PDA

Zobacz pełną wersję : Tłoki B16B - jakie?



Piter90
15-11-16, 18:36
Cześć.
Przymierzam się do robienia względnie mocnego B16 N/A.
Plan taki, by wsadzić wałki ITR i tłoki B16B. Temat wałkowany milion razy, lecz ja tym razem z pytaniem nie jak, a czym to zrobić?
Szukałem info i masa ludzi wkładała zwykle PCTX które kosztują ok 700-800 zł. Spotkałem się jednak z kilkoma opiniami, że są one bardzo słabo wykonane (głównie o kiepskiej jakości materiał chodzi). OEM tłoki Honda kosztują 1800-1900 zł. Kucizna o podobnych parametrach ok 2400 zł, więc jej nie biorę pod uwagę.
Czy znajdę coś dobrego jakościowo poza OEM tłokami, co byłoby może od nich tańsze? Miło byłoby poznać opinie głównie tych którzy jeżdżą doprężoną B serią.
Pzdr.

Piter90
19-11-16, 06:27
Nikt nic nie wie?
Jestem już praktycznie zdecydowany na OEM, jedyna przeszkoda to taka, że nadwymiar jest tylko 81,25 a nie 81,5. Nie wiem czy cylindry po szlifue wydadzą bo 0,25 mm do zebrania na średnicy to mega mało. Nie mam żadnej alternatywy jeśli jednak nie wyda. Ktoś pomoże?

Jedras
19-11-16, 07:35
Daj blok do pomiarów i wtedy będziesz wiedział czy brać OEM jak nie ma owalu czy szukać juz coś 81.50mm
Ja jeździłem na PCTX i wybuchnąć nie wybuchło ;-) jakość wiadomo ze niższa niż OEM i warto zrobić tez trochę luźniejsze pasowanie http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161119/cddfe9744c3b75650945c08e70ced648.jpg

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Piter90
19-11-16, 16:09
Dzięki za odpowiedź. No poza OEM to w nadwymiarze jedyne co znalazłem to NIPPON i YCP. Potem to tylko kucizna. No nic, pomierzymy blok i się zobaczy ;)

bambus344
22-11-16, 11:55
Ze swojej strony mogę polecić tloki rs-machines, wydaje mi się ze jakościowo przeskocza wszystkie wymienione przez ciebie i wcale nie beda najdrorzsze ;)

Fawor
22-11-16, 14:46
A NPR juz nie ma w ofercie? Chyba 2 motory na nich poszły od nas i nie ma żadnych problemów.

I w ogóle zamiast budowania mocnego B16 polecam kupno B18 lub B20 - B16, jeśli nie ograniczają Cię żadne klasy, nigdy nie będzie szybkie..ani przyjemne w użytkowaniu na co dzień. To nie ma ani pojemności, ani skoku wału...a B18 ma i tez kręci sie na 8800 :)

Starstruck
22-11-16, 15:24
A NPR juz nie ma w ofercie? Chyba 2 motory na nich poszły od nas i nie ma żadnych problemów.

I w ogóle zamiast budowania mocnego B16 polecam kupno B18 lub B20 - B16, jeśli nie ograniczają Cię żadne klasy, nigdy nie będzie szybkie..ani przyjemne w użytkowaniu na co dzień. To nie ma ani pojemności, ani skoku wału...a B18 ma i tez kręci sie na 8800 :)

Tłumaczyłem Piotrkowi, ale się uparł na mocne B16 ;). Niemniej jak chce, to niech działa z 1.6 :).

Fawor
22-11-16, 16:34
B16 bedzie mocne tylko na wykresie - przy dużym nakładzie z walkami ITR pewnie przejdzie przez 200KM. Ze skunkami pod 215-220 przy kompletnym braku dołu obrotów i VTECiem na 6500. Grejt ;) Tyle robi, jak sam wiesz, Twoje seryjne C6 :)

Jedras
22-11-16, 18:08
Fawor dobrze prawi ;-) składaj Panie b20

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Guscioren
22-11-16, 18:39
Albo b18 na wale z b20 :D

Piter90
22-11-16, 20:04
No nie wiem. B16 ma być z kilku powodów. Raz, że doły B20 poszły do góry co generuje dodatkowe koszty. Druga kwestia to to, że może nie już, ale chciałbym się pościgać conieco amatorsko a pojemność 1.6 mieści się zwykle w niższych klasach.
M9wiąc szczerze największym problemem w modzeniu tego silnika to pieniądze a założenie było takie żeby zrobić profi remont kapitalny z dodatkowymi koniami pod maską. Wałki i kółka już mam, pozostają mi wszystkie uszczelki i tłoki plus obróbka i składanie. Do B20 dochodzi mi jeszcze koszt bloku i wału z korbowodami.
A takie 200 KM B16 jakimi osiągami może się charakteryzować? Wartości rodem z broszurki w salonie tj. 0-100 (na seryjnej skrzyni) i ewentualne czasy na ćwiartkę?

