PDA

Zobacz pełną wersję : D15b7 na ile go stać ?



Mailo
30-11-16, 23:38
Witam
Otóż myślałem ostatnio jak pod względem rozwijania mocy i momentu chciałbym by moje auto jeździło, tak oto wpadł pomysł na dość mocne (biorąc pod uwagę chęć wydmuchania auta do 900KG) d15b7.
Silnik jest po małym remoncie:
-nowe panewki
-uszczelniacze zaworowe
-pierścienie tłokowe
-uszczelka pod głowicą
-regulacja luzów zaworowych
+ kilka małych pierdółek
Zastanawiałem się czy ten silnik wytrzyma moc rzędu 210KM i podobnym momencie bez zakuwania ? Fajnie byłoby mieć kompresor na sprzęgle by nie musieć zawsze korzystać z pełni mocy. Na pewno trochę wpłynęłoby to na żywotność. Akceptowalna jest też ewentualna zmiana głowicy na z6/z9. Nigdzie tak po prawdzie nie uzyskałem odpowiedzi ile taki silnik wytrzyma i czy w ogóle wytrzyma bez zakucia.

Prosiłbym o wszelakie informacje: własne doświadczenia,rady,linki do projektów a nawet spekulacje.

(Dlaczego nie chcę zmienić silnika? Mam tak, że jeżeli coś mnie nie zawodzi to bardzo żal byłoby mi go wymienić nawet na B serię. Tak tak wiem dziwny jestem :P)

Pozdrawiam :)

HakerPL1
01-12-16, 02:21
kompresor to głupi pomysł

co do silnika to powinien wytrzymać jakieś 0.5 bara, ale jak długo to nikt Ci nie powie

wiesko1261
01-12-16, 07:11
mój stary d14vtec znosi 0.6b ,ale to nie auto -zabawka łykędowa (odskocznia od codzienności ) , silnik w zapasie :)
ile wytrzyma ? :) to loteria zależna od stanu, i stylu jazdy i wystrojenia z głową
wystarczy źle spasować panewki i po tyś. szlag trafi , nawet bez doładowania :) jak nie wcześniej
przy doładowaniu , niezawodność silnika spada - nie zawsze :)

b2/b7 ma płaskie tłoki i wyższy stopień sprężania :) lepiej nadają się np; ekono 15z6/8
ale z softem poradzi

Mailo
01-12-16, 17:35
Dlaczego uważasz, że kompresor to głupi pomysł ? n/a w tym silniku nie ma sensu a kompresor rozwija moc w sensie zbliżonym do n/a w przeciwieństwie do turbo.
Powiedzmy takie d15z9/z6 z 0.35-0.4bar. Jest jeszcze opcja ale nie wiem jak tutaj to będzie wyglądać na d15z6 ITB. Moc mniejsza ale odpowiedź natychmiastowa.

No i tak z ciekawości. Ile wynosi +/- zakucie tego silnika?

HakerPL1
01-12-16, 18:26
dlatego że wyje jak popier... każdy kto miał kompresor wie o czym mówię, w zasadzie różnic zbyt wiele nie ma, koszty podobne, jedynie to ten hałas i brak możliwości dalszej rozbudowy.
ja czymś co brzmi jak sokowirówka nie chciałbym jeździć ;)
jeśli chodzi o turbo to ty myślisz że ile trwa lag? pół minuty? nieduże turbo dobrane z głową i myślę że nie poczujesz dużej różnicy między kompresorem a turbo
co do itb to może i szybsza reakcja ale tylko przez pierwsze dwie sekundy, po dwóch sekundach zostaniesz wyruchany przez jakikolwiek soft

a da się w ogóle zakuć d15?

bambus344
01-12-16, 18:30
Jaki kolwiek boost w d15 jest nie opłacalny, nie przyniesie wymiernych rezultatów do wydanej kasy. jak robiles piersionki i panewki to pewnie widzales jakiej wielkości są korby ;) najlepiej było by zakuc albo chcociaz dac korby z b20 i arp

HakerPL1
01-12-16, 20:16
najlepiej było by zakuc albo chcociaz dac korby z b20 i arp

jak ty chcesz wsadzić korby z b20 do d15? i po co od razu arpy?
ludzie dmuchają po 0.8 na seryjnych szpilkach i latają dziesiątki kilometrów

bambus344
01-12-16, 20:26
0.8 na seryjnych korbach d-serii?
Mój błąd, do d15 nie podejda korby b20, ale do d16 tak ;)

