Zobacz pełną wersję : Problem z vtec D15z8
Witam wszytkich
Silnik to D15z8. Wiem ze to nie jest B18 i glowy do tylu nie rzuca ale, przed wymiana paska rozrządu wydawalo mi sie ze około 5500 - 6000 auto dostawało jeszcze lekkiego kopa (byc moze to tylko moja sugestia nowym autem).Pasek raczej jest dobrze ustawiony bo auto przyspiesza bez problemu jest dynamiczne nie szarpie tryb econo włącza sie nie ma żadnych problemów.Jeżdze już pół roku, ale bylem na ustawieniu zapłonu i przy okazji auto było podłączone pod komputer. Komp nie wywala żadnych błędów, wszystko chodzi prawidłowo, sonda ok, ale wyszło, że nie załącza się vtec. Facet mówił, że może sie załączać podczas jazdy,pod obciążeniem. Dodam że wszystkie płyny i filtry były wymienione jedyne co to nie były regulowane zawory. I stąd moje pytanie: w jakim zakresie obrotów załącza sie vtec i czy jest to odczuwalne? Generalnie jestem z hondy mega zadowolony, i tylko ta informacja, że vtec sie nie włącza troszkę mnie zaniepokoiła. A może załączanie sie vtec nie jest odczuwalne i wszystko u mnie jest ok. Może macie pomysł co ewentualnie sprawdzić. Przepraszam troszke sie rozpisałem, ale chciałem jak najczytelniej przedstawić mój problem. Jeśli macie jakiś pomysł proszę o radę. Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam
powiem ci ze przed wymiana rozrzadu tez mialem tak ze jak sie zalaczal vtec to bylo innaczej niz jest teraz bylo to bardziej odczuwalne . jak sie u mnie wlacza to nie ma jakiegos super kupa jak przy turbo tylko plynnie przyspiesza tylko ze szybciej:) nie ktorzy pisza czy mowia ze vtec -a jak sie wlacza to musi byc go slychac jak nie masz strozka czy calego dolotu to raczej tego nie bedzie
moze masz oleju troche za malo hondy lubia miec lekko ponad stan
oleju mam rowno z max a dolotu ani stozka nie mam typowa seria bez żadnych modów, słyszałem ze powyżej 5500 honda powinna dostac jeszcze lekkiego kopa a moja przyspiesza płynnie od dołu, tak jak pisze XUS więc byc moze wszystko jest ok
nie wiem jak d15z8,ale u mnie w b18c4 jest bardzo wyraznie slychac jak zalacza sie vtec. bede w nxt tygodniu zmienial rorzad to napisze czy cokolwiek sie zmienilo...wg mnie nie poiwnno sie nic zmienic.
vtec zalacza sie tylko podczas jazdy.
ja tez mam b18c4 i u mnie przed zmiata bylo to czuc lekkiego kopa a teraz przechodzi plynia tylko ze przy 5700 idzie szybciej:D
ja powiem tak ja mam d15z3 i u mnie gdy jeszcze nie miałem stożka to było czuc jak sie załanczał a jak ząłozyłem stozek to jest go słychac. Po wymnianie rozrzadu jakies 2 miesiace temu nic sie nei zmieniło tka jak chodziltak chodzi dalej
to moze ja mam cos nie tak:confused::mad: zaraz jade do miasta i sprawdze
chłopaki nie porównujcie B18 z vtec-e
michalk i quba1983 mnie "uspokoili" ( wielkie dzieki) wygląda na to ze w d15z8 nie czuc wlączenie vtec (w b18 pewnie tak) i wszystko z moja honda jest ok. Sugerowałem się tylko opiniami "fachowców" którzy twierdzili inaczej
no to teraz ja juz nie wiem o co chodzi bylem w miescie i krecilem troche i musze powiedziec ze przed wymina paska oleju itp bylo czuc ze vtec sie zalacza a teraz jakos tego do konca nie ma mam wrazenie ze po 5700 idzie jakos szybciej ale wczesniej bylo taki inaczej:P jak sprawdzic czy wszystko jest ok i gdzie tego szukac? nie powiedza cos ci co maja b18
zajrzyj do tematycznych turbo n/a lub do car audio elektryka, nie pamiętam w którym ale w którymś była dyskusja na ten temat.
Z tymi silnikami to dziwna sprawa. Niby to jest VTEC 3- stopniowy i w tym modelu załącza się poniżej 3000 rpm- zamiast 12V zaczyna pracować w 16V. U mnie gdzieś kolo 2750.
