Zobacz pełną wersję : Kontrola luzu zaworowego - co to jest i po co się to robi?
elminsterr
14-10-16, 01:31
Cześć!
W instrukcji znalazłem, że przy 100 tys. na liczniku warto byłoby w Civicu zrobić kontrolę luzu zaworowego w silniku.
Może mi ktoś w prostych słowach opisać na czym to polega i po co się to robi? Warto w ogóle to robić?
W sumie nie warto :)
Żartuje ;;)
Jest to bardzo ważna obsluga serwisowa. Nie lekceważ jej.
http://www.trafo.za.pl/honda/
Eksploatacja ---> regulacja luzu zaworowego
Życzę miłej lektury oraz pozdrowienia dla Trafo :)
Wysłane z mojego myPhone_AXE_LTE przy użyciu Tapatalka
elminsterr
14-10-16, 17:10
Dzięki! Jak na moje umiejętności mechaniczne to jest stanowczo zbyt skomplikowane...
Ktoś z Was robił to w ASO? Zadzwonię i zapytam ile to u nich kosztuje, ale chciałem się wcześniej rozenzać jakie powinny być to mniej więcej kwoty, żeby mnie nie naciągnęli. :p
Pojedź do Świdnicy, tam masz ASO.
Możesz kupić uszczelkę pokrywy zaworów na własną rękę np. tutaj www.haparts.pl i pojechać tylko na regulację.
Czy świece zapłonowe już zmieniałeś ? Jeżeli nie to warto to wykonać przy okazji regulacji zaworów, bo i tak świece będą wykręcane. Wówczas nie płacisz za ich wymianę.
świece przy regulacji luzów? coś pominąłem w serwisówce?
regulacja jest przy 120 tys km, a świece przy 100 tys km (o ile się nie mylę)
Sądzę, że można te dwie czynności połączyć i zaoszczędzić na wymianie świec.
regulacja jest przy 120 tys km, a świece przy 100 tys km (o ile się nie mylę)
Jest dokładnie odwrotnie: przy 100 kkm pierwsze sprawdzenie i ewentualna regulacja luzu, a przy 120 kkm wymiana świec.
W poznańskim ASO usługa kosztuje ok. 200 zł (260 zł w przypadku zainstalowanego lLPG) + uszczelka ok. 70 zł. Regulacja musi być przeprowadzona na zimnym silniku, stąd konieczność pozostawienia auta na kilka godzin.
elminsterr
14-10-16, 21:57
Dzięki za info. Przedzwonię do Świdnicy. :)
Ja dokładnie tydzień temu regulowałem u siebie zawory przy 82000km,i powiem wam że wszystkie wymagały regulacji,6 wydechowych miało 0,35mm, i 5 ssących miało 0,25mm. Reszta delikatnie wyluzowane :p . Po regulacji silniczek pracuje cichutko,słychać tylko pracę wtryskiwaczy i od czasu do czasu szemranie podciśnienia w uszkodzonym zaworze PCV :mad: . Uszczelki nie wymieniałem bo była w super stanie, świece też ładne :)
A nie amasz jakiegoś mechanika co Ci naprawia? 200 zl to przesada u mechanika zaplacisz 100-120 zl.
Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
marcin001984
15-10-16, 17:51
Temat już istnieje, wystarczy poszukać. Potem jest pierdyliard wątków o tym samym.
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?163884-Regulazja-Zawor%F3w-Civic-VIII-1-8-i-vtec
I tu kolejny:
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?220918-Regulacja-zawor%F3w&highlight=regulacja+zawor%F3w
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.