Fawor
23-11-16, 09:28
200KM B16 będzie robić na seryjnej skrzyni okolice 14,5 na cwiartkę i niskie 6 do setki. 200+ konne B18 jeździ niskie 14 sekund i im wyżej z KM tym bliżej 13,8 (230KM z s80) i dalej. Aczkolwiek ćwiartka to zupełnie inna historia niż podnoszenie się z 3-4k rpm...tam będzie jeszcze większa przepaść.

Piter90
23-11-16, 10:05
Przemyślę jeszcze sprawę... najlepiej by było przejechać się takim B16 i B18 ale nikt znajomy nie ma... :)

Starstruck
23-11-16, 13:38
B16 jest ok, jak startujesz od "0" i gnieciesz. Gorzej, jak musisz wyprzedzić, szybko wskoczyć w lukę w korku itp. A jeszcze jak masz komplet pasażerów to w ogóle... Niby przesiadłem się o tylko 0,2l więcej, ale różnica jest ogromna (choć i u mnie skrzynia dużo pomaga).

Jedras
23-11-16, 15:07
B16 jest ok, jak startujesz od "0" i gnieciesz. Gorzej, jak musisz wyprzedzić, szybko wskoczyć w lukę w korku itp. A jeszcze jak masz komplet pasażerów to w ogóle... Niby przesiadłem się o tylko 0,2l więcej, ale różnica jest ogromna (choć i u mnie skrzynia dużo pomaga).
U Ciebie przede wszystkim skrzynia robi robotę ;D najlepszy mod jeżeli chodzi o n/a :) sam juz się nie mogę doczekać kiedy wrzucę do siebie s80 która leży i czeka [emoji41]

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Fawor
23-11-16, 18:11
U Ciebie przede wszystkim skrzynia robi robotę ;D najlepszy mod jeżeli chodzi o n/a sam juz się nie mogę doczekać kiedy wrzucę do siebie s80 która leży i czeka
no ale w NA 30-40Nm ze środka robi również dużą róznicę, bo to praktycznie 30% przyrostu w porównaniu do 1.6 :)

Cywa
23-11-16, 19:47
+ jakieś 12% zysku momentu na kołach przy zmianie skrzyni na S80 ;)

Starstruck
23-11-16, 20:31
Tylko S80 w nadającym się stanie to jakieś 3.000 zł, to już w tej kasie ogarnie dół B20 :cool:. Ehhh te wybory!

bambus344
23-11-16, 23:33
Fd. 4.75 w skrzynie s4c lub y21 też bardzo dobra alternatywa s80 ;)

Jedras
23-11-16, 23:41
Fd. 4.75 w skrzynie s4c lub y21 też bardzo dobra alternatywa s80 ;)
Tylko ze FD +1 bieg to tak z 2 kafle wyjdzie, + robota.. średni interes :D

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

bambus344
23-11-16, 23:43
Sredni interes to s80 do rematu (z 80% do tego się nadają) za 3k
fd. 4.75 można dostać za 1.5k.

Cywa
24-11-16, 00:19
Tylko ze FD +1 bieg to tak z 2 kafle wyjdzie, + robota.. średni interes :D

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Lepszy niz s80 za 3,5k + kolejne 3,5k w remont (co najmniej). Poza tym 4 i 5 bieg w s80 sa dluzsze, typowo do sportu s4c ma lepsze przelozenia, tylko ten brak szpery :(

!markos
24-11-16, 10:39
Do 2 litrów nie potrzeba krótkiej skrzyni, to zawsze jedzie, nawet na zwykłej S9B.

