PDA

Zobacz pełną wersję : Pytania od świeżego właściciela VII



belinea
20-11-16, 21:22
Witam

Od tygodnia jestem posiadaczem Civica 5D, 2003, 1.6 benzyna, przebieg 214 tyś. Auto właśnie wróciło od mechanika z 'przywitalnego' serwisu (oleje, filtry, sprawy eksploatacyjne zawieszenia itp). Jest jednak parę detali, o które chciałbym podpytać posiadaczy tego modelu

1) Czytałem o słabym wyciszeniu Civica ale na świeżo założonych zimówkach wydaje się być nienaturalnie głośno. W sensie 'bardzo' głośno (choć moją jedyną skalą porównawczą jest Zafira B). O ile to dźwięk dobywający się spod kół. Pojawia się od startu i zmienia się wraz ze zmianą prędkości (im szybciej tym wyższy ton). Najgłośniej jest w okolicach 50km/h oraz podczas hamowania. Szum ten w zasadzie całkowicie zagłusza pracę silnika (choć ten jest w Civicu wyjątkowo cichy). Domyślam się, że to opony ale ciężko mi jest tylko słuchowo stwierdzić czy taki hałas jest normalny. Mam wrażenie, że w czasie jazdy próbnej przed kupnem było dużo ciszej bo choć słyszałem 'jakiś' szum, to nie był na tyle silny abym rozpamiętywał to jako problem przy zakupie. Ktoś może podzielić się swoimi odczuciami w tej kwestii?

2) Pierwszy bieg wbija dość ciężko. Raczej za każdym razem. Ten typ tak ma? Czy objaw jakiegoś problemu?

3) Lampki nad głowami pasażera i kierowcy. Przyciski obu wypadają bardzo łatwo przy wciskaniu. W obudowie lampek są wszystkie cztery kołeczki a na samych przyciskach wszystki cztery uchwyty, nic nie wygląda jakby było połamane. O co chodzi?

4) Fotel kierowcy delikatnie się buja w przód i w tył. Tak jakby jakiś zatrzask nie do końca trzymał choć to tylko domysł bo nie mam pojęcia jak fotel w Civicu jest zamonotowany do podłogi. Ktoś miał podobny problem?

5) Klamka klapy bagażnika z tyłu zacina się dość często w pozycji 'otwartej' (powinna zawsze odskoczyć spowrotem). Powoduje to podwójną niedogodność. Czasem się nie zatrzaskuje przy zamykaniu (wtedy trzeba ręcznie podważyć klamkę aby wróciła do pozycji prawidłowej) a czasem nie chce się wogóle klapa otworzyć, przy czym w tym drugim przypadku trochę trzeba się natrudzić żeby zamek puścił. Ktoś się z tym spotkał?

6) Brakuje mi podłokietnika dla kierowcy, taka wersja modelu. Szperałem w necie, między innymi na allegro, i widzę, że jest sporo podłokietników, które sprzedawcy określają jako 'uniwersalne'. PIerwsze lepsze z brzegu to np. http://allegro.pl/podlokietnik-honda-civic-crx-jezz-accord-cr-v-h-rv-i6027123132.html i http://allegro.pl/podlokietnik-honda-civic-3d-accord-volvo-105-i6600821604.html. Da się je rzeczywiście zamontować czy to wyłącznie 'marketingowy bełkot'?

7) Radio - nie wiem, który typ mam dokładnie, jest takie jak na zdjęciu poniżej (ino lustrzane odbicie). Czy ktoś z Was próbował zamontować radio w dolnej części panelu, zamiast w górnej? Oczywiście zakładając, że istnieją do kupienia ramki, które by to umożliwiły?
http://imged.pl/honda-civic-vii-z-2004r-fabryczne-radio-cd-13450926.html


Narazie to tyle, będę niezmienie wdzięczny za wskazówki.

