PDA

Zobacz pełną wersję : Silnik gaśnie po wciśnięciu pedału gazu w podłogę - POMOCY!



JacobSt
08-11-16, 10:33
Witam wszystkich,

Ostatnio moja jednostka napędowa w Hondzie Civic 1.4 90HP (D14A2) 96r. padła (mam instalację gazową).

Mimo wszystko, że moje auto ma już 20 lat postanowiłem wymienić silnik (dokładnie taki sam - też D14A2).
Po zrobieniu Swapa borykam się z ogromnym problemem. Mianowice:

- skaczące obroty silnika
- problem przy dodawaniu gazu - > przy wciśnięciu energicznie gazu albo wciśnięciu go w podłogę auto tak jakby się dławiło i silnik gaśnie. Wydaje przy tym bardzo charakterystyczny dźwięk (na dole postu filmik).

Dodam iż wymieniłem:

- Świece zapłonowe
- Kopułkę
- Palec rozdzielacza zapłonu
- Czyszczony był kolektor ssący + przepustnica i wtryski
- Map sensor
- Nowe uszczelki kolektora ssącego i wydechowego

Silnik wymieniałem z kolegą w garażu (więc ewentualnie mogliśmy coś pomylić) ale elektryka raczej nie bo złącza pasują tylko do siebie. No i podciśnienia... Ale sprawdzałem je już z 5 razy

Dodam, iż auto było w polecanym serwisie od Hond we Wrocławiu - i tam chłopaki nie zrobili zupełnie nic :/ Zero diagnostyki. "Nie wiemy co to. Chyba elektronika". I dostałem numer do elektronika. Honda stoi już 2 miesiące...
Widziałem podobne wątki - szukałem już chyba wszędzie - ale dokładnie takiego problemu nie znalazłem dlatego założyłem nowy wątek.

Ktoś może mi pomóc/ma jakiś pomysł o co chodzi i z czym jest problem?
Korzystacie z jakiegoś urządzenia diagnostycznego? Kupowaliście coś do diagnostyki komputerowej? Możecie coś polecić?

PS. Jeżeli był już dokładnie taki sam problem proszę o zamknięcie tematu i naprowadzenie mnie. Przeszukałem już chyba wszystko i nic :(


Link do filmu:
https://www.youtube.com/watch?v=seCYQyc_7uo

rafik54321
08-11-16, 11:29
Problem jest tylko na LPG? Czy temperatura silnika robi jakąś różnicę? Czy bez dodawania gazu silnik utrzymuje obroty jałowe?
Pali ci się jakaś żółta kontrolka, sprawdzałeś to? Może ci komputer nawala już :/ .

Jeśli wskazują na elektronikę to ja bym najpierw zrobił BACK UP komputera - prosty temat, a może wystarczy...
Fajnie by było sprawdzić kompresję, bo brzmi tak, jakby silnik się sypał na amen :/

JacobSt
08-11-16, 11:38
Problem jest na benzynie. Na gazie w ogóle nie chodzi. Nawet awaryjnie nie chce się uruchomić na gazie. Ale na razie skupmy się na jednym problemie. Niech się chociaż benzynę ogarnie to będziemy walczyć z gazem.

Z kontrolek świeci się ABS. Ale świeci się tak od początku nabycia przeze mnie tej Hondy. Nie miałem czasu wcześniej się tym zająć.
Silnik utrzymuje obroty. Strasznie nim telepie... Wcześniej nigdy tak nie miała :/

W jaki sposób robi się BACK UP komputera? Bo ja może robię coś źle? Ale chyba próbowałem już z 10 razy (wyciągałem bezpiecznik BACK UP (co dziwne u mnie ma 10A a nie 7,5), odpinałem akumulator). Kompresji na silniku jeszcze nie sprawdzałem, ale nie pocieszasz mnie, bo ja ten silnik dopiero co kupiłem i włożyłem do auta.