Fawor
24-11-16, 10:45
no ale nigdy markos nie jedzie tak, żeby nie mogło jechac lepiej ;) U siebie jak sie przyzwyczaiłem to na 4,4 3jka była juz przynudnawa .. S9B jest meega za długa. Minimum y21/zwykle s4c.

gibonek
24-11-16, 11:49
ja u siebie się przesiadłem z b18 na b20,i powiem tak że jazda autem spokojnie to coś pięknego,lekki gazik i to auto wyrywa do przodu fd mam 4.4 Y21 ,na trasie można cały czas jechać na 5 biegu od 70 80 na godzinę to auto normalnie sobie przyśpiesza,jeździłem ek4 i to auto bez vteca nie istnieje i nie daje żadnej frajdy z jazdy,a takie b20 nawet przy spokojnej jeździe dostarcza dużo przyjemności więc ci odradzam b16 chyba że jeździsz tym autem tylko na ćwiartkę.:)

Fawor
24-11-16, 12:14
jeździłem ek4 i to auto bez vteca nie istnieje i nie daje żadnej frajdy z jazdy,a takie b20 nawet przy spokojnej jeździe dostarcza dużo przyjemności więc ci odradzam b16
dokładnie takie samo odczucie miałem przez ostatni rok mając w budzie 180konne B16 zamiast poprzedniego B20. Pomimo posiadania "koni" to auto kompletnie nie jedzie. Na trasie passaty w tdi yebały mnie jak dzieciaka bez wbijania 3go biegu :D I dodatkowo na 5tce z LSa wciskasz gaz i po prostu ani prędkość ani obrotmierz nie podnoszą się :D

Jedras
24-11-16, 12:18
Gibonek moje b18 tez od 70 jedzie do przodu [emoji14] no ale co pojemność to pojemność i tego przeskoczyć się nie da no chyba ze b16T :D

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Fawor
24-11-16, 12:22
no ale Twoje B18 ma wał B20. To jest wazniejsze w jeżdżeniu z dołu niż te 0,15 pojemności.

Gorliś
24-11-16, 12:26
Po pierwsze: mityczne "s80" z fd 4,785 to tylko type-r 98spec+. 96spec tez mial s80, z tym ze glowne 4,4 i krotsza 4 i 5 i oczywiscie LSD jak wszystkie R-ki.


typowo do sportu s4c ma lepsze przelozenia, tylko ten brak szpery

Z tym nie do konca sie zgodze:
Raz, ze na polskich torach rzadko wrzuca sie 4., nie mowiac juz o 5., w KJS i tympodobnych to w ogole sie nie wychodzi poza 3. Cwiartke robisz na 4 i tu krotsza 4. na fd 4.4 zaczela by odrabiac.
Dwa, ze liczac fd, calkowite przelozenie i tak jest minimalnie krotsze na 4 i 5 w s80 98spec, mimo ze te dwa biegi sa dluzsze.

Najlepiej do s80 z fd 4,7 wrzucic krotsza 4 i 5 i mamy najkrotsza oem skrzynie, chociaz 5 byla by uciazliwa na trasie.

Starstruck
24-11-16, 12:35
Najlepiej do s80 z fd 4,7 wrzucic krotsza 4 i 5 i mamy najkrotsza oem skrzynie, chociaz 5 byla by uciazliwa na trasie.


Do *******zielania taka skrzynia jest super, ale jak właśnie wspomniałeś w trasie, czy nawet w mieście to męczy mega, bo przy 100 km/h masz 4.000 rpm ;).

Ja jak będę zmieniał kiedyś sprzęgło to zarzucę sobie "4" z VTi i to powinien być złoty środek.

Cywa
24-11-16, 13:41
Po pierwsze: mityczne "s80" z fd 4,785 to tylko type-r 98spec+. 96spec tez mial s80, z tym ze glowne 4,4 i krotsza 4 i 5 i oczywiscie LSD jak wszystkie R-ki.

Nie rozumiem za bardzo do czego dążysz, ale przelozenia biegów s4c sa lepiej (rowniej) zestopniowane niz w "mitycznej" s80 i z tym dyskutowac nie warto. Poza tym sport to sport, ma byc krotko, ROWNO i juz.


Cwiartke robisz na 4 i tu krotsza 4. na fd 4.4 zaczela by odrabiac.
Dwa, ze liczac fd, calkowite przelozenie i tak jest minimalnie krotsze na 4 i 5 w s80 98spec, mimo ze te dwa biegi sa dluzsze.