Pozdrawiam

bunkerites
20-11-16, 22:15
1-być może łożyska skrzyni biegów szumią?.Lub masz opony faktycznie lipne.2-Olej w skrzyni biegów nadaje się do wymiany.4-Tulejki w prowadnicy fotela masz wyrobione i się buja

7 kup dedykowaną ramke do radia

belinea
21-11-16, 09:20
Dzięki za odpowiedzi

1) No właśnie w czasie dzisiejszej porannej podróży się wsłuchiwałem bardziej i to nie tyle jest szum co, hmm, huk? W zasadzie to słysze dwa dźwęki. Fonetycznie gdyby to zaprezentować to słyszę ciszej szum (szszsz) i bardzo głośno huk (huuuuuuuuu) :) Jak mówię, huk zmienia tonacje wraz ze zmianami prędkości i, dziś zaobserwowane, niespecjalnie się zmienia przy zmianie nawierzchni z jednego na drugi typ asfaltu. Ale, skoro wspolmniałeś też o łożyskach skrzyni, huk jest obecny bez względu na to na którym biegu (czy na luzie) jestem.

2) Olej w skrzyni - myślisz, że zostawienie tego powiedzmy do stycznia to spore ryzyko dla mechaniki?

bunkerites
21-11-16, 16:14
A jak wciskasz sprzęgło to huk się wycisza ?.Olej do skrzyni jest w miarę tani.Np Motul 75w90 300V wyjdzie 88 zł za 2 litry.A Oem MTF kupiony w Aso czy haparts.pl około 130 zł.Więc nie ma sensu przeciągać wymiany.Luz zaworowy był regulowany?

belinea
21-11-16, 22:27
Nic sie nie dzieje jak wciskam sprzeglo, zadnej roznicy. Sama skrzynia zadnych innych objawow nie daje, tzn w czasie postoju na wlaczonym silniku tez nic sie nie dzieje (w sensie zadnych innych dzwiekow, metalicznych czy innych), czy wciskam sprzeglo czy nie. Auto ma przejechane 214 tys i choc nie zagladalem jeszcze w historie ASO, ciezko mi uwierzyc ze dobrnal do takiego przebiegu bez albo akcji serwisowej albo wymiany tych lozysk skrzyni. Z tego co czytalem problem jest notoryczny i zaczyna sie przy duzo mniejszych przebiegach. Ale nie wiem, moze sa tacy posaidacze VII co nigdy tego problemu nie mieli :)

Dzis robilem podstawowy test na lozyska, czyli lewo/prawo przy predkosci kolo 50 km/h. Zero roznicy, dzwiek kompletnie sie nie zmienia, niezaleznie co robie. Wylacznym 'generatorem' tego jednostajnego huku jest predkosc i, jak pisalem wczesniej, da sie to slyszec juz przy predkosci 10km/h. Zastanawiam sie czy po prostu nie zareklamowac opon. Zostawilem w zaufaniu mechanikowi do wyboru uzywki z jego kolekcji, moge po prostu zarzadac zmiany na inne bo te hucza, zobaczymy co powie :)

Z wymiana oleju spoko, dzieki.

Co do luzu zaworoego, nie wiem o co chodzi i zapewne nie byl regulowany w czasie serwisu pozakupowego

bunkerites
22-11-16, 20:20
U mnie 258 tkm i na 100% lozyska nie byly ruszane.Obstawiam na 99% wine opon.Jak masz letnie na felgach mozesz zamienic i upewnic sie

reebok11
22-11-16, 20:36
1) civic faktycznie nie grzeszy wyciszeniem ale u Ciebie to chyba inny temat. Czy dźwięki, które opisujesz występują na każdym rodzaju nawierzchni? czy może bardziej na nierównościach? Ogólnie pojawiają się problemy z hałasowaniem przekładni na nierównościach, coś tam też kiedyś czytałem o jakiejś sprężynce co potrafi głośno gadać.
2) u mnie jedynka i wsteczny też czasem się nie wyrywały do wskoczenia i chyba ten typ tak ma, możesz też mieć dojechane sprzęgło.
4) Fotel buja i pewnie będzie bujał, rozkminiałem jak to usunąć ale się przyzwyczaiłem i zapomniałem o temacie.