Co do warsztatu to tak naprawdę to nawet nie wiem czy oni w ogóle kiwnęli palcem jeżeli chodzi o to auto (taka smutna prawda:/) Auto sholowałem z warsztatu na zapalonym silniku. Więc z 30 minut chodził na jałowym biegu. Problem jest z dodawaniem gazu. jak zrobi się to energicznie albo mocniej to po prostu traci moc i silnik gaśnie...

Rafik, Ty masz u siebie gaz? Widzę, że jeździsz taką samą hondą tylko rok młodszą. Mógłbyś zrobić zdjęcie w jaki sposób masz podłączone podciśnienia? Może po prostu gdzieś się pomyliliśmy przy podłączaniu i tu jest cały problem...

rafik54321
08-11-16, 11:49
Ty, a zapłon ustawiałeś stroboskopem? XD. Może zwyczajnie masz przestawiony zapłon, albo wszystkich wiązek nie podłączyliście...
Tylko że ja mam inny silnik D14A8, a nie A2.

Jeśli chodzi o podciśnienia to masz schematy w manualu ;) .
http://chomikuj.pl/rafik54321/Civic+VI

JacobSt
08-11-16, 11:55
Zapłonu nie ustawiałem. Sęk w tym, że nic mi się tam nie plącze i nie mam żadnego wolnego(luźnego) złącza...

rafik54321
08-11-16, 12:05
Zapłonu nie ustawiałem. Sęk w tym, że nic mi się tam nie plącze i nie mam żadnego wolnego(luźnego) złącza...

Tylko że zapłon się reguluje. Nie można go sobie przykręcić "ot tak, byle jak". Jest coś takiego jak wyprzedzenie zapłonu. Nie odpalaj, bo to może być właśnie spalanie stukowe które ci zamorduje silnik! Zacznij od regulacji zapłonu, bo bez tego ani rusz dalej. Jak wyregulujesz zapłon - BACK UP silnika i zobacz co dalej pójdzie ;)

JacobSt
08-11-16, 12:17
Jak wyciągaliśmy stary silnik to kumpel ustawił aparat zapłonowy tak aby móc go później bez problemu włożyć i nie musieć ustawiać zapłonu. Ale kto wie. Może mu się ta sztuka nie udała...

rafik54321
08-11-16, 13:06
Wyciągaliście silnik - a wtedy pracował dobrze? Może z racji innego osprzętu (innych egzemplarzy) to i zapłon się przestawił. Albo nawet przy wkładaniu coś się przestawiło o milimetr.

michal1687
08-11-16, 13:35
aparatu nie ustawia się na oko jak to poprzednicy mówili
uzyj lampy stroboskopowej

rafik54321
08-11-16, 13:42
Swoją drogą - ciekawe chłopaki muszą w hondzie pracować jak nie pomyśleli że w starych autach się zapłon reguluje XD. Pewnie świeżo po szkole :P

JacobSt
08-11-16, 21:04
Panowie, tylko ja ani nie posiadam lampy stroboskopowej ani nie umiem tego zrobić. Oczywiście w międzyczasie naczytałem się o tym w ... więc jakbym miał lampę to pewnie bym to zrobił, ale... Nie mam... Jakieś inne pomysły ? Ale faktycznie - z możliwych błędów to to jest najpewniejszy, bo mógł nam się obrócić aparat zapłonowy... Dam znać w poniedziałek, (bo w międzyczasie czeka mnie jeszcze pobyt w szpitalu...).

rafik54321
08-11-16, 21:26
Zapytaj na jakimś warsztacie czy ci pożyczą. Ew kup bardziej taki gadżet, ale powinien dać radę http://allegro.pl/lampa-stroboskopowa-do-ustawienia-kata-zaplonu-i6579979792.html, choćby "podleczyć" temat. Bo ty masz chyba mega rozregulowany ten zapłon.