Faktycznie powyżej 5000 rpm idzie lepiej, ale czy się załącza normalny VTEC? Czy po prostu się zachowuje tak jak kręcony wolnossący? Jakoś też nie odczuwam nagle "magicznej" mocy VTEC'a powyżej tych 5000rpm, porównując do Corolli 1,3 bez zmiennych faz rozrządu w cale nie jest dużo lepiej, a chyba powinno...?
Bo to VTEC-E i ma być przede wszystkim ekonomiczny i to było główne założenie przy jego konstruowaniu a nie urywać głowę przy każdym wciśnięciu gazu, a powyżej 5000 rpm idzie lepiej bo taka jest charakterystyka wysokoobrotowych silników Hondy.
w moim d15z3 przy 3700 obrotow czuc jak sie zalacza na 1,2i 3 biegu...słychac i czuc....
w D15Z8 vtec jest dwustopniowy, fazy zmieniają sie gdzieś w przedziale 3000-4000, użytkownicy takowych napewno wiedzą dokładniej, szczególnie jak zrobili sobie vtec-light. Przy 5500 zupełnie nic sie nie dzieje, tam nie ma ostrych "sportowych" krzywek, tyle że charakterystyka tego silnika jest, hmm, wysokoobrotowa (może w kontekście B serii to przesadzone określenie). Zobaczcie sobie przy jakich obrotach osiągany jest max moment i moc max dla tego silnika ;)
Co do odczuć, jak miałem wypalony końcowy tłumik to nawet wyraźnie słyszałem moment spięcia dźwigienek zaworowych, zmieniała sie praca silnika i auto lepiej jechało. Teraz mam nowy, seryjny i w zasadzie to nic nie słychać, w pierwszej chwili myslałem że mi fure zmuliło ale po pomiarach zegarem słonecznym na moim testowym odcinku wszytko okazało sie w normie :)
pozwol ze poprawie Cie Mirku:D ale tylko w jednym:D
w d15z8 fazy zmieniaja sie w przedziale od 2700 do max 3000obr/min w zaleznosci od obciazenia silnika
u mnie w D15Z3 załancza sie na kazdym biegu koło 3000obrotów na nizszych jest bardziej odzcuwalny na 4 i 5 troszeczke mniej ale tez czuc
U mnie podczas spokojnej jazdy (bardzo wolnego przyspieszania) na 4 lub 5 w okolicach 3000 obrotów czuć jakby ktoś docisnął pedał gazu (autko szybciej sie zbiera) Nie jest to "kop" ale szybciej przyspiesza. Przy powolnym zwalnianiu, ale przy delikatnie wciśniętym gazie przy powrocie z obrotów większych niż 3000 czuć lekkie zmulenie. Dźwięk silnika się przy tym nie zmienia (seryjny wydech i dolot)
U mnie podczas spokojnej jazdy (bardzo wolnego przyspieszania) na 4 lub 5 w okolicach 3000 obrotów czuć jakby ktoś docisnął pedał gazu (autko szybciej sie zbiera) Nie jest to "kop" ale szybciej przyspiesza. Przy powolnym zwalnianiu, ale przy delikatnie wciśniętym gazie przy powrocie z obrotów większych niż 3000 czuć lekkie zmulenie. Dźwięk silnika się przy tym nie zmienia (seryjny wydech i dolot)
tak czuc to, ale nie ma nic wspolnego z VTECiem
to jest zmiana skladu ubogiej mieszanki i ladowania aku
tak czuc to, ale nie ma nic wspolnego z VTECiem
to jest zmiana skladu ubogiej mieszanki i ladowania aku
Tzn co powyżej 3000 obr nie ładuje się aku i jest mniejesze obciążenie?
Co ma ładowanie aku do przyspieszania?
Tzn co powyżej 3000 obr nie ładuje się aku i jest mniejesze obciążenie?
