Zobacz pełną wersję : Jak to jest z tym B18b1 vtec?
Witajcie :)
Szukałem podobnych tematów, ale ciężko mi znaleźć jakiekolwiek trafne odpowiedzi na moje zagwozdki. Jestem zielony w temacie i niewiele osób w Polsce go przerabiało, stąd moje banalne pytania. Otóż cały mod LS VTEC zakłada zrobienie w miarę taniego silnika, który powinien zachowywać się podobnie do b18c4. przy założeniu, że głowica i blok jest spoko to po drobnej obróbce tego drugiego (zaślepieniu kanału w bloku, zrobieniu zasilania olejowego) i złożeniu tego w całość (oczywiście dodanie przewodów elektrycznych do vteca i zestrojenie zaliczam do czynności podstawowych). Nie mniej jednak moje auto z głowicą b18c4, blokiem b18b1 i lekko podlaną mapą rozpędza się do 100km/h w okolicach 10,5 s.
Czy ktoś z forumowiczów, który robił już takie przeszczepy mógłby mi powiedzieć czy do tego moda potrzebne są jakieś odpowiednie tłoki/ korby/ panewki? Nie stać mnie na razie na budowę mega silnego N/A. Chcę czegoś na wzór b18c4 i nie wiem czy z tego zestawu, który obecnie posiadam da się wycisnąć około 160-170 hp, czy wiąże się to z zakupem jakiś dedykowanych części do takiego moda z ebaya za 1000$ + wysyłka do kraju za drugie tyle? Wiem, że w przypadku bloku B20z1 trzeba wymienić niemal wszystko, bo na starym osprzęcie Frankenstein ma słabą kompresję. Czy to samo się ma w przypadku mojego setupu? Nie ukrywam, że auto jeździ średnio 200 km na miesiąc, a od połowy listopada do marca wcale, więc tym bardziej nie widzi mi się wsadzanie 6-8 tysięcy żeby budować silnik, z którego nie mam wiele pożytku.
Muszę dodać, że silnik był składany przez poprzedniego właściciela,który zrobił masę błędów i po oględzinach bloku mogę tylko stwierdzić, że cały dół silnika to seria, taka jak wyjechała 18 lat temu z fabryki.
Wiem, że brak dbałości o szczegóły powoduje straty na mocy, ale moje są w granicach 60-70 hp :(
Jeśli ktokolwiek coś wie na temat budowy LS Vteca proszę najmocniej żeby się odezwał. Może jakaś głupota powoduje takie straty mocy, a może cały silnik jest do remontu :p
Z góry dzięki za każdą odpowiedź.
Jeśli silnik ma prawidłową kompresję to powinien robić okolice 180-190KM na dobrym osprzęcie. A jeśli jeździ 10sekund do setki to jest cos ewidentnie nie tak :) Długa historia, żeby to znaleźć przez internet...nie masz jakiegoś ogarniętego tunera w okolicy? Albo nie masz kompresji, albo masz przestawiony rozrząd, albo masz kompletnie rozjechaną mapę, albo wszystko jest ok, a coś z osprzetu nie domaga (zatkany wydech, dolot) itp itd..
Co to znaczy lekko podlana mapa? - pewnie jakiś gotowiec od C4? Tutaj zaczął bym szukać przyczyny totalnego niejechania.
Tak, jest to gotowiec z C4. Głupio mi się przyznawać, ale jak pierwszy raz zdjąłem osłonę kompa to zobaczyłem p9k, więc poprzedni właściciel poszedł lekko na skróty. Już dostałem reprymendę od Piotrka z Backyard Garage i zakaz jazdy powyżej 3k rpm ;). Za jakiś czas pojadę do niego na wymianę pierścieni, ewentualnie dodatkowe działania w celu usunięcia problemu poboru oleju, zestroimy to i może uda mi się wyprzedzić w końcu jakieś d14 :)
W myśl tego o czym mówił Fawor, miałem kiedyś obawy, że w wydechu może być jakaś mysz i chyba go rozbiorę. Sprawdzę jeszcze rozrząd. Dolot jest czysty, bo kolektor ssący jest przerabiany na dużą bańkę, a głowica była poddawana rewizji przez ww. Fachowca.
Dzięki za odpowiedzi. Już się bałem, że będę musiał budować nowy motor, co przy pensji studenta jest dosyć ciężką sprawą :(
W wydechu sprawdź plecionkę jeśli ją masz, niektóre potrafią się rozpaść i zatkać, jak będziesz zmieniał pierścienie to ustawienie rozrządu przy okazji.
Moim zdaniem wina leży w nie strojonym ecu.
Już dostałem reprymendę od Piotrka z Backyard Garage i zakaz jazdy powyżej 3k rpm .
też chciałem mówić, że Saren jest jednym z przykładów do szybszego ogarnięcia problemu, ale nie wiedziałem skąd jestes.
W momencie mojej totalnej niewiedzy podlaczalismy ze znajonym przerobione p30 do mnie i do niego. U kolegi silnik zachowywał się normalnie, a u mnie mulil się identycznie jak na tym kompie co teraz mam. Stąd moje obawy, że po strojeniu moze być dalej bryndza.
Z Lublina, ale pewne działania wymagają poświęceń :))
Temat juz dawno poddany byl rewizji , i naprawy druciarstwa przez poprzednich tajunerow, ale tak czy inaczej brak mapy zestrojonej pod setup, wywalone pierscienie , tak wiec niema co myslec o generowaniu mocy , silnik ma jakas mape HGW co to jest , jest strasznie przelany AFR na poziomie 10-11 , sonda w kompie wylaczona , tak wiec tutaj tylko i wylacznie od dawna jest potrzebne strojenie. Co niezmieni juz zniszczen jakie dalo przelanie dla pierscieni i tuleji . Ufff
Brawo , wiecej takich zabiegow , a niebedzie zaraz co ratowac.
