Zobacz pełną wersję : Civic 2006 1.8 duze spalanie !
Witam szanownych kolegów.Od jakiegoś miesiąca jestem posiadaczwm w/w cifa.Wszędzie spalanie podane jest w granicach 7-9 l na 100 ( miasto ) Niestety mój egzęplaż według wskazan komputera pali 13-14l na 100 km.Jeżdzę raczej spokojnie żadko przekraczam 3 tyś obrotów.Co może być przyczyną tak dużego wskazania.Dodam tylko że na trasie udało mi się zejść do książkowych 6.7l.
Rózna definicja jazdy po mieście , korków i samego miasta.
W jaki sposób mierzone? Czy tylko sugerujesz sie wskazaniami komputera?
Fakt zdaża się w bardzo zatłoczonym mieście.
Tak.Generalnie wg.komputera.Koleżanka ma ufo z 2009 i z takim samym motorem , twierdzi ze przez 6 lat nie zdazyło się jej przekroczyć 10L.
Witam szanownych kolegów.Od jakiegoś miesiąca jestem posiadaczwm w/w cifa.Wszędzie spalanie podane jest w granicach 7-9 l na 100 ( miasto ) Niestety mój egzęplaż według wskazan komputera pali 13-14l na 100 km.Jeżdzę raczej spokojnie żadko przekraczam 3 tyś obrotów.Co może być przyczyną tak dużego wskazania.Dodam tylko że na trasie udało mi się zejść do książkowych 6.7l.
masz coś z*****e ,nie ma opcji ,żeby 1.8 tyle pali,czy w korku czy na autostradzie
Domyślam się że jest cos nie hallo.Stąd moje pytanie...Grze leży przyczyna ?!
Teraz jak trzeba grzać, odmrażać itp. zrobiłem 300km po samym tylko mieście to komputer pokazywał 12l/100 .. także można ponad 10l/100 spalić:)
Krótkie odcinki np.do 5km, klima( +C), " gruby" olej, stare świece, niereg.zawory, walnięta lambda, zapieczone klocki, mega korki to tylko niektóre z przyczyn podwyższonego spalania
Też miałem 12l do 13l w mieście, odcinki 6km.
W trasie udało mi się zejść do średniej 4,6l na odcinku 1000km.
Rekord to 4,1l -> 6 bieg 70-80 km/h.
W mieście jak się nie przekracza 2 tys. obrotów i jeździ na biegach 1,2,4,6 udawało mi się zejść do 9l, ale bez przesady lubię jak słychać silnik.
1.8 potrafi być super oszczędne, jak nie ma zbyt częstych ruszań i zatrzymań i jedzie się na niskich obrotach.
Ja mam ix gena w 1,8 i jezdze dynamicznie po miescie ale bez szalu... srednia z ostatnich 900km lacznie z 300km trasą - 10,9l. Samo miasto pod 12-13. Czasem docisne ale generalnie to stoje w korkach i jezdze do 3,5k max ;)))) auto jest zdrowe, na trasie zejdzie ponizej 5 jak trzeba. Taki urok ja bym sie nie przejmowal, a jak ktos gada, ze ma 7 w miescie to albo klamie albo jedzie 60 na 5 biegu 3/4 drogi do pracy, bo na zimnym i odcinkach do 8-10km to niewykonalne i zobaczysz min. 8,5-9 jezdzac na dziada.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
IX-gen. 1.8 w automacie, dojazd do pracy bez korków, ale tylko 2km spalanie 11,5 l.
IX-gen. 1.8 w automacie, dojazd do pracy bez korków, ale tylko 2km spalanie 11,5 l.
przez 2 km to ledwie się zdąży zacząć nagrzewać, moim zdaniem olej jest zalany kompletnie nie do tego silnika typu 5W40, plus kilka innych możliwych rzeczy włącznie z zapchanym filtrem powietrza, od którego bym zaczął a potem zmienił na olej dedykowany do tego silnika, nawet 0W20
przez 2 km to ledwie się zdąży zacząć nagrzewać, moim zdaniem olej jest zalany kompletnie nie do tego silnika typu 5W40, plus kilka innych możliwych rzeczy włącznie z zapchanym filtrem powietrza, od którego bym zaczął a potem zmienił na olej dedykowany do tego silnika, nawet 0W20
Moze byc.
