PDA

Zobacz pełną wersję : Civic D14Z1 turbosprężarka



mateusz5625
01-11-16, 00:18
Witam
Po przeczytaniu tytułu wątku 95% osób pomyślało "kolejny..." Zdążyłem zauważyć że kolejne 95% osób które piszą o wsadzaniu turbo to ludzie mieszkający w bloku, którzy po kupnie civicka myślą że zrobią z niego rakietę mając wiedzę zerową jak i możliwości, ale w internecie przeczytali tyle że władcy świata z nich są.
Otóż tak, po przeczytaniu większości internetu nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania odnośnie instalacji turbo w tym silniku.
Pomijając dobór turbo i i jego montaż bo to każdy głupi zrobi przejdźmy do mojego pytania, mianowicie czy jest mi ktoś w stanie powiedzieć procedurę jaką należy przeprowadzić z elektryką i komputerem? Jest to soft turbo więc geometria odpada ale mapy musimy mieć inne i teraz jak od tej technicznej strony to wygląda z takim kompem? Nawet nie chodzi mi o to żebyście mi podali gotowe rozwiązanie problemy tylko może jakąś ciekawą lekturę odnośnie tego? Cokolwiek co by mogło pomóc od tej strony sterowania tym. Nawet nie koniecznie z tym silnikiem tylko ogólnie jak się rozwiązuje problem z komputerem. Z góry dziękuję i czekam :D

HakerPL1
01-11-16, 10:46
musisz dorwać przejściówkę na obd1 i kompa p28

kazik2_h9w3
01-11-16, 11:43
P28 chyba nie bedzie konieczny
Wystarczy chyba p06

HakerPL1
01-11-16, 14:45
faktycznie, d14 nie ma vtec'a ;)

!markos
01-11-16, 18:12
ogólnie jak się rozwiązuje problem z komputeremDobiera się taki, w którym można grzebać, albo wymienia się go na standalone.

A tak ogólnie to jednak sprawiasz wrażenie takiego blokowego władcy świata, który wpadł na najdurniejszy możliwy pomysł zrobienia turbo w D14.

mateusz5625
01-11-16, 19:37
Z tym obd1 i kompem p06 to się naczytałem sporo, a mam d14z1 więc jeśli by rozwiązać to w ten sposób to nie ma problemu. Ale nie raz spotykałem się w różnych autach ze wsadzaniem tzw świnki i z tego co się orientuję tam pisze się mapy dla silnika. Planów wielkich nie ma co do tego silnika oprócz omawianego soft turbo więc tak naprawdę nie potrzebuję aż tylu możliwości co daje obd1 tylko zestroić to i niech sobie jeździ. Coś na ten temat wiecie? Albo jakieś ciekawe linki mógłbym prosić?

siara87
01-11-16, 19:40
Swinia np emu wychodzi jakies 4razy dtozej niz komp po6i przejsciowka

Fawor
02-11-16, 07:45
Z tym obd1 i kompem p06 to się naczytałem sporo, a mam d14z1 więc jeśli by rozwiązać to w ten sposób to nie ma problemu. Ale nie raz spotykałem się w różnych autach ze wsadzaniem tzw świnki i z tego co się orientuję tam pisze się mapy dla silnika. Planów wielkich nie ma co do tego silnika oprócz omawianego soft turbo więc tak naprawdę nie potrzebuję aż tylu możliwości co daje obd1 tylko zestroić to i niech sobie jeździ. Coś na ten temat wiecie? Albo jakieś ciekawe linki mógłbym prosić?

swinki są bez sensu, bo niepotrzebnie grzebiesz w seryjnej wiązce, żeby 'oszukiwać' czujniki. Seryjny komputer ma możliwość rozszerzenia mapy do obsługi nadciśnienia więc podpinasz gotową przejściówkę do kompa, którego da się stroić i jedziesz do porządnego tunera, który ogarnie Ci to bez jakiejkolwiek ingerencji w seryjną elektrykę. Im mniej nagrzebiesz tym jest większa szansa, że bedzie dłużej jeździć.
Aczkolwiek mam nadzieję, że masz odpowiednią świadomość po przeczytaniu całego internetu o turbo...

