wigi
18-11-16, 21:59
Od dłuższego czasu zapalała się kontrolka "Check Engine", kiedyś powodował to błąd 61, ale ponieważ po resecie nie zapalała się przez kilka tygodni, to ignorowałem to.
Teraz kontrolka "Check Engine" pali się praktycznie cały czas i od trzech dni mam problem z falującymi obrotami na luzie - obroty skaczą od ok. 1000 do 2300.
Zrobiłem samodiagnostykę i wyszły dwa błędy: 45 i 61.
45 - System Too Lean or Too Rich malfunction in the fuel monitoring systems
61 - Oxygen Sensor, Heated - Sensor 1 (Primary) high voltage, low voltage, or slow response
Który element/część może być przyczyną błędu 45?
Domyślam się, że błąd 61 to uszkodzona sonda lambda, czy to ta 4-pinowa?
Co najpierw sprawdzić/wymienić?
Wydaje się, że przyczyna skoków/falowania obrotów zawiera się w błędzie 45. Kolega twierdzi, że winny jest przepływomierz i jego uszkodzony czujnik.
Silnik D14Z4 z 1999 roku.
Teraz kontrolka "Check Engine" pali się praktycznie cały czas i od trzech dni mam problem z falującymi obrotami na luzie - obroty skaczą od ok. 1000 do 2300.
Zrobiłem samodiagnostykę i wyszły dwa błędy: 45 i 61.
45 - System Too Lean or Too Rich malfunction in the fuel monitoring systems
61 - Oxygen Sensor, Heated - Sensor 1 (Primary) high voltage, low voltage, or slow response
Który element/część może być przyczyną błędu 45?
Domyślam się, że błąd 61 to uszkodzona sonda lambda, czy to ta 4-pinowa?
Co najpierw sprawdzić/wymienić?
Wydaje się, że przyczyna skoków/falowania obrotów zawiera się w błędzie 45. Kolega twierdzi, że winny jest przepływomierz i jego uszkodzony czujnik.
Silnik D14Z4 z 1999 roku.