O wszystkim Ci już opowiedziałem dzisiaj :) Gdyby nie ta wysrana uszczelka i Twoja odpowiednia reakcja i porady to pewnie silnik by się zatarł z powodu mojej niewiedzy.
No to bez sensu jak już byłes u Sarena, wiesz co się dzieje, a wrzucasz temat na forum...
Znajomi budujący frankensteiny mówią mi, ze bez wywalenia wszystkich bebechow z bloku Nie poczuję dodatkowej mocy, ale nikt z nich nie budował moda na podstawie tego bloku, który ja posiadam. Piotrek do każdego tematu podchodzi z dbałością i odpowiednią wiedzą, wiec z wielu stron słyszę odmienne zdania, dlatego chciałem poradzić się dodatkowo kogoś kto budował takie coś i chciał zrobić to kosztem nie przekraczającym kupna drugiego silnika, czy zabawa z ls vtec ma w ogóle sens. Moje obawy wynikają trochę stąd, że przy moim aktualnym wieku i możliwościach finansowych nie stać mnie na robienie remontu 2 razy i wielokrotne dostrajanie.
Otóż cały mod LS VTEC zakłada zrobienie w miarę taniego silnika, który powinien zachowywać się podobnie do b18c4. Ile finalnie taniej Cie wyjdzie od zakupu gotowego c4? :D
O tyle taniej, że już mam głowicę i blok :)
i tyle taniej ze kupujac b18c4 itak musisz zrobic remont, te silniki maja juz swoj wiek/ chcesz mam b18c4 , mam tez b20 vtec :)
tez bede budował ls vtec a tylko u mnie góra od a2 no i raczej tłoki od b16a. myslicie ze śruby korb i glowicy musza byc arp ?
Znajomi budujący frankensteiny mówią mi, ze bez wywalenia wszystkich bebechow z bloku Nie poczuję dodatkowej mocy,
B18B to srednica tłoka B18C4 z wałem 89mm - nie poczujesz mocy, ale moment z dołu powinien być kompletnie inny niż na wale 87. Do LSa można włożyć dodatkowo tłoki z B16A2, które doprężą CR na okolice 12 i wtedy nawet na górze będzie już o wiele fajniej niż w C4. LSVTEC to mod pod każdym względem mający wiekszy potencjał niz blok C4. Jedras ma taki zestaw.
Ogólnie powinienes odczuć przyjemną zmianę w porównaniu do C4, jeśli takowe wczesniej miałeś. Jeśli nie odczułeś to znaczy, ze coś jest z motorem nie tak. A jest to zapewne to, co powiedział już Piotr.
Zostawiam ten setup, zbieram pieniążki i jadę do Backyard garage. Dzięki za tą informację o tłokach z b16a2, bo myślałem, że jedyną opcją dla mnie będą te zza wielkiej wody :)
cały ch*j jest różnicy między nimi ;) Aczkolwiek jeśli autor chce rozbierać motor, bo porysowany (coś Piotr wspominał) no to i tak trzeba kupować nadwymiar, a nie OEM używki z jakiegos 1.6.
Nie widziałem tematu.. tak jak Fawor pisze ja mam taki setup 0-100 udalo sie kilka razy zrobić w 6.9sek i krecony jest any do 8k rpm także ewidentnie masz coś nie halo no ale na początek to weź to wystrój bo szkoda silnika :)
Jak coś to pytaj śmiało na pw lub tutaj w temacie to pomogę.. ja się jakoś na hamownie wybrać nie mogę żeby sprawdzić moc :/
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
no to ja mam kilka pytań :) czytałem troche o twoich silnikach i gratuluje cierpliwości :) to pierwsze pytanie czy panewki pasują z c4 do b1? drogie pytanie czy dawałeś szpilki glowicy i śruby korb arp czy oem?
Autem prawie nie jeżdżę żeby nie zrobić mu jeszcze większej krzywdy, teraz trafia pod ciepły koc do garażu i o ile wyjdzie mi pogodzenie studiów z pracą to na wiosnę ruszę ze wszystkim. Nie ma sensu teraz tego stroić, skoro po wymianie kilku elementów w silniku trzeba będzie zapewne wrzucać mapę na dotarcie :(
no to ja mam kilka pytań :) czytałem troche o twoich silnikach i gratuluje cierpliwości :) to pierwsze pytanie czy panewki pasują z c4 do b1? drogie pytanie czy dawałeś szpilki glowicy i śruby korb arp czy oem?
Panewki wrzucasz z b18b1/b20 (wały są takie same)
No i ja skladalem juz na ARP i w głowicy i w korbach za to bez spinki wału żeby uniknąć kosztu osiowania, ale setup będzie krecony max do 8300-8500 rpm o ile przyniesie to jakikolwiek skutek
Teraz zbieram hajsy na kolektor wydechowy i regulowane kółka rozrządu no i może ssący z itra mimo że mam teraz z b16a2 ssaka ;-)
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Jedruś, do 1.8 bierz Performera :)
Jedruś, do 1.8 bierz Performera :)
No w chwili obecnej to najmocniej zamula mnie wydechowy kolektor... pojawia się Toda od czasu do czasu na sprzedaż ale bije się z myślami bo mam też inne ważne wydatki :) się zobaczy ale myślę że przez zimę uda się wszystko dopiąć na ostatni guzik
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
No wiadomo, najpierw wydechowy. Ale jak już ssaka szukasz to performer lepszy do B18.
