Zobacz pełną wersję : Jakie turbo K20Z4
Hej, powoli przymierzam się do tworzenia k20 turbo
Pytania:
Jakie turbo było by najlepsze do K20Z4, cel to 330-350 KM ( Garrett, Borg, Holset, TD05)??
Interesuję mnie tylko nowe fanty, żadnych chinoli.
Czy jeśli turbo ma wbudowany WG jest sens i możliwość zmiany go na zewnętrzny? Rozumiem że aktuator się demontuje ale co z klapą w środku??
TD05 evo 10 albo Garrett GT28RS 0,64. Jesli ma być z zapasem na 350+ to GT3071R tez 0,64. 2871 laguje bardziej niż 30tka, więc nie ma sensu rozważać. Są jeszcze Borgi EFRy, 6258 chyba by siadł, jeśli dobrze pamiętam nazewnictwo.
Czy to że 350 to praktycznie max ile gt28 rs dmucha nie powoduje ze turbo dostaje łomot bo działa praktycznie na swojej max możliwości?
raczej nie bedzie poza mapą, czyli teoretycznie wszystko co w mapie to nie jest drastycznym obciążeniem, ale tak - na pewno bedzie musiała latać na wyższym booście niż 3071. No ale coś za coś - wstanie z dołu odczuwalnie szybciej.
Wyczytałem ze w anglii/usa pakuja Holset Hx35 do k20 i dużo tego jeździ co to za nawyki? Jak wygląda temat z WG? Jest sens zmiany na zewn?
Jest. I nie zmiany, tylko zwyczajnie kup turbo bez zaworu. Nie kupuj 28ki, jest zwyczajnie mała. Weź 3071R z małą dupką i będzie dobrze.
małą dupką
mówimy o małym A/R na stronie ciepłej ?
A co robi się z "klapą" wewnętrznego waste gate ? Spawa ? Czy jakoś blokuje dźwignię z zewnątrz ???
Nie kupuj 28ki, jest zwyczajnie mała. Weź 3071R z małą dupką i będzie dobrze.
tak, jak mówiłem. 3071 fajnie obskoczy górę, 28 wstanie szybciej z dołu. MMike z ridaz-unit miał K20 na 28RS i spoko to chulało. Chyba na 0,7 miał 330KM.
A z klapka nic sie nie robi jeśli z załozenia zamówisz turbo bez WG. Żeliwo nie ma wtedy klapki.
Widzialem kupe turbin że jest klapka a aktuatora nie ma
Czy 28RS/3071R to najlepsze opcje?? Co z TD05 i Holset HX35. Pozostaje pytanie czy na zimę wystarczy manual boost controler czyt jeszcze trzeba grzebać w programie??
Widzialem kupe turbin że jest klapka a aktuatora nie ma
po prostu aktuatora nie ma w zestawie ale są jako 'internal wastegate".
TD05 z najnowszego evo stosunkowo fajnie wstanie i utrzyma dośc długo, bo w mitsu obrabiaja okolice 4xx. Holset to mega stara konstrukcja - nie brałbym go pod uwagę do streetowego K20. Może i jest pancerne, ale bedzie cięzko wstawac.
Piaseczeq, robiłeś gdzieś*jakąś wycenę uturbienia fn2? Może być na PW jeżeli nie chcesz publicznie.
Ok, a skoro turbo występuje z internal WG to skoro mam kupić zewnętrzny to co z klapką? Spawanie? To TD05 to rzeczywiście fajna alternatywa dla GT28 /GT30
Piaseczeq, robiłeś gdzieś*jakąś wycenę uturbienia fn2? Może być na PW jeżeli nie chcesz publicznie.Ten samochód nie różni się przy budowie turbo absolutnie niczym od każdego innego auta, które nie ma turbo z fabryki. Wycena zacznie się od 15k, sięgnie tylu na ile starczy Ci fantazji.
sięgnie tylu na ile starczy Ci fantazji
dodając z poprzedniego tematu - fantazji, na kupowanie kolejnych/bardziej markowych/droższych gratów. Do uturbienia NA zawsze potrzebne jest to samo, ale ta sama część kosztowac może kompletnie różnie.
Ok, a skoro turbo występuje z internal WG to skoro mam kupić zewnętrzny to co z klapką? Spawanie?
zblokowac jakoś mechanicznie klapkę od zewnątrz, zeby się nie otwierała. W TD04 robiłem spaw punktowy na ośce w pozycji zamkniętej. Generalnie oczywiście możńa wykorzystywać wewnetrzny WG, jeśli jest, ale o wiele stabilniejsze są zewnętrzne.
Generalnie te wszystkie pytania kieruj do tunera, który zbierze za to $ :) To on jest odpowiedzialny za to, żeby setup dobrze działał.