Mailo
01-12-16, 21:36
Nie zostanę wyruchany przez turbo bo nie będę jeździł po prostej. Auto ma służyć na kręte, bardzo kręte drogi gdzie większość czasu operowanie gazem i hamulcem będzie naprzemienne, dlatego idealny byłby kompresor albo zostanie n/a z ITB. Auto ma ważyć koło 900KG także mułem nie będzie a celuje własnie w 180-210KM i jak wczesniej mówiłem podobny moment najlepiej z poprawieniem dołu i środka. Pod taki setup chcę dostroić zawieszenie i dlatego turbo odpada. Inaczej rozwija moc, całkowicie zmienia charakterystykę auta. A i może sobie wyć ;) auto w późniejszym czasie będzie jako drugie także nie będzie mi to przeszkadzało a sprzęgło do kompresora jak mówiłem przyda się by nie zawsze używać pełni mocy no bo i po co jak nie jest to potrzebne ?

I wiem, że dobrze dobrana turbina nie stworzy dużego laga ;) ale tak jak wyżej napisałem taka jest moja preferencja rozwijania mocy ;)

bambus344
01-12-16, 22:48
Najlepiej to swap b lub k jak ma być ok.200km dobry momet, dobry dol i bez turbo. Na itb nie zrobisz 200km

HakerPL1
02-12-16, 00:29
0.8 na seryjnych korbach d-serii?

ktoś testował przy jakim ciśnieniu wysrają się seryjne korby, jeździł na 1 barze i jakoś dawały radę i padły dopiero przy 1.2bar, ale nie pamiętam kto to był. ale wiadomo, każde doładowanie powyżej softa to już ryzyko że coś się wysra. a i to było w d16

chłopak od którego kupiłem turbo śmigał dwa lata na doładowaniu 0.6 w d15 z mini me i dopiero po takim czasie korba padła




Nie zostanę wyruchany przez turbo bo nie będę jeździł po prostej. Auto ma służyć na kręte, bardzo kręte drogi gdzie większość czasu operowanie gazem i hamulcem

zdziwił byś się ;)

możesz sobie zrobić wolnossące 200koni i się cieszyć że wydałeś w błoto kupe kasy, ale doładowany 200konny silnik zawsze będzie szybszy ;)

Mailo
02-12-16, 00:43
Oto właśnie chodzi, żeby nie wymieniać silnika. Lubię czasami działać pod górkę jak nad czymś trzeba pomyśleć. Swap da już gotową moc a wolałbym pobawić się tym silnikiem, na pewno dużo przy tym się nauczę i sprawi mi to dużo frajdy. D16z6 z ITB wyciągalo koło 190KM (jest na yt filmik gdzie 180whp z d16z6ITB typek wycisnął) oczywiście koszty budowania n/a d serii są ogromne i nieopłacalne i wiem to doskonale. Dlatego zwróciłem się do was, żeby lepiej to wszystko zrozumieć. Jednak co człowiek to inne doświadczenie i warto każdego wysłuchać.

Także tak w skrócie. Opcje są dwie
na podstawie mojego d15b7
-Czapka Vtec + eaton 200KM (+/- 10)
-Tak samo tylko że ITB chociaż tutaj chciałbym krótszą skrzynię i ostrzejszy wałek 160-180KM by starczyło

kamil39
02-12-16, 07:56
-Czapka Vtec + eaton 200KM (+/- 10)Czapka vtec do bloku d13/d15 dopreza motor w okolice cr ~ 10.
Do kompresora to nie jets idealne rozwiazanie, z d15 przy rozsadnej kasie wyciagniesz max 140-150 koni, na wiecej w na nie ma co liczyc. Moze z itb troche wiecej mocy na gorze bedzie, ale naklad kasy wzgledem osiagow bedzie mizerny. osiagi beda seryjnej b serii/

HakerPL1
02-12-16, 09:16
ja pierdziele

jeszcze raz jak chłop krowie na rowie, jak człowiek głupi to lezie pod górkę zamiast z górki, no ale od początku d15 nie wytrzymie 200koni, może ze 180 ale o 200 możesz pomarzyć. wyciągnąć 200 koni z d16 to koszty +/- 20-30 tys zł. druga sprawa największy problem to nie kasa a ktoś kto będzie w stanie to zrobić.

Bashoo
07-12-16, 08:44
Dziwne. U mnie D15 na kompresorze dmucha do Peak'u 0,89B bez spadków boostu. (mierzone na map sensorze podczas strojenia) bo gaugany pokazują 1B...
Jeżdżę już 3lata tak, prócz tego ze dwa lata temu wypalił się zawór (z mojej winy) i robiłem remont generalny to tak to nic się nie dzieje, bez żadnych fakapów.
Hamowane rok temu na obciążeniowych rolkach - 211km/218nm.