belinea
22-11-16, 21:08
Dzwieki wystepuja na kazdej powierzchni i niespecjalnie sie jego ton zmienia w momencie wjechania np ze starszej czesci asfaltowej drogi na nowa. Jesli chodzo o ta sprezynke, to na pewno nie to bo ten akurat problem tez mam, ale odzywa sie winny sposob ;) (stukanie w przedniej osi na nierownej nawierzchni typu 'kocie lby') :)

Pozostaje mi rzeczywiscie sprobowac przelozyc opony bo poza tym to nie wiem. Jestem niemal pewien, ze takiego halasu nie bylo podczas jazdy probnej (jechal ze mna ojciec i twierdzi to samo). Po prostu zwrocilbym na to uwage - chyba kazdy bylby wyczulony na cos takiego jak halas podczas jazdy probnej. Istnieje jeszce inna mozliwosc, ze w czasie wymiany opon (bo zmieniane z felgami byly) albo tulejek wahacza mechanik cos, hmmm, 'spieprzyl' (moze cos za mocno dokrecil ?)

MroPio
22-11-16, 23:04
6. Podłokietnik - www.tuning-24.pl/pl/p/Podlokietnik-Honda-Civic-VII-3D,-5D/286
Ja kupiłem firmy " armster " dedykowany do 5D i jestem zadowolony , ale chwilowo nie dostępny.
5. U mnie klamka czasami też się zacina. Zapewne wystarczy rozebrać , umyć i nasmarować.

belinea
22-11-16, 23:15
To nie bedzie to samo przypadkiem? Armcik?

http://allegro.pl/podlokietnik-honda-civic-vii-01-07-3d-5d-armcik-s2-i6616751896.html

Jeszcze inne pytanie, po kolejnych jazdach autem. Czy kierownica powinna 'odbijac', w sensie, odkrecac kola, po puszczeniu? Bo u mnie tak sie nie dzieje. Mam wogole wrazenie, ze kierownica chodzi troszke ciezej niz bym sie spodziewal, aczkolwiek ciezko jest to stwierdzic bez przejechania sie kilkoma innymi autami :) Ale tak to wszystko razem do kupy pozbieralem w myslach i sie zastanawiam czy ten huk/szum, stukanie na nierownosciach z przodu auta i tak dzialajaca kierownica, to nie objawy tego samego problemu.

Cos mi sie wydaje, ze nie ma co tu gdybac na forum wiecej w tym temacie, mam w miescie serwis pogwarancyjny Hondy, po prostu ich odwiedze

kobert
24-11-16, 05:54
Opisywany hałas pasuje tez do łożyska w kole,wsłuchaj się czy nie jest głośniej z prawej lub lewej strony, choć pewnie tak jak mówisz na jeździe próbnej byś to raczej słyszał. Test ktory robiles na lozyska nie koniecznie sie sprwdzi. Z ciężko wchodząca jedynka czy wstęczne mam to samo ale dzieje się to często a nie zawsze, wysprzeglam jeszcze raz i wbijam bieg ale bywa że i za drugim razem nie wejdzie a wtedy zdarza się że na swiatlach juz ktoś na mnie zatrabi. U mnie olej wymieniany był w aso zdaje się przy 120tys wiec powinien być ok. Mam ponad 160 zrobione. Chyba ze jest tak, jak kiedyś ktoś wspominał na forum ze honda nie leje zbyt dobrego oleju.