A co myślicie o ssaku z b18c4 zrobionym na dużą bańkę?
Kolego jeszcze jedno pytanie, powiec jak jedzie b1 vtec lepiej niż c4 czy słabiej? bo miales chyba oba silniki
Ja to miałem dużo setupów... seryjne c4 ---> c4 + PCTX ---> b18b1
Także ja mam porównanie bezpośrednie z b18c4 doprezonym który był w niezbyt dobrej formie ale to inny temat i z moich odczuć dupohamownii i jakichś tam pomiarów datalogiem b18b1 się lepiej spisuje
Ale dobra rada od wujka Jedrasa.. jak nie masz ciśnienia na KM to zainwestuj na sam początek w y21 lub s80 to odczujesz największą poprawę :)
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
To raz. A dwa że po zrobieniu wydechu każdy mod w Bseri powinien zaczynać sie od podmiany bloku na B20 ;)
mam w jajku s4c na poczatek musze ja podmienić z ta z lsa. myslałem o b20 ale to juz dodatkowe koszty
a jeszcze pytanie o pompe oleju i rozrząd. pompa seryjna b1? rozrząd c4?
a jeszcze pytanie o pompe oleju i rozrząd. pompa seryjna b1? rozrząd c4?
U mnie została seryjna z b1.. w każdej b serii są teoretycznie takie same pompy poza c6
Rozrząd z c4 + koło zębate na wale korbowym tez z c4(pojęcia nie mam czy jest takie same w b1 dlatego tak pisze)
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
A to nie jest tak że jak wsadzi wał z b18b1 w blok c4 to wyjdzie tak jak by b18b1 :D?
A to nie jest tak że jak wsadzi wał z b18b1 w blok c4 to wyjdzie tak jak by b18b1 :D?
Jak wsadzi wał z b18b1 / b20z1 w blok z b18c4 to wychodzi typowy stroker i pojemność mamy wtedy 1.9 :D Maras na takim śmiga i zapodaje mu to tez solidnie :D lepiej niż b18b1 ale też nie tak dobrze jak b20 :D
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
A czy nie jest u niego przypadkiem b20 blok i b18c wal?
Poslano z mojega D2403 z uporabo Tapatalk
A czy nie jest u niego przypadkiem b20 blok i b18c wal?
Poslano z mojega D2403 z uporabo Tapatalk
Nie :)
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
A czy nie jest u niego przypadkiem b20 blok i b18c wal?
Poslano z mojega D2403 z uporabo Tapatalk
tak :D
Jak wsadzi wał z b18b1 / b20z1 w blok z b18c4 to wychodzi typowy stroker i pojemność mamy wtedy 1.9 :D Maras na takim śmiga i zapodaje mu to tez solidnie :D lepiej niż b18b1 ale też nie tak dobrze jak b20 :D
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
robiąc strokera wychodzi 1834ccm względem (b18 - 1797/b20 - 1973) a borera jak u mnie 1932ccm :)
Jak wsadzi wał z b18b1 / b20z1 w blok z b18c4 to wychodzi typowy stroker i pojemność mamy wtedy 1.9 Maras na takim śmiga i zapodaje mu to tez solidnie lepiej niż b18b1 ale też nie tak dobrze jak b20
coś Cię od % zamgliło ziom ;) Jak wsadzisz wał 89mm do C4 (oczywiście z korbami) to masz własnie b18b1 - 81x89. Maras ma 84,5x87 na RSach.
coś Cię od % zamgliło ziom ;) Jak wsadzisz wał 89mm do C4 (oczywiście z korbami) to masz własnie b18b1 - 81x89. Maras ma 84,5x87 na RSach.
Właśnie po ostatnim weekendzie stwierdziłem że przestaje chlac :X mój błąd, coś mi się w stykach poyebauo...
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
no to chciałem troche odświeżyć temat i mam pytanie odnośnie mojego b1. bardzo powoli budowa ls vteca idzie do przodu dotarły arp rs machine spinka wału z tacą i smogiem oleju. pytanie czy musze zmieniac miske olejową pod smog z c4 który jest troche mniejszy od tego z b1?
Jak masz smoga i spinke z c4 to miske musisz założyć również z c4 bo z b1 ci nie podejdzie
Nie smog tylko smok 😎 taka dobra rada.. jak już masz miskę na stole to przegrody sobie odrazu wspawaj ;-)
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Składając b18b1 na tlokach z c4 i reszcie gratow z c4 strasznie mocno jest wymagane strojenie?
Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka
Składając b18b1 na tlokach z c4 i reszcie gratow z c4 strasznie mocno jest wymagane strojenie?
Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka
No tak na 101% jest potrzebne :)
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
No tak na 101% jest potrzebne :)
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Myślałem że się uda bez :v No nic daruje temat jednak
Jazda bez strojenia To tak jak wyrzucanie pieniędzy w błoto bo zamordujesz silnik.znam to z swojego doświadczenia
Jazda bez strojenia To tak jak wyrzucanie pieniędzy w błoto bo zamordujesz silnik.znam to z swojego doświadczenia
Oj tam oj tam :D ja też:P guscioren zobacz sobie u mnie w temacie jak mi popekały półki na tłokach.. ;-)
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Panewki tez obkreca bo przelana mapa rozrzadza olej
No ale na mapie z b18 to przelana raczej nie będzie ^^
Za sucho jak coś
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
@jedras przed dotarciam tez jechales na strojenie ? @guscioren jaki problem zeby wystroic ?
