Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Problem z fotelem



mar69
04-09-08, 07:17
Witam wszystkich.
Niedawno kupilem honde civic VII gen 5d z 2001r. Mam problem z fotelem kierowcy ktory buja sie w przod i w tyl. Doczytalem sie na forum ze to czesty problem ale nie znalazlem sposobu jak z tym "walczyc" ;). Czy ktos moze podejmowal sie naprawy i moze wyjasnic co mozna z tym zrobic?

lukas-comp
04-09-08, 07:40
Problemem sa prowadnice fotela.

Mr_Harry
04-09-08, 16:00
Zestaw naprawczy w ASO - koszt około 160 zł + wykminić jak to pomontować -1 wieczór z fotelem sam na sam. Niestety po zamontowaniu zestawu siedzisko się nie buja, ale oparcie trochę tak - na to nie ma niestety dobrej rady - fotel jest nitowany i nie da się go dokręcić na łączeniach.

mar69
05-09-08, 00:22
dzieki.
napotkalem sie na dwie wersje rozwiazania jak dotad:
1 - prowadnice
2 - jakies tuleje do wymiany.
Ktora prawdziwa?
Fakt ze buja sie i dolna czesc i oparcie. angielska precyzja ;)
jestem w irlandi i ciekawi mnie czy w serwisie beda posiadali zestaw naprawczy "zrob to sam".

drgrin
01-10-08, 23:47
2 - jakies tuleje do wymiany.

heh, jestem świeżym posiadaczem coupe z bujanym fotelem :(

Rozebrałem ten cały bałagan, wygląda na to że buja się na reluacji wysokości, Honda zaoszczedziła na twardości tulei ślizgowych.

Są dwa rozwiązania:

1. zaspawac regulację - tanio ale radykalnie
2. kupić tuleje - nie próbowałem jeszcze ASO, ale jeśli to 160 PLN jak pisał kolega to brzmi sensownie.

Alchemiq
02-10-08, 15:04
a ja gdzieś ... kiedyś ... na jakiejś stronie.. polskiej lub zagranicznej... natrafiłem na foto relację z demontażu, naprawy i montazu siedziska - nawet skopiowałem sobie tą cudną instrukcję
:D
..... niestety gdzieś mi wsiąkła na kompie :mad:

szukałem już kilka razy i dupa!
... 160 zyla powiadacie .. hmm

civic45
05-10-08, 20:07
kumpel robił to ostatnio w sedanie 2003 jek ktoś słusznie już zauważył to tulejki mechanizmu podnoszenia
wywalił tulejki i dał same śruby coś tam chyba jeszcze rozwiercał żeby weszły ciasno :
koszt 10 zł
efekt wymiany :fotele sztywne jak baranie jaja
podejrzewam że to się już nigdy nie zepsuje na tych śrubach bo patrząc na te tulejki nie ma co się dziwić że sie wytłukły

drgrin
15-11-08, 16:34
2 - jakies tuleje do wymiany.

Są dwa rozwiązania:

1. zaspawac regulację - tanio ale radykalnie
2. kupić tuleje - nie próbowałem jeszcze ASO, ale jeśli to 160 PLN jak pisał kolega to brzmi sensownie.

No więc mój fotel juz się nie buja :)

Zestaw naprawczy kosztuje w ASO 124 zł netto, ale nie trzeba go kupować - te same tuleje można zamówić na sztuki po... 5 PLN :)

W fotel wchodzi 6 tulejek, po 3 na stronę. w serwisie dostałem 4 od ręki i zostawiłem 2 stare w najlepszym stanie. Efekt jest zadowalający - siedzisko stoi stabilnie, nic nie lata.

Pozdrawiam

Leeo
16-11-08, 22:42
drgrin, zapodalbys jakas fotorelacje koledze z coupe :)

Alchemiq
17-11-08, 13:37
Leeo .. zaczął ci bujać i przysypiasz za kierownicą ? :-)
... chyba przeciwnie, bo jest to naprawdę wk*****jące!
Podpisuję się pod prośbą o fotorelację lub b. szczegółowy opis.

Leeo
17-11-08, 15:27
delikatnie pobujewa sie na oparciu, a jak uslyszalem, ze zacznie jeszcze i na siedzisku, to musze za wsczasu wiedziec co i jak, bo zaspawywac fotela nie chce :P Takze drgrin poratuj :)

Mati_1979
17-11-08, 15:34
w moim civic eg4 wyleciały kulki z prowadnic. niestety nie znalazłem ich więc wykombinowałem coś innego. z pręta o średnicy kulki przyciełem tulejki, ale na szerokość tulejki przycięłem ciut większę żeby znowu nie wyleciały i siedziały ciasno. Jak na razie minęły 3 lata i żadnych bujanych foteli!!
Ale na oparcia nie znalazłem rady.