Jedno zaprzecza drugiemu nie uwazasz?




typowo do sportu s4c ma lepsze przelozenia
Z tym nie do konca sie zgodze:
...
Najlepiej do s80 z fd 4,7 wrzucic krotsza 4 i 5

Najlepiej do s4c wrzucic FD i szpere, wyjdzie taniej i na 95% skrzynia bedzie w lepszym stanie.

bambus344
24-11-16, 14:12
Czyli najlepiej w b20 dac fd. 4.75 do skrzyni s4c, i tym sposobem pomogliśmy koledze dobrać tloki do b16 ;)

Fawor
24-11-16, 14:14
my po prostu odiwedlismy kolegę od podjęcia złej decyzji ;)

gibonek
24-11-16, 15:11
a ja kupiłem y21 i mam szpere bo to jest jdm,jak tak dalej pójdzie ceny b20 pójdą w górę które i tak już poszły sporo,a b16 będzie ciężko sprzedać hehe

Jedras
24-11-16, 17:40
Jak tak dalej pójdzie to n/a odejdzie w niepamięć ;-)

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Piter90
24-11-16, 17:47
Nie nie, decyzja o N/A podjęta.
Teraz z moim mętlikiem w głowie stawiam sobie wszystkie za i przeciw B18. Albo kupie gotowy silnik od Fawora i zrobie swap albo będę konsekwentnie budował moje B16. Na pewno nie zbuduje sam B20 ani B18 bo przekracza to poza mój budżet.
Też zastanawiam się nad tym jechaniem z dołu w B16. Do tej pory jeździłem serią i dawałem radę, nie było wg. mnie tragedii, to wydaje mi się, że może jechać tylko lepiej (na wałlach ITR, ostrzejszych nie planowałem).
B18 nigdy nie miałem okazji jechać. Nie wiem jak duża jest różnica, ale z tego co piszecie to ma być ogromna.
Już sam nie wiem :D

Jedras
24-11-16, 18:01
Ja powiem inaczej idąc bardziej w stronę racji Fawora odnośnie b20 a raczej skoku wału.. mam 2 identyczne auta mc2 z b18b1 pod maską i mc2 z b18c4 - mimo że pojemności takie same różnica jest mocno odczuwalna.. może kogoś ogarnę to nagram jakaś kreskę chociaż teraz pogoda nie dopisuje ;-)

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

kamil39
24-11-16, 19:12
No ale ogólnie, to w b16 tłok ma mniejsza drogę, wiec silnik jest przystosowany tym do wiekszych obrotów, a tym samym biorąc pod uwagę pojemność to powinno robić większa moc niż b18.
Tak teorią, to im tłok ma dłuższą drogę do pokonania to z tej samej pojemnosci się osiąga lepszy wynik w nm, a mniejszy z mocy w wyniku mniejszej max predkosci obrotowej ?

Fawor
25-11-16, 08:00
w b16 tłok ma mniejsza drogę, wiec silnik jest przystosowany tym do wiekszych obrotów
tłok pokonuje mniejsza droge bo wał ma mniejsze wykorbienie. Dzieki temu ma lepsze RS Ratio i JEST PRZYSTOSOWANY do pracowania mniej inwazyjnie przy wyzszych obrotach, ale absolutnie to nie znaczy, ze powinien robić większą moc. Mała pojemność to mało mieszanki - więcej pojemności to więcej siły znad tłoka po wybuchu. B16 vs J32 ;)



im tłok ma dłuższą drogę do pokonania to z tej samej pojemnosci się osiąga lepszy wynik w nm, a mniejszy z mocy w wyniku mniejszej max predkosci obrotowej
Jezeli założyłeś, że większa pojemność ze skoku tłoka jest skompensowana mniejszą średnicą tłoka (bo dopiero wtedy mamy dwa silniki o takiej samej pojemności) - jak najbardziej masz racje.

kamil39
25-11-16, 08:20
tłok pokonuje mniejsza droge bo wał ma mniejsze wykorbienie. Dzieki temu ma lepsze RS Ratio i JEST PRZYSTOSOWANY do pracowania mniej inwazyjnie przy wyzszych obrotach, ale absolutnie to nie znaczy, ze powinien robić większą moc. Mała pojemność to mało mieszanki - więcej pojemności to więcej siły znad tłoka po wybuchu. B16 vs J32 Ale własnie zalozylem ze nie porównujemy pojemnosc, bo b16 i b18 ma taką samą srednice tłoka, roznica jest w wykorbieniu i zakresu pracy tłoka. Moc bardzo duzo zalezy od ilosci obrotów max( wiadomo, zeby moc była generowana trzeba zapewnic odpowiednia ilosc powietrza w stosunku do mozliwosci wiekszego zakrecenia), w zalozeniu ze chcemy osiagnac bardzo duzo mocy w przeliczeniu np. litra pojemności, to b16 jest konstruklcyjnie lepszym do tego silnikiem, bo teoretycznie przy zmianie kolektora ssacego i doprowadzeniu odpowiedniej ilosci mieszanki silnik powinien wyzej zakrecic niz takie b18, wiec z ilosci obrotów w przeliczeniu na litr powinno byc wiecej mocy na gorze, wyzej tez krecac, pozwala sie, aby skrzynia korzystała tylko z wysokiego momentu/ mocy w gornych zakresach obrotowych. Ale z drugiej strony, b18c ma 200 koni i bez problemu kręci się też do takich obrotów jak b16,
Ta roznica w wykorbieniu b16 i b18 jest na tyle znaczaca, ze jest miedzy nimi roznica, ze jeden zakreci z nich zakreci sporo wyzej?