81saren
02-11-16, 10:56
Moze sie myle , ale czy przypadkiem d14 z obd2 , maja wtryski polaczone parami , , zrobienie przejscowki i kompa , nie da pelnego wtrysku ?? Fawor ...
tutaj trzeba grzebac cala wiazke silnikowa , dodawac kabelki , no i cos jest z aparatem zaplonowym .
A tak wogole juz bylo gdzies d14 turbo , wyplulo szalone 140 koni i cos ok 200 momentu. Ale co dalej z takim silnikiem sie stanie , ( to co z wiekszoscia projektow ) :)

vipek
02-11-16, 12:12
Moze sie myle , ale czy przypadkiem d14 z obd2 , maja wtryski polaczone parami , , zrobienie przejscowki i kompa , nie da pelnego wtrysku ?? Fawor ...
tutaj trzeba grzebac cala wiazke silnikowa , dodawac kabelki , no i cos jest z aparatem zaplonowym .


Mylisz sie :) W poliftach czyli D14Z1/Z2 na OBD2B wystarczy przejściówka. Kiedyś sto lat za murzynami robiłem tutorial na forum jak przejść na OBD1

Fawor
02-11-16, 12:15
no wlasnie chcialem mowic...są przeciez przejściówki z obd2a i obd2b :)

81saren
02-11-16, 12:22
No to ok , to temat latwy , ale nadal sztuka dla sztuki . :) to juz bym wolal zrobic swapa za koszt uturbienia d14.

Fawor
03-11-16, 09:25
wszystko zależy za ile zrobisz ten soft...jeśli ma wyjśc z 7-8k (a tyle weźmie każdy rozsądny tuner) to faktycznie masz za to B18. Jednak wszystko zalezy od tego do czego ma służyć auto. Turbo wstające z dołu daje fajny efekt w codziennym użytkowaniu :) A jak yebnie D14 to można wtedy włozyć D16 i robić 200-220KM jesli osprzet do softa bedzie z głową. A do 220KM z B18 bedzie już finansowo daleko daleko ;) Ale po prostu trzeba się liczyć z tym, że robiąc taki zestaw za powyższe pieniądze BARDZO możliwe jest, że za chwilę będą potrzebne kolejne na przerzutkę rozsądniejszego silnika.

wiesko1261
03-11-16, 16:59
ja trochę dla jaj :) by wykończyć d14vtec w buggy (bo jest do niego , po remoncie złożona D16 ,od ponad pół roku czeka ) :)
wrzuciłem z saaba 2.3t -gt17 (za bezcen ) i dmucham 0,5/0,6 i słupek się nie poddaje :)

romekex
03-11-16, 18:50
doloze swoje rozbieralem d14 z przebiegiem 380tys km na zlom ku mojemu zdziwieniu procz zuzytych pierscieni olejowych w slilniku reszta calkiem spoko nawet panewki nie zajechane;)
a do jajec :
,,Chcesz byc panem polskiej wsi kup se chlopie TDI'' :D podro

mateusz5625
24-07-17, 22:55
Cześć, tak wrócę do tematu, dziś moje d14 jeździ z turbinką, problem z komputerem rozwiązuje ecu master i to tyle w sumie. Koszty wyszły trochę ponad 1000zł ;) pozdro

kamilen
25-07-17, 22:46
Cześć, tak wrócę do tematu, dziś moje d14 jeździ z turbinką, problem z komputerem rozwiązuje ecu master i to tyle w sumie. Koszty wyszły trochę ponad 1000zł ;) pozdro

Mierzony był na hamowni? Tak ciekaw jestem ile mocy wypluł i przy jakim doładowaniu?