PDA

Zobacz pełną wersję : Problem z 1 i przy redukcji.



MikeCivic
13-11-16, 11:14
Witam serdecznie.Pacjent: Honda Civic Kombi 1.4, objawy:- przy zimnym silniku problem z wrzuceniem 1 przez kilka km. Po rozgrzaniu jest lepiej, ale nadal czuć lekki opór. Przy redukcji (z 5 na 4,4 na 3 i na 2) z większej predkości też czuć lekki opór. Trzeba znacznie wyhamować,żeby biegi lekko się zredukowały. Brak zgrzytu i szumów, więc moim zdaniem skrzynia ok. Zalana MTFem nabytym prosto z ASO. W kwietniu ,poprzedni właściciel, wymieniał sprzegło. Sprawdziliśmy i wymieniliśmy wysprzęglik, ale problem dalej występuje. Ktoś miał tak? Sprzegło ,wysprzęglik cyz coś innego??

Bartko
14-11-16, 14:09
Hmmm, nie wiem jak jest w manualnych skrzyniach ale z tego co pamiętam jest tam regulacja cięgien, linek czy co tam łączy dźwignię zmiany biegów ze skrzynią. Może warto sprawdzić?

Poll
14-11-16, 16:59
A spróbuj z międzygazem zmienić bieg, albo zredukować i zdaj relację.

HakerPL1
14-11-16, 17:14
ogólnie tak, jedynkę przy redukcji zawsze ciężko wbić z jednego prostego powodu, nie redukuje się na 1 bieg bo i po co ;)

jeśli przy redukcji na innych biegach coś zgrzyta to możliwe że słabo ci sprzęgło wysprzęgla, sprawdź poziom płynu i odpowietrz układ

bartek_levis
14-11-16, 19:14
1 jest nie synchronizowana wiec to normalne że ciężko wchodzi tak ma być :P

Poll
14-11-16, 21:37
Nie jest z synchrem 1ka? Jesteś tego pewien?

MikeCivic
14-11-16, 21:47
Dzieki za odpowiedź. To już 6 moja Honda, więc wiem, że takie jaja sie nie działy wcześniej. Faktem jest, że zgrzytający wsteczny to chyba norma w starszych Haniach. Bartko, też się dziś zastanawialiśmy nad tymi linkami. Poll, jutro Ci powiem co i jak, ale dziś zauważyłem, że jak popuszczam sprzęgło i dopiero wrzucam to lepiej. Tak jakby w połowie drogi łapało. 21 auto idzie do warsztatu i jak sie dowiem opisze.

bartek_levis
15-11-16, 09:07
Nie jest z synchrem 1ka? Jesteś tego pewien?

tak, zresztą wsteczny też.

Poll
15-11-16, 13:57
Wsteczny to wiem, ale, ze 1ka? Rozebrac bym musial ; P

Cywa
15-11-16, 14:13
tak, zresztą wsteczny też.

Nie odzywaj sie wiecej. Jedynka jest jak najbardziej synchronizowana..

qureku.
15-11-16, 14:21
Nie odzywaj sie wiecej. Jedynka jest jak najbardziej synchronizowana..

Dokładnie... To nie ta epoka, by pierwszy bieg był bez synchra.

bartek_levis
15-11-16, 15:14
Nie odzywaj sie wiecej. Jedynka jest jak najbardziej synchronizowana..

dobra po co od razu ten język nienawiści :P
faktycznie 1 posiada synchro a wsteczny nie
co do problemu którego dotyczy temat, ten typ tak ma miałem 3 hondy obecna ma skrzynię z przelotem prawie 500 kkm i haczy ja przy przebiegu 200 kkm ale to normalne w hondach bardziej irytujące jest wrzucanie wstecznego ale z takimi problemami da się żyć :)

Cywa
15-11-16, 18:32
Zaden jezyk "nienawisci", ale wytlumacz mi PO CO wprowadzasz ludzi w błąd nie majac zielonego pojecia w temacie? Bezcelowe nabijanie postow i zasmiecanie forum, lubisz grzebac sie w smietniku gdzie 90% wypowiedzi to bajki z kosmosu?

Nie, ten model tak nie ma i biegi w sprawnej Hondzie wchodza jak w masło. Wsteczny rowniez nie jest zadnym problemem, wystarczy na chwile przed wbiciem R wrzucic piątke..

Co do problemu autora tematu w pierwszej kolejnosci sprawdził bym sprzeglo oraz cały uklad wysprzeglajacy (łacznie z regulacja pedału sprzegła).

MikeCivic
15-11-16, 22:16
Co do problemu autora tematu w pierwszej kolejnosci sprawdził bym sprzeglo oraz cały uklad wysprzeglajacy (łacznie z regulacja pedału sprzegła). Jutro już hondziarz stare daty spojrzy na to w swoim kanale. Jak nie wykryje co i jak, hania idzie do serwisu.