Bartko
09-11-16, 08:38
Panowie, tylko ja ani nie posiadam lampy stroboskopowej ani nie umiem tego zrobić.

Jakieś inne pomysły ? Jedź do mechanika. Po prostu.

Szczur[R]
11-11-16, 20:54
Witam wszystkich,

Ostatnio moja jednostka napędowa w Hondzie Civic 1.4 90HP (D14A2) 96r. padła (mam instalację gazową).

Mimo wszystko, że moje auto ma już 20 lat postanowiłem wymienić silnik (dokładnie taki sam - też D14A2).
Po zrobieniu Swapa borykam się z ogromnym problemem. Mianowice:

- skaczące obroty silnika
- problem przy dodawaniu gazu - > przy wciśnięciu energicznie gazu albo wciśnięciu go w podłogę auto tak jakby się dławiło i silnik gaśnie. Wydaje przy tym bardzo charakterystyczny dźwięk (na dole postu filmik).

Dodam iż wymieniłem:

- Świece zapłonowe
- Kopułkę
- Palec rozdzielacza zapłonu
- Czyszczony był kolektor ssący + przepustnica i wtryski
- Map sensor
- Nowe uszczelki kolektora ssącego i wydechowego

Silnik wymieniałem z kolegą w garażu (więc ewentualnie mogliśmy coś pomylić) ale elektryka raczej nie bo złącza pasują tylko do siebie. No i podciśnienia... Ale sprawdzałem je już z 5 razy

Dodam, iż auto było w polecanym serwisie od Hond we Wrocławiu - i tam chłopaki nie zrobili zupełnie nic :/ Zero diagnostyki. "Nie wiemy co to. Chyba elektronika". I dostałem numer do elektronika. Honda stoi już 2 miesiące...
Widziałem podobne wątki - szukałem już chyba wszędzie - ale dokładnie takiego problemu nie znalazłem dlatego założyłem nowy wątek.

Ktoś może mi pomóc/ma jakiś pomysł o co chodzi i z czym jest problem?
Korzystacie z jakiegoś urządzenia diagnostycznego? Kupowaliście coś do diagnostyki komputerowej? Możecie coś polecić?

PS. Jeżeli był już dokładnie taki sam problem proszę o zamknięcie tematu i naprowadzenie mnie. Przeszukałem już chyba wszystko i nic :(


Link do filmu:
https://www.youtube.com/watch?v=seCYQyc_7uo

Obstawiam że zamieniłeś przewody zapłonowe lub wtyczki od wtryskiwaczy - sprawdź kolejność podłączenia z manualem.
Mogłeś również zamienić wtyczki w okolicy przepustnicy - któraś pasuje wymiennie między czujnikami tylko nie pamiętam która - był taki wątek na forum.
Ustawienie aparatu nawet na skrajne pozycje nie spowoduje takiego efektu jak opisujesz - do czasu regulacji ustaw go w połowie zakresu na śrubach, może będzie trochę słabszy ale bezpieczny.

civic_lsi
12-11-16, 13:20
Czy kontrolka Check engine zaswieca się wogole? Jak dasz kluczyk na zapłon to pojawia się ?

Wysłane z mojego SM-J100H przy użyciu Tapatalka

dejwid
13-11-16, 14:15
Czy kontrolka Check engine zaswieca się wogole? Jak dasz kluczyk na zapłon to pojawia się ?

Wysłane z mojego SM-J100H przy użyciu Tapatalka

Tak. Pomarańczowa obok czerwonej kontrolki aku.

civic_lsi
13-11-16, 22:41
dejwid, masz jakiś związek z tym samochodem?
Skąd pewność że silnik który jest założony był w 100% sprawny?

FaziRBK
13-11-16, 23:14
Podmień wtyczkę tpsu z wtyczką map sensora - najczęściej ta przyczyna powoduje to co opisałeś bo być może podpiąłeś odwrotnie.

dejwid
14-11-16, 19:57
dejwid, masz jakiś związek z tym samochodem?
Skąd pewność że silnik który jest założony był w 100% sprawny?