Ja jezdze 80% po prawdziwym miescie - tj. zawrotne srednie predkosci typu 13kmh codziennie po 2 godziny ;) Zalane 0w20 oem. To co zauwazylem to to, ze na 5w w takich warunkach palił srednio 0,7 wiecej i odpalał ciezej na zimnym.
W takich warunkach (10k do pracy z czego 30 minut popychania w korku i 3 minuty prostej 80kmh) zrobienie ponizej 9-9,5 na totalnego dziada nie jest mozliwe, a jak sie z wqrwa wcisnie ze 3 razy ze swiatel to jest od razu 12+. Jak ktos pisze, ze mu 7 na miescie spala r18 to chyba miasta nie widzial ;)
7 na miescie to pali żonie vw up! w 1,0 3cyl jak mu sie klime wlaczy;)
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
mi po mieście w mega korkach spala regularnie 11.5-12 litrów
Mi pali około 8-9 według kompa. 70/30 miasto/trasa.
Zauważylem że jezdząc bardzo podobnie ale tankując na roznych stacjach auto pali "różnie".
Jest dośc czułe na jakość paliwa.
MAx jaki widziałem to było 13,5l na kompie na autostradzie max 130-140km/h na jakims mega kijowym paliwie.
Mi pali 50/50 miasto trasa 8-8,5,jazda raczej przepisowa ,czasami kręcenie pod czerwone pole.
Zakupilem nie tak dawno FK2 z r18 zalane castrolem 5w30 spalanie na kompie 6.6, 7L jazda 80% trasa. Najlepszy wynik jaki udało mi sie uzyskać na trasie to 5.4l jadac na tempomacie 80km/h 6 bieg. Wszystko ładnie na kompie ale patrzac realnie to 7.4l łyka
U mnie krotkie odcinki do pracy ±5km 9-10l w okresie jesienno zimowym(fk2, 1.8 2009r.). Tutaj rowniez ma znaczenie, czy auto jest garazowane. W acc 2.0 (2011r. 156km) podobny odcinek mam ok 2l wiecej
Wysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka
U mnie r18 z 2007 roku z przebiegiem 150 tys wciąga po Warszawie 10-10.5 litra, uważam że to dużo jak na 140 koni, które w ogóle nie jadą.
Poprzedni civic z d16 170konnym mniej palił :D
U mnie r18 z 2007 roku z przebiegiem 150 tys wciąga po Warszawie 10-10.5 litra, uważam że to dużo jak na 140 koni, które w ogóle nie jadą.
Poprzedni civic z d16 170konnym mniej palił :D
Ja wiem, czy duzo ;) auto swoje waży. Swoja droga nie wiem czy miales 130 konne mondeo albo vectre w 2,0 (podobna masa co civic tak swoja droga 1300-1400). W nowym Fordzie lata temu mialem 13 na klimie latem i ani grosza mniej, a z ciezsza noga potrafil i 15+ lyknac po miescie. Hondowska jednostka jest duzo nowoczesniejsza - moj wypluwa 146 koni plus, ma duzo wiecej momentu niz klasyczne 2 litry i to dostepnego prawie od samego dołu, zmienna eco faze i 6 bieg. Od starych konstrukcji rozni sie tym, ze na trasie jak nie jest obciazony pali praktycznie 2x mniej niz technologia z lat 90tych ;)))) r18 i skyactiv w mazdzie to szczyt rozwoju jednostek wolnossacych i lepiej juz nie bedzie. A mocy (140-150 koni to wcale nie jest tak malo) z samego powietrza nie wygenerujesz i spalanie 10-13 na miescie przy ruszaniu w korkach i/lub ciezszej nodze to norma. D16 spali mniej ale tylko ze wzgledu na nizsza mase auta (pewnie pod 300kg roznicy vs takie ep2!)
