Zobacz pełną wersję : ustawienie wałka rozrządu na znaki
Witam, w jakiej dokładnie pozycji ma być górny wałek rozrządu ? Wał ustawiłem tak, że tłok 1 cylindra jest na samej górze a wałek tak jak na poniższych zdjęciach i szarpie na niskich obrotach. Silnik D15Z8
https://zapodaj.net/images/fcfc9e3def0e8.jpg
https://zapodaj.net/images/786f517b2e6c9.jpg
W manualu coś tam jest, ale z innym kołem, które ma kreski poziome. A tutaj może wspomóc się tym P1J ?
Twoje koło też ma kreski w poziomie, tylko od złej strony na nie patrzysz - musisz zdjąć pokrywę, kreski są na wewnętrznej i mają się pokrywać z płaszczyzną bloku
Ściągnąłem pokrywę i nic nie widziałem. Przedstawiłem 1zab w prawo to falowaly obroty jakby chciała zgasnac. Gdy dałem 1zab w lewo to falowaly obroty i trochę strzelala w wydech. Nie wiem już sam, może był dobrze ustawiony, wolne obroty były ok i nie strzelala z wydechu
. A przyczyną szarpania było co innego. U mamuśki w jazzie tez tak szarpalo i po wymianie świec przestało. Tylko dziwne, że nagle po wymianie rozrządu to się stało. Tak czy siak zamówię te świece, bo od zakupu nie wymieniałem.
Macie jakieś pomysły czemu tak się dzieje? Jeszcze na pewno wyreguluje zawory.
sprawdz sobie opornosci kabli i cewki no i swiece na dzien dobry z reguly jak szarpie na wolnych to czesto se spotkalem ze swiece mialy po 1,5 mm przerwy bo malo kto o to dba
Ok, poskladalem to dzisiaj i trochę pojezdzilem. Dlawi się gdzieś do 2.5 tys, powyżej fajnie przyśpiesza po czym od 4,5 tys zaś coś przerywa. Dziwne...
Są nacięcia na krawędziach koła, na 10000000% inaczej nie da się ustawić. Nacięcia muszą być równo z blokiem, dolne koło też musisz mieć na znak ustawione, w żadnym razie nie ustawiaj na oko metodą śrubokręta w miejsce świecy :)
Ściągnąłem pokrywę i nic nie widziałem. Przedstawiłem 1zab w prawo to falowaly obroty jakby chciała zgasnac. Gdy dałem 1zab w lewo to falowaly obroty i trochę strzelala w wydech. Nie wiem już sam, może był dobrze ustawiony, wolne obroty były ok i nie strzelala z wydechu
. A przyczyną szarpania było co innego. U mamuśki w jazzie tez tak szarpalo i po wymianie świec przestało. Tylko dziwne, że nagle po wymianie rozrządu to się stało. Tak czy siak zamówię te świece, bo od zakupu nie wymieniałem. przestawiajac rozrzad przestawiasz tez pojawienie sie iskry z aparatu zaplonowego. Musisz ustawic dół na znak na kole pasowym, teraz góra wydaje sie z fotki ze masz ok ustawiony, ale to musi byc w odniesieniu do znaku na dole. No i po tem by sie przydało sprawdzić lampą ustawienie aparatu.
Ściągnąłem pokrywę i nic nie widziałem.
Panie majster, specjalnie fotki zrobiłem (na Twoich też się można dopatrzeć), znaczki są
https://zapodaj.net/images/d326cd1078f53.jpg
od tyłu też są
https://zapodaj.net/images/7e2eadaaed475.jpg
Najczęstszy błąd przy montażu to wałek opóźniony o ząb, ale jak już w grę wchodzi śrubokręt w dziurze świecy i górne kółko może prawo może lewo, to spodziewać się można wszystkiego. Znaki już masz, motor kręci się w lewo, sprawdź teraz ustawienie. Do świec i kopułki aparatu warto zajrzeć mimo wszystko :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.