Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Civic 1.4 gaz MA8 -> nie odpala i nie jeździ na benzynie



necromonger
22-10-16, 10:57
Witam
Wczoraj miałem dziwną sytuacje na drodze
Wracając z pracy podczas wciskania hamulca coś zaczęło mi gruchotać pod maską. (działo się to tylo podczas wciskania hamulca i chwile po jego puszczeniu) -> Powoli dojechałem do domu bo myślałem ze to problem z hamulcami.
Dziś z rana chcą sprawdzić co się tam wydarzyło przy próbie odpalenia auta z benzyny - silnik nie chciał zaskoczyć. Dopiero po przełączeniu na Gaz odpalił.
Skoro odpalił to porobiłem kilka prób - pojeździłem dookoła bloku i sprawa wygląda tak, że - teraz jak hamuje - wszystko jest w porządku - żadnych zgrzytów, niczego - normalnie wszystko z hamulcami działa.
Natomiast przy próbie przełączenia auta na benzynę - auto gaśnie - tak jakby w ogóle nie dostawał benzyny. Mam instalację gazową Staga.

Tak teraz mysle ze tamto chrupotanie moze nie ma nic wspolnego z dzisiejszym problemem benzyny.. - moze poprostu cos mi podeszlo pod tarcze (bo mam szczeki na wykończeniu).. a ten problem z benzyną moze być calkiem odosobniony. tzn cos instalacja mi poprzestawiala (tak czytam na roznych forach) ..

Co może być nie tak?

pafels
22-10-16, 11:39
słychać pompe przy wlaczaniu zaplonu?

necromonger
23-10-16, 13:42
o.. w sumie nie słychać ..

czyli co pompa padła?

jak można sprawdzic czy to jej wina a nie jakiegoś bezpiecznika?

delek
23-10-16, 19:14
Sprawdź przekaźnik pompy paliwa czy nie ma zimnych lutów.

necromonger
31-10-16, 13:32
ok. zlalazłem ten przekźnik ..ale a ucho to on dobrze chodzi.. tzn jak przekrecam stacyjke to wszystko w nim ładnie pstryka.. tzn 1 pstryk ..

ale pompy nie słychać..

dziś juz bylo za poźno abym go lepiej sprawdził.. (nie chciał sie odłączyć przewód.) po świetach doo tego wróce i spróbuje obejrzeć ten przekaźnik z bliska

necromonger
08-11-16, 20:36
Witam
dałem furke do mechanika i potwierdził ze padła pompka.

necromonger
23-11-16, 11:57
hejka

jestem juz po wymianie pompy paliwa
i niestety nadal problem jest.. tzn nie slychać pracy pompy paliwa.. mechanik powiedzial ze to moze być przekaznik

ale dziś wymontowalem ten przekaźnik i sprawdziłem go wg instrukcji (1. + do 6 ; masa do 8 i sprawdzalem czy na zaciskach 5, 7 powstaje opór/ i tak samo w przypadku +5/2- i sprawdzenie na 1/3 , oraz +3/8 - i sprawdzenie czy 5/7 opór jest wykazywany w kazdym z tych przypadków .. wiec wychodzi na to ze przekaznik jest ok.)

pytanie co w takim razie moze być nie tak?

dejwid
23-11-16, 12:21
a dochodzi napięcie do pompy po przekręceniu zapłonu? może masz gdzieś po drodze kabel uwalony.
albo wymieniona pompa też jest zepsuta.

bartek_levis
23-11-16, 13:11
rozbierz przekaźnik pompy i podgrzej cynę na pinach tam lubiły się zimne luty robić

necromonger
24-11-16, 11:44
rozbierz przekaźnik pompy i podgrzej cynę na pinach tam lubiły się zimne luty robić


No ale skoro sprawdzałem to wg tego co pisałem powyżej to chyba dobrze działa??

bartek_levis
24-11-16, 12:39
no może jak był wyjęty piny stykały a po włożeniu wtyczki nie banglają skoro obie pompy nie działają to za ich działanie można obwiniać bezpieczniki przekaźnik albo wiązka uwalona, posprawdzaj czy prąd wszędzie dochodzi a przekaźnik dla pewności prze lutuj to akurat 5 min roboty

necromonger
27-11-16, 10:05
niestety.
polutowałem przekaźnik - i nic to nie dało
pompa wymieniona juz wczesniej u mechanika

nawet robiłem test bez przekaźnika (zwarcie 4 i 5 kabelka w kostce) i to też nic nie dalo.. pompy jak nie słychac tak nie słychać..

znowu nie obedzie się bez mechanika.. bo nie mam kanalu aby sprawdzic czy prąd dochodzi do tej pompy czy nie :(

dejwid
27-11-16, 16:30
Tak jak już pisałem wcześniej to że wymieniłeś pompę nie znaczy że ona działa, może kupiłeś zepsutą albo jest źle podpięta! To chyba proste skoro wszystko już sprawdziłeś i jest okej a pompy dalej nie słychać to znaczy, że nie działa imo. Jest jeszcze ewentualność, że masz jakiś immobiliser zamontowany który odcina dopływ prądu do pompy i dlatego jej nie słychać, a sama pompa nie działa niezależnie czy jest sprawna czy nie.

bartek_levis
28-11-16, 08:29
zielony kluczyk na zegarach gaśnie po przekręceniu zapłonu ?
skoro na krótko nie działa to do sprawdzenia wiązka miernik kanał i przepikać musisz, swoją droga słaby ten mechanik ani pompy nie sprawdził ani czy prąd dochodzi....