Zobacz pełną wersję : Nakrętki / śruby - Honda Civic 2000 r.
Witam! Po ostatniej wymianie kół, serwis zauważył, że nie mam jednej nakrętki w prawym przednim kole. Chciałbym ją dokupić tylko nie jestem pewien jaki rodzaj mam nabyć. Poza tym czy nie brakuje mi przy okazji również śruby? Prosiłbym o pomoc odnośnie tego co powinienem kupić - śrubę czy nakrętkę. Poniżej wstawiam linki do zdjęć
https://postimg.org/image/ujrd36s9b/
https://postimg.org/image/ex03ptehb/
Brakuje jednej szpilki w piaście, trzeba wstawić nową szpilkę lub wymienić całą piastę.
Trochę dziwny masz ten serwis że nie zauważyli takiego uszkodzenia piasty.
Na karcie napisali jedynie brak nakrętki. Miała to być zwykła wymiana opon na zimowe... jak duży jest to koszt? Nie obejdzie się bez wizyty u mechanika?
stary, tak jak napisał Michał - Ty nie masz całej szpilki, a nie tylko nakrętki. A u nas wymienić szpilkę nie jest tak łatwo - bez wizyty w serwisie się nie obejdzie.
To słaby prezent... Oby to była tylko szpila. Dzięki za pomoc!
Ile tak jeździłeś od poprzedniej wizyty w warsztacie? (niekoniecznie wymiana opon, mogła być inna naprawa, gdzie ściągali koło i odkręcali nakrętki)
Byłeś teraz przy nich gdy "zauważyli brak nakrętki"?
Niczego nie wyrokuję, może zdarzają się samowypadające szpilki, ale wydaje mi się to trochę dziwne...
Samochód mam od tygodnia i prawdopodobnie kupiłem już z tą usterką - teraz dopiero na zdjęciach widzę, że brakowało tam już wtedy nakrętki (zapewne więc i śruby). Mój błąd, natomiast sam serwis też mógł dać mi znać, że brakuje całej szpili a nie tylko nakrętki.
Oczywiście że jest trochę roboty przy tym, odkręcenie piasty koła, potem wyciśnięcie pozostałości ułamanej szpilki prasą hydrauliczną, a następnie wprasowanie nowej szpilki. Możesz też kupić całą piastę :)
Lepiej zmień serwis oponiarski, po za tym widziały gały co brały jak kupowały auto. Jak nie zauważyłeś takiego uszkodzenia przy zakupie auta to też pewnie nie patrzyłeś na stan ogumienia - nie zdziwiłbym się jak byś miał łyse opony :)
bez przesady z tymi prasami, da sie to spokojnie zrobic odkrecajac tylko zacisk hamulcowy
wiesko1261
19-12-16, 17:04
seryjną długość da się wymienić bez zdejmowania piasty :) (najwyżej przeszlifować milimetr łba szpilki nowej )
kilka razy wymienialiśmy na 1/4 (niektórzy nawet przeszlifowane zwrotnice mają , na tę okazję :) )
widać że dawno była zerwana -rdza :)
koszt szpilki i nakrętki -kilka naście pln :p
Powinieneś kupić dokładnie taką samą szpilkę z jaką samochód wyjechał z fabryki, oraz dokładnie taką samą nakrętkę z jaką samochód wyjechał z fabryki.
Na te chwile jeden serwis zażyczył sobie 150 zł za usługę + koszt części :p
koszt szpilki i nakrętki -kilka naście pln
Z tego co widzę na aukcjach to rzeczywiście śruba ok 10zł (o ile to to http://allegro.pl/szpilka-szpilki-kola-honda-accord-civic-concerto-i5069380961.html ), natomiast jest to odpowiednik. Oryginalna już chyba do zdobycia tylko przez serwis.
Na te chwile jeden serwis zażyczył sobie 150 zł za usługę + koszt części :p
Z tego co widzę na aukcjach to rzeczywiście śruba ok 10zł (o ile to to http://allegro.pl/szpilka-szpilki-kola-honda-accord-civic-concerto-i5069380961.html ), natomiast jest to odpowiednik. Oryginalna już chyba do zdobycia tylko przez serwis.
