Zobacz pełną wersję : zakup b16a2 - na co zwrócić uwagę!!
Witam wszystkich,
Na wstępie chcę zaznaczyć że mam nadzieję że dobrze trafiłem z miejscem na zadanie pytania i nie z*****cie mnie jak burej suki ale temat dla mnie pilny!!
Chcę kupić VI gen z początku produkcji (1995) z B16A2. Przebieg podany przez sprzedającego to 280k. Co mnie najbardziej wystraszyło to fakt że auto jeździ na gazie od kilku lat, stąd moje pytania:
Czy w ogóle warto brać pod uwagę auto z dość długą gazową historią w tym silniku?
Jeśli tak to na co zwrócić szczególną uwagę przed zakupem?
Z góry dzięki za cenne podpowiedzi bo po Hankę mam pół Polski.
Dać mu w piz... parę razy i patrzeć czy dymi, sprawdzić kompresję. Na moje nic innego bym nie wymyślił na szybko :D
Siemasz na wstępie sprawdź , obejrzyj silnik czy nie ma wycieków , pocenia przy zaworze VTEC , od strony rozrządu przy pokrywie zaworów na łączeniu skrzyni z silnikiem , gdzieś w okolicach bloku i głowicy, jasne możesz sprawdzić kompresję ewentualnie obejrzeć wizualnie świece (jeśli sprzedający wyrazi zgodę )druga sprawa najlepiej jak silnik będzie zimny odpal sprawdź jak pracuje na zimnym ma się zagrzac zejść z obrotów załączyć wentylator możesz sprawdzić jak wygląda olej na bagnecie ewentualnie płyn chłodniczy . Przejechać się w średnim niskim zakresie obrotów , a potem ogień ;) ma być słychać przejście faz rozrządu na VTEC silnik ma się wkrecac do końca bez wibracji tyle na szybko odemnie z gazem nie pomogę bo zwyczajnie nie miałem w samochodach pozdrooo
Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka
Jeszcze był dodał, że warto miskę olejową obejrzeć od spodu.
Rocznik 1995? Warto wjechać na kanał i zobaczyć stan blacharki. Może się okazać, że rdza ma tam swoją centralę dowodzenia.
Jak jedziesz pół polski to dołóż te 100 zł i jedź na przegląd do stacji kontroli pojazdów. Tylko nie tej, w której obecny właściciel robi przeglądy. :p
A jeśli chodzi o gaz to jeżeli auto jeździ na jakiejś konkretnej nie byle jakiej instalacji / sekwencji to nie masz się czego obawiać :)
rafik54321
25-10-16, 23:42
A jeśli chodzi o gaz to jeżeli auto jeździ na jakiejś konkretnej nie byle jakiej instalacji / sekwencji to nie masz się czego obawiać :)
Jednie można dopowiedzieć tyle, że utrata mocy między benzyną a gazem nie powinna być subiektywnie większa niż 15-20%. Jeśli przełączysz na gaz a tu silny muł, to coś konkretnie siada, może to tylko filterki, a może wtryskiwacze :/ ... Ale byłbym już ostrożny. Jak będzie na gazie chodził gładko to wszystko jest ok.
No to trzymamy kciuki, żebyś do naprawy miał tylko jakieś pierdoły... :p
Co do naprawy to chwilowo nic poważniejszego, ale chętnie poprosiłbym o recenzję jakiegoś lokalnego fachowca lub posiadacza.
Nawet dobrą flaszkę zrobię jak się znajdzie ktoś z Radomia i okolic co się zechce przejechać i powiedzieć co i jak.
Gdzie można zarzucić taki wątek?
Jednie można dopowiedzieć tyle, że utrata mocy między benzyną a gazem nie powinna być subiektywnie większa niż 15-20%. Jeśli przełączysz na gaz a tu silny muł, to coś konkretnie siada, może to tylko filterki, a może wtryskiwacze :/ ... Ale byłbym już ostrożny. Jak będzie na gazie chodził gładko to wszystko jest ok.
