Zobacz pełną wersję : Kilka pytań do ej2
Witam jestem "szczęśliwym" posiadaczem ej2 z silnikiem b18c4 wszystko chodzi niby wporządku ale zaczyna żłopać olej + ślizga się sprzęgło i tutaj jest moje pytanie wychodzi że są pierścienie i uszczelniacze do wymiany, a że nie obejdzie się bez wyciągania praktycznie wszystkiego mam 2 opcje (remont na oem lub zamiennikach (bardzo dobrych) ) i tutaj trzeba iść w 2 str albo iść w full serię albo dłubać, a co za tym idzie wywalić parę rzeczy i podłubać trochę i znowu różne drogi np zakuć dół lub wymienić wał/wałki itd. jakby był ktoś skory do wylistowania części które fajnie by było odrazu wymienić żeby doprężyć i poprawić trochę pracę silnika bo zaczyna być trochę zbyt słaby :cool:
dodam jest to seria b18c4 + dolot parówa simoty tłumik 2,3 cala na przelocie (jeden środkowy) + końcowy ala mugen kibel na końcu
Wybaczcie jeżeli lekki chaos jest poprostu nie wiem jak ten problem ugryźć przekopałem trochę tematów lecz dość sporo rzeczy jest tylko z "drugiej" ręki i bardzo ciężko dostać dlatego zgłaszam się po poradę tutaj..
nazwy części też fajnie by było wiedzieć dla wiedzy jakie części kupić
Za ogólnie szukasz, pierw sam sobie odpowiedz co dokładnie chcesz osiągnąć, czy iść w kierunku n/a czy doładowania. O c4 jest tematów w ch.... dużo czy to turbo czy kompresor czy n/a. Popatrz też na dział "nasze Hondy" i szukaj tematów ludzi którzy podłubali swoje c4, często gęsto mają opisane mniej więcej co jest dziabnięte
Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka
własnie za dużo ich jest (chce iść w n/a) ale przez to ze jest ich tak wiele mam mętlik w głowie, a turbo może kiedyś aktualnie chce "wolnego ssaka"
To tak w skrócie
B18c4:
-Kilka modów w n/a to +/- 200km
-Doładowanie bez zakucia +/- 270-280km
-Doładowanie z zakuciem 300+ km ;)
Inne opcje
B18c6: (droga)
-Na start 200 km
-Po kilku modach około 220-230km
-Co do doładowania się nie wypowiem, bo słyszałem ze c6 jest stworzone do n/a i jego się nie uturbia ;)
B20vtec (dół b20 + czapka b16/b18c4)
-Na start 180-190km
-Dobry potencjał w n/a (słyszałem nawet o 250km)
-beznadziejny do doładowania
H22:
-Na start 200km
-ciężko wyciąga się moc w n/a (max 10-20km)
-dobrze znosi doładowanie i potencjał na około 300koni bez zakucia
K seria: (bardzo droga ;))
Ogólnie najlepszy silnik pod moce 300+
W serii bez doładowania jakieś 270-280 można nawet ugrać, przy doładowaniu koło 350.
Wybór należy do ciebie ;) kwestia twoich dążeń i $$
Kolejna 'konsekwencja' pójścia w n/a jest to ze później juz go nie doładujesz, no chyba że otworzysz silnik i wymienisz tłoki na seryjne lub jakieś inne odprezajace,
Do c4 możesz:
-wrzucić tłoki ktore podbija CR np. b16a2 lub z b16b
-zmienić wałki rozrządu na 'ostrzejsze'
B18c6 , b16b, lub jakiś inny aftermarket
-porting głowicy, zawory na 3 kąty, rozwiercenie kanałów ssacych itd
-wymiana kolektora ssącego na tego z b18c6 (trzeba przerobic) lub skunk2 lub eldbrock
- wymiana kolektora wydechowego
-strojenie
Tematów na forum jest pełno i ciężko wymyślić juz coś innego
Na 100% to Ty zanieś blok do pomiarów żeby sprawdzić czy nie ma owalu na tulejach
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
o i o to chodziło dzięki Jedras :) tutaj również koszta są potrzebne poszczególnych części żebym sobie mógł rozplanować zakupy i wiedzieć co kupić to za ile żeby nie przepłacać ...:cool: o ile to nie problem...
jaka pompa paliwa do niego i czy 440cc wtryski z suba wrx nie będą za duże? może mniejsze?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.