Ja bym raczej kupił całą używaną piastę, zawsze to szybsza akcja przy wymianie.
Jak ktoś sterroryzował te szpilki że aż jedną zabrało i się ułamała to obawiałbym się w sumie o stan pozostałych - czy materiał z którego są wykonane nie jest już nadwyrężony; pewnie jak jedną ułamało to pozostałe lekko też nie miały.
Każdy w sumie zrobi tak jak uważa po swojemu.
wiesko1261
20-12-16, 07:05
Ja bym raczej kupił całą używaną piastę, zawsze to szybsza akcja przy wymianie.
Jak ktoś sterroryzował te szpilki że aż jedną zabrało i się ułamała to obawiałbym się w sumie o stan pozostałych - czy materiał z którego są wykonane nie jest już nadwyrężony; pewnie jak jedną ułamało to pozostałe lekko też nie miały.
Każdy w sumie zrobi tak jak uważa po swojemu.
bo szpilki kół też dokręca się z odpowiednią siłą ,a nie pneumatyk / przedłużką rurki :)
ja brałem dłógości 75mm i ceny około 7pln/szt minimum klasy 10,9
mi zdarzyło się ,że przy wymianie uszkodzili szpilki , zjeby dostali , powiadomiłem kierownika i nie zapłaciłem za usługę , ale byłem na szczęście przy tym :D
obecnie :) posiadają klucze dynamometryczne
bo szpilki kół też dokręca się z odpowiednią siłą ,a nie pneumatyk / przedłużką rurki
One są wprasowane w piastę, a nie dokręcane. Gdzie tu jest gwint (oczywiście poza tym na który nakręca się nakrętkę!) ?
Te pionowe rowki przy końcu szpilki to jest tzw. w motoryzacji knurl czyli miejsce pod zaprasowanie. Te szpilki w momencie montażu są wciskane przez prasę z odpowiednią siłą. Muszą także wykazywać odpowiednią siłę zrywania (oderwania) od piasty. Dlatego w tym miejscu szpilka ma większą średnicę niż otwór w piaście i na pierwszy rzut oka (przyłożenie do piasty) może się wydawać, że nie pasuje. Młotkiem się tego nie da zrobić, imadłem może by się udało, najlepsza wiadomo byłaby prasa.
http://darkroom.apisys.pl/5cd61d5d7e04765d1dad4f341094bbe8a080393f.jpg
wiesko1261
21-12-16, 06:48
odpowiednia siła - chodzi o dokręcenie koła (nakrętkę )
wybijasz wybijakiem starą pozostałość szpilki , potem wystarczy wciągnąć nową szpilkę nakrętką dając kilka podkładek pod nakrętkę
nie potrzeba wielkiej siły , a radełko jest po to, by szpilka się nie obróciła , co niestety się zdarza :p
prasa jest zbędna przy wymianie jednej szpilki :p
pamiętaj po zdjęciu piasty ,mus nowe łożysko - stare się niszczy i nie nadaje do ponownego włożenia , a to nie mały koszt łożyska + robocizna i wprasowanie nowego :p
osobiście sam używam prasy (na firmie mam trzy o różnych siłach nacisku (nawet do 100T)
Serwis wymienił mi śrubę ale nie miał na stanie odpowiednich nakrętek... Czy te będą dobre: http://allegro.pl/nakretka-kola-honda-accord-city-civic-cr-v-jazz-i5631245764.html ? Patrząc na wcześniejsze zdjęcia są podobne.
Serwis wymienił mi śrubę ale nie miał na stanie odpowiednich nakrętek... Czy te będą dobre: http://allegro.pl/nakretka-kola-honda-accord-city-civic-cr-v-jazz-i5631245764.html ? Patrząc na wcześniejsze zdjęcia są podobne.
Te są drogie, a pewnie chińczyki jak większość, do Civic 95-01 pasują nakrętki M12x1,5.
