Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Kupiłem Civic - kilka problemów na poczatku



Adamskiy
22-09-16, 10:40
Cześć Forumowicze, założyłem nowy temat mojej Hondy mianowicie problemy które już na początku dają sie poznać, widziałem co kupuje ale postanowiłem zrobić ją na glanc.

A co do Hondy właśnie przyjechałem na kółkach do domu po udanym kupnie Civic 1.4 B+G, gaz to Stag4, jest sporo mankamentów jeśli chodzi o rdzę ale na wiosnę dam na regeneracje
Mam jeszcze kilka pytań technicznych związanych z (moją już) Hondą,
1. przy puszczaniu gazu mam dziwny metaliczny dźwięk spod maski jakby jakas śruba a bardziej sprezyna, obejrzałem wszystko i nie mam pojęcia skąd to może być, ktoś miał podobny problem czy trzeba jechać na przeglądzik do mechanika?
2. jak prawidłowo ma działać sprzęgło w tych modelach? bo mi łapie tak na połowie wysokości
3. kwestia jeszcze jedna - ABS mi się świeci, niby sprzedawca poprawiał coś ale ciągle pali się kontrolka, jakie mogą być tego objawy? Gdzie warto się udać?
4. Jak zaprogramować pilot centralnego zamka? Czytałem instrukcje po angielsku ale nic mi to nie mowi niestety
oraz
5 czy jest tu ktoś z Lubelskiego i poleci dobrych mechaników i najlepiej niezbyt drogich, powiedzmy średnich cenowo znających się na rzeczy w Lubelskim? Sam jestem spod Lublina i pozdrawiam na zakończenie wszystkich z początkiem rejstracji L

Poll
22-09-16, 11:23
1. Sprawdz czy oslona kata nie przegnila. I czy w ogole jest kat.
2. Tutaj sprzeglo nie bierze od dolu, ale nizej. Polecam tez ogladac pompke w srodku czy nie cieknie i ustawic pedal zgodnie z manualem.
3. Prawdopodbnie padl czujnik abs. Zrob samodiagnostyke. Jest na forum jak.
4. Jedz do punktu autoalarmow i Ci zaprogramuja jak sam nie mozesz.

Adamskiy
22-09-16, 14:09
Wlasnie nie mam kata, dzieki Poll, chyba nie rozumiem drugiej odpowiedzi, bo mi chodziło o sprzęgło które lapie gdy już prawie na samej górze przy końcu zdejmowania nogi i zastanawiałem sie czy jest to normalne w tych modelach czy tez trzeba to zdiagnozować, z reszta zrobię jak mówisz, trochę minie zanim zrobię go na cacy, goscio mówił ze wymienial czujnik także już nie wiem, zrobię samodiagnostyke jak mówisz.
Dzięki

Poll
22-09-16, 20:04
No to jak nie ma kata, a nie ma wstawionego tłumika, tylko rura to będzie rezonować niestety.
Błąd kolego - miało być, że bierze wyżej. Tak jest tutaj po prostu. Na pewno zużycie sprzęgła na to też wpływa trochę.
Czujniki masz 4 sztuki. Najczęściej pada tył. Nowy kosztuje 1100 zł. Trzeba szukać używki. Zrób samodiagnostykę, wymiga błąd i sprawdzimy z manualem i będzie cacy.
Jak nie ogarniesz kabelków to napisz w temacie to sobie przypomne, które mostkować. Bodajże 1 i 3 w kostce 5cio pinowej.

Adamskiy
22-09-16, 20:53
Szczerze mówiąc jestem laikiem w tych sprawach, chciałbym to zrobić sam i poznać budowę auta ale jakbyś mógł mi wytłumaczyć krok po kroku jak to się robi byłbym wdzięczny bardzo.. Tak naprawdę nie wiem nawet gdzie są te czujniki, trochę wstyd, ale właśnie chcę to ogarnąć żeby później wiedziec co gdzie i jak.

Poll
22-09-16, 21:18
Kolego. Czujnik ABS idzie po wahaczu - kabel w metalowej obudowie. Widać od tyłu.

https://www.google.pl/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fimg08.staticclassifieds .com%2Fimages_tablicapl%2F388702609_1_644x461_czuj nik-abs-civic-5d-95-00-r-mb27-warszawa.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Folx.pl%2Foferta%2Fczujnik-abs-civic-5d-95-00-r-mb27-CID5-IDfOsAN.html&docid=IGP8D4BFnYfArM&tbnid=TPYkOQaiXOYziM%3A&w=614&h=461&itg=1&client=firefox-b-ab&bih=971&biw=1920&ved=0ahUKEwiMmtu-16PPAhUvS5oKHdlcCpYQMwgoKAowCg&iact=mrc&uact=8

Wymiana banalna. Trzeba tylko umieć śrubki odkręcać i odpiąć wtyczkę. Musisz też zdjąć koło. Potem sprawdzić czy jest luz między czujnikiem a zębatką ABS.
Kostka diagnostyczna jest po prawej stronie schowka pasażera. Niebieskie wtyczki. Mniejsza ECU, druga ABS. W większą wkładasz w gniazdo 1 i 3 drut. Przekręcasz kluczyk i mryga błędy.
http://images81.fotosik.pl/27/f1fd1671a910e089.jpg
Znajdź. Kolory kabli znajdziesz w jakimś moim poście do mostkowania.

Więc:
1. Samodiagnostyka na zworce 5 pin, żeby zobaczyć numer błedu. Długie mignięcie to 10stki, szybkie to jednostki np. raz długo i 4 szybko to nr 14.
2. Odczytanie błędu i zlokalizowanie problemu.
3. Gdy to czujnik:
a) Zdejmujesz koło
b) odkręcenie kluczem nasadkowym osłon czujnika (wczesniej popryskaj śruby WD-40)
c)odkręcenie czujnika przy kole
d) odkręcenie czujnika z wahacza
e) odpięcie różowej wtyczki
f) wstawienie odwrotnej kolejności używki
g) sprawdzić szczelinomierze luz na zebatce - luz w manualu z forum
h)skręcić wsio i git

ABS ma to do siebie, że jak wsio w pariatki jest to nie świeci. Nie kasuje się błędów.

Adamskiy
23-09-16, 10:20
Dzięki za wytłumaczenie i zdjęcia podglądowe, jak tylko będę miał chwile wolną od pracy to się tym zajmę i powiem co i jak, na pewno Twoja rada nie jednemu nowemu posiadaczowi Hani się przyda :)

Adamskiy
07-10-16, 14:13
Ogarnąłem troszkę swoje auto, okazało się że kwestią ABS były źle połączone zworki, jaki partacz zakładał zawieszenie i źle podpiął. Apropo zawieszenia teraz czas na wymianę przegubu, sworznia i tulejek na wahaczach z przodu oraz spawanie tłumika bo zrobiła się dziura, prawdopodobnie stąd na początku był u mnie metaliczny dźwięk jakby spod maski, bo dziura jest na łączeniu z katem, dzięki za rady :)
a co do pilota to nie działa, będę musiał pojechać z tym do elektryka.

Co do kata to mam, wceśniej myślałem że nie.
A i jeszcze jedno, żeby nie zakładać nowego posta, mam założony lubryfikator do instalacji, powiedzcie mi, czy jest to rzeczywiście potrzebne? bo czytałem że to zbędny bajer, ale mimo to jak jest to dobrze, jaki płyn się leje do tego?