belinea
24-11-16, 13:20
Podczas pobytu wczoraj w warsztacie z moją Zafirą, podpytałem mechanika na temat tego hałasu kół w H. Civic nie miałem ze sobą więc nie mógł spojrzeć ale po wysłuchaniu mnie postawił niemal pewną (wg niego) diagnozę, że przyczyną jest ząbkowanie założonych zimówek. Dodał, że bardzo często klienci własnie z tą wadą opon przyjeżdzają myśląc, że to łożyska. Potwierdziło tę opinię kilka artykulów nt zjawiska ząbkowania znalezionych w necie. Zamierzam zatem uderzyć do mechanika, który dobrał mi opony z reklamacją :)

kobert
24-11-16, 20:56
Mówisz ze opony zmieniane były z felgami, czyli te zdjęte letnie masz na felgach? Mógł byś założyć z powrotem koła które były i zobaczyć roznice

Grzybohun94
30-11-16, 17:09
mógłbyś sprawdzić te koła tak jak Kobert radzi. Zimówki pewnie są bardziej podatne na zbieżność jeśli chodzi o hałas, dlatego mógłbyś też sprawdzić i ustawić geometrię kół (jeśli nie zamierzasz nic robić w zawieszeniu). Co do ramki od radia, jednak polecam Ci zostawić je na górnej szufladzie, jak kupiłem auto miałem radio na dolnej i przy wrzuconej 3. czy 5. ciężko się zmieniało głośność czy stację/piosenkę.

Fotel bujany to wina tulejek, w aso spytasz o tulejki to powinni Ci ogarnąć, to powracający problem (niestety).
Geometria kół w tym samochodzie jest tak ustawiona konstrukcyjnie, że koła nie odbijają tak chętnie, jak w innych furkach.
Co do wspomagania, to podejrzewam że przez taki lekki opór mamy lepsze czucie drogi. Honda zastosowała tu elektryczne wspomaganie, które zazwyczaj kastruje układ kierowniczy.
Różnica względem hydraulicznego wspomagania (chociażby równolegle oferowana mazda 3) jest zauważalna, ale na co dzień wystarczy to co mamy w EP - moim zdaniem ofc.

wygłuszenie w civicu jest kiepskie, niektórzy robią takie zabiegi samodzielnie. Najlepsze efekty da wygłuszenie drzwi i boczków oraz tylnych nadkoli wraz z osłonami. Szum będzie nadal słyszalne (szyby), ale komfort powinien wzrosnąć. Samemu robiąc to około 500pln za materiały. W warsztacie pewnie około 800-1000

Jedynka ciężko wchodzi, ale polecam nauczyć się międzygazu przy redukowaniu biegów - to radykalnie poprawia wbijanie każdego biegu. Polecam od siebie shortshifter oraz nakładki na pedały "mugen" - są tak wyprofilowane że hamowanie z międzygazem staje się dziecinnie proste :)

WojTEC
30-11-16, 20:44
Dołączę się do tematu.
1. Czy też macie z tyłu wewnątrz nadkola wykończone czymś takim włochatym? Nie przyglądałem się temu dokładnie ale goły plastik to to nie był.
2. Co do mocy auta jak na 110KM jedzie fajnie jak się na obrotach > 4k jedzie, natomiast moim zdaniem coś u mnie jest nie tak bo do ~3.5k obr/min silnik wydaje się bardzo słaby. Nie wiem czy to przez VTEC czy tak ma być czy u mnie jest coś nie tak. MB2 90KM do tych 4k jechała wydaje mi się że lepiej.

mackoo
01-12-16, 09:25
1. Czy też macie z tyłu wewnątrz nadkola wykończone czymś takim włochatym? Nie przyglądałem się temu dokładnie ale goły plastik to to nie był.

tak, jest to takie trochę materiałowe, służy wyciszeniu z tego co wiem :)

Drabi
01-12-16, 18:32
2. Co do mocy auta jak na 110KM jedzie fajnie jak się na obrotach > 4k jedzie, natomiast moim zdaniem coś u mnie jest nie tak bo do ~3.5k obr/min silnik wydaje się bardzo słaby. Nie wiem czy to przez VTEC czy tak ma być czy u mnie jest coś nie tak. MB2 90KM do tych 4k jechała wydaje mi się że lepiej.