Brad
19-11-08, 10:55
ja w moim jak kupilem tez zauwazylem lekkie bujanie fotela ale przy prowadnicach od strony pedalow sa sruby i one byly poluzowane, dokrecilem i teraz ani drgnie:)

jacor
14-12-08, 14:59
podbijam bo mam zagwostke z fotelem pasażera. do rzeczy, chodzi o to że jak złoże fotel celem wpuszczenia kogoś na tylną kanape to oparcie fotela wraca do pozycji w ktorej jest pod kątem prostym z siedziskiem a nie jest w tej plaszczyźnie w jakiej była przed złożeniem. Macie tak samo w swoich hath' i coupe ? Czy oparcie fotela powinno wracać do swojej pozycji przed złożeniem ?

cvc d15
14-12-08, 15:18
Niestety te fotele nie mają pamięci położenia oparcia.

Hrabia Von Lesser
14-12-08, 15:20
Nie wiem jak to sie stało, ale super producent nie zmienił tego elementu przez całokształt produkcji siódemki (3D).... brak pamieci fotela i juz. W**** jest na to straszny... A do tego fotel kierowcy odgina sie tylko na siedzeniu, aby odjechac nim jak siedzem pasazera musisz jeszcze dolną regulacje pociagnąć... Gratulacje konstruktorowi oraz specowi od funkcjonalnosci w imieniu coraz mniej wiernych wlascicieli.

jacor
14-12-08, 15:44
a czyli jednak :( to jest potwornie wkurzajace. w moim poprzednim samochodzie (suzuki swift) tez tak bylo kupujac coupe'te bylem przekonany ze tego nie bedzie :o taka to juz maja polityke w tej Hondzie :D

civicmax
14-12-08, 16:17
W modelach po lifcie ponoc zmieniono około 1000 elemntów w aucie..a o fotelu widac zapomnieli.Zawsze mozna powiedziesz kupujacemu ze to takie excluziwny bajer ..bujany fotel.

wojtek5300
14-12-08, 18:39
czy ktos naprawiał fotel kierowcy w VII generacji 5D 2002 rok D16V1:confused:

Dobry żart hi hi hi . Ale kolego może podpowiesz gdzie tego szukać . Może nie ma sensu,bo ten temat nie był ruszany. W serwisie chca 300 stówki za zestaw naprawczy . Chyba ich pojeb...... pare tulejek

Ten luz jest gdzies na łaczeniu siedziska z oparciem . I skrzypi na zakrętach jak cholera

Brad
14-12-08, 20:50
to jest wlasnie lipa ze nie ma pamieci fotela, co najciekawsze 8 gen tez nie ma pamieci, nawet juz w Top Gear sie przywalili do 8 gen ze nie ma pamieci, miejmy nadzieje ze w 9 gen nie powtorza tego bledu:)

_reggie_
20-12-08, 14:10
Witam,

potwierdzam kilku przedmówców - winą bujania fotela są wybite tulejki, jest ich sześć, wymiana pomaga ale oparcie i tak się lekko odgina ale tak samo jest u pasażera, koszt tulejek w ASO 6 zł./szt. więc nie warto kupować zestawu naprawczego za 120 zł. tylko na sztuki.
Na ile zabieg pomoże - zobaczymy...

pozdro :cool:

cvc d15
22-12-08, 15:37
ma ktoś nr katalogowy tych tulejek?

_reggie_
22-12-08, 20:54
ma Ktoś Nr Katalogowy Tych Tulejek?

