PDA

Zobacz pełną wersję : Przełożenia w skrzyniach



Kszysiu
22-12-16, 13:45
Cześć

Nurtuje mnie czasem zasadność budowania skrzyń hybrydowych (3,4 z CRX). Zastanawiam się, czy to nie jest coś w rodzaju placebo "szybciej zmieniam biegi, więc pewnie szybciej przyspieszam". Domyślam się, że ktoś jakieś faktyczne wyniki z porównywania dwóch aut na torze, ale nadal nie odpowiada to na pytanie "ale jak to".

Jako, że jestem informatykiem, wpadłem na pomysł, żeby to ładnie wyliczyć.
W wolnych chwilach dłubię fajnego excela do "konfigurowania" skrzyń pod auto, na razie do D serii (dla innych z założenia będzie wystarczyło zmienić wartości przełożeń w tabelce). Mam zamiar udostępnić go publicznie... Ma pokazywać wykres mocy na kole i obroty silnika na danym biegu przy danej prędkości, ma mieć miejsce na wpisywanie danych z wykresu z hamowni, odcinki, opcję wyboru 3 różnych konfiguracji skrzyń, żeby można było sobie na wykresie to porównywać.
Nigdzie czegoś takiego nie widziałem, więc może to być fajny bajer - kto wie - może się okazać, że da się zrobić lepszą skrzynię niż popularną hybrydę?:)


Niestety stanąłem w miejscu.
Muszę jakoś przeliczyć sobie prędkość obrotową silnika na prędkość na kołach przy danych parametrach. Dla przykładu przyjąłem sobie skrzynię (wg jakiejś ogólnodostępnej tabelki) z d15b7:
przełożenie 5 biegu: 0,702
final: 4,058
średnica koła: 590mm (205/45/16 - z tego co pamiętam, jest to bardzo zbliżona średnica do seryjnego)
prędkość obrotowa: 3000rpm
Powinny mi po wyliczeniu wyjść jakieś okolice 100km/h.

Więc obstawiam, że liczy się to tak:
prędkosc obrotowa silnika*60 (żeby miec obroty na godzinę a nie minutę)/final/przelozenie 5 biegu*srednica koła /1000000 (żeby mieć średnicę koła w kilometrach a nie milimetrach)

Czyli 3000*60/0,702/4,058*590/1000000= jakieś 37km/h.

Obstawiam więc, że czegoś nie biorę pod uwagę... Jakieś przełożenia na dyferencjale czy coś?

Naprowadźcie mnie na trop... ;)

Pozdrawiam
Krzysiek

posejdon
22-12-16, 15:56