Ten samochód nie różni się przy budowie turbo absolutnie niczym od każdego innego auta, które nie ma turbo z fabryki. Wycena zacznie się od 15k, sięgnie tylu na ile starczy Ci fantazji.
Nie twierdzę, że się różni. Skoro autor tematu interesuje się tym, to pewnie zna już dokładniejsze liczby. Stąd pytanie.
Generalnie te wszystkie pytania kieruj do tunera, który zbierze za to $ :) To on jest odpowiedzialny za to, żeby setup dobrze działał.
wiem, mam pogadankę cz.1 z tunerem dzisiaj, ale poprostu nie lubię być zielony w temacie dlatego pytania :) poza tym zawsze warto spytać większą liczbę osób w celu bardziej miarodajnej opinii. Kompletowanie części START ! Jedyny dylemat to TD05 vs GT3071R.
Mimo wszystko dzięki panowie za pomoc !!
jesli masz $ to bez dwoch zdan garrett. Ale ori, nie JR spec :)
Żadnych chinoli, prawdziwe GT3071R. Jr spec niby składany w EU, ale bez jakiś kompletnych testów na "żywym organiźmie" wolałbym tego nie montować - poprostu szkoda bulić dwa razy za turbo xD
Skoro autor tematu interesuje się tym, to pewnie zna już dokładniejsze liczby.Nie zna. Twój setup u Twojego tunera może kosztować 3, 5, 10k więcej/mniej zależnie od tego co zostanie zaproponowane. Taka dyskusja jest bez sensu, bo potem gdzieś jedziesz, dostajesz wycenę i mówisz "ej, ale kolega był gdzieśtam i mu policzyli mniej, wtf?!?", a może okazać się, że koledze policzono inne turbo, inny intercooler, inny kolektor, orurowanie z kwasówki zamiast z aluminium, inne/droższe/tańsze złączki, przewody, wydech innej średnicy, na innych tłumikach. I tak dalej.
Nie zna.
Dokladniejsze liczby zna :) Ale tak, jak mówisz - w róznych warsztatach mogą brzmieć znacznie inaczej ;)
Kwestia części to sprawa ruchoma zależnie jakie fanty kupujesz porządny aftermarket czy chińczyk. Cena między warsztatami to strojenie + składanie do kupy.
Ktoś poleca jakieś konkretne wtryski ??? żeby dały radę ? a nie kosztowały po 1000zł sztuka
Co poza podawaniem paliwa i byciem nowym musi robić wtrysk, żeby "dawał radę"? Precision, Siemens-Deka, Deatchwerks, Bosch, RC, Injector Dynamics?
Ktoś poleca jakieś konkretne wtryski ??? żeby dały radę ? a nie kosztowały po 1000zł sztuka
Np.
(Moc * BSFC) / (ile wtrysk. * 80%DC)
(350 * 6) / (4 * 0,8) =~ 657 cm3/min
Szukasz takich wtrysków, aby równo podawały paliwo i się nie zacinały.
Chodziło mi raczej o wtyczki, rozmiar, i żeby trzymały parametry a nie spowodowały że coś pierd....
Każdy nowy, markowy wtrysk będzie trzymał parametry i nie spowoduje, że coś pier#olnie.
Każdy nowy, markowy wtrysk będzie trzymał parametry i nie spowoduje, że coś pier#olnie.
a to akurat nie jest takie oczywiste ;) Nowe Bosche z półki potrafią różnić sie o kilkanaście procent, potwierdzone. Nawet nowy wtrysk przed założeniem puściłbym na maszynke.
Chodziło mi raczej o wtyczki, rozmiar, i żeby trzymały parametry a nie spowodowały że coś pierd....
tuner tuner tuner...
Nowe Bosche z półki potrafią różnić sie o kilkanaście procent, potwierdzone.Dlatego czasem lepiej jest dopłacić za te same wtryski w kolorowym pudełku z amerykańską naklejką i mieć gwarancję, że zostały dobrane w komplet ;)
tak też zrobiłem po utracie półki tłoka ;)
jesli nadal szukasz turbawki to dokładnie taka jak Fawor z Markosem polecali była miesiąc temu na NTechu za fajną cene po przegladzie:p warto zapytać
http://www.nissantech.pl/topic/15013-garrett-gt3071r/
Spoko, dzięki za cynk. Ale jeśli plan wypali to najwcześniej początek kwietnia bo samochód trzeba przygotować (opony, sprzęgło, pompa paliwa, hamulce) a wszystkie elementy składowe do "turbo kit" chcę mieć nowe. Na razie debatujemy z moim "turbiarzem" jak rozwiązać temat układu paliwowego, lista części, koszty roboty i wyrzeźbienia elementów których się nie da kupić.
I jak się temat skończył? A tak btw to jak seryjne k20z4 znoszą doładowanie żędu 0.6b ?
Temat się skończył zanim się zaczął, kolega sprzedał fn'a dawno temu...
Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.