@jedras przed dotarciam tez jechales na strojenie ? @guscioren jaki problem zeby wystroic ?
Taki że nie swędzi mnie 1000zł na strojenie na totalnie seryjnych gratach c4. Pozostanę przy swoim silniku jednak i ewentualnie coś w przyszłości będę myśleć :D
@jedras przed dotarciam tez jechales na strojenie ? @guscioren jaki problem zeby wystroic ?
U mnie trochę inaczej sprawa wyglądała bo miałem Już i tak trochę zmieniona mapę bo wcześniej siedziało b18c4 + PCTX, co nie zmienia faktu że zrobiłem emeryckim tempem ~800km , zmieniłem olej i odrazu do Jogala na strojenie ;-)
Także jeździe bez strojenia mówimy stanowcze nie! [emoji41]
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Taki że nie swędzi mnie 1000zł na strojenie na totalnie seryjnych gratach c4. Pozostanę przy swoim silniku jednak i ewentualnie coś w przyszłości będę myśleć :D
1000zł LOL
1000zł LOL
No policz ECU + strojenie (zależy u kogo) i wiele mniej nie będzie ;)
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Komp p28 z przerobieniem pod iab 300zl lekko, strojenie 600 najmarniej + benzynku.
Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka
mnie to z dojazdem kosztowało z 800 zł i gdybym drugi raz miał dłubać w Na to bym tego nie robił dla marnych paru koni wydawać na wałki np 1400 zł to się dla mnie mija z celem, ceny tych gratów do hond są śmiesznie drogie porównując je do innych marek,głupi kolektor trochę nierdzewki pare rurek i cena grubo ponad 1000 zł hehn, zrobisz przyrost rzędu 30 koni a i tak na światłach cię objedzie np byle jakie 1.8 t vag po chipie ,a najważniejsze jest to że ten mały przyrost nie zrobi na tobie wrażenia i szybko się przyzwyczaisz co wiąże się z tym że trzeba dalej dłubać i pchać siano,a przy turbo wolał bym od razu wydać z 8 tyś zł ale jaki jest przyrost mocy chyba zacznę odkładać na T lub Jrsc i z NA dam sobie spokój ,a na koniec mam jeszcze takie przemyślenie gdybym miał np d16z6 i zrobił swap na b16a2 za 5 tyś pojeździł nim jeden dzień bo ostatnio jeździłem ek4 to bym się chyba załamał,to auto z dołu nie istnieje,na Vtecu coś tam jedzie na trasie żeby wyminąć passaratti w Tdi trzeba się nieźle postarać
Nooo... zmiana D16 na B16 to niezły lol. Wydać prawie 6 tysi (nie licząc robocizny i ew. strojenia) by mieć gorszy dół i trochę lepszą górę jest mówiąc delikatnie.... :p
Prawda jest taka, że Honda to kibel jesli o tuning chodzi. Kasy ciagnie w ciul i przyrosty mocy są nie proporcjonalne.
Prawda jest taka, że Honda to kibel jesli o tuning chodzi. Kasy ciagnie w ciul i przyrosty mocy są nie proporcjonalne.
Michał seriooo? Tak, to ze same silniki sa troche drogie to racja. Naprzykład fajny 5/6 gen z Kswapem, faktycznie, kosztuje sporooo, ale jest jakies fajne NA v tej kasie, co bedzie miało 240 koni, wazyło koło 1000kg i fajnie skrecało, i jest tanie w uzytkowaniu i tak samo niezawodne? Moze jakies stare BMW z dobrym swapem, i co jeszcze?
Ja mam na myśli bardziej auta do codziennego użytku.
W swoim mam teraz mułowate D16. Chcąc to zmienić powiedzmy na B18C4 musiałbym dołożyć około 8k pln.
Powiedz szczerze - pojedzie to na tyle lepiej, by było warte takich nakładów finansowych?
Dla porównania mając np taką VAGinę z 1.8T można mu podnieść moc ze 150 do około 220-230KM mieszcząc się w połowę mniejszej kwocie i znacznie mniej ingerując w samo auto.
Dodatkowe konie mechaniczne są chyba w Hondzie jednymi z najdroższych.
A gdzie tam jeszcze dobry zawias i hamulce, które też trzeba ogarnąć, bo seria to dno i 2 metry mułu.
la porównania mając np taką VAGinę z 1.8T można mu podnieść moc ze 150 do około 220-230KM mieszcząc się w połowę mniejszej kwocie i znacznie mniej ingerując w samo auto. Tylko ze musisz kupic auto drozsze i nie robisz swapa. Policz ile kosztuje wsadzenie do golfa 1,6 lub Twojego Lupo 1,8 T + ewentualne poprawki samego silnika,
Nie wyjdzie taniej niz 8 tys.
No tak, ciężko kupić auto tańsze od 20 letniego syfika z 1.3 na gaźniku.
Teraz sobie policz ile trzeba włożyć kasy by zrobić bude w Hondzie (ja wydałem ponad 3 klocki na sam materiał). Oddając to do warsztatu 10k nie Twoje.
Do tego silnik plus jego rewizja i pewno remont, części eksploatacyjne typu rozrządy itp. pierdoły, reszta typu zawiasy by się nie zabić na pierwszym lepszym winklu, itepe, itede... serio wyjdzie to tanio?