Sorryyyy! Zamuliłem, myślałem, że jesteśmy w Szybkie pytanie szybka odpowiedź i pytasz, bo masz jakiś problem z tą kontrolką...

JacobSt
14-11-16, 20:06
;2768318]Obstawiam że zamieniłeś przewody zapłonowe lub wtyczki od wtryskiwaczy - sprawdź kolejność podłączenia z manualem.
Mogłeś również zamienić wtyczki w okolicy przepustnicy - któraś pasuje wymiennie między czujnikami tylko nie pamiętam która - był taki wątek na forum.
Ustawienie aparatu nawet na skrajne pozycje nie spowoduje takiego efektu jak opisujesz - do czasu regulacji ustaw go w połowie zakresu na śrubach, może będzie trochę słabszy ale bezpieczny.

Hmmm... Upewnię się i jutro sprawdzę te przewody zapłonowe. Wtyczki od wtryskiwaczy ciężko byłoby pomylić bo mają bardzo krótkie kable i pasują tylko w jednej kolejności (musiałbym pomylić wszystkie - tzn podłączyć od złej strony).

Widzisz - podałeś coś BARDZO POMOCNEGO! Skoro 2 wtyczki zamiennie do siebie pasują to na pewno to jutro sprawdzę i napiszę jaki jest efekt i czy faktycznie tak jest.



Czy kontrolka Check engine zaswieca się wogole? Jak dasz kluczyk na zapłon to pojawia się ?

Tak, normalnie zapala się check engine (Widać na filmiku).


Skąd pewność że silnik który jest założony był w 100% sprawny?

Nie mam żadnej pewności - mam gwarancję rozruchową (sprawdzony sprzedawca)


Podmień wtyczkę tpsu z wtyczką map sensora - najczęściej ta przyczyna powoduje to co opisałeś bo być może podpiąłeś odwrotnie.

Dzięki za wiadomość. Jutro to sprawdzę i dam znać jaki efekt.

civic_lsi
14-11-16, 20:13
Według filmiku to check się nie zaswieca. Kontrolka obok akumulatora i oleju.
Pytam o to bo znam kilka przypadków gdzie nie było żarówki bo check razil w oczy. A w twoim przypadku samodiagnostyka to podstawa.

Wysłane z mojego SM-J100H przy użyciu Tapatalka

JacobSt
14-11-16, 23:02
Według filmiku to check się nie zaswieca. Kontrolka obok akumulatora i oleju.
Pytam o to bo znam kilka przypadków gdzie nie było żarówki bo check razil w oczy. A w twoim przypadku samodiagnostyka to podstawa.

Masz rację, na filmiku się nie zaświeca ponieważ najpierw auto jest uruchomione a później nie gasiłem zapłonu przed kolejnym uruchomieniem. Jak zgaszę zapłon to normalnie check engine się świeci.

PS. Robiłem już samodiagnostykę.

JacobSt
17-11-16, 21:19
Podmień wtyczkę tpsu z wtyczką map sensora - najczęściej ta przyczyna powoduje to co opisałeś bo być może podpiąłeś odwrotnie.

Witam ponownie,

Dzieją się bardzo dziwne rzeczy. Mianowicie, tak jak kolega FaziRBK napisał faktycznie były zamienione wtyczki. Sprawdziłem też ze zdjęciami jakie robiłem wcześniej przed demontażem i widać że po zamienieniu wtyczek jest ok - a przynajmniej powinno być, bo teraz auto w ogóle nie pali. Tzn - silnik kręci ale nie utrzymuje żadnych obrotów. Od razu gaśnie. Więc tak naprawdę to nie wiem już czy tak jest prawidłowo (po zamianie) :/

Ręce mi opadają...

Jest ktoś z Wrocławia lub okolic? Jakiś mechanik do polecenia ?