Fawor
25-11-16, 09:26
bo teoretycznie przy zmianie kolektora ssacego i doprowadzeniu odpowiedniej ilosci mieszanki silnik powinien wyzej zakrecic niz takie b18, wiec z ilosci obrotów w przeliczeniu na litr powinno byc wiecej mocy na gorze
tylko teoretycznie, bo po pierwsze B16 najlepiej zachowuje się z OEM kolektorem (nawet na większych walkach), a po drugie jednak B18 robi na górze więcej mocy nie B16 ;) Nie ma sensu przeliczac mocy na litr - moc to moc. Ma być jej jak najwięcej. Z Twojej teorii wynikałoby, ze w tym samym setupie (np to samo CR, wałki, dolotowy, wydechowy itp) B16 powinno zrobic więcej mocy niż B20 :) A tak nie jest, bo B16 zrobi z Todami C2 na CR12,5 maks 220KM, a B20 270. To, ze wysoko krecisz nic nie daje jeśli nad tłokiem nie masz odpowiedniej siły.

Oczywiście z tym założeniem zalezności Nm od wału masz racje.


Ta roznica w wykorbieniu b16 i b18 jest na tyle znaczaca, ze jest miedzy nimi roznica, ze jeden zakreci z nich zakreci sporo wyzej?
Nie liczy sie sama różnica miedzy wykorbieniami tylko R/S Ratio. Faktycznie R/S B16tki jest o wiele lepsze, niż 18, ale jak widac w praktyce - ta różnica nie przeszkadza 18tce krecic się pod 10. B16 potrafi 11, ale żeby to było efektywne, to mody silnika nie kończą sie na tłokach i wałkach z półki ;)

kamil39
25-11-16, 10:21
(np to samo CR, wałki, dolotowy, wydechowy itp) B16 powinno zrobic więcej mocy niż B20 A tak nie jest, bo B16 zrobi z Todami C2 na CR12,5 maks 220KM, Pisałem tylko teoretycznie i dodatku w założeniu ze moc liczymy na litraż :), bo wiesz, od b18 jest lepsze b20, od b20 k24, od k24 j32 i tak dalej. Pojemnosc ma bardzo duze znaczenie. jesli nie patrzymy na klasy i nie chcemy miec czegos wyjatkowego w danej klasie pojemnosci to wiadomka ze najlepiej grzebac w stosunkowo wiekszym silniku. Z b20 też jest inna sprawa, ze tam są wieksze tuleje, to takie porówananie jak b16/18 nie jest latwe.

Cywa
25-11-16, 11:07
Mozna probowac porownac tu dwa silniki, b16b oraz b18c sir/gsr ktore maja bardzo podobny stopnien sprezania na poziomie 10.6-10.8 moc +5km na korzyść 1.6, oczywiscie dochodza inne czynniki jak wałki ale mysle ze mozna to pominac ze wzgledu na indywidualne przystosowanie silnika do innych obrotow, poza tym mysle ze 0.2 litra pojemnosci jest wiekszym argumentem.

Prawdopodobnie chodzi o wspolczynnik stroke/bore ratio, oraz dlugosc korbowodu czyli rod/stroke ratio. Tak jak mowicie, skok tloka wplywa na maksymalne predkosci obrotowe, kolejnym waznym czynnikiem jest dlugosc korbowodu ktora wplywa na sile nacisku tloka na scianke cylindra, oraz wykorbienie na wale. Zapewne jest jeszcze 50 innych czynnikow bezposrednio wplywajacych na sprawnosc oraz prace silnika o ktorych nawet nie mam pojecia, dlatego moze ktos obeznany w silnikach rozwinie jeszcze temat?

http://achatespower.com/wp-content/uploads/2012/04/power-density-stroke-to-bore.jpg
.
http://www.intechopen.com/source/html/21853/media/image81.jpg