Nie biorę pod uwagę oczekiwań sebixów w pordzewiałych ulepach z obcietą gasnicą zamiast wydechu... dla takich tuning Hondy to raj taniości.
części eksploatacyjne typu rozrządy itp. pierdoły, reszta typu zawiasy by się nie zabić na pierwszym lepszym winklu, itepe, itede... serio wyjdzie to tanio?
Ale jak kupisz inne auto to tego robić nie musisz? Roznica jest taka ze rozrząd do d/b seii kosztuje z pompą wody 250 zł, a ile z hydraulicznym napinaczem do 1,8T? Bierzesz pod uwage ze masz zgnitego 5-6 gena, z roz*****ym zawieszeniem i porownujesz koszty do jakiegos innego auta, ktore bedzie idealne? W golfie 4 z 1,8 t nie musisz robic zawieszenia, hamulcow, podstawowej eksploatacji ? Do tego te auta nie sa uber alles i auta 15 letnie z 1,8T czesto tez wymaga jakis remontów blacharskich, a silniki to w wiekszosci zajezdzone pazdzierze.
Zreszta wystarczy wejsc w pozostale auta.
Czy to Ford, czy audi a3/ a8, a nawet ostatnio Astra. Ludzie na dzien dobry musze rozbierac na czesci silnik i remontować.i rzucane są tam kwoty prawie 5 cyfrowe... Wiec jak widać zakuop mocniejszej fury z innej marki to nie jest tania rzecz i tania eksploatacja.
Po części masz rację, ale mając powiedzmy 2 jednakowe "stanowo" samochody nie wmówisz mi, że podniesienie w jednym i drugim mocy o dajmy na to 80 koni wyjdzie nich tyle samo... Honda zostanie w czarnej dupie.
Co do stanu blacharskiego, to mam chyba nieco większy pogląd od Ciebie, bo w tym syfie babram się już ponad 15 lat.
80% Civiców 5 i 6 generacji, to już totalne trupy nie nadające się do jakiegokolwiek remontu. 10%, to egzemplarze do odratowania, ale mega dużym nakładem finansowym (tanio można jedynie przedłużyć ich agonię). Ostatnie 10%, to rodzyniki cholera wie jakim cudem ocalałe i zachowane w świetnym stanie.
Auta dajmy na to niemieckie z tamtych lat też idealne nie są, ale ruda wpierdziela je raczej tylko powierzchownie. W Hondach znikają progi, podłoga, elementy mocowania zawieszenia, nadkola wew., podłużnice.
Serio warto pchać się w taki paździerz i ładować w to grube tysiące?
Ja wiem, że jesteś mega fanem Hondy (też kiedyś byłem ślepo zapatrzony tylko w jedną markę), ale zapewniam Cię, że kiedyś Ci to minie i trochę szerzej spojrzysz na motoryzację.
Dodam jeszcze, że ja za sam słupek D16 z jego podstawowym remontem (bez obróbki typu szlify itp... same pierścienie, uszczelniacze i panewki dobrane na pałe)) zapłaciłem blisko 5k pln. Gdzie do tego skrzynia biegów, kolektory, wydech i strojenie?
Dla porównania takie Toyotowskie 2JZ w bdb stanie idzie pewno kupić znacznie taniej.
Auta dajmy na to niemieckie z tamtych lat też idealne nie są, ale ruda wpierdziela je raczej tylko powierzchownie. W Hondach znikają progi, podłoga, elementy mocowania zawieszenia, nadkola wew., podłużnice. Naszczescie takiej jeszcze nie miałem. Nadkola, doly drzwi/ blotnikow zezarte, ale podloznice, podloga i mocowania wahaczy Ok.
skrzynia biegów,To akurat groszowa sprawa... ( o ile nie musisz byc pierwszy na swiatlach i szukasz hybrydy).
Dla porównania takie Toyotowskie 2JZ w bdb stanie idzie pewno kupić znacznie taniej.Tu sie chyba mylisz, sam slupek potrafi 5 tys kosztowac, nie mowiac o manualnej skrzyni, bo takie cos wyhaczyc to raczej niemozliwe i kosztuje chore pieniadze.
B seria przy 2jz, rb, sr to jest w miare tani silnik. 1,8T jest tani w dodatkowych koniach, ale pod warunkiem ze slupek jest w idealnym stanie, turbo sprzerazka nie puszcza oleju, a tym samym nie jest zafajdana przeplywka i elektrozawor turbiny. Przy takim zalozeniu mozna kupic jakies a3 z takim silnikiem, ale podejrzewam ze trudno taki zdrowy setup dostac, a jesli juz to kosztuje spore pieniadze.
80 koni wyjdzie nich tyle samo... Honda zostanie w czarnej dupie. Tak, bo to wolnossace silniki, kazdy turbodoładowany silnik jst tanszy w tuningu, bo masz program, moze sama sprezarke zmienic na wieksza itd, ale badzmy uczciwi, bo jesli chodzi o silniki wolnossace to w zadnej marce nie uzyskasz takich przyrostów jak w Hondzie.
Ale ziom, mnie to zwisa i powiewa czy silnik jest NA czy turbo. Rozmowa tyczy się kosztów podniesienia mocy i te Hondowskie kosiarki tu leżą. Żeby podnieść moc trzeba swapować i cudować... przy tym nie trudno o nadzianie się na zajechanego trupa.
Taki VAGiniarz mając sprawne auto wkłada 4k pln i robi z większości Civiców wiatraki.
Już nie wnikając w stan konkretnego auta, a zakładając, że moja Honda jest w 100% sprawna, oraz Ibiza mojego kumpla też jest w 100% sprawna.
