Zobacz pełną wersję : sedan za mocno grzeje
Cześć,
mam problem w sedanie - ogrzewanie ustawione na 16 st. a w środku ciepło, na pewno więcej niż 16 nawet jak ręcznie zmniejsze nawiew na min.
Ktoś miał podobnie? gdzie szukać przyczyny?
Mam tak samo w hatchbacku, nieważne czy z klimą czy sam nawiew.
Przed zimą tak nie było, a teraz przy ustawieniu już na 16 w środku jest cieplej.
Ale u mnie jak nastawię temperaturę na minimum to leci zimne.
U mnie na minimum też leci zimne. Ale juz na 16 grzeje dość mocno. Jest to dość upierdliwe - jak np. nie zdejmiesz kurtki na krótszych dystansach. W innym aucie 17-18 jak się ustawi to co najwyżej letnie leci. Tak sie zastanawiam czy TTTM czy jakiś czujnik jest walnięty?
No to mamy tak samo.
Temperatura zewnętrzna jest dobrze pokazywana na zegarach, a czy jest i gdzie czujnik temperatury wewnętrznej?
U mnie na minimum też leci zimne. Ale juz na 16 grzeje dość mocno. Jest to dość upierdliwe - jak np. nie zdejmiesz kurtki na krótszych dystansach. W innym aucie 17-18 jak się ustawi to co najwyżej letnie leci. Tak sie zastanawiam czy TTTM czy jakiś czujnik jest walnięty?
I tak ma być bo klimatronik dąży do tego aby w jak najkrótszym czasie ( funkcja grzanie ) nagrzać powietrze do zadanej temperatury. Więc przykładowo przy zadanej 16 będzie początkowo grzał na maxa i to w zależności od temperatury początkowej w kabinie jak i na zewnątrz może trwać nawet kilkadziesiąt minut. Po jakimś czasie z nawiewów zacznie lecieć letnie powietrze, będzie to oznaczać iż czujnik ( przy kierownicy) wykrył zadaną temperaturę i "doprowadził" do wyrównania temperatury.
Odnoszę wrażenie że chcielibyście aby z kratek odrazu leciała temperatura powietrza 16 stopni non- stop.
Nie doczytałeś jednej rzeczy o której pisałem, że to samo się dzieje przy wyłączonej klimatyzacji.
Sam nawiew ustawiony na 16 nawet z minimalną siłą nadmuchu, grzał za mocno.
Teraz jak są znowu temperatury na plusie, to u mnie wróciło do normy, więc może wcześniej jakiś czujnik przymarzł.
Wiem, że tak działa klima automatyczna. Niestety u mnie nawet po dłuższym czasie leci ciepło, nawet jak świeci słońce i środek dodatkowo się nagrzewa. Mam porównanie z drugim autem służbowych gdzie przy nastawie 18st jest po prostu w środku 18:)
wyłączona klimatyzacjia nie wpływa na działanie automatu jeśli chodzi o grzanie na maxa.
to kwestia ustawień do których nie mamy dostępu - zwyczajnie ogrzewanie idzie pełną parą póki czujnik w kabinie nie złapie temperatury.
(na panelu klimy nie ustawiasz temperatury powietrza, a temperaturę w samochodzie)
podstawowe pytanie czy po 30 minutach nadal tak sie zachowuje, bo pierwsze 20 min to orientacyjny czas na nagrzanie silnika i wstępne podgrzanie samochodu w srodku.
Kiedyś jak miałem EP3 i dostałem z ASO auto zastępcze w postaci UFO to był tam walnięty czujnik temperatury zewnętrznej. W lato tylko na "Lo" chłodziła klimatyzacja w pozostałych temperaturach grzała nawet przy 30 stopniach na zewnątrz. Ale wyświetlacz temperatury wyświetlał cały czas minus coś tam. Może czujnik temperatury w środku wariuje i dlatego grzeje jak w piecu.
Podejrzewam, że jest tak jak napisał @szczepar. U mnie w ufo najpierw grzeje mocno, a później nawet czasem leci chłodne powietrze jak świeci słońce.
Mam wrażenie że problem jest głównie wtedy gdy jest słonecznie - wtedy za mocno grzeje. Czy można jakoś sprawdzić czujnik nasłonecznienia? Gdzie on się znajduje?
Czujnik nasłonecznienia to taki czarny guzik na środku deski przy szybie.
Jak sprawdzić czy działa prawidłowo? W sedanie chyba autodiagnostyka zegarów i klimy nie działa.
Google :D mi znalazł takie coś na forum Mazdy:
Procedura sprawdzenia sensora nasłonecznienia polega na wymontowaniu i rozłączeniu czujnika z konektora na podszybiu.
Zanim to zrobimy powinniśmy odczepić minusową klemę z akumulatora. Następnie wyjąć czujnik uważając by konektor na kablu nie wpadł nam do środka kokpitu. Należy przygotować coś wcześniej co zapobiegnie jego przypadkowe wpadnięcie. Używamy miernika do pomiaru napięcia przewodzenia złącza diody na mierniku oznaczanym rysunkiem diody...ponieważ mamy do czynienia z fotodiodą.
Podłączamy + miernika do konektora sensora A, natomiast minus do konektora sensora B. Oświetlamy żarówką 60W z odległości 10cm grzybek sensora i na mierniku powinno pojawić się wskazanie około 0.45V. Wtedy mamy pewność że sensor jest OK
Szukasz procedury testu czujników klimatyzacji hondy , znajdujesz ją - i nic nie odłączasz - robisz test i masz informacje o czujniku :)
Przynajmniej w wersji HB tak jest - nie wiem czy w sedanie jest taka sama procedura.
argentina10
30-01-17, 20:19
Mam Civica hatchback z 2010 r i dziwi mnie że nawet przy ogrzewaniu ustawionym na max i nagrzanym silniku nie leci gorące powietrze do środka tylko takie lekko ciepłe...czy ktoś z użytkowników tak ma ? Płyn sprawdzałem stan jest ok. Błędów też brak
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.