Idac tym tokiem myslenia, wykorzystujac wieksza srednice tloka b20 mozna by pomyslec nad wysokoobrotowym destrokerem z dluzsza korbą, mozliwosci w B serii jest sporo ;)
W internetach mozna przeczytac ze Honda wraz z Mugenem w latach 80-90 stosowala ktoras wersje b20 z preludy w wyscigach F3.
https://ja.wikipedia.org/wiki/%E7%84%A1%E9%99%90%E3%83%BBMF204


Jako stara ciekawostka, Spoon wykrecil 11 tys rpm z potencjalu b16b ;)
https://www.youtube.com/watch?v=EoW4ud32MyI

gibonek
25-11-16, 11:46
z tego co widać do 11 tyś to jest obrotomierz,a to ek9 powyżej 9000 tyś nie ma ochoty już się wkręcać bo nie generuje mocy tylko wyje

Starstruck
25-11-16, 11:52
Ten Spoon też nie powala, bo tak samo powyżej 9.000 to już stoi i drze japę.

kamil39
25-11-16, 12:22
https://www.youtube.com/watch?v=LdcUSLensa8 Tu dzwiekowo fajnei slychac taie b16, ciekawe jakie to ma wlasciwosci na drodze i jak przyspiesza.

Fawor
25-11-16, 12:26
Idac tym tokiem myslenia, wykorzystujac wieksza srednice tloka b20 mozna by pomyslec nad wysokoobrotowym destrokerem z dluzsza korbą
podstawowe założenia najbardziej efektywnych silników spalinowych sa takie:
- jak największa srednica cylindra
- jak największa długośc korby
suma powyższego, czyli bore to stroke jak najbliżej 1.0
- jak najmniejsze wykorbienie wału, czyli
korba do wału najbliżej 2.0
Oczywiście do tego ścianka tuleji jak najgrubsza (najlepiej pełna), z mega chłodzeniem, jak najniższa masa wirująca, jak najbardziej przepływowa głowica and and and...

Wtedy masz wysokoobrotwy silnik o możliwie największej pojemności - w ten sposób działa F1.

A po przykładach Hondowych można by zrobić B16B, które ma RS ratio 1,85 i zatulejować na hardcore 85mm. Dostajesz 1750 pojemności krecące sie na 10k+ all day long.
Ten Spónowy nie robi wrażenia, bo jest po prostu serią. On się kręci, ale nie robi mocy. Chcieli pokazać ile daje np dłuższy zakres obrotowy przy dojściach do zakrętów/pod gorki bez zmiany biegu. Gdyby tam zrobić CR14, E85, głowice po obróbce i jakies wałki 280mm od 1mm, ITB i skrócic skrzynię to by robiło juz niezły rozpiyerdol :) Ale dopiero od 6k w górę ;) Nm nie bedzie to miało wiele więcej niż seria. Będzie po prostu ten moment utrzymywało płasko do samej odcinki. Wiec jak go przemnożysz płaski moment szukając mocy wg wzoru x 10 000 zamiast x 8500 to wyjdzie po prostu w wuj więcej KM.

Cywa
26-11-16, 20:48
Osobiscie chyba bym wybrał b20 z cylindrem 84mm, zawsze zostaje fabryczna jakosc tulei. Generalnie przy takim projekcie bylo by sporo problemow do rozwiazania, ale dla chcacego nic trudnego ;)

Jesli lecimy tak grubo z tematem (a raczej od tematu) polecam wiecej informacji nt. tego Mugenowskiego b20. Silnik od podstaw byl zaprojektowany pod specyfikacje regulaminu Formuly 3 z przelomu lat 80 oraz 90. Jednym z zapisow byla przepływka/redukcja srednicy dolotu 24-26mm przed kolektorem ssacym, zaprojektowano go glownie pod ten zapis. Ograniczone byly rowniez maksymalne obroty, motor zostal zaprojektowany na bazie bloku b20 z cylindrem 81.8mm (lekko rozwiercone b18) z nizszym rod/stroke ratio co zapewne przyczynilo sie do zastosowania suchej miski oraz duzej pompy oleju. Generował 235nm przy 4000-4500 rpm oraz (oficjalnie) 170hp przy 5000rpm, prawdopodobnie Mugen zanizal podawane wyniki, a sam silnik osiagal moc w okolicach 190-200hp.

