Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : po hamowaniu metaliczny dzwiek.. POMOCYY!!



robson88
16-09-16, 17:52
witam. problem mam. civic b18c4 po mocniejszym hamowaniu jak rusze i skrece koła w lewo to dochodzi do mnie taki metaliczny dzwiek jak by cos odbijało... "jak by przeskok sprężyny ale wiem ze w Hondziawach sprezyny sie nie krecą. Byłem na stacji diagnostycznej i to nie jednej i niby wszystko gra... miał ktos taki dziwny przypadek.. powiem tylko tyle ze kiedys sie to zdarzało raz na pół roku a teraz co drugie mocniejsze hamowanie... prosze o pomoc bo juz sam nie mam pomysłu

Jedras
16-09-16, 18:30
Peknieta sprężyna zapewne

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

pafels
16-09-16, 18:31
dzwięk jest przy skręconych kołach przy przespieszaniu/ ruszaniu? takie stukanie jak z karabinu?

Lucash
16-09-16, 20:21
Musisz na podnosnik skoczyc i kogos z breszka miec obcykanego zeby posprawdzal luzy. Bez breszki reszte luzow sprawdzic. Tu moze byc wszystko tuleje w wahaczach, sworznie, koncowki drazka, przeguby i reszta osprzetu.

rafik54321
17-09-16, 07:59
Stawiam na totalnie wylataną tuleję w dolnym przednim wahaczu (w tuleję przednią) :P . Ale może to być wszystko, inne tuleje, amortyzator raczej by skrzypiał, sprężyna za to wątpię by reagowała na skręcanie (choć może i reaguje). Przegub raczej by nie terkotał przy jeździe na wprost (chyba że byłby masakrycznie wylatany, ale to by na stacji zauważyli). Sworznie skrzypią gdy padają i bardziej je słychać na niskiej prędkości.

Reasumując - problem leży w zawieszeniu. Gdzie dokładnie ciężko powiedzieć. Jeśli problem jest też przy skręcaniu to należy się skupić na przednim zawieszeniu. Ja bym szukał w okolicach dolnego wahacza (gdyż przy przyśpieszaniu on się przesuwa delikatnie do tyłu, a podczas hamowania w przód. Przy skręcaniu się nieco "wykręca" - oczywiście minimalnie, na tyle na ile pozwalają tuleje). Jeśli któraś jest padnięta, to będzie wtedy cyrk taki jak przez ciebie opisany.

Poll
17-09-16, 10:52
Dobrze ktos mowi. Peknieta sprezyna daje bardzo metaliczny dzwiek i stuk. Sprawdz to.

HEG8
17-09-16, 11:12
Ja bym szukał w okolicach dolnego wahacza (gdyż przy przyśpieszaniu on się przesuwa delikatnie do tyłu, a podczas hamowania w przód. Przy skręcaniu się nieco "wykręca" - oczywiście minimalnie, na tyle na ile pozwalają tuleje).

Przemyśl jeszcze raz co napisałeś... :/

rafik54321
18-09-16, 07:33
Przemyśl jeszcze raz co napisałeś... :/

Yyy, przemyślałem. U mnie taki dźwięk dawała właśnie wylatana tuleja...

HEG8
18-09-16, 11:45
Yyy, przemyślałem. U mnie taki dźwięk dawała właśnie wylatana tuleja...

Przemyśl to co przemyślałeś, bo miałeś przemyśleć tylko jeden cytat.

MutaFukas
19-09-16, 16:00
A ja tez tak nieraz mialem po mocnym hamowaniu. Z tym ze podczas mocnego hamowania mi juz zaczynaly buczec. Wszedzie mowili ze ok a inni starali sie mi wmowic ze to musi byc zawieszenie. To sie wk.... kupilem nowe tarcze i klocki' "tej samej firmy jako zestaw" i teraz jest tak jak ma byc. Z mojego pkt-u widzenia to klocki byly za twarde w stosunku do tarcz i sie strasznie nagrzewaly. Mechanika nie dalo sie przegadac swoich pogladow.

robson88
20-09-16, 19:38
panowie a jest sansa ze to górny wachacz jest uszkodzony??? bo słysze to jakby z kielichów a sprezyna jest ok.

klapejron
21-09-16, 08:09
Jest szansa. Do sprawdzenia tuleje.

MutaFukas
21-09-16, 16:52
panowie a jest sansa ze to górny wachacz jest uszkodzony??? bo słysze to jakby z kielichów a sprezyna jest ok.

No ale napisales ze byles na stacji diagnostycznej i to nie jednej to by luzow na zadnej nie wykryli.

robson88
21-09-16, 18:55
No ale napisales ze byles na stacji diagnostycznej i to nie jednej to by luzow na zadnej nie wykryli.

nie wykryli... koles na jednej stacji powiedział mi ze przy obniżonym zawieszeniu ciezko cokolwiek sprawdzic bo sa inne katy zawieszenia.. nie wiem czy to prawac ale tak powiedział

MutaFukas
21-09-16, 19:58
To na jakiej zasadzie takie stacje diagnostyczne podbijaja przeglady skoro nie moze strierdzic tak waznej rzeczy jak luz na wahaczu ? Ty sie pytasz na przegladzie czy wszystko ok a koles ci mowi "nie wiem bo tam nic nie widac przeglad podbije i zycze szczescia na drodze"

robson88
22-09-16, 20:00
i to mnie przeraża.. bede musiał to chyba sam rozebrac wszystko i sprawdzac po kolei

dejwid
26-09-16, 23:08
Kąt zawieszenia przy obniżeniu nie ma żadnego wpływu na luzy na tulejkach co za głąb, nie ma się co dziwić, że takie szroty jeżdżą po Polsce skoro są tacy diagności...
Ciężko to może być przy ustawianiu geometrii szczególnie z tyłu. Luzy bez problemu można zauważyć na szarpakach na przeglądzie.

Endrju1
27-09-16, 09:48
Co do luzów w zawieszeniu, niestety charakterystyka zawieszenie wielowahaczowego jest taka, że drobnych luzów nie da się na samych szarpakach wykryć bez rozpięcia zawieszenia.