Zobacz pełną wersję : MB '98 Ciężko pali D14A8
maslascher
06-12-16, 20:36
Witam, od jakiegoś czasu posiadam Civic MB z 1998r. Jeździ i hamuje ale rewelacji nie ma z odpalaniem. Zimny silnik musi pokręcić tak z 5 obrotów po czym załapie, mam drugi samochód i nie zwracałem uwagi jak odpala na gorącym ale wydaje mi się że lepiej. Samochód od nabycia drogą kupna wykazuje taki objaw. Rozrusznik kręci moim zdaniem dobrze, aku też raczej odpada, świece niedawno wymieniane(na starych nie było różnicy-choć były jeszcze oryginalne). Przebieg trochę ponad 98kkm. Nie sprawdzałem ciśnienia paliwa bo muszę zakupić przyrząd. Zapłonu nie ustawiałem bo nie mam lampy. Rozrząd zmieniany niedawno(2 tyg,brak różnicy przed-po). Gdy zakupiłem Hondę była połowa baku, teraz jest mało ale rezerwa się jeszcze nie świeci tymczasem dzisiaj zaczął lekko przerywać w czasie jazdy w pewnym momencie(nie ja prowadziłem, lekko gazowałem po tym ale zachowywał się normalnie). Byłbym wdzięczny za sugestie. I jeszcze jedno, silnik syczy po zgaszeniu, pedał hamulca robi się prawie momentalnie twardy. Podejrzewam zawór aczkolwiek wątpię w powiązanie z kiepskim odpalaniem.
Zapalanie na ciepłym.
https://youtu.be/IRDtgSqLGRs
sprawdź najpierw napięcie akumulatora po nocy
Raz. Sprawdź filtry - paliwa, powietrza. Dwa. Sprawdź masy. Trzy nagraj, pokaż, może normalnie jara.
Co do zgaszenia :D Syczy, bo stygnie. A hamulec traci wspomaganie i to normalne.
A jaki masz olej? Jeśli ma nieodpowiednia lepkości do temp. na zew. to 'sklei' silnik.
1) sprawdź napięcie na akumulatorze przed odpaleniem na zimnym i po odpaleniu. Na zimnym powinno być około 13,7 do 14,5 V
2) wykręć świece i zobacz czy nie są okopcone i nie ma za dużych odstępów miedzy elektrodami
3) tak jak pisał Poll sprawdź filtr paliwa i powietrza oraz królowie i oczywiście masy, możesz dołożyć do testów masy poprzez np. przypięcie kabla rozruchowego z akumulatora do silnika
4) sprawdź miernikiem jakie opory są na kablach wysokiego napięcia
maslascher
08-12-16, 11:17
Zapalanie na zimnym silniku:
https://youtu.be/B7q9FdEyG1o
Olej 5W-40 shell ultra.
Napięcie na aku po nocy równe 12v. Świece dopiero co zakładane nowe, na starych palił tak samo, kolor świec sugerował dobrą mieszankę(kolor jasny brąz). Filtr powietrza był sprawdzany. Po wpięciu manometru w filtr paliwa wyskakuje dobre ciśnienie.
Jeszcze cewka i moduł zapłonowy, kopułka i palec w aparacie do sprawdzenia.
Kopułkę i palec możesz oczyścić papierem ściernym i zobacz czy będzie różnica.
bartek_levis
08-12-16, 20:35
oglądałeś może przewody paliwowe w okolicach baku
ogólnie po filmiku stwierdzam że nie ma tragedii ale super ładnie też nie pali może jeszcze spr czy zapłon i luz zaworowy są jak trzeba mały koszt a może tu być problem
Mam wrazenie ze niektorzy szukaja problemu na sile. 2-3 obroty i zaskakuje. U mnie w d15 trzeba tez tyle krecic i jest tak odkad kupilem samochód i zrobilem nim ponad 50 tys km. Wchodzac tu myslalem ze bedzie inwestygacja wielkiego problemu bo civica sie kreci 5 sekund i nie pali a tu takie cos? Daj Pan spokoj.
