PDA

Zobacz pełną wersję : MB2 Podejrzenie uszkodzenia uszczelki pod głowicą, ale czy tylko?



NCL91
30-09-16, 01:53
Witam Hondziarzy:) Chcialbym podzielic sie z wami problemem z ktorym sie borykam.

Mianowicie, posiadam od przebiegu 5000km Honde Civic MB2 2000R z silnikiem D14Z4 (zgazowany od 5 lat, sekwencja)

pierwszym problemem po kupnie okazalo sie ogrzewanie z ktorym zacząłem walczyc, poprawilem wszelkie linki od regulacji i zrobilo sie troche cieplej mimo iz dalej z nadmuchu lecialo letnie powietrze. uklad chlodzenia ze stanem na max i odpowietrzony, wskaznik zawsze pokazywal 1/3 skali

nastepnym krokiem byla wymiana plynu i odkamienienie ukladu, wynik bez zmian

i wkoncu cos mnie tknelo zeby zlapac za weze od chlodnicy,po przejechanych 20km weze byly twarde z czego gorny byl goracy a dolny zimny
obstawialem termostat.

po wymianie na zamiennik gates'a dalej to samo, wiec chcialem sie upewnic czy po wyjeciu dalej weze beda pecznialy.

na dzien dzisiejszy jezdze autem bez termostatu, zmienialem korki chlodnicy i weze puchna jak wczesniej

zaczalem podejrzewac Uszczelke pod glowica

Powody:
pod korkiem chlodnicy czesto znajduje sie jakies bloto (ciezko stwierdzic czy olej czy moze jakis stary uszczelniacz (dawno temu byla wymieniana nagrzewnica wiec moze ktos ta stara probowal latac prochem)

po przebiegu 4000km musialem dolac pol litra oleju ( faktem jest ze honda dotykala 7000rmp ale bez przesady, czesciej granica ponizej 4000rmp)

z plynu ktory siedzial w samochodzie tydzien bylo czuc spaliny i widac bylo teczowe slady na wierzchu

ostatnie co mi przyszlo na mysl to pomiar cisnienia na garach

wynik byl nastepujacy
1-10bar
2-7bar po probie olejowej 14bar
3-10bar
4-10bar

wyczytalem ze takie sprezanie kwalifikuje sie juz prawie pod dolna granice

silnik byl rozgrzany, wszystkie swiece wykrecone (kawa z mlekiem, zadnego oleju i nagaru) i otwarta przepustnica

z czego moze wynikac tak kiepska kompresja jak motor z reguly nie kopci i nie bierze oleju (moze troche na wysokich obrotach, ale to norma)

chcialem poskaladac silnik na OEM uszczelce i termostacie ale jak zobaczylem ten pomiar to nie wiem czy motoru nie wymieniac
moze ktos mi cos rozjasni?

z gory dzięki:D

Endrju1
30-09-16, 10:10
Jak wali ciśnienie w płyn to może być zaniżone na cylindrach.
Zrób sobie test na obecność CO2 w płynie (na każdej lepszej stacji diagnostycznej ci to robią za perę zł) i ci wyjdzie czy to uszczelka.

NCL91
30-09-16, 11:15
to ze to uszczelka to jestem pewny na 99%. Tylko pytanie czy rypnieta uszczelka moze obnizyc cisnienie na 3ch garach jednakowo?... silnik nowy lub w dobrej kondycji pokazuje 12bar
u mnie drugi gar ma 7bar z czego podejrzewam ze tu jest przedmuch, natomiast czemu najwyzej pokazuje 10bar jezeli nie kopci nie bierze oleju, odpala normalnie... musze podjac decyzje czy to robic (tylko czego sie spodziewac?) czy wymienic slupek... wiadomo ze w silnik sie nie wejdzie ale moze ktos mial niskie sprezanie spowodowane uszczelka?

wiesko1261
02-10-16, 07:16
za kompresję odpowiadają w większości z pasowane zawory z gniazdami :) a jest ich aż 4 na cylinder ,wystarczy delikatny przedmuch na jednym zaworze :) i po kompresji

może zawory podparte - jakie luzy ? (kiedy regulowane)
na gazie często zawory -gniazda wypala ,nadpala -dotrzeć zawory jak głowica będzie zrzucona

często jak przyjmuję głowice do planowania ,to gniazda mają wżery ,a w nie których zawory są koloru białego -zielonkawego ? tak jak by na zbyt ubogiej mieszance :) (silniki zagazowane )

