PDA

Zobacz pełną wersję : Opinie o ASB w Civic 1,8 benzynka



Marcinbts
04-11-16, 16:45
Witam, przymierzam się do kupna Civica 8gen r. 2006-08r w benzynie 1,4 lub 1,8 i chciałbym się dowiedzieć coś na temat montowanych w nich automatycznych skrzyń biegów...
Jak ze spalaniem?
Awaryjnością?

Dzieki z gory za odpowiedź.
Pzdr

Wysłane z mojego SM Note 4

Marcinbts
06-11-16, 11:33
Nikt mi nie pomoże? Nie ma tu nikogo kto wie cokolwiek o ASB w roczniku 06-08?

Wysłane z mojego SM Note 4

tomek0924
06-11-16, 22:51
Witaj, Żona jeździ sedanem w automacie, przebieg około 106tys, awaryjności brak, olej wymieniony raz przy przebiegu około 77tys. km. Co do spalania, to w mieście około 9/10, zależy jak kto jeździ.
Pozdrawiam Tomasz

Marcinbts
06-11-16, 23:31
Ja też szukam dla zony :) ale chodzi mi o ufo a tutaj z tego co wiem sa inne skrzynie (i-shift)

Wysłane z mojego SM Note 4

Norbi-n34
07-11-16, 12:19
I-shifty montowane w ufo do liftingu, czyli do 2008 są bardziej awaryjne od tradycyjnych automatów montowanych od początku produkcji w sedanach. Pewnie dlatego honda postanowiła wycofać i-shifty w ufo po liftingu. W tradycyjnym automacie trzeba jedynie pamiętać o wymianie oleju w skrzyni co 60 tys km. lub co 3 lata.

Civmann
07-11-16, 14:16
I-shifty montowane w ufo do liftingu, czyli do 2008 są bardziej awaryjne od tradycyjnych automatów montowanych od początku produkcji w sedanach. Pewnie dlatego honda postanowiła wycofać i-shifty w ufo po liftingu. W tradycyjnym automacie trzeba jedynie pamiętać o wymianie oleju w skrzyni co 60 tys km. lub co 3 lata.
Wyjątek to poliftowy Type S np. Taki http://otomoto.pl/oferta/honda-civic-type-s-instalacja-lpg-ID6yA2xT.html#a408dfef69

menelaos8
08-11-16, 14:50
Witam,

Ja użytkuje Ufo z 2011 roku z ASB. Zrobiłem nim już ponad 100 tyś km (kupiłem go z przebiegiem niecałych 3 tyś km). Jest to klasyczny hydrokinetyk (czyli nie powinno być problemu z ewentualną naprawą). Nie ma możliwości sekwencyjnej zmiany biegów, można co najwyżej zablokować do 3,2 i 1 (w sedanie można zmieniać biegi manualnie w trybie sekwencyjnym).
Generalnie kupując wiedziałem że nie jest to szczyt techniki i tak też się zachowuje, czyli nie jest za szybka i czuć zmianę z 1 na 2 dwójkę (później zmiany już praktycznie niewyczuwalne). Olej zmieniałem dwa razy. Raz, przy przebiegu 95 tyś km zaczęła mi mocno szarpać. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu silnika problem ustał (żadne kontrolki się nie świeciły, pod komputerem też nie wywaliło żadnych błędów). Póki co, incydent wystąpił tylko raz.

Ma bardzo długą piątkę, jest chyba dłuższa niż szóstka w manualu. Jest to ok jak się jeździ po płaskim terenie (przy 140km/h niecałe 3000 rpm) bo spalanie na dojazdach do pracy (45km w jedną stronę dojazd spod Warszawy na Ursynów) mam między 7-8 l/100km. Jednak jak się robi wzniesienie na trasie (nawet małe) to już brakuje mocy i zrzuca do 4-rki, a na tempomacie i A1 z Gdańska do Torunia to nawet na 3-kę na podjazdach i wtedy zużycie ostro idzie w górę.