Zobacz pełną wersję : d14,d16 a może 1.7ctdi
siedząc na forum i się rozglądając bo mam właśnie zamiar sprawić sobie civica 7 gen ale nie wiem z jakim silnikiem...myślałem na ctdi ale baaardzo mało ogólnie jest disla w 7 gen i pytanie czemu...Awaryjny czy honda to tylko lubi benzynę:)chętnie skorzystam z porady kogoś kto miał do czynienia z 1.7 ctdi:)
no i czy 1.4 daje radę,czy to tylko emerycki silnik:)???
1.4 jest za slabe, mam cdti, malutko pali, ale osprzet jest awaryjny, zalezy od egzemplarza, przewaznie sa jaja z turbina i altetnatorem
1.4 jest za slabe, mam cdti, malutko pali, ale osprzet jest awaryjny, zalezy od egzemplarza, przewaznie sa jaja z turbina i altetnatoremmalutko pali..???czyli ile tobie wychodzi?..7??czy więcej:)ogólnie od zawsze jezdzę alfą romeo,ale hondą też się interesowałem,a ostatnio sprzedałem swoją alfę GT to teraz przyszedł czas na hondę i padło na EP2/EP1/EP4 na EP3 nie mam kasy:(
Najmbiej wedlug komputera schodzil w trasie nie przkraczajac 120 na 4,7 l, tak na codzien pali miedzy 5 a 6l , to po alfie diesel ci sie nie spodoba bo wyciszenie budy jest slabe
Kumpel ma diesla 1.7. Tak jak siara pisze - spalanie jest dokładnie takie jak napisał.
Pojawił się natomiast problem z pierścieniami i ciągnie olej jak wściekła (przebieg niecałe 200k)
Osprzęt awaryjny - w aucie od 4 lat siedzi juz 2 alternator. Były problemy z turbo, a przy okazji robienia rozrządu w silniku znalazł się jakiś dziwny kawałek plastiku w kanale wodnym. :D
no to zdecydowanie wybieram benzynę:) troszkę poszukam i coś znajdę w swoim budżecie:)
Najmbiej wedlug komputera schodzil w trasie nie przkraczajac 120 na 4,7 l, tak na codzien pali miedzy 5 a 6l , to po alfie diesel ci sie nie spodoba bo wyciszenie budy jest slabe
a alfy nigdy w dieslu nie miałem,tylko benzyna:)
Z tym dieslem troche przesadzacie, że taki awaryjny ;)
Moja ma 270k przebiegu. Juz ponad 100tys przejechala po chipie na 136koni. Do tej pory poza alternatorem i czujnikiem polozenia walu auto bezawaryjne.
Problemy z turbina pojawiaja sie jak ktos duzo zamula po miescie. To auto tak ma ze co jakis czas trzeba je troche "przegonic" ;)
Ja jezdze glownie w trasie. Przy predkosci 150-160km/h spalanie ok 6,5litra, średnie wychodzi 5-6l, a najniższe jakie pokazał mi komp to 3,9l :D Ale to była jazda nie przekraczajaca 90km/h
A jak tam wyciszenie w 7gen, przy 140 na autostradzie da się rozmawiać normalnie?
ja mam doczynienia ep 1.4 i 1.6 beznyna vtec, i zdecydowanie d16, bo czasem d14 potrafi wiecej wciagnac przy tej samej jezdzie bo trzeba go deptac... chyba ze ktos tryb emeryt to 1.5 wychpodzi w trasie ponizej 5 ale to max 90km/h zmiana do 2500 i hamowanie biegami etc, eco driving... d16 miesci sie w 5,5 bez spuszczania
Miałem kiedyś 7 gen z silnikiem 1.4 i stanowczo odradzam. Słabo jedzie jak na 90 kucy i spalanie też nie zachwyca. Jak już to 1.6 albo 2.0.
Diesli jest mało bo nie były oficjalnie w Polsce sprzedawane. Silnik nieśmiertelny ale osprzęt jak wyżej wspomniane.
Swoją drogą to 7 gen jest słaby pod prawie każdym względem. Jedynie jest bardzo pojemny i ma rewelacyjnie umieszczony drążek zmiany biegów :-)
Wysłane z mojego LG-K420 przy użyciu Tapatalka
oglądałem dzisiaj EP1 z d14 i jednak te 90 kucy to jest baaardzo mało jak na tą budę...na razie dam sobie spokój z EP i kupuję jutro mondeo mk3 z 2 litrową benzyną,a przez ten czas dozbieram sobie kasy i za rok postaram wyciągnąć się EP3..myślę że to będzie najlepsze rozwiązanie,bo teraz bez samochodu to jak bez nogi:(
Grzybohun94
02-10-16, 20:17
i bardzo dobrze. EP2 jest spoko autem, ale jeśli myślisz ze d16 by miało osiągi na poziomie d16z6 w EG5 to gruba pomyłka :D plus fakt że przy 140kmh załącza się ten ECO-VTEC-II i wtedy spalanie już nie jest takie różowe, a i hałas dość znaczny..
EP3 ma mozliwość dołożenia długiej szóstki i jest troche bardziej dopracowane niż EP2, chociaż po 2 latach z EP2 mogę narzekać jedynie na słabe D16 palące dużo w mieście (nawet 12l/100) oraz piąty bieg.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.