90502s3n013

tomek
24-04-09, 12:36
ma ktoś ten schemat fotela?
lub jakiś sensowny opis co i jak? żeby dużo czasu nie marnować tylko jak się już ma te tuleje zabrać się odrazu do roboty.
W ASO Kraków - cena tuleiki - 5 zł /kpl.160zł, wymiana 200zł/

rafalpbz
24-04-09, 13:42
http://www.honda-tech.com/showthread.php?t=2200423

tomek
25-04-09, 08:36
dziękuję :)

tomek
30-05-09, 20:24
W ASO Kraków - cena tuleiki - 5 zł /kpl.160zł, wymiana 200zł/

trochę są nie konsekwentni w tym co mówią, bo dzisiaj /po ponad miesiącu od ostatniej wizyty w serwisie/ za komplet tulei krzyknęli sobie 70 zł. W przyszły weekend będę wymieniał.

cvc d15
30-05-09, 21:20
kontaktuj się zawsze również z innym aso, ja co prawda w okolicy mam tylko 2, ale różnice bywają kolosalne. Z czego to wynika - nie wiem

tomek
03-06-09, 19:58
Dzisiaj odebrałem komplet tych tulei i podaję nr:
4x tuleje nr 90502-S3N-013
4x podkładka nr 90501-s3N-003
2x przekładka śruby nr 90503-s3N-003
cena za wszystko - 81 zł.

civicmax
03-06-09, 21:10
No to jeszcze pozostaje wymyslec sposob na skrzypiący fotela...masakra jak w starym autosanie

tomek
03-06-09, 23:23
podobno przy zużytych tych tulejach fotel też może skrzypieć. Ja osobiście skrzypienia nie mam /fotel w poziomie się rusza i przeskakuje na szynie oraz jest prawą strona niżej - masakra/ Mam nadzieję, że jak wymienie te tuleje i podkładki wszystko wróci do normy.

LemonR
20-08-09, 22:47
Ma ktoś jakiś patent na skrzypienie? Jeszcze niedawno tylko czytałem o tym problemie a dziś doprowadza mnie to do szału. Niedługo skończy mi się regulacja głośności radia :-)
Chodzi mi po głowie aby wypsikać w środek fotela butelkę WD 40.
A w ogóle nie mogę dojść co skrzypi sprężyny w środku czy jak ktoś wyżej wspomniał te tulejki.

genior
23-08-09, 10:51
u mnie też czasami popiskuje ale jak na moje oko i ucho to u mnie to chyba wina sprężyn :confused:

cvc d15
23-08-09, 16:24
też myślałem że skrzypi fotel, a skrzypiało zapięcie od pasa...

LemonR
19-09-09, 21:24
Może się komuś przyda.

http://fotoleman.com/fotyNET/tulejki.jpg

tomek
20-09-09, 09:48
u mnie fotel się nie bujał tylko był prawą strona niżej i był przekrzywiony do środka auta - myślałem, że to te TULEJE/zresztą w ASO tak powiedzieli/ więc je wymieniłem.
Żadnej poprawy nie było - fotel jak był krzywy nadal taki jest. W dodatku ostatnio po przejechaniu ok. 4 tys. km od wymiany tych tulei fotel zaczął się bujać - TAK WIEC TE TULEJE TO LIPA, szkoda kasy.
Problemu z tym krzywym fotelem niestety nie rozwiązałem - jak mieliście coś takiego to liczę na pomoc.

TheMystic
10-01-10, 18:32
Tomek, przerabiam ten sam problem.

Pytalem w Arherze powiedzieli ze wymienia sie komplet tulei.

Podali mi nastepujace numery czesci:

90502S3N013 (6 SZTUK)
90401P8AA00 (4 SZTUKI)
90505S5A00 (2 SZTUKI)

Moze nie wymieniles wszystkiego? Co mi radzisz? Bo jestem przed decyzja o wymianie.... Komplet naprawczy wg nich to 127pln brutto (zawiera to co wylistowane powyzej).

pozdro


u mnie fotel się nie bujał tylko był prawą strona niżej i był przekrzywiony do środka auta - myślałem, że to te TULEJE/zresztą w ASO tak powiedzieli/ więc je wymieniłem.
Żadnej poprawy nie było - fotel jak był krzywy nadal taki jest. W dodatku ostatnio po przejechaniu ok. 4 tys. km od wymiany tych tulei fotel zaczął się bujać - TAK WIEC TE TULEJE TO LIPA, szkoda kasy.
Problemu z tym krzywym fotelem niestety nie rozwiązałem - jak mieliście coś takiego to liczę na pomoc.

jeszcze jedno jak znowu buja - masz rekojmie 2 lata na czesci i robocizne. naginaj do nich i zazadaj bezplatnej naprawy :)

