PDA

Zobacz pełną wersję : Problem-rozrusznik



brzusio122
09-10-16, 19:40
Pacjent:
Civic v gen (d13b2) + gaz
Problem :
Auto czasem pali od strzala a czasem wgl go nie moge zapalic. Rozrusznik zamiast krecic normalnie kreci jakby w spowolnionym tępie 1 obkrecenie na sekunde i czasem tak zapala a czasem po próbach po ponownym wlaczeniu zaplonu cyka jakby . Ps rano odpalam go lacznie z 10 sekund zanim zlapie.
Ps akumulator i alternator sprawne jedynie klema jedna nie docisnieta lekko czy to moze byc też przyczyna ?? z gory dzieki za odpowiedz :)

delek
09-10-16, 20:03
Ale nie prościej tę klemę dokręcić niż pytać???? I tak to może być jedną z wielu możliwych przyczyn. Elektryka nie znosi luzów - iskrzenie, wypalanie, nagrzewanie się.

brzusio122
10-10-16, 11:26
Przeczyscilem i dziala lepiej jesacze bede robik dodatkowa mase, lecz problem wyskoczył taki ze czasem sa normalne obroty czasem rosna do np 2 tysiecy a czasem sa po 200 jak dojezdzam do skrzyzowania albo gaśnie jak dzis parkowalem pracuje pomocy bo juz sily do tego nir mam :(

Bartko
10-10-16, 11:58
akumulator i alternator sprawneJak sprawdzałeś? Skąd ta pewność?


jedynie klema jedna nie docisnieta lekko czy to moze byc też przyczyna ??To może być przyczyną.
Należy dokładnie przeczyścić szczotką drucianą klemy od wewnątrz, oraz bieguny akumulatora. Potem założyć klemy na bieguny akumulatora i dobrze dokręcić.


jesacze bede robik dodatkowa maseOho, zaczyna się drutowanie. Nie idź tą drogą.

brzusio122
10-10-16, 19:37
Klemy podokrecane w opór. Akum sprawdzany przez osoby które sie na tym znaja xd więc nie wiem co jest grane mam filmik ale tu wstawić nie mozna :( ma ktos pomysl co tu mozebyc jeszcze??

dejwid
10-10-16, 20:18
Do rozrusznika wchodzi przewód który na końcu ma konektor może jest luźny wyciągnij ściśnij kombinerkami i załóż może pomoże nie wiem

wiesko1261
11-10-16, 06:48
zawsze możesz rozrusznik podmienić -sprawdzić (może szczotek brakować , i pył z nich robić zwarcie na komutatorze )
wiele nie kosztuje :) ja brałem nawet po 40/60 pln :) jak byś mieszkał bliżej bym ci pożyczył do sprawdzenia :) mam na zapasie :)
dodatkowa masa też mam , aku-skrzynia (ale u mnie zimny pali jak zły ,czasem ,bardzo rzadko ,ciepły potrafi ledwie obrócić
i na każdym rozr. jest to samo :) ,a w innym sprzęcie tego niema , losowo raz do dwóch na kilka miesięcy i tylko ciepły ? )

brzusio122
11-10-16, 10:58
Rano na akumie jest 12,8 v a problemy na tylko wtedy gsy zapalam po postoju typu 8 godzin a w ciagu dnia jak za 1 go np nie zapal bo specjalnie kluczyk za krotko trzymalem do sprawdzenia to za 2 albo nie zapali juz albo mu ciezko :(

dejwid
11-10-16, 13:09
Może Ty masz problem ze świecami? Albo kablami wysokiego napięcia?

delek
12-10-16, 08:03
Przecież pisał, że rozrusznik kręci nienormalnie powoli. Jak ten akumulator był sprawdzany? Akumulator zbadać to nie zmierzyć napięcie na klemach, tylko sprawdzić go pod obciążeniem. Do tego jest specjalny miernik obciążający akumulator albo z braku laku jedna osoba kręci rozrusznikiem, a druga obserwuje na multimetrze do jakiej wartości spada napięcie ale w ten sposób już nie sprawdzisz natężenia prądu. Jak masz możliwość to podmień na moment akumulator.

jerdenk
12-10-16, 11:04
U mnie jak wolno kręcil rozrusznik to po paru miesiącach akumulator padl kompletnie. Wymieniłem, odpala od strzała (a rozrusznik też przydaloby sie zregenerowac/wymienic bo czasami słyszę z niego krótki grzechot po odpaleniu silnika).