PDA

Zobacz pełną wersję : Civic ES7 1.6 ściąganie i skręcanie kierowcy w prawo



SebaR92
07-12-16, 16:30
Witam mam nietypowy problem ze ściąganiem samochodu. Ściąga Mi samochód w prawo wraz z tym skręca się sama kierownica w prawo, gdy pociągnę ja w lewo odbija w prawo z spora siła tak jakby wracała do "pozycji zero". Gdy pociągnę ja w prawo nie ma już takiej siły prostujacej w lewo. Zbieżność, kąty, sprawdzane na dwóch stacjach, na szarpakach sprawdzone na 3 stacjach diagnostycznych, nic nie stuka, nic nie puka. Problem powtarza się na dwóch kompletach opon w tym samym kierunku. EPS nie podaje błędów, kontrolka gaśnie jak należy. Kierownica obraca się w obie strony o tyle samo stopni, przez 50 tys km nie było z tym problemu. Mechanizm różnicowy ciągnie naprzemiennie na jedno i drugie kolo.Ktoś ma jakiś pomysł co można sprawdzić? Jakiś warsztat który powinien sobie z tym poradzić?

Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka

Lysy
07-12-16, 17:42
Ciekawe co może być przyczyną? Ma ktoś jakieś pomysły?

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

kobert
07-12-16, 18:01
Próbowałeś zamienic koła miejscami? Prawe na lewe? Może felga krzywa, wywazarka mogła tego nie pokazać. Zamień koła i zobacz czy teraz sciaga w odwrotna strone

Lysy
07-12-16, 18:06
Co ma felga do tego? Nic

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

SebaR92
07-12-16, 18:07
Jak pisałem problem był na 2 kompletach opon tzn kół: letnie, zimowe, ten sam problem - skręcanie s prawą stronę, więc opcja z kołami odpada :(

kobert
07-12-16, 20:21
Pisałeś o zmianie opon a nie felg. Łysy krzywa felga to pierwszy podejrzany przy ściąganiu auta. W tym przypadku oczywiście trzeba to wykluczyć skoro wymieniane były kola. Z takich podstawowych rzeczy to unieść i zobaczyć czy koła obracają się wszystkie równie luźno ale raczej ktoś na to zwrócił uwagę robiąc diagnostyke

SebaR92
07-12-16, 20:27
Na swobodny obrót zwróciłem uwagę przy zmianie kół, nie ma też problemu ze układem hamulcowym, tarcze ani bębny się nie grzeją, a ściąganie jest naprawdę widoczne, wystarczy puścić kierownice i samochód na odcinku 100 metrów spokojnie pikuje do rowu.

bojanov
08-12-16, 08:14
Wygląda na to, że mam ten sam problem. Zawieszenie ok, gumy, drazki, koncowki, itp. wymienione. Ostatnio byłem na jednej stacji diagnostycznej i padła sugestia, że może być to wina maglownicy, która domaga się już powoli regeneracji...

SebaR92
08-12-16, 16:00
Byłem dziś u dwóch mechaników, jeden jest się w stanie podjąć tego za jakiś tydzień, jak znajdziemy rozwiązanie to się podzielę przyczyną.

Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka

Grzybohun94
09-12-16, 00:21
ściąganie miałem kiedyś w ep2 (taka sama konstrukcja kolumn), wynikało ono z przeskakującej sprężyny. Jest szansa, że u Ciebie będzie podobnie, ale nie daje gwarancji. Jeśli magiel, to współczuję..

SebaR92
09-12-16, 10:42
Sprawa rozwiązała się nieszczęśliwie sama, dziś rano facet wymusił na mnie pierwszeństwo na skrzyżowaniu i przód rozwaolny jak się patrzy :/

Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka