PDA

Zobacz pełną wersję : Obroty/check engine EM2



Nenek_
27-12-16, 19:50
Heeej wszystkim!
Od mniej więcej tygodnia jestem posiadaczem niebieskiej EM2 z silnikiem D16V1
I niestety pierwszy post jaki tutaj dodaję to związany z problemem :/
Więc
Auto generalnie technicznie oglądane z mechanikiem i według niego git. Silnik klekocze troszkę ale to ponoć nie problem bo to wina ustawien zaworów, ale ten mechanik mówił że jeśli ma gaz to to ustawienie jakie jest jest dobre
Dziwna rzecz była z obrotami, ale ten mechanik nie czepiał się tego. Szczegóły za chwilę :D
Silnik ciągnie jak trzeba, ładnie pracuje, mocy nie brakuje :D
Aleee...
Po kilku odpaleniach zaświecił się chceck
Silknik mimo błedu pracuje tak jak bez błędu
Sprawdziłem błąd i wyszło P0172-mieszanka zbyt bogata
I teraz jaka tu może być przyczyna?
Widziałem podobny temat tutaj. Tam rozwiązaniem był zawór EGR który jutro prawdopodobnie wyczyszczę. Myślełem nad czyszczeniem też kolektora ale nie wiem do końca czy w samochodzie z LPG będzie łatwo wszystko wymontować i wgl
Teraz obroty:
U mnie jest taki myk: obroty po odpaleniu koło 800. Wiec prawidłowo. Ale podczas jazdy i zrzuceniu na luz albo wysprzęgleniu spadają do 1500 a dopiero po kilku sekundach do tych 800 spadają. Tak jest po rozgrzaniu silnika z tego co zauważyłem
Czy te dziwne obroty mogą być związane z EGR i checkiem? Czy to oddzielny temat?
Prosze o pomoc bo poprzednie auto się nie chciało psuć więc z mechaniką to średnio :D
Troszke rozwlekle ale mam nadzieję że lubicie czytać :D
I jeszcze jedna wskazówka, może przydatna:wjeżdżam na parking/uliczkę itp, daję 2 i troszkę ostrzej gazu to autko trochę poszarpuje. Myślałem że może wina LPG źle wyregulowanego ale może jednak ma to jakiś związek z tym checkiem i obrotami

DRIVERRS
27-12-16, 21:51
Jesli świeci sie check to silnik przechodzi w tryb awaryjny i dlatego tak się dzieje z obrotami :)

Nenek_
28-12-16, 08:53
No okey
Ale jak go kupowałem to obroty już byłu dziwne a check się nie palił
I sprawa z tymi obrotami taka samo przez cały czas
Zaświecił się check, sprawdziłem błąd, skasowałem i obroty cciągle w cały świat :/

DRIVERRS
28-12-16, 21:11
Sprawdź czy nie lapie gdzies lewego powietrza.
Wyczyść przepustnice
Reset kompa i niech sie uczy wolnych obrotów.

Nenek_
29-12-16, 10:30
Właśnie wczoraj zauważyłem że opaska mocująca przepustnicę i obudowę filtra była totalnie luźna
Możliwe że to przyczyna? Sprawdzę dziś auto bo wczoraj czasu nie było
A co do czyszczenia przepustnicy to ją samą tylko? Czy cały kolektor też? Auto ma gaz i nie wiem czy będzie łatwo zdemontować koletor bo jakoś nie miałem okazji tego robić nigdy :D

Nenek_
29-12-16, 12:30
Jednak nie opaska
Chociaż check od skasowania się nie świeci
A teraz pytanie: jak powinna pracować sonda. Własciwie to obie. Sprawdzałem programem napięcie na obu. I przy wolnych obrotach generalnie sobie falują. Obie. Tak od 0.1V do 0.8,0.9
Przy przytrzymaniu silnika na wyższych napięcie koło 1V
Czasem przy wolnych obrotach schodzi do 0.1 i utrzymuję się przez jakiś czas
Prawidłowo działają?
A co do uczenia obrotów
Jak mam to zrobić? :D

Nenek_
30-12-16, 10:31
Aktualizacja
Check ten sam, obroty w cały świat ale jutro spróbuję "nauki", rano odpalił dopiero za 2. razem :/
Czy przy rozbieraniou przepustnicy mogę zrobić gorzej? I czy koniecznie trzeba zmieniać ta uszczelkę pod nią?

wywialwawa
05-01-17, 03:19
Masz seryny wydech czy jakis modzony? Z tego co widze ailnik to raczej juz 2 w tym aucie. Pytanie czy komp jest od d16 czy od D17. Jak długo masz auto? I czy za twojej kadencji był wymieniany silnik? Moze ktos tam cos zle złożył i dla tego kwiatki wychodzą.

Wysłane z mojego MX4 przy użyciu Tapatalka

Nenek_
05-01-17, 14:22
Samochód od jakiś 2 tygodni mój
Wiem tyle ze było zajechane d17a8 a wsadzone d16v1
Komp ponoć od d16
Niedawno przepustnicę tak tylko z góry wyczyściłem i jest lepiej jeśli chodzi o obroty. Bo zatrzymują się na 1000 z hakiem a nie 1500. Ale co ciekawe odkryłem że zamiast uszczelki pod przepustnicą jest silikon bo wystaje nawet. Możliwe że przez niego te cuda? Myślę żeby kupić tą uszczelkę i rozgrzebać jak się cieplej zrobi ciut ale cena za kawałek uszczelki 90 złotych nieciekawa :/

Nenek_
26-02-17, 12:11
Hej!
check już nieaktualny
Czas na coś nowego :D
Może obejdzie się bez zakładania nowego tematu
Mianowicie jest problem z odpalaniem... Po postoju ciężko odpala. dziś po tygodniowym postoju auto potrzebowało około 20 sekund do odpalenia. Zaraz po odpaleniu zgasiłem i wtedy spróbowałem odpalić. I odpala idealnie
Jeśli postój potrwa nawet kilka godzin to samochód odpala od razu.
Jeśli postoi już noc/kilka dni to zaczynają się problemy
Od czego zacząć?
Możliwe że to wina rozrusznika? Przy zakupie koleś mówił mi ze nie domaga czasem, ale wadliwy rozrusznik to chyba by zawsze cięzko krecił

Genax
26-02-17, 16:54
U mnie z gazem nic nie klekocze. Co do checku to pewnie był źle wyregulowany gaz bo miałem to samo i regulacja pomogła. Musisz sprawdzić czy coś nie pobiera Ci prądu na postoju. ;)

Nenek_
26-02-17, 17:41
Właśnie check przez gaz sie świecił :D
A przy odpaleniu pobieranie prądu raczej odpada
Bo rozrusznik kreci raczej normalnie
Dosyć ciezko na poczatku ale to chyba zbyt mały akumulator jest ciut
Zastanawia mnie czy to nie cos z paliwem. Bo dziś kręcił, kręcił i dopiero po kilku sekundach były pojedyncze pykniecia z wydechu a jeszcze pare sekund później załapał
I nie wiem czy to moze mieć związek ale straaaasznie syczy gdy dokręcam wlew paliwa