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Mi obecnie 1.8 pali ok 9,5-10l (z dystrybutora)w mieście. Dojazd do pracy ok 8km. Jazda raczej spokojna ale i świateł trochę się znajdzie, miasto ok 180k mieszkancow. Myślę że spalanie raczej dobre i bez obciazenia np w trasie, silnik jest oszczędny. Osiągi bardzo zadowalające jak na skromne 140KM.
Panowie jak chcecie porównywać spalanie to trzeba podawać więcej informacji, np. Nazwe miasta, przebyty dystans, przede wszystkim średnią prędkość, czy wyjazd z garażu, czy były cykle świetlne, skala zakorkowania, rozmiar ogumienia, lepkość oleju, styl jazdy itp. Nawet taki szczegół jak światła mijania może mieć znaczenie bo u mnie na drl jest średnio 0,2 oszczędności. Godzina wyjazdu też ma znaczenie ale w sumie średnia prędkość będzie lepiej " obrazować". Przykładowo dziś w drodze do pracy (Wrocław) na dystansie 8.3km zanotowałem taki wynik(z garażu) przy średnie prędkości 31km/h, temp -1 :
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161216/a4aa572b3e510f62b58a211cca98a150.jpg
0w20, kapcie zimowe 205, najlepiej wyzerować licznik przebiegu przed pomiarem!
Racja. Srednia predkosc dobrze obrazuje - moja dzisiaj - 14kmh na 22km (w dwie strony po 11) - spalanie 12,6l - rano było -4, ogrzewanie on, klima on, bez eco zabawy. Masa z paliwem i kierowca - ~1440kg, olej 0w20 oem, opony 225/45/17 zimowe, swiatla on, audio na full ;p, ciezkie felgi. Juz bardziej sie tego chyba sparametryzowac nie da ;)))
Twoje 32kmh to petarda! Przy takiej 8/100 to luzik, bo caly czas jedziesz.
Ludzie mi sie zawsze pytaja dlaczego to tyle pali ale prawda jest taka, ze jednemu spali 8, a drugiemu 13 bo warunki pomiedzy "miasto" u jednej osoby, a "miasto" u drugiej sa skrajnie rozne - stad spore rozbieznosci. Z "trasa" podobnie - jeden jedzie 90-100 i mu pali 5l, a drugi 140 i ma 7,5.
Mozna ten caly watek w sumie podsumowac tak, ze zdrowe r18 bierze:
Trasa: 5 - 11
Miasto: 8-13
Rozbieznosci w jedna i druga od tego mozna traktowac jako albo kompletnie nietypową/ekstremalną eksploatacje (palowanie, wozenie gruzu z przyczepa, pilowanie na jednym biegu itd.) w jedna lub druga strone albo niesprawnosc techniczną ;)
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Fakt zapomiałem o klimie, ale poniżej 0 to bez znaczenia bo sie nie włączy (niewymuszona).
U mnie średnia prędkość dość wysoka bo wyjazd 6.30 i bez korków choć 5 cykli świetlnych i na 2 po 2 razy stałem. Z powrotem spod chmurki nieco inną trasą średnia prędkość 19km/h spalanie 9,2
Fakt zapomiałem o klimie, ale poniżej 0 to bez znaczenia bo sie nie włączy (niewymuszona).