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Moje byłe D14A8 kręciło podobnie. Gdy dostał nowy akumulator rozrusznik kręcił szybciej, ale silnik nadal potrzebował kilku obrotów.
Tak jak kolega wyżej pisze, szukanie problemu na siłę. Jest ok, obyś tylko takie miał z nią bolączki ;)
To i ja się przyznam, że od 2 lat potrzebuję trochę "pochechłać" żeby odpalił (ale nigdy nie jest to tak, że muszę mu dać odpocząć, jak jest zimno to trwa 5-6 sekund, gdy ciepło szybciej). Miałem szybciej odpalające auta.
Do tego bendix pod koniec na 1-2 sekundy chyba nie odbija, bo czasem pojawia się zgrzyto-pisk.
Mam to ponad dwa lata. Jeżdżę,
To i ja się przyznam, że od 2 lat potrzebuję trochę "pochechłać" żeby odpalił (ale nigdy nie jest to tak, że muszę mu dać odpocząć, jak jest zimno to trwa 5-6 sekund, gdy ciepło szybciej). Miałem szybciej odpalające auta.
Do tego bendix pod koniec na 1-2 sekundy chyba nie odbija, bo czasem pojawia się zgrzyto-pisk.
Mam to ponad dwa lata. Jeżdżę,
Mój też tak zgrzytał przez rok miałem to w dupie, aż któregoś dnia to on miał mnie w dupie xd
Mój też tak zgrzytał przez rok miałem to w dupie, aż któregoś dnia to on miał mnie w dupie xd
A co dokładnie padło?
Wiesz jak jest - może nie idealnie, ale działa. Więc człowiek się bierze za konieczne (np. korozja) albo przyjemne (np. audio) ;)
A co dokładnie padło?
Wiesz jak jest - może nie idealnie, ale działa. Więc człowiek się bierze za konieczne (np. korozja) albo przyjemne (np. audio) ;)
Nie wiem, wiem że padł rozrusznik oddałem mechaniorom na regenerację, bo i tak nie dałbym rady sam go wyciągnąć. Zapłaciłem 350 zeta działa dziękuje dobranoc :)
maslascher
10-12-16, 19:26
@up
Tak z ciekawości, przy jakim przebiegu rozrusznik wymagał regeneracji? Mój kręci całkiem dobrze aczkolwiek mogłoby być lepiej.
Ciśnienie powinno Ci wyjść miedzy 40-47 psi. Po oglądnięciu filmiku stwierdzam, że nie jest źle. Ile lat ma akumulator? Powinna być wybita data produkcji albo nalepka itp. Możesz sprawdzić aparat zapłonowy. Nie zdziw się, na kopułce będzie taki biały nalot. Wyczyść palec i kopułkę i tyle. Sprawdź też profilaktycznie opory na kablach wysokiego napięcia. Opór powinien nie przekraczać 25KOhmów. Wiadomo, na przewodzie do 4 cylindra będzie najmniejszy a do 1 będzie największy. Sam akumulator powinien mieć na zimnym około 13V (zależy od stopnia zużycia i lat). Jeśli auto po odpaleniu jeździ bez problemów, nie masz zrywów, szarpań i to zarówno przy "pałowaniu" jak i przy hamowaniu silnikiem to wszystko będzie ok. Rozrusznik może Ci przeżyć bez remontu nawet ponad 200 tys. km.
@up
Tak z ciekawości, przy jakim przebiegu rozrusznik wymagał regeneracji? Mój kręci całkiem dobrze aczkolwiek mogłoby być lepiej.
Nie wiem czy do mojego ktoś wcześniej zaglądał, ale ja robiłem przy 352kkm także dość sporo przejechał, w moim przypadku należy wziąć rówież pod uwagę fakt, że przez 6 miesiecy byłem dostawcą (kebsów, pizzy, burgerów) i jeździłem swoim autem więc rozrusznik dostawał po dupie, non stop odpalanie i gaszenie auta.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.