Co ma ładowanie aku do przyspieszania?
ma tyle ze, komp czasem odlacza ladowanie zeby zmiejszyc opory z alternatora, a tym samym zaoszczedzic paliwko. z tad sa te nagle przyspieszenia(dzieje sie to tylko w trybie econo i w odpowiednich sytuacjach)
Włączanie się zaworu VTEC raczej nie jest odczuwalne w naszych D15Z8.Co innego w B18...Z tego co mi się po głowie obija to u nas powinno się ono odbywać przy obrotach koło 3800 oczywiście przy w miarę gwałtownym wciśnięciu pedału gazu.Jeżeli robi się to bardzo agresywnie od początku to gdzieś przeczytałem że może załączyć się wcześniej.I odwrotnie jeżeli będziemy dodawać gazu powoli ale jednak wysoko będziemy kręcić jednostkę to zawór załączy się później.I z tego co wiem to D15Z8 jest na pewno 3 stopniowy
Włączanie się zaworu VTEC raczej nie jest odczuwalne w naszych D15Z8.Co innego w B18...Z tego co mi się po głowie obija to u nas powinno się ono odbywać przy obrotach koło 3800 oczywiście przy w miarę gwałtownym wciśnięciu pedału gazu.Jeżeli robi się to bardzo agresywnie od początku to gdzieś przeczytałem że może załączyć się wcześniej.I odwrotnie jeżeli będziemy dodawać gazu powoli ale jednak wysoko będziemy kręcić jednostkę to zawór załączy się później.
kolego prosze cie .... nie zgaduj....:rolleyes:\
przeczytales ten temat? sa tu poprawne informacje, wiec po co dodajesz jakies nie sprawdzone info bez pokrycia:confused:
Przepraszam Cię kolego ale które informacje uważasz za poprawne?Może te że D15Z8 jest 2 stopniowy?Gdzieś przeczytałem o tym co napisałem i dlatego się z tym podzieliłem.W trakcie dyskusji we wszystkich wątkach na tym forum są informacje poprawne i są informacje pełne przypuszczeń i zgadywania.
Przepraszam Cię kolego ale które informacje uważasz za poprawne?Może te że D15Z8 jest 2 stopniowy?Gdzieś przeczytałem o tym co napisałem i dlatego się z tym podzieliłem.W trakcie dyskusji we wszystkich wątkach na tym forum są informacje poprawne i są informacje pełne przypuszczeń i zgadywania.
a ile jest stopniowy VTEC w d15z8 ??
3stopniowy?? nie, dwu wiec o co chodzi...:rolleyes:
tak, sa rozne twierdzenia na forum, zgadza sie, ale piszesz na temat ktory zostal juz wyjasniony, a ty dla odmiany piszesz nie prawde...:p
p.s. bez cisnien...
U mnie podczas spokojnej jazdy (bardzo wolnego przyspieszania) na 4 lub 5 w okolicach 3000 obrotów czuć jakby ktoś docisnął pedał gazu (autko szybciej sie zbiera) Nie jest to "kop" ale szybciej przyspiesza. Przy powolnym zwalnianiu, ale przy delikatnie wciśniętym gazie przy powrocie z obrotów większych niż 3000 czuć lekkie zmulenie. Dźwięk silnika się przy tym nie zmienia (seryjny wydech i dolot)
dokładnie tak samo u mnie, wrażenie przy zwolnieniu na poczatku miałem jakby się jakiś paproch do paliwa dostał :rolleyes:
No więc właśnie ma 3 fazy a nie 2.Na początku zaraz po kupnie auta chciałem się dowiedzieć i pytałem o to na forum HondaTech. Odpowiedziano mi że jest to 3-stage VTEC Link (http://hondatech.pl/topics28/2968.htm?highlight=d15z8) z uwzględnieniem tego co pisze Dongibbon. Ale tu nie o to chodzi.Ja mam takie zdanie Ty masz inne i po to jest dyskusja na forum i nie możesz mi zabronić wypowiadać swoich opinii.Możesz napisać że się nie zgadzasz ale kim Ty niby jesteś żeby mi zabraniać?Poza tym jeżeli wątek byłby wyczerpany to po Twoim poście Astro już by nie pisał ale jednak czuł taką potrzebę.No chyba że mu zabronisz.
Sorki ale po wejściu w ten link trzeba podać się logować i hasło a nie umiem tego obejść ale gość wypowiada się tak :
ja sadze ze vtec jest ciagle wlaczony w tym silniku,od poczatku chodzi na 16 zaworach i chyba ma tylko jeden program silnika, w niektorych modelach vtec zalacza sie pozniej( w tych z mniejsza pojemnoscia jak civic i tych starszych tak do 2000 rok), ja mialem d15z8 tam byly trzy programy czyli 3 krzywki bo to byla ta wersja ze slynna lampka econo, czyli program ecocnomiczny, normalny i vetc ktory zalcza sie od 3800 obrotow i tam bylo slychac roznice po przekroczeniu
Ps jak widzisz kulturalnie i bez ciśnień:p
O losie... zdejmijcie sobie pokrywe zaworów i nie piszcie bzdur :D
D15Z8 ma dwustopniowy VTEC i dwie krzywki, poza tym ma jeden solenoid VTEC, w trzystopniowym są dwa. Ten silnik to rozwiniecie 90 konnych D15Z3 i D15Z1, o różnicach między nimi było pisane, wystarczy poszukać.
