Zobacz pełną wersję : Jak to jest z tym B18b1 vtec?
Witajcie :)
Szukałem podobnych tematów, ale ciężko mi znaleźć jakiekolwiek trafne odpowiedzi na moje zagwozdki. Jestem zielony w temacie i niewiele osób w Polsce go przerabiało, stąd moje banalne pytania. Otóż cały mod LS VTEC zakłada zrobienie w miarę taniego silnika, który powinien zachowywać się podobnie do b18c4. przy założeniu, że głowica i blok jest spoko to po drobnej obróbce tego drugiego (zaślepieniu kanału w bloku, zrobieniu zasilania olejowego) i złożeniu tego w całość (oczywiście dodanie przewodów elektrycznych do vteca i zestrojenie zaliczam do czynności podstawowych). Nie mniej jednak moje auto z głowicą b18c4, blokiem b18b1 i lekko podlaną mapą rozpędza się do 100km/h w okolicach 10,5 s.
Czy ktoś z forumowiczów, który robił już takie przeszczepy mógłby mi powiedzieć czy do tego moda potrzebne są jakieś odpowiednie tłoki/ korby/ panewki? Nie stać mnie na razie na budowę mega silnego N/A. Chcę czegoś na wzór b18c4 i nie wiem czy z tego zestawu, który obecnie posiadam da się wycisnąć około 160-170 hp, czy wiąże się to z zakupem jakiś dedykowanych części do takiego moda z ebaya za 1000$ + wysyłka do kraju za drugie tyle? Wiem, że w przypadku bloku B20z1 trzeba wymienić niemal wszystko, bo na starym osprzęcie Frankenstein ma słabą kompresję. Czy to samo się ma w przypadku mojego setupu? Nie ukrywam, że auto jeździ średnio 200 km na miesiąc, a od połowy listopada do marca wcale, więc tym bardziej nie widzi mi się wsadzanie 6-8 tysięcy żeby budować silnik, z którego nie mam wiele pożytku.
Muszę dodać, że silnik był składany przez poprzedniego właściciela,który zrobił masę błędów i po oględzinach bloku mogę tylko stwierdzić, że cały dół silnika to seria, taka jak wyjechała 18 lat temu z fabryki.
Wiem, że brak dbałości o szczegóły powoduje straty na mocy, ale moje są w granicach 60-70 hp :(