Krzysztof1969
27-01-10, 21:43
A ja to zrobiłem inaczej. Pod dystanse podłożyłem wycięte z denka podładki, ponieważ nie da się dokręcić śrub gdy te podkładko tulejeczki są zużyte. Poza tym bujanie związane jest z dużym nitem który w środku jest tuleją. Jest wytłuczony i ma luz. ja go zaklepałem i rozbiłem od środka stalowym punktaliem. Po prostu włożyłem w otwór i palnąłem parę razy młotkiem. Efekt taki że na kilka miesięcy pomogło fotel ani drgnął. No cóż to jest zrobione z g.....a i tak trzeba to nazwać. Zowu sie zaczyna ruszać. Za jakis czas ulepszę metodę. Ale jak Bony dydy nie dam tym partaczom którzy chrzanią o jakości ani grosza za to że spaprali taką prostą rzecz jak fotel..... Prędzej kupię używke na A.....o. Uważam że uczciwa firma takie partactwo powinna naprawiać w ramach promocji i utrzymania dobrego imienia firmy które w tym wypadku sami przyznacie jest mocno nadszarpnięte , albowiem nie pamiętam takiego drugiego przypadku. Mógłbym wymienic jeszcze kilka poważnych mankamentów ale nie chcę psuć wam humorów.

tomek
01-02-10, 18:28
masz rekojmie 2 lata na czesci i robocizne. naginaj do nich i zazadaj bezplatnej naprawy

no tak, ale ja ten komplet naprawczy czyli te wszystkie tuleje i podkładki kupiłem w serwisie - ale sam wymieniałem - więc odpuszczę tą reklamację i oszczędzę sobie nerwów na wysłuchiwanie ich udowodnień że źle wymieniłem itp.

ps. kiedyś z głupia do nich zadzwoniłem i jeszcze raz temat poruszyłem - koleś z którym rozmawiałem na pewniak stwierdził tym razem, że to prowadnice - TAM MUSZĄ BYĆ SUPER SPECE, SKORO DIAGNOZUJĄ TAK SZYBKO I TO PRZEZ TELEFON

- ten serwis to Krężel

TheMystic - JAK DOJDZIESZ DO TEGO CO JEST PRZYCZYNĄ I CO NAJWAŻNIEJSZE JAK TO ZROBIĆ - DAJ ZNAĆ :)

offgan
01-02-10, 20:28
ps. kiedyś z głupia do nich zadzwoniłem i jeszcze raz temat poruszyłem - koleś z którym rozmawiałem na pewniak stwierdził tym razem, że to prowadnice - TAM MUSZĄ BYĆ SUPER SPECE, SKORO DIAGNOZUJĄ TAK SZYBKO I TO PRZEZ TELEFON

- ten serwis to Krężel


tam wszystko diagnozują przez telefon :D taka infolinia
tylko szkoda że potem sie okazuje że to nie to.

Krzysztof1969
04-02-10, 11:36
Na 100% winę za bujanie nie ponoszą zużyte tulejeczko-podkładki no może ale w małym stopniu. A duży nit przelotowy o śr fi 10. Który jest po prostu wytarty i ma owal bżdz otwór w którym się znajduje. Oczywiście najlepiej wymienic też podkładeczki.

tomek
04-02-10, 20:46
a co jest przyczyną mojego przekrzywionego fotela w kierunku prawej tylnej łapy /mocowania fotela do podłogi/
przekrzywione jest zarówno siedzisko jak i oparcie
ps. to przekrzywienie jak juz wczesniej pisalem nie jest małe, obecnie łapę mam na 1cm podkładce - ale to nie to samo :(
t o j e s t w k u r z a j ą c e!!!!

Krzysztof1969
08-02-10, 20:42
Odkręć fotel i zobacz to tylko 4 śruby.

bunio14
19-01-11, 00:32
Hej,

Na czyjas prosbe a propos problemow z fotelem, przetlumaczylem z angielskiego foto-manuala ze stronki http://www.honda-tech.com/showthread.php?t=2200423

Mam nadzieje, ze komus okaze sie pomocny. Jesli admin uzna za stosowne to moze wrzucic w dzial FAQ albo manuali. Mam pliczek DOC z fotkami, tutaj nie wklejam zeby nie zasmiecac (jesli ktos sobie zyczy to jest do zrobienia)

Tak to wyglada kiedy tuleje sa wyrobione I fotel sie buja.



Potrzebne narzedzia:
klucz 12mm
klucz 14mm
Srubokret plaski
Srubokret krzyzakowy

Potrzebne czesci:
Podkladka A 6szt; Numer czesci: 90501-S3N-003
Tuleja A 6szt; Numer czesci: 90502-S3N-013
Rozporka 5szt dla rocznikow 2001-2002 6szt dla 2003; Numer czesci: 90503-S3N-003

Po kolei: jesli masz fabryczne radio, upewnij sie ze posiadasz kod do niego. Odpisz sobie częstotliwości zaprogramowanych stacji.