Szczur[R]
02-10-16, 15:17
posiadam od przebiegu 5000km Honde Civic MB2 2000R

pierwszym problemem po kupnie okazalo sie ogrzewanie

z plynu ktory siedzial w samochodzie tydzien bylo czuc spaliny i widac bylo teczowe slady na wierzchu

pod korkiem chlodnicy czesto znajduje sie jakies bloto

ostatnie co mi przyszlo na mysl to pomiar cisnienia na garach
wynik byl nastepujacy
1-10bar
2-7bar po probie olejowej 14bar
3-10bar
4-10bar
że tak zapytam - ile lat temu ona miała to 50tyś km ? w 2002 roku ?


za kompresję odpowiadają w większości z pasowane zawory z gniazdami
Próba olejowa wskazuje jednoznacznie na pierścienie.
Szrot jakich mało. Szukaj silnika na swap.

NCL91
03-10-16, 19:24
[QUOTE='Szczur[R];2754468']że tak zapytam - ile lat temu ona miała to 50tyś km ? w 2002 roku ?

zle napisalem:p posiadam rocznik 2000 a mam ja od przejechanych (swoich 5000km):) fakt, przepraszam

decyzja pada na swap, tylko chcialbym przerzicic sam slupek na 1.6 non vtec, podejdzie to na gratach z 1.4? nie bedzie zadnych komplikacji? np d16y3 lub d16b2?

krzychu39
03-10-16, 20:46
tu najszybciej chyba podejdzie d16w3 też jest na obd2 i wychodziło w mb4 więc chyba na zmianie ecu i silnika by sie skończyło

NCL91
03-10-16, 21:01
tu najszybciej chyba podejdzie d16w3 też jest na obd2 i wychodziło w mb4 więc chyba na zmianie ecu i silnika by sie skończyło

widze kolega ma ten sam motor czyli wie o co kaman... a jak wyglada sprawa np z starszym d16y3? idzie to zapiac na tych gratach? potrzebuje porady na co zwracac uwage wybierajac slupek oprocz stanu, w kazdy slup da sie zapiac ssacy z d14 i aparat? dziekuje za zainteresowanie tematem:)

Szczur[R]
04-10-16, 09:48
Polecam Ci d16w4 jeśli już chcesz swapować na większy
- to samo obd2a, więc zapinasz kompa od w4 do swojej wiązki
- trzeba dołożyć tylko 3 przewody (VTP, VTS, knock) i nie jest to szczególnie skomplikowane
- wtyczki od krokowego, knocka, vtp, vts będziesz potrzebował (z angola tanio dostaniesz)
- cały osprzęt pasuje z d14z4, ale oba kolektory powinieneś wziąć od w4

D16w3 jeśli kupisz tanio to też będzie dobra opcja, odpadnie Ci przewód vtp i vts
W obu przypadkach przekładasz płytkę z immo ze swojego aktualnego kompa, dzięki czemu masz immobilizer jak do tej pory.


widze kolega ma ten sam motor czyli wie o co kaman... a jak wyglada sprawa np z starszym d16y3? idzie to zapiac na tych gratach? potrzebuje porady na co zwracac uwage wybierajac slupek oprocz stanu, w kazdy slup da sie zapiac ssacy z d14 i aparat? dziekuje za zainteresowanie tematem
Też miałem z4, nawet mam go jeszcze w garażu zabezpieczonego, jak by ktoś potrzebował to na miejscu wrzucę do budy :)

NCL91
04-10-16, 14:49
;2755013']Polecam Ci d16w4 jeśli już chcesz swapować na większy
- to samo obd2a, więc zapinasz kompa od w4 do swojej wiązki
- trzeba dołożyć tylko 3 przewody (VTP, VTS, knock) i nie jest to szczególnie skomplikowane
- wtyczki od krokowego, knocka, vtp, vts będziesz potrzebował (z angola tanio dostaniesz)
- cały osprzęt pasuje z d14z4, ale oba kolektory powinieneś wziąć od w4

D16w3 jeśli kupisz tanio to też będzie dobra opcja, odpadnie Ci przewód vtp i vts
W obu przypadkach przekładasz płytkę z immo ze swojego aktualnego kompa, dzięki czemu masz immobilizer jak do tej pory.