nie mam w tej chwili czasu, ale odpisze ci i udowodnie(juz nie raz na tym forum) ze w d15z8 jest 2 stopniowy VTEC, zajzyj do manuala, poszukaj na forum lub zdejmij pokrywe zaworow i bedziesz wsiedzial co i jak.(co jak co, ale daje sobie, swoim rodzica i narzeczonej uciac glowe, ze nie ma w d15z8 3-stage VTEC(ma go tylko d15b i d15z7)
p.s. nic ci nie zabraniam, poprostu sa ludzie ktozy wprowadzaja ludzi w blad i tpo czasem m nie denerwoje, ale widze ze ciebie ktos bardzo przekonal do tego ze masz 3-stage VTEC, wiec poczekaj popolemizujem, ale wieczorkiem...
p.s.2 Tak... jestem nikim...
O losie....:)Powtarzam raz jeszcze że mnie nie o to chodzi że Ty masz racje czy ja mam rację.Po to jest wymiana argumentów.Ja podałem przykład że ktoś mnie tak poinformował Ty może zdejmiesz pokrywę zaworów i stwierdzisz co innego.I to jest w porządku.Ale po co od razu teksty typu: że temat wyjaśniony, po co dodaję to czy tamto, że nie sprawdzone info.Po to jest to forum żeby sprawdzać co jest prawdziwe a co nie.Z palca jak widzisz tego nie wyssałem i jakieś źródło miałem.Napisz mi że nie mam racji tak jak to zrobił Mirasek a nie strofuj.Trochę mniej nerwów nie zawadzi.Mam prośbę, jeżeli jeszcze raz jakikolwiek post cię zdenerwuje bo ktoś będzie pisał nieprawdę to albo nie odpisuj albo napisz że kolega się myli bo jest tak i tak.Jak ktoś jeszcze raz na forum zapyta o spalanie w D15Z8 to nie odpisuj.Szkoda nerwów.Tak będzie dla Ciebie zdrowiej a dla innych trochę milej.Wydaje mi się że wyjaśniłem o co mi chodzi więc pozdrawiam
ok bez cisnien... troche lektury:
przeczytaj ten temat...:
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=16430&highlight=vtec+qba1983
dotyczy d15z6 ale gowice w z6i z8 dzialaja na tej samej zasadzie
albo ten:
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=11393&highlight=vtec+qba1983
Przyznaję bez bicia że Kuba ma rację i że D15Z8 jest 2 fazowy.Kuba przyznaję to w trosce o Twoje nerwy i oczywiście dlatego że masz rację:) Ale mam nadzieję Ty także zrozumiałeś o co mi chodzi? Szacun za zapał i Twoją wiedzę ale jeszcze jakby podejście było inne:)Jeszcze raz pozdrawiam
nie napadam na ciebie, prosze Cie wiec jesli mozesz, skoncz z osobistymi wycieczkami.
jak bys tak z "zamilowania" czytal co dzien to samo forum, i co jakis czas ktos wyskakiwal z roznymi kwiatkami, to tez bys mial dosc...(a jest to dosc nagminne... -tylko prosze nie mow mi zebym nie czytal, bo to forum... jest czescia mojego zyciai bez niego to jak bez reki:D)
wiem o co ci chodzi, ale to jest forum, byc moze w rozmowie twarza w twarz rozmowa potoczyla by sie inaczej, bez zbednych cisnien, ale to dlatego ze w necie brakuje mowy nie werbalnej i wszystkiego slowami sie nie da wyrazic.
pozdrawiam
Na początku też sobie wbijałem że mam 3 krzywki :p ale faktycznie 3ciej nie ma ;) vtec w tym silniku polega tylko na dołączeniu czterech zaworów :p I nic więcej :p
No jarze teraz jarze.Kuba mi to pięknie przedstawił.No jak będę się musiał obejść bez tej jednej fazy:D.Kumplom w pracy muszę powiedzieć o moim kapeluchu.Pisaliście też o kontrolce VTEC.Wydaje się że to fajna sprawa.Muszę znaleźć na forum jak się ją montuję.Pozdro
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.