PDA

Zobacz pełną wersję : panewki w d15b2



HakerPL1
05-10-16, 22:12
Witam wszystkich
kolega męczył mnie żeby poskładać mu silnik na mini me z doprężającymi tłokami p29 i dziś zabrałem się za robotę, z racji tego że z panewkami nie miałem nigdy za wiele do czynienia wolę się dopytać niż coś namieszać


panewki główne wyglądają tak:

http://i.imgur.com/glENUNA.jpg

http://i.imgur.com/3QLOcaw.jpg

http://i.imgur.com/xxWresL.jpg

http://i.imgur.com/AgTNat1.jpg

http://i.imgur.com/x0FOHuO.jpg

http://i.imgur.com/5l4mt42.jpg


a panewki korbowe wyglądają tak:

http://i.imgur.com/jmcaC2v.jpg

http://i.imgur.com/izh4Kf6.jpg

http://i.imgur.com/ManDWxi.jpg

http://i.imgur.com/5H6jygC.jpg


od razu mówię że temat o panewkach przeczytany dwa razy, o plastigauge i wielu rozmiarach nominałów wiem

chodzi o to żeby ktoś kto ogarnia temat rzucił okiem i powiedział mi czy panewki są do zmiany, bo główne wydaje mi się że nie wyglądają źle, ale w korbowych zwłaszcza na pierwszej korbie zaczyna w jednym miejscu delikatnie przebijać się pomarańczowy

co o tym myślicie?

vtec[VIG]
05-10-16, 22:21
Skoro czytałeś o plastigauge to chyba rozumiesz że wzrokowo nikt Ci nie doradzi to nie są tarcze hamulcowe. Zmęczone trochę i co teraz. Puki sam nie zrobisz pomiarów to się nie dowiesz kupuj paski i do dzieła w manuala znajdziesz normy. A przy okazji zdobędziesz doświadczenie.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

FaziRBK
05-10-16, 23:03
Jak kolega wyżej paski plastigauge i robisz pomiary. Główne nie wyglądają źle, tylko jak zostawisz to skręcaj odpowiednimi momentami i je polej olejem rzecz jasna. A na korbach podejrzewam, że spasujesz nowe na paskach. Warto też pomierzyć wał jak już masz go na wierzchu.
Jedyne co to nie pomyl stopek od korb miejscami - poskładaj dokładnie tak jak były umieszczone wcześniej, czyli w odpowiedniej kolejności.
Tak przy okazji paski idzie dostać sporo taniej w intercarsie niż u sprzedawców forumowych. Ja zawsze kupowałem u nich a intercars sprzedaje je za połowę ich cen :)

81saren
06-10-16, 00:33
oj bedzie kaboom , cos czuje . oddaj korbowody do sprawdzenia owalizacji stopek , i pamietaj tloki przeklada sie na gorąco , zebys zaraz prasa nie wciskal swozni.

HakerPL1
06-10-16, 01:44
może nie będzie, plastigage jest już zamówiony, od dawna czytam przeróżne tematy na forum o składaniu silników i dwóch lewych rąk nie mam tak że jest szansa na powodzenie ;)

na pewno nie poszedłbym na prasę sam zmieniać, bo szkoda było by popsuć te ładne nowe tłoczki od Ciebie saren ;)

jutro zawożę wszystko na pomiary do fachowca i zobaczymy co on powie

Yotomeczek86
06-10-16, 09:00
Musisz oddać blok, wał, korby, podporę na pomiary... Panewki lepiej zmienić, to nie są ogromne pieniądze. Po tych widać że silnik nie był zajechany, ale mimo wszystko bym na tym nie składał... z doświadczenia własnego to wiem.

HakerPL1
12-10-16, 14:50
mam jeszcze jedno pytanie, bo chce mieć pewność że dobrze odczytuje serwisówkę ;)

fabryczne luzy na panewkach to:
na głównych 1 i 5 0.018-0.036
na 2, 3 i 4 0.024-0.042
na korbowych 0.020-0.038
limit zużycia to 0.05

Plastikowy
17-10-16, 21:36
glowne wygladaja bardzo dobrze
zmien ta jedna najbardziej przytarta
na panewce z boku masz jej kolor i w manualu masz odpowiedni luz pod kolor z tylu panewki masz nr podajesz do haparts zamwiasz czekasz i tyle
mierzysz paskiem na starej panewce jesli jest gitara kupujesz taka sama ten sam kolor i znow mierzysz i dobierasz
mozesz kupic ciasniejsza nominalna, kupywanie zwyklych nominalow tak zwanych zielonych to loteria moze pochodza dlugo moze nie...
koszt jednego polksiezyca oem 85pln x18 wychodzi sporo ale napewno warto bo posluzy, a komplet nominalow z 200pln takze roznica jest
Niebieska- ciasniejsza
Czarna
Brązowa
Zielona
Żółta
Różowa
Czerwona-luzniejsza