Też miałem z4, nawet mam go jeszcze w garażu zabezpieczonego, jak by ktoś potrzebował to na miejscu wrzucę do budy :)

czyli rozumiem ze w przypadku w3 nie trzeba rzeźbic wiązki ? wystarczy przepiac kompa i podmienic immo zeby to hulalo? mam do wziecia w3 i chcialem zostawic na swoim osprzecie... tylko wlasnie... mapy, na ssaku i kompie z4 nie bedzie za ubogo dla slupka w4?

caly w3 z anglika, nie bedzie komplikacji?

Szczur[R]
04-10-16, 19:07
czyli rozumiem ze w przypadku w3 nie trzeba rzeźbic wiązki ? wystarczy przepiac kompa i podmienic immo zeby to hulalo? mam do wziecia w3 i chcialem zostawic na swoim osprzecie... tylko wlasnie... mapy, na ssaku i kompie z4 nie bedzie za ubogo dla slupka w4?

caly w3 z anglika, nie bedzie komplikacji?

Nie jestem pewny w 100% czy w3 też ma knocka - jeśli ma to będziesz musiał jeden kabel dołożyć. Nie jest to jakieś szczególnie trudne. Jeśli będziesz miał oryginalną wiązkę to już w ogóle bułka z masłem :P
W4 ma o wiele fajniejszy kolektor, jesli byś na niego swapował to bierz z kolektorami (4-2-1 żeliwo w serii, dolotowy metalowy). Z4 i W3 mają wydech 4-1 i dolotowy plastikowy

NCL91
05-10-16, 00:15
;2755142']Nie jestem pewny w 100% czy w3 też ma knocka - jeśli ma to będziesz musiał jeden kabel dołożyć. Nie jest to jakieś szczególnie trudne. Jeśli będziesz miał oryginalną wiązkę to już w ogóle bułka z masłem :P
W4 ma o wiele fajniejszy kolektor, jesli byś na niego swapował to bierz z kolektorami (4-2-1 żeliwo w serii, dolotowy metalowy). Z4 i W3 mają wydech 4-1 i dolotowy plastikowy

rozumiem, mam kolektor 4-2-1 i koncowy wm sport... mialem wsadzac ale ze nie ma do czego to...:p

dobra podsumuje temat bo sie wyczerpuje powoli
Zmieniajac silnik na d16w3
-osprzet zostaje z d14 kolektory i aparat
-komp w3 wlazi w wtyk od z4 (nalezy przelozyc immo i prawdopodobnie dolozyc knocka)

d16w4
-osprzet zostaje z d14 (nalezy dla osiagow wymienic ssak)
-komp w4 wlazi w wtyk od z4 (dorobka kabli do vitka i knocka, przelozenie immo)

tak to mam rozumiec?
myslalem ze w przypadku w4 musowo wymienic caly osprzet i wiazke a tu jednak da sie prosciej
cieszy mnie to

wiesko1261
05-10-16, 07:19
ja bym wsadzał od razu na OBD1 :) (przejściówka lub przerobienie wiązki i komp P28)
niema wtedy żadnych problemów z każdą D serią , a nawet B :)
I odpada immo :)

Szczur[R]
05-10-16, 10:37
d16w4
-osprzet zostaje z d14 (nalezy dla osiagow wymienic ssak)
generalnie sie zgadza, dodam tylko że jeśli nie będziesz miał dolotowego od W4 to będziesz miał zamotę z montażem - W4 ma dodatkowy wężyk z powietrzem doprowadzony do flanszy w której jest kanalik. Inne silniki tego nie mają. Jak założysz dowolny kolektor Dserii na głowicę W4 to zostaje szpara.
Żeby to dokładniej zobrazować znajdź sobie zdjęcie uszczelki W4 i na przykład Z6 - będzie widać tą różnicę.