Odlacz akumulator i odczekaj przynajmniej 3 minuty

Usun plastikowe oslony z tylu i odkrec sruby (14mm)


Po odkreceniu zajmij się dwoma srubami z przodu.


Pochyl fotel do przodu i odsun go do tylu zeby odslonic wtyczki, ktore znajduja sie pod nim.

Po odsłonięciu wtyczek rozlacz je. Szara ma maly przycisk, wcisnij go zeby ja rozlaczyc. Zeby odlaczyc zolta scisnij jej boki i wysun wtyczke.

Po wykonaniu tych czynnosci fotel jest usuniety a wnetrze samochodu wyglada tak:


Oto mój fotel po wyjeciu go z samochodu

Usun dzwignie regulacji wysokosci. Uzyj plaskiego śrubokręta żeby usunąć okragla zaślepkę z regulatora pochylenia oparcia. Plaskim śrubokrętem rozegnij lekko spinke w kształcie litery C, znajdującej się w regulatorze fotela, równocześnie wyciagaj okragla galke regulatora.


Po wyjeciu uzyj krzyzaka zeby odkrecic srube.


Plastik trzyma sie na zatrzasku z przodu, haczyku posrodku i cos w stylu plastikowej sruby z tylu.


W tym momencie polozylem fotel na boku i odkrecilem 3 nakretki (nie wyrzucajcie ich jak mowi ksiazka serwisowa (TSB), beda nam potrzebne pozniej).Polecam zapisywac sobie miejsce polozenia czesci przed rozkreceniem, bedziemy je skladac dokladnie w odwrotnej kolejnosci.


Usunalem nakretki i podkladki. Wymienilem tuleje. Ta srebrna rzecz na srubie to tuleja.


Wymienilem tulejke i nalozylem rame z powrotem. Nalozylem podkladke i nakretke. Nie dociskalem jeszcze nakretki.


Zdemontowac przednia czesc. Wymienic obydwie tulejki (siedzisko i rama).


Zamontowac rozporke na miejsce. Po lewej stronie jest rozporka, pozniej podkladki. Po prawej stronie sa tylko podkladki. Zakrec z powrotem nakrętki. Jesli twoj fotel lezy na boku, tak jak w moim przypadku nie zakladaj jeszcze plastikow żeby ich nie porysowac. Zwroc uwage na prawidłowy montaz rozporki – nie jest plaska, z jednej strony ma wytloczenie (zwroc uwage żeby zamontowac w dokladnie taki sam spoob)


Odwroc fotel na druga strone i odkrec srube trzymajac uchwyt pasow (14mm). Uwazaj na pierścień, podkladke sprezynowa i zebata podkładkę pod uchwytem na pasy.

Przekrec uchwyt na pasy tak zeby odslonic sruby. Odkrec 3 nakretki.


Po odkreceniu zrob dokladnie to samo co po drugiej stronie. Jedyna roznica polega na tym, ze dla rocznikow 2001-2002 wystepuje 5 rozporek a dla rocznika 2003- 6 sztuk (2 po stronie zewnetrznej i 4 po wewnetrznej)

Po wykonaniu tych czynności dokrec wszystkie sruby, zaloz plastiki, dzwignie i pokrętło regulacji.
Zamontuj fotel z powrotem w samochodzie. Nie zapomnij o podpieciu wtyczek pod fotelem.


Podlacz z powrotem akumulator

Przekrec kluczyk w pozycje ON(II) i sprawdz kontrolke poduszki powietrznej SRS. Jeśli kontrolka poduszki zapala się na jakies 6s i gasnie to jest OK. Jeśli ciagle się swieci sprawdz książkę serwisowa w poszukiwaniu kodow usterki i rozwiązań.

W fabrycznym radiu wpisz kod i ustaw z powrotem stacje radiowe.

Ustaw sobie zegarek i przywroc inne ustawienia.

