;/
na forum EDYTUJEMY swoje posty a nie piszemy kolejne
na forum staramy sie pytac w danym temacie o rzeczy zwiazane z tematem a nie o cały "przegląd dnia"
Fazer napisales sprawdzic sonde a jak sprawdzic domowymi sposobami bez warsztatu
czy jest okiej
zapewne usłyszysz y pierw zrobić sobie samo-diagnostykę, a o niej to już poszukaj na forum bo było.
mi po zalożeniu stożka K&N i power rurki i dolotu zimnego powietrza ze zderzaka spalanie w miescie wychodzi 8l a na trasie 6,9l. Według mnie to kompletnie nie wina stożka. generaalnie honda trzeba umieć jezdzic zeby spalanie bylo male. lekko wciskac gaz a biegi zmieniac ok 3500obr/min Bo jak bedziesz zmienial na ok 2800 jak to wiekszosc robi to to następny bieg bedzie mial za niskie obroty a wtedy tez wiecej paliwa łyknie
Zmiana biegu zdarza mi się przy ok 6000obr\min :) nie lubię jak mnie ktoś wyprzeda:D
Chyba Kupie sobie wkładke K&N. Zobaczymy wtedy:)
Zmiana biegu zdarza mi się przy ok 6000obr\min :) nie lubię jak mnie ktoś wyprzeda:D
no to w takim razie wszystko w normie. ja jak jezdze ostro to spokojnie 9.5 spali a jak by ktoś dosłownie cały czas pałował to pewnie koło 10 wyjdzie :)
Jak juz nie raz na forum napisano stożek (a raczej dźwięk zasysanego przez niego powietrza) prowokuje do głębszego wciskania gazu :)
Ja nie umiał bym żyć bez tego dzwięku. W życiu nie zmienił bym z powrotem na wkładkę. W brew pozorom mało które auto po założeniu stożka wydaje tak piękny dźwięk (pełen wtrysk, 16v i odpowiedni zapłon).
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.