NCL91
06-10-16, 07:29
dzieki obszernym odpowiedziom zdecydowalem sie na swap d16w3

sprawy mechaniczne nie powinny sprawic problemu, mam w druzynie obcykanego kolege

natomiast mam w pytania z dziedziny elektryki:)

-silnik i osprzet jest z anglika automatu, mozliwe ze ecu bedzie inny jak ten z manualnej skrzyni? oznaczenie bodajze p1k

- druga sprawa to immo, a najlepiej jego wypierniczenie... prawdopodobnie w d14z4 sa 2 poziomy
co zrobic z modulem pod kierownica? uciac i kable zlaczyc? jezeli chodzi o komp z w3? wylamac plytke na lutach? potrzebuje sposobu latwego i zeby zabieg nie wysral checka

Szczur[R]
06-10-16, 09:54
-silnik i osprzet jest z anglika automatu, mozliwe ze ecu bedzie inny jak ten z manualnej skrzyni? oznaczenie bodajze p1k
Komp z automatu nie podejdzie do manuala, będzie świecił check, ma też inną mapę. Albo od manuala musisz mieć, albo przejdź na obd1 i załóż P28.

- druga sprawa to immo, a najlepiej jego wypierniczenie... prawdopodobnie w d14z4 sa 2 poziomy
Jak w każdym - jest odcięcie zapłonu w ECU i rozrusznika przekaźnikiem pod kierownicą

co zrobic z modulem pod kierownica? uciac i kable zlaczyc?
Jeśli masz oryginalny kluczyk to nic nie rób z tym.

wylamac plytke na lutach? potrzebuje sposobu latwego i zeby zabieg nie wysral checka
Płytkę można wyłamać, ale musisz przestawić kilka robaczków w kompie żeby o nią nie pytał :) tu masz opis http://www.ozhonda.com/forum/archive/index.php/t-48704.html
W Twoim kompie te 3 elementy mogą się znajdować fizycznie w innych miejscach, sugeruj się ich nazwami.

NCL91
06-10-16, 11:01
a moze najprostrzy sposob przelutowac immo ode mnie z z4 do w3? podejdzie?

Szczur[R]
06-10-16, 11:04
podejdzie, wystarczy przełożyć, ale napisałeś że chcesz się go pozbyć

NCL91
06-10-16, 11:07
;2755694']podejdzie, wystarczy przełożyć, ale napisałeś że chcesz się go pozbyć

chce sie rozeznac przy czym mniej roboty, myslalem ze wylamac i basta

czym moze skutkowac jazda w3 na kompie z4?

Szczur[R]
06-10-16, 12:33
Mapa musi być do danego silnika, nie kombinuj.
Np. spalanie stukowe -> oberwane półki w tłokach -> szrot

NCL91
06-10-16, 15:12
ok, rozumiem. Widzialem Andrzej ze probowales walczyc z przerobieniem ecu z automatu na manual. jak rozwiazales ten problem? probuje znalezc cokolwiek w tym temacie

da sie to w koncu jakos przerobic? czy musowo szukac ecu od manuala?

jestem zielony w temacie, nie wiem jak odroznic automat od manuala
domyslam sie ze potrzebuje (37820 to pewnie oznacza na jakim obd)-(P1K model kompa)-(E15 nie mam pojecia)

pomozesz w rozjasnieniu?

podobno da sie jezdzic na ecu automatycznym tylko sie majkel czekson swieci:p prawda?

Szczur[R]
06-10-16, 15:37
ok, rozumiem. Widzialem Andrzej ze probowales walczyc z przerobieniem ecu z automatu na manual. jak rozwiazales ten problem? probuje znalezc cokolwiek w tym temacie

da sie to w koncu jakos przerobic? czy musowo szukac ecu od manuala?

jestem zielony w temacie, nie wiem jak odroznic automat od manuala
domyslam sie ze potrzebuje (37820 to pewnie oznacza na jakim obd)-(P1K model kompa)-(E15 nie mam pojecia)

pomozesz w rozjasnieniu?
Nie da się przerobić kompa obd2 z auto na manuala.

Oznaczenia to:
37820 = symbol części (w tym przypadku komp)
P1K = wersja, zawiera informację do jakiego silnika
E15 = wariant (np. skrzynia, immo, obd)


podobno da sie jezdzic na ecu automatycznym tylko sie majkel czekson swieci prawda?
jeździć sie da, w sensie że pali, ale check masz cały czas i mapę awaryjną.