U mnie średnia prędkość dość wysoka bo wyjazd 6.30 i bez korków choć 5 cykli świetlnych i na 2 po 2 razy stałem. Z powrotem spod chmurki nieco inną trasą średnia prędkość 19km/h spalanie 9,2
Ja jestem generalnie skazany na klime w zime, bo mimo tego ze mam czystą kabinówke i sucho w aucie to uzywam tylko odmrazacza zamiast skrobania i od razu wszystko przymarza albo zachodzi wodą w srodku - bez klimy w zyciu to nie zejdzie. Uroki trzymania pod chmurką i to kolejny parametr do listy. Jak trzymalem w garazu +15C to mozna bylo nieco na spalaniu ugrać. Po 7-8km moge dopiero klime wylaczyc, bo inaczej to paruje. Wszystko zalezy od dnia. Grzanie szyby z tylu i lusterek przez pierwsze pare minut tez daje w kość.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
marcin001984
17-12-16, 20:10
IX-gen. 1.8 w automacie, dojazd do pracy bez korków, ale tylko 2km spalanie 11,5 l.
Takie dysanse to się piechotą pokonuje albo rowerem. Zawsze to jakiś ruch, który Tobie nie zaszkodzi, a silnikowi na pewno.
Spalanie to funkcja wielu zmiennych. Poza stylem jazdy to zimny silnik, klima, ciśnienie w oponach, szerokość opon, regulacja ręcznego, ocierające okładziny, olej, ... Lista jest długa.
Proponuję sprawdzić czy koła kręcą się bez większych oporów. Nie wiem jak zweryfikować obiektywnie spalanie, mogę Ci powiedzieć ile pali mój w poniższych warunkach :
Silnik nagrzany, klima wyłączona, w miarę płaska droga bez świateł i innych obstrukcji, tempomat, jednostajna jazda.
Rozpędzam się do 70-80, włączam tempomat i zeruję komputer. Spalanie w zależności od wiatru i profilu drogi pomiędzy 4.5 a 5.5, ale średnio 5.0 na odcinku kilku kilometrów wg komputera.
Rozpędzam się do 70-80, włączam tempomat i zeruję komputer. Spalanie w zależności od wiatru i profilu drogi pomiędzy 4.5 a 5.5, ale średnio 5.0 na odcinku kilku kilometrów wg komputera.
Zerowanie w trakcie jazdy to żadna miara spalania.
Żeby porównywać spalanie trzeba by mierzyć spalanie w tych samych warunkach. Dla jednego jazda w podobnych warunkach "spokojnie" oznacza jazdę do 4-4,5 tys , a dla drugiego do 3tys. Ja pokonuje 80% w mieście , ale jak dodam że z tego znaczną większość w godzinach nocnych gdy sygnalizacja świetlna jest wyłączona to wynik nijak będzie się odnosił do jazdy w godzinach szczytu pomimo , że to też można nazwać jazdą miejską.
Samo ruszanie z garażu w zimie , porównane ze startem spod chmurki daje na krótkich odcinkach dość duże różnice w spalaniu.
B_George_B
06-02-17, 16:31
ja mam Sedana z 2009 motor 1.8l 140km i kiedy nie patrze na spalanie to doszedłem do ok 9l w cyklu mieszanym. Przy eco driveingu schodzę do ok 6.3l w cyklu mieszanym.
Od ok 3 tys. nie kasowałem licznika na wskazaniu trip B (tak to się chyba wyświetla) i średnie mam ok 7,5l wg komputera co przy moich obserwacjach daje ok 8,3l faktycznie.
Moja rada, nic nowego w sumie nie powiem, ale sprawdź ile przejedziesz na baku w cyklu mieszanym i jak już będziesz na głębokiej rezerwie zajedź na stacje zatankuj pod korek i będziesz wiedział ile Pali..
Moja Hania musiała chyba przyzwyczaić się do mojej nogi bo początkowo po odbiorze (poprzedni właściciel rocznik 50) była chyba trochę przymulona.
p.s. codziennie do roboty w dwie strony robię 50km. Niby trasa, ale w jedną stronę sporo stoję bo Warszawa to i korki..
8,5-9,5 max!!!/100 w Szczecinie, średnia prędkość 26 km/h:)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.