Za wielka woda jest kilka sztuk, polecam zdjecia ;)
https://www.flickr.com/photos/luciano_lopes/with/3131097690/

http://ipgparts.com/blog/mugen-mf204-f3-racing-engine/

Fawor
28-11-16, 12:34
Osobiscie chyba bym wybrał b20 z cylindrem 84mm, zawsze zostaje fabryczna jakosc tulei.
jakość może i fabryczna, ale niska odporność na długie upalanie po zakrętach...

garaż
29-11-16, 00:05
jakość może i fabryczna, ale niska odporność na długie upalanie po zakrętach...
Przetestujemy nasze B20 podczas następnego sezonu na zakrętach :) . Obecnie B20VTEC 300+ szybko się wkręcan na hamowni :) co jest dobrą prognozą na przyszłość https://www.youtube.com/watch?v=7PSdo5LxPoI

Fawor
29-11-16, 07:01
"najsmieszniejsze" jest to, że niektóre 20tki jeżdżą kilka upalań, a niektóre kilka sezonów...oczywiście mówię tylko o pękaniu tulei. Gość ze Szwecji po dwóch blokach B20 przesiadł sie na 84mm B18..a jedno z kilku pierwszych B20 budowanych w PL po majkelu upalał Fulek i nadal upala Zenon Bigda po Kielcach i ani mu się się śni coś oddać :)

gibonek
29-11-16, 15:20
310 koni z b20 szacunek stary,musieliście dużo pracy włożyć w to aby osiągnąć taki wynik ,ciekawe jakie Cr ma to b20 pewnie dół zakuty:)

garaż
29-11-16, 15:47
310 koni z b20 szacunek stary,musieliście dużo pracy włożyć w to aby osiągnąć taki wynik ,ciekawe jakie Cr ma to b20 pewnie dół zakuty:)
CR nie jest ekstremalne i nie ma potrzeby by było takie. Przyrost z "przewymiarowanego" CR jest o wiele mniejszy niż się wszystkim wydaje. Nie ma potrzeby by wszystko było wyczesane w kosmos . Przykład wałki rozrządu , w naszym przypadku są to wałki JUN Type3 , zaprojektowane dawno, dawno temu gdzieś w odległej galaktyce ;) . Japońska konkurencja oferowała kilka rewizji wałków , nie mówiąc o amerykańsko/tajwańskich produktach i innych producentach oferujących również full custom jak DDtech. Dziś dostępne wałki na rynku oferują większe czasy otwarcia , większe wzniosy. Pytanie , czy my te wszystkie "słodkości" wykorzystamy ? Czy mamy odpowiednie kompletne układy dolotowe , czy mamy odpowiednio przygotowane głowice , układy wydechowe i finał finałów - większy wznios to większy nacisk sprężynek a co wiąże się z zwyczajnym szybszym zużyciem elementów , jesteśmy na to przygotowani?. Konkluzja jest taka , nie wszystko co naj jest odpowiednie - bynajmniej w silniku wolnossącym :)

Cywa
29-11-16, 19:47
Grubo! Jaka opona oraz skrzynia? Konkretnie smali kapcia na trojce? :) Zdradzisz jakie tłoki? Przy takiej mocy mozna juz grubo latac, szacun za projekt. Bezawaryjnosci ;)

gibonek
29-11-16, 20:54
Tak wyżyłowane b20 chciałbym widzieć w starciu z k24 o podobnej mocy ,jestem bardzo ciekawy jaki byłby wynik, bracia sami zajmujecie się budową silników od podstaw, pasowaniem ,składaniem itp czy jest możliwość zbudowania b20 u was
do jazdy na codzienn nie na takim hardcorowym setupie ;)?