NCL91
06-10-16, 20:09
w takim razie potrzebuje wiedziec z jaka koncowka kompa szukac

Szczur[R]
07-10-16, 09:11
w takim razie potrzebuje wiedziec z jaka koncowka kompa szukac
obd2a masz w tej chwili
Jeśli komp od automata ma oznaczenie 37820-p1k-e62 (przykładowo) to manual będzie miał o liczbę 50 mniej czyli 37820-p1k-e12
Możesz też trafić końcówkę o 1 mniejsza/większą (e11) też będzie pasować. Ale uważaj bo e11~12 i e15~13 to już całkiem inne kompy. Różnica może być tylko o 1

NCL91
07-10-16, 11:03
widze na allegro kompy nawet od roverow 400 automatow o koncowce e63 czyli automaty... sa tez podpisane ze do d16w3 z koncowka e14. czyli zapewne ten mo potrzebny, jak potwierdzisz to biore

Szczur[R]
07-10-16, 11:31
37820-p1k-e14 i e15 nie miałem w łapie, więc gwarancji nie dam ale wszystko wskazuje na to że to ten który potrzebujesz

NCL91
07-10-16, 11:42
dobra odezwe sie do goscia od silnika zeby mi powiedzial co tam w automacie siedzi i porownam czy sie miesci w przedziale -49 lub -51

Nie wiem jak Ci dziekowac, duzo mi rozjasniles i podpowiedziales z ktorej strony to ugryzc
czekam na graty i walcze

trzymaj kciuki:)

Szczur[R]
09-10-16, 10:17
W dziale giełda jest kompletny kolektor ssący od w4 za 250 - myślę że warto jeśli byś miał montować plastik.
Uciekł nam jeszcze jeden szczegół: Z4 ma wtryski 180cc a w4 240cc. Musisz mieć wtryski od w4

lookaty
09-10-16, 16:04
Mam kompa z d16w3 manual do sprzedania :)

D16w3 ma identyczny osprzęt z d14z4. Nawet wtrysku są takie same.

NCL91
09-10-16, 16:09
napewno wtrysk jest taki sam? niby sprawdzalem w katalogu to fakt, jest napisane ze te same... a jak wyglada sprawa podcisnien i elektryki (tego sie najbardziej obawiamy) komp z immo czy zdjety? jaka cena? mowimy o kompie p1k e14?

lookaty
09-10-16, 19:06
mowimy o kompie wyjetym z mc1z d16w3 na pokladze, cena z pisiont zl. Nie byl nawet otwierany, wiec immo na miejscu.

Listwe wtryskowa mozliwe ze gezies jszcze mam. Porownywlem ze swoim silnikiem i oznaczenia ssakow, przepustnic itd sa takie same. Ssaka sprzedalemm kupujacy zakladalbgo wlasnie do d14z4.

NCL91
09-10-16, 19:40
ma szanowni Koledzy podpowiedza, silnik z automatu ja chce zapiac manual, wystarczy przelozyc zamach i spiac na manualu?

lookaty
09-10-16, 21:14
Zamach z W3 też mam jak coś ;)

NCL91
09-10-16, 21:17
skrzynie sa podobno takie same, wezme zamach i sprzeglo od siebie z z4 lookaty na pw napisalem

lookaty
09-10-16, 21:23
No tak, zamach przecież masz :) Odpisałem chwilę temu.

NCL91
18-10-16, 21:42
witam ponownie po krotkiej przerwie:)

chcialem podziekowac Szczur[R]owi i lookatemu za pomocne rady i rozwianie wszelakich watpliwosci w temacie

jestem od soboty po swapie na d16w3 (jak narazie z ecu d14z4) wszystko sie zgadzalo, caly osprzet jest praktycznie ten sam, zero rzezby w elektryce i podcisnieniach,

dla potomnych powiem ze jedyna roznica tych silnikow to lapa od pompy wspomagania, rozstaw srob minimalnie sie rozni, dlatego brac silnik z lapa!

nowa jednostka jest dodatkowo na wydechu bez kata i kolektorze 4-2-1
czuc moc samochodu w przeciwienstwie do zajechanego 1.4

wynikl jeden problem z lambda za katem, wywala blad 63 (podobno grzalka)
ale poszukam odpowiedniego rozwiazania

jeszcze raz dziekuje, temat uwazam za zamkniety:)
pozdrawiam:)))))

lookaty
18-10-16, 22:45
Cieszę się, że autko odżyło. Pochwal się za jakiś czas jakie różnice w spalaniu, bo podejrzewam, że W3 może spalać podobne ilości benzyny.