Obaj mamy 150KM. Ja musze wpierdzielić kupe kasy w swap, a kumpel zmienia trochę osprzętu i robi program.
Na prawdę trzeba być ślepo zapatrzonym fanbojem by nie dostrzegać róznicy:D
Nie ma sensu dalej tego ciągnąć, bo mi to przypomina kopanie się z koniem :p
No nei ma sensu taka rozmowa,
Bo jesli sie liczy tak jak Ty, ze masz dwa auta, jedno NA drugie uturbione, to musisz sprzedać civica i kupic ibize z 1,8t i nie ma co ciagnac tematu dalej.
Ja mam na myśli bardziej auta do codziennego użytku.
Chyba ze tak, to tu sie zgadzam w 100%. :D Jak skarbonka pozwoli to zamieniam accorda na cos z turbo benzyna, raczej volvo, a civic do dłubania jako drugie autko. :D
odnośnie dyskusji co jest tańsze dłubanie w turbo czy Na wybieram to drugie ,kiedyś miałem okazje przejechać się Octavią Rs zrobioną na 200+ nie wiem dokładnie ile tam było ale uśmiech z twarzy mi nie schodził w NA jest lepsza reakcja na gaz ale jak T zacznie dmuchać to jest fajna jazda,a graty do hondy są takie drogie bo po 1 jest ich mało a po drugie każdy coś dłubie i jest wielu chętnych na zakup ,żeby mieć np takie wałki z c6 któś musiał silnik z itra rozebrać i sprzedać na graty a tych aut prawie nie ma dlatego takie ceny pewnie są
Bo jesli sie liczy tak jak Ty, ze masz dwa auta, jedno NA drugie uturbione, to musisz sprzedać civica i kupic ibize z 1,8t i nie ma co ciagnac tematu dalej.
dla rozsądnego uzytkownika samochodu nie powinno sie liczyć, bo najwazniejsza jest wynikowa - osiągi na drodze. A jak Ty to zrobiłeś - whatever. To nie 1/4mili z podziałem na klasy tylko użytkowanie codzienne. Faktycznie tylko purysta jak dostanie lanie na trasie czy spod świateł podsumuje sobie pod nosem "ale ja mam NA" ;)
Gibonek 100% racji z mojego punktu widzenia - płakałem ze smiechu jak po braku B20 włożyłem do czerwonej B16 i na trasie musiałem wajchować biegami jak jakis down pod 8500 żeby nadązyć za passatem b7 2.0tdi :D Na prawdę true story :)
dla rozsądnego uzytkownika samochodu nie powinno sie liczyć, bo najwazniejsza jest wynikowa - osiągi na drodze. A jak Ty to zrobiłeś - whatever. To nie 1/4mili z podziałem na klasy tylko użytkowanie codzienne.
Oooo totototo - polać mu bimbru :)
na trasie musiałem wajchować biegami jak jakis down pod 8500 żeby nadązyć za passatem b7 2.0tdi Na prawdę true story
Mała pojemność bez turbo, to jest dramat na trasie. Może kilkanaście lat temu nie było tego tak czuć, bo do Hond żeśmy się przesiadali z Polonezów i bandziorów (F125p), ale w dzisiejszych czasach taką Hondę sklepie każda Skoda dla emeryta. Dziadziu sobie doda gazu na 5 czy tam 6 biegu, a my jak te pojeby redukcja do 2ki i pała do odciny, aż iskry lecą. Dziwić się potem, że Hondziarze mają w necie przylepkę idiotów :p
Idiotow bo?
Nie po to mam auto z silnikiem ktory sie kreci do prawie 9tys zeby z tego nie korzystac ;-)
Sprawia Mi to radosc i nawet jakby vag jechal od 1k rpm z pelnym nm to i tak bym go nie kupil ;-)
Kazdy jezdzi czym lubi i musicie to zrozumiec ze sa tez tacy co lubia Hondy a tym bardziej na tym forum :p
tu nie o tym mowa co kto lubi Krzysiu. O lubieniu sie nie dyskutuje, bo na to nie ma argumentów. Dyskutuje sie o technice.
Chyba dzis zle spalem :-p
fawor jaki kolektor u siebie miałeś w b20? mam supersprinta 4-2-1 z wyjściem 2 cale i wydaje mi się że go kolektor trzyma bo resztę wydechu mam na 2.25 na 70 % lepiej idzie niż przy wot
Ludzie do b20 robia wydechy na 2.5 cala a nie 2.25 taki wydech to nadaje sie do marnej b16 ale nie b20
Ludzie do b20 robia wydechy na 2.5 cala a nie 2.25 taki wydech to nadaje sie do marnej b16 ale nie b20
Szczególnie do seryjnej b20vtec gdzie nawet nie ma ostrego walka
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Dyskutuje sie o technice. No bo kazdy by chciał zeby tak stary silnik jak d/b serie mialy nm dostepne jak turbo, krecil jak vtec, mial zero wibracji, a przy tym w ogole nie mial skomplikowanego osprzetu( nie mialo sie co psuc) i palil prawie jak diesel...
Jak ktos chce prosty, bezawaryjny silnik, w miare dynamiczny, ale co prawda na zawolanie poprzez redukcje, a przy tym nie spali bardzo duzo paliwa to jezdzi d/b seria z VTEC i jest zadowlony.
