PDA

Zobacz pełną wersję : 300mm 4x100



Free
30-11-16, 23:48
Hej,
wiem co prawda, że tematów o hamulcach było na forum już kilka, ale dokopałem się wyłącznie do tych poświęconych heblom 282... no ale do sedna.
Posiadam hamulce z EG6 262/240 wraz z pompą 15/16, całości dopełnia felga 16" .

Chciałbym wrzucić większy hebel na przód (oraz jeśli jest coś rozsądnego cenowo to tył również) nie zmieniając przy tym zwrotnic oraz rozstawu.
Wiem, że najłatwiej byłoby wrzucić 5x114,3 z anglika, no ale... mam już po prostu powymieniane wiele podzespołów na nowe w aktualnym setupie no
i zmiana felgi na inną niż 4x100 nie wchodzi w grę.

Jakieś sugestie? Wiem, że w przypadku 282 wystarcza ponoć zacisk z prelude bądź accorda i tarcza z MG ZR... jak to się ma do 300mm?

Oraz podstawowe pytanie czy pod hebel z takim zaciskiem wystarczy felga 16" ?

HakerPL1
01-12-16, 02:16
przód - zaciski np. ep3, tarcze z ep3 z nawierconymi nowymi dziurami na szpilki, ewentualnie ktoś gdzieś kiedyś wspominał o tarczach 294 z mini
tył - zacisk ep3, tarcza ep2
ep3 ma seryjnie pompe 15/16, sam zdecyduj czy chcesz zmieniać na calową
300 czasami wchodzi w felge 15, tak że nie powinieneś mieć problemu z 16

finansowo jak zawsze przy takiej operacji musisz liczyć pewnie z 2 tys zł za 4 koła na takich nawet częściach

kamil39
01-12-16, 10:59
Zaciski ep3 z jarzmami pasują do zwrotnic eg ?

HakerPL1
01-12-16, 11:20
basują do zwrotnic 262

skowix
01-12-16, 12:49
pasuja jeszcze tarcze od scenica II 300 mm tam jest 4x100

robivitez
01-12-16, 14:19
Tarcza od scenica pasuje pod zwrotnice 242, pod 262 trzeba rozwiercic otwor centrujacy.

Poslano z mojega D2403 z uporabo Tapatalk

HakerPL1
01-12-16, 14:28
pasuja jeszcze tarcze od scenica II 300 mm tam jest 4x100

dobrze wiedzieć ;)

scenic

https://image.delti.com/dps-docs/8/800/515/0161/1011/94/91/30/1.JPG


mini

https://cdn.pkwteile.de/thumb/?id=2189916&lng=pl

kamil39
01-12-16, 16:30
Z tych fotek wynika ze nie trzeba rozwiercac, otwor centrujacy ma przeciez w civicu 56,1.

siara87
01-12-16, 17:17
ja mam zwrotnice 262 i musialem rozwiercac tarcze, pozatym ktos w eg skladzie pisal ze tarcza 300 wchodzi pod zacisk z 282 (prelude, accord)

Free
01-12-16, 17:26
przód - zaciski np. ep3, tarcze z ep3 z nawierconymi nowymi dziurami na szpilki, ewentualnie ktoś gdzieś kiedyś wspominał o tarczach 294 z mini
tył - zacisk ep3, tarcza ep2
ep3 ma seryjnie pompe 15/16, sam zdecyduj czy chcesz zmieniać na calową
300 czasami wchodzi w felge 15, tak że nie powinieneś mieć problemu z 16

finansowo jak zawsze przy takiej operacji musisz liczyć pewnie z 2 tys zł za 4 koła na takich nawet częściach

Dzięki za bardzo ogarniętego rzeczowo posta :D Pytanie jeszcze odnośnie zacisku z EP3 na tył - wygogloowałem gdzieś, że go trzeba "górą na dół" zakładać. Prawda to? Jak wtedy z odpowietrzeniem??

siara87
01-12-16, 17:46
prawda, odpowietrzasz na odkreconym zacisku,odpowietrznikiem do gory a potem go dopiero przykrecasz

Free
01-12-16, 20:18
Panowie, a jak się do 300mm ma sprawa dwutłoczkowego zacisku z Legenda? Podejdzie to jakoś na zwrotnicę itp z 262?

robivitez
01-12-16, 23:37
Z tych fotek wynika ze nie trzeba rozwiercac, otwor centrujacy ma przeciez w civicu 56,1.

