Zobacz pełną wersję : Problem z wystrojeniem staga qbox w d15z8 Vtec-e
Witam, mam problem z wystrojeniem staga qbox.
Ustawiłem mnożnik po czasach wtrysku Pb i wyszedł dziwnie. Nagły spadek przy 10ms, zapewne przez Eco vtec-a. Zrobiłem także korekte po obrotach i jest trochę lepiej,chociaż nadal szarpnie, zdlawi się na niskich obrotach. Do tego czuć spadek mocy na lpg, czas wtrysku nie zmienia się przy max obciążeniu. Sondę mam nie podpieta.
Stag qbox
Reduktor Stag R02
Wtryski AC w02
Honda Civic Mb3 Vtec-e 1.5 114 hp 2000r
Wysłane z mojego GT-I9195 przy użyciu Tapatalka
Sonda to tylko informacja nie wpływa na pracę instalacji aczkolwiek zawsze warto podpiąć bo czasem pomaga ;) Co rozumiesz przez dziwny mnożnik w jakiej skali się zawiera? wzorcowy mnożnik to 1.2 schodzący płynnie do 1. jakie jest ustawione ciśnienie na reduktorze? regulacje dokonujesz sam w czasie jazdy mam rozumieć? szarpnięcie występuje przy przyspieszeniu? możesz wrzucić screen map może uda się coś z tego wywnioskować choć tak na odległość ciężko trochę choć wygląda to na niedostatek ciśnienia gazu. Pokrywają się wgl mapy gazu i benzyny? aa no i pytanie czy samochód jest cokolwiek modyfikowany bo to ważna informacja..np reduktor może mieć mały zapas wydajności podobnie dysze wtryskiwaczy..
Reduktory Ac to niestety jest złom.
Z ogólnie dostępnych to tylko KME Tur, obecnie najlepszy reduktor na rynku.
Sondę mam nie podpieta
sonde masz nie podpiętą gdzie? Do sterownika gazowego czy w ogóle do ori?
Kompletny tutorial jest tu: http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?239093-Strojenie-stag-4-z-podgl%B1dem-korekt-w-hondzie-obd2-INSTRUKCJA
Wystrojenie VTECa, to nie jest jakieś cholera wie co i dziwię się gazownikom, że mają z tym problemy. No chyba, że VTEC-E, to wyższa szkoła jazdy niż zwykły VTEC w D16.
U mnie wystarczyło zebrać mapki jeżdżąc delikatnie, tak by cały czas sonda robiła korekty, potem jeszcze troszkę poprawiłem mnożnik opierając się na wskazaniach czasu wtrysku benzyny i gotowe. Auto zapindala jak na benzynie, nie ma żadnych problemów z wolnymi obrotami czy pracą w bardzo niskich temperaturach (przetestowane ostatnio przy -25st... na gaz przełączył się po niecałym kilometrze i nie było czuć absolutnie żadnej różnicy w pracy silnika względem benzyny).
Niebawem to moje amatorskie "strojenie" będzie sprawdzone przez fachowca z sondą AFR i okaże się, czy poprawne ustawienie instalacji w Hondach, to taki kosmos, czy może tylko ewidentne lenistwo gazowników :p
Ustawiłem po obrotach na czasy wtryskow. Problem miałem tylko z max obciążeniem bo czasy się nie zmieniały i była zamulona.
Wpadłem na pomysł aby testować przyspieszenie na tym samym odcinku, na 4 biegu. Najpierw nominalny przejazd na PB a potem robiłem tak korekte na minus aby osiągnąć ten sam wynik na LPG.
No i się udało, czuć, że już całkiem inaczej się nią jedzie.
A kilka ostatnich spalanan wyszło mi poniżej 8L
Jeszcze ciut podszlifuje czasy poniżej 12ms i powinna być igła.
Tylko jak ustawić najwyższe obroty w programie jak tam jest wyskalowane tylko do 6tys?
Odpowiedź jest prosta - nie da się :P i raczej nie ma takiej potrzeby.
Powyżej 6k rpm jezdzisz z gazem do dechy czyli w open loop, i wystarczy ilość paliwka regulujesz mnożnikiem tak aby sonda do odcięcia pokazywała bogatą mieszankę.
z gazem do dechy czyli w open loop
WOT to close loop. Open to z sondą.
WOT to close loop. Open to z sondą.
No chyba raczej nie :p
Z butem w desce sonda stoi bez robienia korekt, wiec idzie w otwartej pętli.
True, zjebałem. Jakie to oczywiste po kilku godzinach od wypicia kawy w poniedziałek...
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.