garaż
29-11-16, 21:36
Tak wyżyłowane b20 chciałbym widzieć w starciu z k24 o podobnej mocy ,jestem bardzo ciekawy jaki byłby wynik, bracia sami zajmujecie się budową silników od podstaw, pasowaniem ,składaniem itp czy jest możliwość zbudowania b20 u was
do jazdy na codzienn nie na takim hardcorowym setupie ;)?
Sami zajmujemy się wszystkim. Darmowa rada , wsadzaj Kserie , pieniądze podobne . B20VTEC możesz robić wtedy kiedy masz możliwości , wiedzę . Bywają bloki B20 z walniętym wałem , mieliśmy taki przypadek, budowaliśmy B20VTEC , wał był oddany na zbalansowanie do znanej firmy w Polsce , nie wiem jak to wywarzali lecz panewki swoje stwierdziły i silnik kaput. Zawsze są to modyfikowane silniki i tak naprawdę nikt o zdrowych zmysłach nie da gwarancji na silnik - zdarzają się błędy produkcyjne (zdarzają się błędy w produkcji , nam z rok temu pękł wał w stroker kit, szczęście że producent uczciwie problem przyjął na klatę ale tak czy siak roboczo godzin nie pokrył , tylko części z strokera) a jak już takowy się zdarzy to wina mechanika :) , inny błąd - wina użytkownika. Wina użytkownika temat rzeka , podam dwa najczęstsze przypadki: zły olej w zimie (powycierane wałki :) ) , zepsuta chłodnica - przegrzanie , nieszczelność na pierścieniach , wysokie zużycie oleju . Mówię o tym wszystkim gdyż wydanie pieniędzy na B20VTEC mija się z celem zlecając to warsztatowi(no chyba że warsztat tanio robi i tak do końca nie zdaje sobie sprawy czym to wszystko może pachnieć) , wiem strzelam sobie w stopę gdyż jak powszechnie się uważa zarobię na tym krocie :) . Jak bym miał zarobić tyle ile trzeba to wierz mnie że mało kogo było by stać by kupić części(wszystkie te które wymagam) i zapłacić robociznę ( tu też musi zawierać wcześniej wspomniany czynnik błędu ). Moja rada , wsadź K20 lub K24 , zrób delikatne modyfikacje i ciesz się jazdą :) .

Fawor
29-11-16, 21:49
hehe, skąd my to znamy Panowie.. ;)
Generalnie po tym co udało sie przeżyc z B20 powiem tyle - najfajniejszy mod, jaki mozna zrobic w Bserii, ale niestety jak to w modyfikowanych silnikach...nie ma żadnej gwarancji, że bedzie jeździł. Najlepiej byłoby zrobic seryjny zdrowy słupek B20 z nałożoną głowicą B16/18 bez żadnego dotykania - ale wtedy nie ma pewności, że będzie szczelny i w jakim jest stanie. Później można robic lekki remont i robi sie już drożej. Dalej zakładać spinkę, osiować, planować baju baju i robi się duża kwota za efekt taki sam, jak w pierwszej opcji przy dozie szcześcia :D no i nadal bez gwarancji, że bedzie jeździc :P A dopręzenia, głowice, wałki....dla fanatyków :D Inaczej bym już tego w dzisiejszych czasach nie nazwał niestety. K20 zaczyna się tam, gdzie kończy B.

garaż
29-11-16, 21:53
hehe, skąd my to znamy Panowie.. ;)
u nas to nabyte przez 17 lat praktyki :D . Ostatnio był na serwisie klient Accordem 2.4 , mówi - no czytałem że można podkręcić te silniki, na to ja jak mocno , klient no tak by było w miare dobrze, no to ja że tak minimum na start te kilkanaście tyś trzeba by mięć by zaczynać , mina zbledła , koniec pieśni . Zaproponowałem CAI i zagwarantowałem około 12-15KM , kwota za dobry CAI 1tys + sądząc po minie była ciężka do przyjęcia :) .

Fawor
29-11-16, 22:01
nie no aż tyle lat temu to pierwszego B20 nie budowaliście.. :p ale w sumie czasy SSS i B18tki w rexie to jakoś 2005? Ja ze swoją 5 lat i jest to na bank juz jej ostatni wyjazd :P

garaż
29-11-16, 22:04
K20 zaczyna się tam, gdzie kończy B.
K20 fajne gdyż: jest seryjne , w miarę nowe , swapowany to wymieniasz koletor wydechowy , dolot i już tam jest w okolicach 220KM . Spoko na początek , jeździsz i cieszysz się . Fundusz spadł nam jak grom z jasnego nieba , spoko , kupuję uszczelkę doprężającą , dobrej firmy wałki , przepustnicę i mamy około 250-270KM , nadal cieszymy się seryjnym dołem i jazdą :) .


nie no aż tyle lat temu to pierwszego B20 nie budowaliście.. :p ale w sumie czasy SSS i B18tki w rexie to jakoś 2005? Ja ze swoją 5 lat i jest to na bank juz jej ostatni wyjazd :P
generalnie mówię o praktyce spod znaku H , będzie już 17 lat . jak kupilismy CRXa z 16 lat temu to bardzo szybko załadowaliśmy seryjny B18C6

emg
03-12-16, 01:20
... najfajniejszy mod, jaki mozna zrobic w Bserii...

to zanim się zacznie cokolwiek robić zamienić na kserię :D