PDA

Zobacz pełną wersję : Błąd 45 i 61 (wysoko falujące obroty)



wigi
18-11-16, 21:59
Od dłuższego czasu zapalała się kontrolka "Check Engine", kiedyś powodował to błąd 61, ale ponieważ po resecie nie zapalała się przez kilka tygodni, to ignorowałem to.
Teraz kontrolka "Check Engine" pali się praktycznie cały czas i od trzech dni mam problem z falującymi obrotami na luzie - obroty skaczą od ok. 1000 do 2300.
Zrobiłem samodiagnostykę i wyszły dwa błędy: 45 i 61.
45 - System Too Lean or Too Rich malfunction in the fuel monitoring systems
61 - Oxygen Sensor, Heated - Sensor 1 (Primary) high voltage, low voltage, or slow response

Który element/część może być przyczyną błędu 45?
Domyślam się, że błąd 61 to uszkodzona sonda lambda, czy to ta 4-pinowa?
Co najpierw sprawdzić/wymienić?
Wydaje się, że przyczyna skoków/falowania obrotów zawiera się w błędzie 45. Kolega twierdzi, że winny jest przepływomierz i jego uszkodzony czujnik.

Silnik D14Z4 z 1999 roku.

assire
19-11-16, 00:03
45 to:
-układ paliwowy
-sonda lambda
-czujnik ciśnienia w dolocie
-zanieczyszczone paliwo
-luz zaworowy
-nieszczelny wydech

Prawdopodobnie zdechła Ci lambda

wigi
20-11-16, 18:47
Assire dzięki. Dodam może więcej szczegółów mojego przypadku.
Przedwczoraj odczytałem błędy i zrobiłem reset kompa. Wczoraj zrobiłem ok. 100 km i nie pojawił się żaden błąd. Objawy oczywiście pozostały.
Po uruchomieniu zimnego silnika obroty są stabilne w okolicy 2000, a dopiero po dłuższej chwili zaczynają falować stopniowo zwiększając amplitudę, aż do przedziału ok. 1000 - 2300 na rozgrzanym silniku.
Czy najbardziej prawdopodobną przyczyną jest uszkodzony czujnik MAP?

wigi
23-11-16, 10:15
Po skasowaniu błędów i przejechaniu ponad 200 km kontrolka jeszcze nie zapaliła się, objawy pozostały. A tak to wygląda: https://www.youtube.com/watch?v=nNjU-qX40zI&feature=youtu.be

dejwid
23-11-16, 10:52
Nie wiem na co liczyłeś... Trzeba naprawić coś żeby objawy zniknęły, a nie tylko skasowac błędy w komputerze...
Obroty na luzie w głównej mierze są regulowane przez silniczek krokowy. Może warto zacząć od jego przeczyszczenia, szczególnie, że robota jest szybka, a może przynieść efekt bez wymiany części.
Znaj moje dobre serce i łap link do poradnika: http://www.civic5g.pdg.pl/silnik.php?art=krokowiec

Nastepnie sprawdziłbym czujniki w przepustnicy i dolocie oraz samą przepustnicę.