Troche nie zabardzo masz pojecie o czym piszesz. Piasta w miejscu gdzie centruje sie tarcza na 262/282 zwrotnicah ma 64.1 mm, a w 242 zwrotnicah ma 61 mm.

56.1 mm to ma piasta w miejscu, gdzie centruje sie felga, i to wcale niema zwiazku z tarczami.

HakerPL1
02-12-16, 00:09
Panowie, a jak się do 300mm ma sprawa dwutłoczkowego zacisku z Legenda? Podejdzie to jakoś na zwrotnicę itp z 262?


coś gdzieś kiedyś słyszałem o tym zacisku i jarzmach z preludy, ale to musi się ktoś bardziej obyty w temacie wypowiedzieć

Free
02-12-16, 00:28
HakerPL1, mam pytanie jeszcze - w pierwszym poście pisałeś, że tarcza (przewiercona odpowiednio) i zacisk z EP3 - a jak sprawa z jarzmami? Wystarczy, że zakupię same zaciski?

HakerPL1
02-12-16, 17:21
szczerze mówiąc nie wiem, zawsze przekładało się komplet z jarzmem

kamil39
02-12-16, 17:24
roche nie zabardzo masz pojecie o czym piszesz. Piasta w miejscu gdzie centruje sie tarcza na 262/282 zwrotnicah ma 64.1 mm, a w 242 zwrotnicah ma 61 mm. Ok, nie pamietałem czy jest taki kolnierz w miejscu osadzenia tarczy na piaste. Teraz jest juz jasne. Ciekawe czy w oz f1 cup podejdzie taki hebel 300mm, bo taki to powinien konkretnie hamowac w lekkim Civicu.

Free
12-12-16, 13:16
Panowie, 300mm się kompletuje. Mianowicie zakupiłem zaciski z Legenda i tutaj powstają kolejne pytania - what next :D
Aktualnie z gratów mam:
- Zacisk Legend
- Jarzmo 262
- Zwrotnica 262 EG6 (generalnie w całym aucie mam pełen swap hebli z EG6)

Wiem, że tarcza potrzebna jest 300mm 4x100, pytanie tylko czy tarcza z Grand Scenica II pasuje P&P,
czy też trzeba w niej coś nawiercać, przerabiać itd? Chciałem zakupić te tarcze:

http://allegro.pl/tarcze-rotinger-gt-grand-scenic-ii-przod-300mm-i6639421616.html

No i pytanie o jakiś numer klocków do Legenda itd - wspomoże ktoś? Czy hebel w Legendzie występował tylko
w jednym rozmiarze i nie będzie problemu z zakupem klocków?

DoSeR
12-12-16, 13:30
Tarcze z Scenica trzeba przerabiać. Nie pasują P&P, bez tokarki się nie obejdzie.
Ja na Twoim miejscu zadzwoniłbym do Mikody, robią tarcze do dużej ilości aut. Do tego nawiercane, nacinane, gładkie itd. Może ogarną Ci komplet tarcz z EP3 z rozstawem 4x100 zamiast 5x114 i będziesz miał P&P.

Cywa
12-12-16, 14:07
Kombinujesz. Jezeli nie zamierzasz celowac w ponad 300hp i GRUBO upalac na torach to 300mm jest na wyrost. 282 pozamiata Civiciem w wiekszosci warunkow, takze podczas upalania. Dodatkowo zostajesz przy seryjnym spasowaniu tarczy, klocka itp. To co masz wydac na modyfikacje zwiazane z 300mm przeznacz na dobry (odpowiedni) klocek i calowa pompe.
Rozumiem ze seryjnie było to EG3 ? Zatem przydalo by sie zmienic korektor sily hamowania. Tarcze polecam płaską.

Free
12-12-16, 15:15
Kombinujesz. Jezeli nie zamierzasz celowac w ponad 300hp i GRUBO upalac na torach to 300mm jest na wyrost. 282 pozamiata Civiciem w wiekszosci warunkow, takze podczas upalania. Dodatkowo zostajesz przy seryjnym spasowaniu tarczy, klocka itp. To co masz wydac na modyfikacje zwiazane z 300mm przeznacz na dobry (odpowiedni) klocek i calowa pompe.
Rozumiem ze seryjnie było to EG3 ? Zatem przydalo by sie zmienic korektor sily hamowania. Tarcze polecam płaską.

Zamierzam uturbiać także wolę lecieć na wyrost :)
W kwestii hebli to pompa i serwo też były wymieniane przy swapie hamulców.
Skoro 282mm, to zapewne MG ZR?