Yy Ty poważnie tak z tymi 15-20% ? To nie te czasy kolego :) na dobrze dobranej i założonej instalacji auto nie będzie miało ŻADNEGO spadku mocy
Podam swój przykład b18c4 zmierzony na hamownii
Pb 171KM
LPG 170KM
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
rafik54321
31-10-16, 08:31
Yy Ty poważnie tak z tymi 15-20% ? To nie te czasy kolego :) na dobrze dobranej i założonej instalacji auto nie będzie miało ŻADNEGO spadku mocy
Podam swój przykład b18c4 zmierzony na hamownii
Pb 171KM
LPG 170KM
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Ok, na nowej instalacji typowo współczesnej faktycznie tych różnic nie ma. Ale jeśli ma instalację powiedzmy sprzed 10 lat, gdzie dopiero na nowo podbito legalizację LPG, kiedy sekwencja raczkowała, a po X latach sprawność instalacji już nie ta co kiedyś to ten spadek istnieje. Jednakże nie ma powodu aby się obawiać.
Ok, na nowej instalacji typowo współczesnej faktycznie tych różnic nie ma. Ale jeśli ma instalację powiedzmy sprzed 10 lat, gdzie dopiero na nowo podbito legalizację LPG, kiedy sekwencja raczkowała, a po X latach sprawność instalacji już nie ta co kiedyś to ten spadek istnieje. Jednakże nie ma powodu aby się obawiać.
Jak by to b16 jeździło na instalacji sprzed 10 lat to bym go nawet nie chciał kupić tak szczerze :D
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Jak by to b16 jeździło na instalacji sprzed 10 lat to bym go nawet nie chciał kupić tak szczerze :D
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
BRC, chyba 5- letnie jeśli dobrze pamiętam. Szczerze to kupując miałem plan wywalenia instalacji z racji na nienajlepsze opinie, które wcześniej słyszałem, nigdy wcześniej nie jeździłem na gazie. Co do spadku mocy to po 5 dniach dość intensywnej jazdy nie czuje większej różnicy, jeśli jest, to symboliczna. Decyzja jeszcze nie podjęta czy podtlenek zostaje bo jakby nie patrzeć to różnicy w jeździe nie ma a w portfelu jest, tylko jeżdżę raczej krótkie odcinki i nie zawsze zdąży się włączyć. Zobaczymy, życie zweryfikuje.
BRC, chyba 5- letnie jeśli dobrze pamiętam. Szczerze to kupując miałem plan wywalenia instalacji z racji na nienajlepsze opinie, które wcześniej słyszałem, nigdy wcześniej nie jeździłem na gazie. Co do spadku mocy to po 5 dniach dość intensywnej jazdy nie czuje większej różnicy, jeśli jest, to symboliczna. Decyzja jeszcze nie podjęta czy podtlenek zostaje bo jakby nie patrzeć to różnicy w jeździe nie ma a w portfelu jest, tylko jeżdżę raczej krótkie odcinki i nie zawsze zdąży się włączyć. Zobaczymy, życie zweryfikuje.
Wystrój sobie gaz na AFR Jeśli ktoś to ogarnia u Ciebie w okolicy, zobaczysz wtedy czy instalacja wyrabia, zawsze możesz ustawić żeby się od powiedzmy 5500rpm przełączał na Pb.. mówisz krótkie odcinki.. to chyba musisz dojeżdżać po 500m :) przy dobrej instalacji przełączyć Ci się góra po 1km jazdy no może 2 w największe mrozy :)
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Wystrój sobie gaz na AFR Jeśli ktoś to ogarnia u Ciebie w okolicy, zobaczysz wtedy czy instalacja wyrabia, zawsze możesz ustawić żeby się od powiedzmy 5500rpm przełączał na Pb.. mówisz krótkie odcinki.. to chyba musisz dojeżdżać po 500m :) przy dobrej instalacji przełączyć Ci się góra po 1km jazdy no może 2 w największe mrozy :)
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
No z krótkimi odcinkami nie żartowałem, standardowa, codzienna trasa wygląda następująco: 1,8km od domu do żłodka, 1,9 km od żłobka do pracy, 2,4km z pracy do domu :) Taka szarość dnia codziennego, ale dzięki za info. Czasem wypadam wieczorem się powściekać. Jakby nie patrzeć to moja awersja do gazu delikatnie zmalała.
Dobrze założone BRC leczy z awersji do LPG. Przerabia awersję na sympatię. :cool:
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.