Też tak mam, do 3/4 tysi jedzie, bo jedzie, potem się VTEC uruchamia i już fajnie ciągnie. 110 KM (sprawdź w opisie producenta) jest dopiero przy otwartym VTEC'u.

Poza tym, bądźmy realistami: 12-14 letnie auto nie ma tyle koni ile mu dano po wyjeździe w fabryki.

bunkerites
02-12-16, 15:51
110 km masz przy 5600 obr....

a vtec zapina sie od obciazenia silnika...Nie musi byc to 4300 obr.Czasem zapnie sie od 2 obr.Lecz pamietaj w EP2 nie jest to vtec znany z starych generacji civica

R0BERT
02-12-16, 22:00
Olej w skrzyni co 60kkm i nie miałem problemu z łożyskami, opony czy wyząbkowane - wystarczy przejechać ręką w jedną i drugą stronę, bez problemy wyczujesz, że jest "pod włos".

Grzybohun94
03-12-16, 01:37
Honda w d16v1 zastosowała system ECO-VTEC-2 czyli do ~2.5k rpm jest praca na 12 zaworach (jeden jest po prostu tak mało ruszany że uznaje sie go za nieaktywny), a powyzej 4.5k rpm wlacza sie VTEC, ale nie taki ktory kopie. Krzyki są łagodniejsze, przez co można wyczuć że idzie lepiej, jednak nie jest to vtec kicked in yo...

Nadkola z tylu są takie dywanowe, aby pochlaniac cześć hałasu od kół. A że średnio im to wychodzi....

bunkerites
03-12-16, 15:59
Wydaje mi sie ze to tylko jest propaganda japonczykow z vtec w ep2.Poprostu auto zaczyna jechac na 16 zaworach :).

Grzybohun94
04-12-16, 00:13
Wiesz co, wystarczy zobaczyć walek rozrzadu. W d16v1 i d17a2 mocno sie nie różnią, są po 4 krzywki na cylinder plus jest zawód VTEC. Ale to pytanie do inzynierow Hondy :)

lisek1407
04-12-16, 21:19
Dzięki za odpowiedzi

1) No właśnie w czasie dzisiejszej porannej podróży się wsłuchiwałem bardziej i to nie tyle jest szum co, hmm, huk? W zasadzie to słysze dwa dźwęki. Fonetycznie gdyby to zaprezentować to słyszę ciszej szum (szszsz) i bardzo głośno huk (huuuuuuuuu) :) Jak mówię, huk zmienia tonacje wraz ze zmianami prędkości i, dziś zaobserwowane, niespecjalnie się zmienia przy zmianie nawierzchni z jednego na drugi typ asfaltu. Ale, skoro wspolmniałeś też o łożyskach skrzyni, huk jest obecny bez względu na to na którym biegu (czy na luzie) jestem.

2) Olej w skrzyni - myślisz, że zostawienie tego powiedzmy do stycznia to spore ryzyko dla mechaniki?

Wiadomo czy to opony czy moze łożyska w skrzyni ?

belinea
07-12-16, 11:12
Jeszcze nie wiadomo. Z wielu powodow, pomimo, ze sama operacja oczywiscie nie jest skomplikowana, nie moge sam zmienic kol na letnie zeby przetestowac i miec pewnosc. Ale opona ma wyczuwalne 'zabki' wiec obstawiam na 99% ze to to. Garaz, ktory mi dobieral opony i zakladal czeka na mnie w sobote, mam podjechac, wymienia na inne. Bedzie wtedy wiadomo juz na 100%

Grzybohun94
08-12-16, 00:26
skrzynię łatwo sprawdzić. Otwórz maskę, otwórz drzwi, odpal, wrzuć na luz.

dodaj gazu. wciśnij sprzęgło i też dodaj gazu.

Jeśli jakiś wyraźniejszy szum się pojawi na luzie bez sprzęgła - to skrzynia

jeśli nie - opony.