Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : 5d mb swap wlacznika elektrycznych szyb dla pasażera przód pytanie elektry



Pawcio87
24-09-16, 14:47
Pytanie odnośnie tego ;)

http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?7050-Montaz-przycisku-do-el-szyby-w-drzwiach-pasazera-5d


Potrzebuje pomocy z kabelkami :)
chciałem podłaczyć pod kable z tunela ;) juz tam mam kable doprowadzone pod wlacznik z tunelu
zdjecie ze schematem padło to moze ktoś pomoże ;)

http://images84.fotosik.pl/31/48977667dc3ec122gen.jpg

kable z kostki tylnej maja takie kolory i sa
Zielono żółty
Czerwono żółty
Zielono Czarny
Zielony
Czerwono Niebieski

rafik54321
24-09-16, 18:28
Jak chcesz dla szyb tylnych...
W tej kostce to kable masz rozpisane tak:
czerwony-żółty: do silnika mechanizmu szyb,
czerwony-niebieski: do silnika mechanizmu szyb,
zielony-żółty: do przełącznika koło ręcznego (góra),
zielony-czarny: zasilanie od bezpiecznika nr 7 (20A),
zielony: do przełącznika koło ręcznego (dół).

Jeśli nie chcesz mieć przełącznika koło ręcznego dla szyb tylnych to możesz zmostkować przewody zielony-żółty i zielony oraz podłączyć do masy.

Jak chcesz to dać dla prawej przedniej szyby to robisz to tak samo jak dla tylnej szyby (tylko zasilanie bierzesz z innego źródła, wtedy bierzesz z bezpiecznika nr5)

Pawcio87
24-09-16, 21:42
Dzieki kolego chyba rozwiazales moja zagadkę ;)

rozpracowałem kaberologie przy piwku :) HOME MADE!!!


przy recznym sterowanie

org Czarny (*masy) - zmnostkowałem zielony+zielonożółty
org Niebieski (Niebieski z zielnym paskiem) (*+12v po naciśnięciu) - czrwono żółty
org Niebieski żółty pasek (*+12v po naciśnięciu) - czerwono niebieski
Biało czarny (*+12v) Zielony i czarny pasek

podpiełem tak jak poniżej i zaczelo smigać :P ale tylko po odpieciu org wlacznika przy tunelu na podwójnym juz kiszka palilo bezpiecznik i nie działało...

(*) nawias z gwiazdka moje obserwacje za pomoca próbówki po nciśnieciu guzika oryginalengo


ale dzięki :) na pweno sprawdze ;)

Radzyn
24-09-16, 22:53
Zrób fotorelację, a przejdziesz do historii! :)
(najnowszej, bo ta trochę starsza zdechła i nie za bardzo jest jak skorzystać)

rafik54321
25-09-16, 15:37
Troszkę pokręciłeś... Zrobię ci "tabelkę": te z lewej to będą kabelki z wtyczki włącznika przy ręcznym (1), a te z prawej to od włącznika w drzwiach(2).

Czarny : Nic z nim nie robisz, niech sobie wisi masą jak był.
1. Niebiesko-żółty : 2. zielony-żółty, (tu musisz przeciąć stary kabel z włącznika 1. i połączyć go z przewodem włącznika 2., ważne żeby nie robić trójnika opisanego poniżej.)
1. biały-czarny : 2. zielony/czarny (z tym że tutaj robisz taki "trójnik" z przewodów, chodzi o to, że nie przecinasz oryginalnego kabla, tylko usuwasz część izolacji i dolutowujesz swój kabelek).
1. niebieski-zielony : 2. zielony (tu musisz przeciąć stary kabel z włącznika 1. i połączyć go z przewodem włącznika 2. ważne żeby nie robić trójnika opisanego powyżej.)

Z włącznika 2. przewody żółty-czerwony i żółty-niebieski dajesz na silnik (silnik ma 2 kable o kolorach niebieski-żółty i niebieski-zielony), jakby się kierunki nie zgadzały to je zamień, ale powinno być tak:
żółty-czerwony z niebieskim-żółtym,
żółty-czerwony z niebieskim-zielonym.

Dla jeszcze niekumających temat zrobię schemat na którym to bardziej łopatologicznie wyjaśnię ;)

A tu wersja dla opornych.
http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/7fe97ce35848fb53

Podzielona na trzy kroki. Wszystko da się zrobić koło konsoli ręcznego (jeśli przedłużymy kostkę od drzwi).

bartek_levis
26-09-16, 09:33
Troszkę pokręciłeś... Zrobię ci "tabelkę": te z lewej to będą kabelki z wtyczki włącznika przy ręcznym (1), a te z prawej to od włącznika w drzwiach(2).

Czarny : Nic z nim nie robisz, niech sobie wisi masą jak był.
1. Niebiesko-żółty : 2. zielony-żółty, (tu musisz przeciąć stary kabel z włącznika 1. i połączyć go z przewodem włącznika 2., ważne żeby nie robić trójnika opisanego poniżej.)
1. biały-czarny : 2. zielony/czarny (z tym że tutaj robisz taki "trójnik" z przewodów, chodzi o to, że nie przecinasz oryginalnego kabla, tylko usuwasz część izolacji i dolutowujesz swój kabelek).
1. niebieski-zielony : 2. zielony (tu musisz przeciąć stary kabel z włącznika 1. i połączyć go z przewodem włącznika 2. ważne żeby nie robić trójnika opisanego powyżej.)

Z włącznika 2. przewody żółty-czerwony i żółty-niebieski dajesz na silnik (silnik ma 2 kable o kolorach niebieski-żółty i niebieski-zielony), jakby się kierunki nie zgadzały to je zamień, ale powinno być tak:
żółty-czerwony z niebieskim-żółtym,
żółty-czerwony z niebieskim-zielonym.

Dla jeszcze niekumających temat zrobię schemat na którym to bardziej łopatologicznie wyjaśnię ;)

A tu wersja dla opornych.
http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/7fe97ce35848fb53

Podzielona na trzy kroki. Wszystko da się zrobić koło konsoli ręcznego (jeśli przedłużymy kostkę od drzwi).

kurka tego mi brakowało jesteś mistrzem, dzięki :cool:

rafik54321
26-09-16, 10:09
kurka tego mi brakowało jesteś mistrzem, dzięki :cool:

Spoko - bardziej łopatologicznie już tego się chyba nie da wytłumaczyć XD . Jak ktoś tego nie kuma, to już w żaden sposób tego nie wytłumaczysz.
Jakby ktoś bardzo chciał to mogę jeszcze "dodziergać" schemat przeróbki tak, aby było w drzwiach kierowcy (chodzi o to że jak naciśniesz do końca w dół to szyba sama się opuści bez trzymania przycisku). Ale to wymaga innego włącznika + dodatkowa centralka sterowania szybami :) .