Jak ktoś może sobie pozwolić na wieksze wydatki eksploatacyjne i zalezy mu koniecznie na komforcie, ze na 5 sobie moze przyspieszyc to moze kupic nowszy silnik turbo z sprzegielkami alternatora, dwumasowymi kolami zamachowymi i wału i innymi rzeczami, ktorych w prostym wolnossacym silniku z lat 90 poprostu nie ma. Tylko niech pozniej nie bedzie placzu i serwisowania na najtanszych chinczykach, gdzie zamiast glupiego paska pk za 20 zł trzeba kupic pasek za 100, napinacz hydrauliczny za 250, sprzegielko za 200 i kolo walu za 600(a faktycznie to jest tak:panie wymień sama rolkę na napinaczu i bedzie dobrze...)
A jesli chodzi o wolnossace silniki to do dzisiaj 5-6 gen jest autem dynamicznym ze wzgledu na mase. Nowsze auta z wolnossacymi silnikami to jeszcze wieksze nieporozumienie niz 5-6 gen.
Idiotow bo?
Bo posiadacze BMW, to dresiarze. Ot, stereotypy :)
Nie po to mam auto z silnikiem ktory sie kreci do prawie 9tys zeby z tego nie korzystac ;-)
Ja też bardzo lubię wysokoobrotowe silniki Hondy, ale to musi realnie zapindalać. Na ulicach niestety ciągle się widzi młodych gniewnych w rakietach pokroju D13... to jest dopiero torpeda, bo odcinki nie ma :p. Nawala ile wlezie, słychać go 3 wioski dalej, a raptem ledwo wyprzedza furmankę z gnojem pędzącą 10km/h :D
nawet jakby vag jechal od 1k rpm z pelnym nm to i tak bym go nie kupil ;-)
Czyli jesteś ślepo zapatrzonym w jedną stronę fanbojem :)
Kazdy jezdzi czym lubi i musicie to zrozumiec ze sa tez tacy co lubia Hondy a tym bardziej na tym forum
Ja Hondy bardzo lubię, sam Hondę mam i cenię ją za bardzo wiele rzeczy.
Jednak lubię też BMW, Lexusy, VAGi i inne ciekawe marki/modele. Nie będę srał żarem na coś, co ma inny znaczek na masce/grillu, bo "tak i uj".
Szczególnie do seryjnej b20vtec gdzie nawet nie ma ostrego walka
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
tu akurat Ci sie jędruś sarkazm nie udał, bo do seryjnej B20 oczywiscie, że bym pakował 2,5 :)
fawor jaki kolektor u siebie miałeś w b20? mam supersprinta 4-2-1 z wyjściem 2 cale i wydaje mi się że go kolektor trzyma bo resztę wydechu mam na 2.25 na 70 % lepiej idzie niż przy wot
jasne, ze za mało. Chociaz samo wyjście przespawaj na wieksze, jak nie chcesz isc w koszta całego wydechu. To 2,25 prawilne, czy 'z nazwy zeby użytkownikom D16 pasowało" czyli 60mm zewnątrz? Jesli to drugie to akurat dla Ciebie na korzyść.
Jak ktos chce prosty, bezawaryjny silnik, w miare dynamiczny, ale co prawda na zawolanie poprzez redukcje, a przy tym nie spali bardzo duzo paliwa to jezdzi d/b seria z VTEC i jest zadowlony.
Ja tam sobie kupiłem doinwestowanego BAMa 225KM i nie odczuwam różnic w eksploatacji w porównaniu do ecovtec'a oprócz 6zł na 100km więcej przy posiadaniu dwukrotnie większej mocy, 3krotnie większym momencie, skrzyni 6tce i o wiele cichszym wnętrzu :) Sprzęgla tak samo drogie, skrzynia 2x tańsza od S80, gwinty kosztują tyle samo, a rozrząd to wymieniasz raz na 50-60tys km... No ale to nie temat o VAGach
AMa 225KM i nie odczuwam różnic w eksploatacji w porównaniu do ecovtec'a oprócz 6zł na 100km Ciekawe, czy bys tez na to tak patrzył gdyby nie było lpg.
Czyli jesteś ślepo zapatrzonym w jedną stronę fanbojem :)
Pudło drogi Kolego :-)
Hmm najpierw idioci, za chwile d13 a pozniej fancostam i to wszystko od kierowcy d16 lpg :)
Spadam, nie Moj poziom :-)
Pozdro :)
Pudło drogi Kolego :-)
Hmm najpierw idioci, za chwile d13 a pozniej fancostam i to wszystko od kierowcy d16 lpg :)
Spadam, nie Moj poziom :-)
Pozdro :)
Oho, widzę, że chyba uraziłem jakieś bóstwo.
Najmocniej przepraszam :)
PS. radzę mieć do tego wszystkiego odrobinę dystansu.
Z innych pewno śmiać się potrafisz, a jak ktoś zaśmieje się z Ciebie (w tym przypadku z Twojej ukochanej marki), to się obrażasz.
Moje wypowiedzi były lekko satyryczne, a nie dosłowne mające na celu obrazę czegokolwiek/kogokolwiek.
PS2. Ja nie z takich z zadartym do góry nochalem jak Ty, i docinkami o LPG mi przykrości nie zrobisz, także możesz jechać do woli :)
Tym czasem idę sobie popałować do odciny moje D16. Przełączę sobie na benzynę, to może jakąś Fabię SDI objadę jak będę mieć z górki.
Również pozdrawiam.
zapraszam na światła z moim 2.0 lpg będzie super zabawa:)to taki żarcik hehe
Ciekawe, czy bys tez na to tak patrzył gdyby nie było lpg.