Osobiście polecałbym kupno używanych oryginalnych nakrętek, są z osiem razy lepszej jakości niż te gumowe chińczyki.
Wymieniałem jakiś czas temu wszystkie nakrętki na używki OEM Honda i jestem bardzo zadowolony, stare nastoletnie nakrętki są w dużo lepszym stanie niż jednoroczne chińczyki - o czymś to chyba świadczy.
A czy długość tych nakrętek ma duże znaczenie? W sensie czy można kupić trochę dłuższe i będą się trzymać. Bo tak jak patrze po aukcjach to spotykam 35mm a z tego co wiem to mój model ma wysokość nakrętki 24mm.
One sa takie krotkie tylko po to zeby pasowal dekielek od oryginalnych alufelg, jak takich nie masz to maga byc dluzsze
A czy długość tych nakrętek ma duże znaczenie? W sensie czy można kupić trochę dłuższe i będą się trzymać. Bo tak jak patrze po aukcjach to spotykam 35mm a z tego co wiem to mój model ma wysokość nakrętki 24mm.
Trochę dłuższe owszem że można, ale ja bym kupił coś co jak najbliżej ma się do oryginału. OEM używki lub nówki i będzie cacy :)
.
Czyli mówisz o tych: http://allegro.pl/nakretka-do-felg-honda-civic-jazz-accord-oem-i6535394286.html ? Albo może te http://haparts.pl/08w42-sr3-b00-1.html
Czyli mówisz o tych: http://allegro.pl/nakretka-do-felg-honda-civic-jazz-accord-oem-i6535394286.html ? Albo może te http://haparts.pl/08w42-sr3-b00-1.html
http://haparts.pl/08w42-sr3-b00.html
Czego chcieć więcej :)
wiesko1261
29-12-16, 07:18
Czyli mówisz o tych: http://allegro.pl/nakretka-do-felg-honda-civic-jazz-accord-oem-i6535394286.html ? Albo może te http://haparts.pl/08w42-sr3-b00-1.html
a wież ze ? są nakrętki z zakończeniem kula lub stożek :) inne do stali i inne do alusów (na razie wszystkie linki pod stal podane :) )
nie do wszystkich alu podejdzie nakrętka z zakończeniem kuli :p
Te nakrętasy z hapartsu z kulą do OEM Wiatraków powinny być cacy nie?
Ja mam obecnie takie nakrętki, to są OEM oryginalne bodajże do stalówek, alusy OEM Speedline normalnie na nich siadają, do zimowych alu Mille Miglia również pasują.
Są na pewno dużo lepsze niż każdy chińczyk.
http://i68.tinypic.com/fcr9xy.jpg http://i64.tinypic.com/ll2ir.jpg
Też mam takie, ale to typowe do stalówek z kołpakami ; -)
Też mam takie, ale to typowe do stalówek z kołpakami ; -)
No i co z tego, skoro spełniają swoją funkcję w 100% i są solidne.
Wolę takie niż jakieś kolorowe chińskie gówno. Temat raczej wyczerpany, założyciel tematu już chyba wie co ma zrobić.
Pozdrawiam
Możliwe, że autor tak, ale ja spytałem o te krótkie do OEM Wiatraków ; -) A nie chce do wiatraków nakrętek od stalówek z pierścieniem pod kołpak ; )
Pierścienie plastikowe zdejmujesz i masz dalej dobre nakrętki :) a co to z daleka krzyczą że są do stalówek? :D
Kup sobie nieco krótsze nakrętki i będziesz zadowolony, skoro tych nie lubisz.
Ja przy Speedline Nexus nawet z dekielkami upchałem te nakrętki i nic nie odstawało.
Jedni zakładają śmieciowe kute czy *uj wie jakie D1 Spec które jeszcze bardziej odstają i się cieszą - no tak, kolorowe anodowane, super z 10KM muszą dodawać :rolleyes:
Żeby jeszcze na kuli były takie ; D Wszystko stożek ; ) Zostanie ładny OEM chrom.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.