FaziRBK
12-12-16, 15:30
Ja u siebie miałem 282 na tarczy z mg zra do tego zacisk prelude i pompa 1'. Hamowało na prawdę świetnie w moim civicu z h22 :)
Od tego sezonu mam Big Brake Kit od D1 Speca 302mm na 4-tłoczkach - różnica kolosalna. Z tyłu mam bęben ale ze względu na przód auto staje dęba w miejscu :)
I jeżeli chodzi o 282 to w zupełności wystarczało mi w nieco ponad 200konnym civicu.

Free
12-12-16, 15:38
Reasumując - lepiej kupić tarczę 300mm z EP3 i wiercić otwory czy tarczę 4x100 ze Scenica i coś stoczyć (jak mniemam chodzi o otwór centrujący)?

Free
13-12-16, 22:06
Dla potomnych - lepszą opcją będzie tarcza ze Scenica. Wystarczy przetoczyć otwór centrujący. Potwierdzone u paru osób - oby się sprawdziło :)

robivitez
14-12-16, 16:14
No napisalem juz to 2 strony temu.

A jak mial bym wybierac miedzy rozwiercaniem otworu centrujacego, lub nowym rozstawem, to wolal bym tarcze z ep3 i robic nowy rozstaw. Czemu? Bo ten otwor centrujacy musi byc zrobiony bardzo dokladnie, niby prosta sprawa, ale nie tak do konca. A przy otworach na szpilki nie jest wymagana taka precyzja, sa tp tylko otwory przelotowe i tyle. Moje skromne zdanie. ;D

A do 300mm hebli z zaciskami legend potrzebni ci jarzma z atr. Albo kompletne zaciski ep3.

And84
16-12-16, 17:29
A jak mial bym wybierac miedzy rozwiercaniem otworu centrujacego, lub nowym rozstawem, to wolal bym tarcze z ep3 i robic nowy rozstaw. Czemu? Bo ten otwor centrujacy musi byc zrobiony bardzo dokladnie, niby prosta sprawa, ale nie tak do konca. A przy otworach na szpilki nie jest wymagana taka precyzja, sa tp tylko otwory przelotowe i tyle. Moje skromne zdanie. ;D
No chyba jednak jest na odwrót :) . Zrobienie otworu w toler. załóżmy +0,05 zdecydowanie mniej czaso i pracochłonne niż robota na podzielnicy lub cnc

butler.gdansk
16-12-16, 23:42
Jedno i drugie banalne do ogarnięcia. Przy toczeniu chwila zabawy by tolerancję zachować. Przy zmianie rozstawu jednak te kilka otworów trzeba wykonać i usunąć z nich zadziory... Jeden czort :)
Jak bym miał to zrobić to jedno i drugie max 15 minut by zajęło.

robivitez
20-12-16, 09:51
Tak jasne, nie jest problem wytoczyc na setke dokładnie nawet na klasycznej tokarce. Tylko czy ten nowy otwor bedzie tak całkiem dokładnie w tym samym centrum jak orginalny? Jak ktos ma nowe maszyny to nie ma problemu, a jak ktos ma tokarke troche starsza to roznie bywa, a to szczeki juz troche u*****e, a to głowa tokarki juz troche bije, u juz nie jest tak prosto złapac tarcze idealnie prosto. Wtedy trzeba se po prostu troche bardziej postarac, moze sprawdzic zegarem, czy tarcza jest złapana prosto i tyle. A przy otworach na szpilki, dziesiata mm lewo prawo nie robi roznicy.

Pewnie troche komplikuje, ale dorabiam sobie jako student w takim zakładzie, gdzie szef jest czasami perfekcionista i tak mi tez juz troche zostało. ;)

Andrejjo
04-05-17, 08:26
Panowie, hamulec 300mm do civica na zacisku ep3, tarcza do tego mini lub renault, w takim wypadku trzeba frezować jarzmo 3 mm ?

michalkazanice
05-05-17, 01:14
Jeśli ktoś szuka zacisku 300 mm polecam z ATR'a . Fabrycznie jest tam taki wymiar i podchodzi p&p pod zwrotnicę. No i jest dwutłoczek na odpowiednim jarzmie

Andrejjo
05-05-17, 10:18
A jaka pozniej tarcza do tego ? EP3 z nawiertem na 4x100 ?

Kamil_Taki
05-05-17, 15:01
Renault Scenic posiada tarcze 300mm pod 4x100.

Andrejjo
06-05-17, 18:18
A pod te tarcze trzeba jarzmo frezować?

Tapatalk.