No i co to stwierdzenie miało pokazać powiedz mi uczciwie.. Ze mam auto z lpg? Miałem takiego civica i mam takiego Seata - porównanie kosztów tych samych paliw. Jeśli chciałeś się wykazać docinka do gazu to nie trafiłeś :-)
Jeśli chciałeś się wykazać docinka do gazu to nie trafiłeś :-)Nie była to zadna docinka,
tylko ja jezdze gora "trasy" po 20 km i 2 km do pracy, na benie w takich warunkach w zimie d13z6 pali mi 7-7,5 litrow benzyny(latem kolo 6,5 litra), takie 1,8 T wpie rdoli 15 litrów beny zima na trasach 2km do pracy i w takich warunkach lpg o wiele nie polepszy sytuacji....
Nie stac by mnie bylo na jazde samochodem, gdyby mi mialo palic tyle benzyny.
Podstawowym kosztem eksploatacji auta jest benzyna, roznica miedzy 6 litrow, a ponad 10 to jest ponad 20 zł na kazde 100 km, racja ze jak sie jezdzi na lpg to paliwo nie jest az takim duzym kosztem i roznica 4-5 litrów spalania jest do przełknięcia... ale nie kazdy ma warunki do oplacalnej eksploatacji auta z lpg.
kamil a nikt nikomu nie broni zakładać lpg jednemu się opłaca innemu nie nie wiem o co się czepiasz,ja u siebie wole mieć lpg i robię w 2.0 100 km za tyle co ty swoim 1.3 ale jak już silnik się zagrzeje bo na krótkich odcinkach teraz jest zima i wiadomo że muszę zalewać tak samo pb i to już się tak dobrze nie kalkuluje ale suma suma rum i tak jestem zadowolony bo gdyby nie instalacja to by mnie nie było stać żeby jeździć tym autem i robić tyle km w 2 lata niecałe 38 tyś jak bym robił rocznie jak co niektórzy po 2 czy 5 tyś to pewnie bym o gazie nie myślał nawet
tylko ja jezdze gora "trasy" po 20 km i 2 km do pracy
Szkoda auta, przesiadłbym się na rower.
Większość gaz hejterów na swoje auta głównie patrzy. Ja samochód mam po to, by dawał frajdę z jazdy. Jak do niego wsiadam, to tak by od strzała zrobić chociaż te 50km. Miesięcznie wychodzi w przedziale 500-1200 (teraz bardziej ten dolny przedział, bo pogoda nie sprzyja do częstych wypadów).
Oczywiście dyskusja ta nie ma sensu, bo zaraz znowu się zacznie, że "gaz to zuo i niszczy silnik", że to "mega wstyd i obciach", "profanacja kultowego (lol) modelu" itp., itd.
Lejcie se benzyny za 10zł i róbcie po 50km miesięcznie :)
Szkoda auta, przesiadłbym się na rower.
Większość gaz hejterów na swoje auta głównie patrzy. Ja samochód mam po to, by dawał frajdę z jazdy. Jak do niego wsiadam, to tak by od strzała zrobić chociaż te 50km. Miesięcznie wychodzi w przedziale 500-1200 (teraz bardziej ten dolny przedział, bo pogoda nie sprzyja do częstych wypadów).
Oczywiście dyskusja ta nie ma sensu, bo zaraz znowu się zacznie, że "gaz to zuo i niszczy silnik", że to "mega wstyd i obciach", "profanacja kultowego (lol) modelu" itp., itd.
Lejcie se benzyny za 10zł i róbcie po 50km miesięcznie :)
Popieram... :D ja stwierdziłem po przejechaniu 600km na pb bo gazu jeszcze nie przelozylem że nie stać mnie na to auto :D honda stoi praktycznie cały czas w garażu a ja jeżdżę firmowym 1.5 dci ;D
Jak tylko czas znajdę to przekładam LPG do obecnej budy :)
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Jedras a jak rozwiązałeś temat odmy dolnej? bo w b18b1 jej nie ma. zastanawiam sie co z tym zrobić
jak to nie ma jak jest:) w b20 nie ma a w b18 normalnie pasuje odma z c4
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
w blokach po 96 chyba nie było tak jak w b20 http://www.slidegood.com/media/catalog/product/cache/1/image/700x700/336412b527bfa5913fbb27e7b3f4ea4b/6/4/643_02.jpg
Jedras jakimi momentami dokręcałeś śruby apr korb i głowice?
Wszystko skrecasz seryjnym momentem chociaż co do głowicy różne są wersję
Zaraz sprawdzę i Ci napiszę bo nie chce z pamięci gadać bo za dużo ostatnio silników skręcałem i nie chce pomylić [emoji14]
Korby 44 a głowica 84nm- na 90 też będzie ok ;P
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Korby na 44Nm? APR spec mowi 26-28lb/ft więc 35-38Nm.
no wlsnie teraz pytanie czy dokrecać jak w manualu czy jak podaje arp
Kręc tak jak Fawor napisał na 38nm
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
czyli głowice tez na ponad 100Nm. panowie a jak spasować pierscienie na ile ? tłoki rs machin spasowane na 0,02 mm
0,02? Oj dobry szlifierz...lepiej niż OEM material.
To samo mu cały czas tłuke...
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
na honda-tech gdzies czytałem ze RS MACHIN pasują na 0,02. ****a teraz jestem w kropce
a moze tam było napisane 0,002 ale " :p?
Rozmawiałem ze szlifierzem powiedział że dohonuje mi blok tylko na ile ?
Ja u siebie mam na 0.04 lub 0.05 nie powiem Ci dokładnie bo nie pamiętam już ale bardziej bym się sklanial ku 0.04
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.