Zobacz pełną wersję : pompka paliwa
Chciałbym zalozyc w swoim d13b2 elektryczna pompke paliwa od d15b2 i walek od d15b2.....
Podpowiedzcie mi prosze co musze kupic,co wymienic by to zalozyc......
Pozdro i z gory dzięki....................
ale czemu kolego wnikasz - pytanie jest zbędne....
Chce sobie ten MOD zrobic i dlatego pytam ....
Pompa paliwa w d-serii dla V i IV gena jest identyczna.
Dodam, ze znalazłem ta informację na forum.....
Pompa paliwa w d-serii dla V i IV gena jest identyczna.
Dodam, ze znalazłem ta informację na forum.....
Jak identyczna jak w d13b2 jest mechanieczna pompa paliwa a np. w d15b2 jest pompka elektryczna.
Chciałbym zalozyc w swoim d13b2 elektryczna pompke paliwa od d15b2 i walek od d15b2.....
Podpowiedzcie mi prosze co musze kupic,co wymienic by to zalozyc......
Kupujesz pompkę elektryczną i przekaźnik pompki paliwa a co do wałka z d15b2 to nie jestem pewien czy wystarczy wymienić tylko wałek czy coś jeszcze trzeba
piotrstrojek
02-09-08, 17:38
Jeszcze pytanie co zrobić ze starą pompą paliwa która jest na bloku, zdjąć jej przecież nie można...
Dalej, musisz mieć przkeaźnik pompy paliwa, puszczoną całą wiązkę aż od stacyjki...
rzeźba aż miło...
Pompa paliwa w d-serii dla V i IV gena jest identyczna.
Dodam, ze znalazłem ta informację na forum.....
Jak identyczna jak w d13b2 jest mechanieczna pompa paliwa a np. w d15b2 jest pompka elektryczna.
Byc może, postaram się zaraz tego posta ponownie odszukac .
pytam, bo mnie interesuje czy da to jakiś przyrost mocy... głównie chodzi o wałek..
No wlasnie i dlatego prosze o pomoc kogos doswiadczonego w temacje...
Bym unikąc zbędnych wydatkow itp...
Juz nie jedna osoba ( tez z forum) załozyla sobie wałek i pompke od d15b2 i onieba lepiej smiga....
Wałek wiem ze wchodzi/pasuje bez problemu,tylko trzeba wlasnie pompke zmienic i co potrzeba ??
czyli:
1 - Pompka paliwa
2 - przekaznik pompki paliwa
3 - wiązka ?? (od paliwa,czy jakas elektryka) ??
piotrstrojek
03-09-08, 17:31
Wydaje mi się że to już wszystko... nie wiem jeszcze czy nie będziesz musiał zanabyć stacyjki - przydało by się żebyś sobie obejrzał styki takiej od D13B2 i takiej od D15B2 - czy przypadkiem się czymś nie różnią.
Sprawdź jeszcze czy miejsce instalacji w zbiorniku paliwa będzie pasowało - wydaje mi się że tak bo kiedyś też miałem D13B2 i sobie obejrzałem to wszystko i na oko wygląda tak samo, ale pewności Ci nie dam...
Problem jest nietypowy bo wymiana pompy paliwa (całego zbiornika paliwa) była wymuszna i miała miejsce głównie przy najróżniejszych swapach silników z D13 - tki na co kolwiek. Dlatego kupując wiązkę - zdzierało się kompletnie całą - starą i montowało nową. Tutaj nie bardzo wiem jak to rozwiążesz... Poszukaj schematów elektrycznych od D13 - tki i od D15 - tki i dokładnie prześledź to wszystko...
dzięki Piotrek za dobra rade i pomoc.....
Podjade do jakiegos elektryka/mechanika - zobaczymy jak on to widzi...
w D15 pompa jest elektryczna i znajduje się w zbiorniku, więć musiałbyś wymieniać równierz cały zbiornik paliwa.
dzięki Michał....