Sprawdz punkt 25 w TSB (Technical Service Book)
Pkt 25 przetlumaczony ponizej

25. Wykonaj procedure programowania ECM/PCM
Upewnij sie, ze wszystkie elektryczne odbiorniki sa wylaczone (klimatyzacja, radio, swiatla, ogrzewanie szyby itp.)
Uruchom silnik i pozwol się mu nagrzac do normalnej temperatury (wentylator chlodnicy powinien uruchomic się i wyłączyć 2 razy)
Pozwol silnikowi pracowac na biegu jalowym (bez dodawania gazu i z wylaczonymi odbiornikami pradu) przez 10min

Dla rocznika 2001, wersja 2D, przejdz do punktu 26 TSB (ponizej)
26. Dla modeli 2001 z dwoma drzwiami z numerem VIN do 1L016502,należy przeprowadzic programowanie cruise control (tempomatu). Jedz samochodem przez 10min z predkoscia przekraczajaca 65km/h (40 mil na godzine) z wlaczonym tempomatem

Link do TSB http://www.honda-tech.com/zerothread/2189650
Plik o nazwie: Drivers Seat Rocks 2-22-2005 (01-057)

Tlumaczone siedząc z laptopem na kolanach, nie sprawdzałem na zywo, nie oglądałem fotela ani nie robilem tego jeszcze sam. Mam nadzieje, ze tłumaczenie w miare jasne i ze komus się przyda 

Pozdrawiam,
Filip

bunkerites
19-01-11, 10:45
A ja mam calkiem innz problem z fotelem a mianowicie:

Oparcie fotela nie moge wyregulowac..np nie da sie ustawic powiedzmy pod kontem prostym...jedynie reaguje w polozeniu powiedzmy lekko lezacym....jazda robi sie delikatnie wkur....chodzi o fotel kierowcy.....a drugim fotelem wszystko jest ok.....no i fotel kierowcy normalnie sie nie sklada kiedy ktos chce wejsc do tylu

borkosia66
13-04-11, 21:53
Witam .Znany jest problem z bujającym się fotelem kierowcy,już raz używałem zestawu naprawczego ale zaczął znowu się bujać.Chciałbym kopić używany z końcówki produkcji modelu ale mam pytanie czy ktoś przekładał same elementy mocowania i regulacji , czy jest to możliwe.Pozdrawiam.

genior
13-04-11, 23:21
te z końcówki produkcji też już zaczynają się bujać.. niestety

borkosia66
14-04-11, 20:05
Czy jest możliwość przekładki prowadnic .Pytam dlatego ze ten fotel który chce kopić jest strasznie brudny?

cortesolo
13-07-11, 14:16
Witam;
Stałem się szczęśliwym nabywcą tego samochodu i niestety problem bujającego fotela również u mnie występuje. W związku z tym mam pytanie: Jak najłatwiej ten problem rozwiązać? Czy oddać do mechanika, serwisu, ASO? A może samemu podjąć się naprawy? Chcę abyście mi doradzili co w takiej sytuacji zrobić.

Pozdrawiam
ak

LemonR
13-07-11, 14:30
zawsze lepiej zrobić samemu

cortesolo
13-07-11, 15:51
zawsze lepiej zrobić samemu

Piękna podpowiedź :) Tylko kwestia tego czy jest to sprawa prosta i czy są dostępne do tego elementy i ile kosztują?

LemonR
13-07-11, 20:42
Ale przejrzałeś cały ten wątek? Jest link do manuala, są numery części, są zdjęcia, podane były ceny. Co jeszcze? Aha, "czy do mechanika czy samemu"?


zawsze lepiej zrobić samemu

ziemex
18-09-12, 22:27
Witam, miałem ostatnio identyczny problem z fotelem kierowcy - ruszał się przy ruszaniu doprowadzało mnie do szału aż w końcu się za to zabrałem. W ASO Zielona Góra zakupiłem tylko 4x tulejki o numerze 90502-S3N-013 - koszt ok. 30 zł. tylko one tak naprawdę ulegają wyrobieniu. Zanim zakupiłem jakiekolwiek części wykręciłem siedzenie wg podanej na forum instrukcji, rozkręciłem boczny mechanizm, sprawdziłem stan pozostałych podkładek i stwierdziłem że zakupię tylko tuleje bo stan wszystkich podkładek był nienaganny - szkoda na nie kasę, naprawdę. Po wymianie siedzi się w końcu stabilnie, nic nie chwieje, fotel nie rusza się do przodu przy ruszaniu, niebo a ziemia. Czas potrzebny na wykonanie całej operacji to spokojnie z przerwą na kawę i telefon do przyjaciela - 2h.

kamilen
19-09-12, 10:19
Potwierdzam to co ziemex pisze. Na cały zestaw szkoda kasy, a na pewno będą chcieli go wcisnąć w ASO. Wszystkich tulejek jest 6 ale dwie się prawie nie zużywają.