1 - Pompka Paliwa
2 - Przekaznik pompki paliwa
3 - wiązka
4 - bak z pompka
siemens_15
04-09-08, 22:02
dzięki Michał....
1 - Pompka Paliwa
2 - Przekaznik pompki paliwa
3 - wiązka
4 - bak z pompka
Nie myślałeś o założeniu wałka od d14a1 lub od d15b3? Byłoby dużo prościej, bo oba te silniki są na gaźniku i nie musiałbyś kupować pompki paliwa, przekaźnika itd. Wyszłoby dużo taniej, a efekt ten sam :)
Myslalem tez nad tym tematem...
Tylko wałek i pompke od b2 mam juz w garazu,więc tylko reszta gratow,informacje co i jak i tylko pasowac...
No i mam wrazenie ze na pompce elektrycznej będzie lepiej smigał !!
Faktycznie jak będzie za duzo modzenia to zostane chyba przy temacje wałka od a1 / b3
Dzięki Bartek.....
I jak tam nie kombinowałeś z tą przekładką wałka? Bo widzę, że już cały silnik masz D15B2. Ktoś próbował już taką zmianę i czy to jest wszystko co potrzeba:
1 - Pompka Paliwa
2 - Przekaznik pompki paliwa
3 - wiązka
4 - bak z pompka
Tak myślę nad tym rozwiązaniem, jogal może się wypowie bo ten wałek od D14A1 bardzo trudno dostępny, zazwyczaj ktoś chce sprzedać cały silnik D14A1
Bak z pompką to zbytni ekscentryzm według mnie ;) Wystarczy "allegrowa" pompka paliwa na 12V podpięta przed tą mechaniczną, która musi zostać (bo ma obwód powrotny paliwa w sobie) i nie musisz zmieniać baku. Do tego przekaźnik i podpięcie tego pod stacyjkę.
Bak z pompką to zbytni ekscentryzm według mnie Wystarczy "allegrowa" pompka paliwa na 12V podpięta przed tą mechaniczną, która musi zostać (bo ma obwód powrotny paliwa w sobie) i nie musisz zmieniać baku. Do tego przekaźnik i podpięcie tego pod stacyjkę.
__________________
To rozwiązanie zaczyna chodzić mi po głowie, znalezienie wałka z krzywką do pompki mechanicznej to ciężki temat. Myślę nad wałkiem B2/7 i pompką zewnętrzną typowo pod gaźnik http://www.pompypaliwa.istore.pl/sklep,2130,,,03,,pl-pln,360770,0.html. Pytanie teraz tylko pod co najlepiej by podłączyć taka pompkę elektryczną? Bo jeśli pompka będzie podawała cały czas paliwo po przełączeniu kluczyka w pozycji II (kontrolki) to też coś nie halo będzie. Pomoże ktoś?
Witam
Z racji tego, że jestem po SWAPIE w moim EG4 - włożyłem d13b2 z tym, że na osprzęcie od D15B2..Pompkę paliwa w głowicy spokojnie mozna zlikwidować, wystarczy zastosować w jej miejscu dekielek zasłaniający "dziurę", aby olej się nie wydostawał...Autko smiga bardzo fajnie, szczerze mówiąc praktycznie nie czuć żadnej różnicy między d15 a wiem co mówię bo miałęm 2 takei silniki i dosyc sporo nimi nalatałem....
Teraz moje pytanie:
Tak samo jak i moi poprzednicy myślałem o zmianie wałka z d15, mam na stanie 2 takie wiec koszty zerowe...Jednak chce pójść troszkę dalej...Poproszę teraz o rade Kogoś kto NA PEWNO a nie z domysłów i gdybania doradzi mi- CZY WAŁEK OD D16Z6 BEDZIE PASOWAŁ POD GLOWICE D13?Na wakacje itak będzie kompletny d16 wsadzony, ale do tego czasu tez chciałbym sobie posmigac...Pozdrawiam
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.