PDA

Zobacz pełną wersję : bierze olej-nie dymi...



demonobiker
29-08-08, 09:44
WItam...

Panowie pomożcie mam civic'a 95r 5D hatchback 6 gen. i wpierdziela tyle oleju ze mała bania. po przejechaniu 2000km dolalem okolo 0,7 litra, pokreslam ze oleju nie pali, nie dymi, uszczelka jest dobra, plynu w chlodnicy nie przybywa,a olej spierdziela...dodam ze krece go zazwyczaj do 4-5tys. czy to moze miec jakis wplyw??a jesli nie to gdzie szukac?
próbowałem zatykać wydech ręką ale dłoń pozostaje sucha, nie jest tłusta wszystko raczej na rozgrzanym silniku. widzę że miska jest delikatnie upaprana ale nie na tyle by tyle oleju spierdzielało, żadnej kałuzy ani nic. dodam jeszcze że czasem mam stan oleju pojeżdze około powiedzmy 2000km i będzie w normie a zniknie po następnym 50km:confused:
Pomóżcie bo jestem w kropce...

demonobiker
30-08-08, 11:02
zapomiałem dodać , a w sumie nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale czasem się przydławia bez względu czy silnik jest zimny czy rozgrzany...

nitewarrior
30-08-08, 20:27
Uważam, że są to złego początki tak jak ja miałem jakieś rok temu. Ubywało mi oleju systematycznie, aż po 1,5 roku zaczelo lekko dymić. NO i teraz jest ostro, po przejechaniu 200km dolewam 1 litr.
Uwazam że jest to czas aby sprzedawać fure albo wymieniać pierścienie.
Tu masz link do mojego problemu: http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=25928

Pzdr

straznik
31-08-08, 11:06
Ile to autko ma przebiegu? nie wiem co wy robicie z tymi silnikami :)

demonobiker
31-08-08, 14:23
przebieg to 196 tys.km a auto jak kupilem to wpierdzielal juz olej ale niestety nikt o tym nie poinformował, raczej mówili że nie bierze ani grama ale to kolejna nauczka by nikomu nie ufać... :(

Cairo
31-08-08, 15:30
Ja bym obserwował na bieżąco objawy. Jeśli faktycznie nie ma żadnego wycieku, i olej nie pojawia się w płynie chłodniczym, to prawdopodobnie będzie trzeba wymienić pierścienie i uszczelniacze - czyli tzw mały remont.
Nie upatrywałbym w tym żadnej katastrofy, koszty nie będą wygórowane, a po tej operacji wszystko powinno wrócić do normy.

demonobiker
01-09-08, 09:13
wczoraj miałem możliwość podjechać u teścia na kanał i zauważyłem że miska olejowa jest od przodu brudna olejem, u jej spodu wisiała taka kropla jakby chciała zaraz spaść...wytarłem i będę obserwował dalej-tylko czy jest możliwość aby tyle oleju spierdzielało przez uszczelkę?sprawdzałem jeszcze raz spaliny i powiem tak że na zimnym silniku gdy przytkam rurę wydechowa ręka na jakieś 5-10 sekund i puszczę to przez chwilkę dosłownie sekundę leci biały dym a później momentalnie przestaje, przy gazowaniu niczego nie widać...a na rozgrzanym silniku objaw ten nie występuje... :confused: płyn chlodniczy w normie cały czas , upaprany też nie jest więc wykluczam uszczelkę pod głowicą...

PeJot
01-09-08, 21:21
wczoraj miałem możliwość podjechać u teścia na kanał i zauważyłem że miska olejowa jest od przodu brudna olejem, u jej spodu wisiała taka kropla jakby chciała zaraz spaść...wytarłem i będę obserwował dalej-tylko czy jest możliwość aby tyle oleju spierdzielało przez uszczelkę?sprawdzałem jeszcze raz spaliny i powiem tak że na zimnym silniku gdy przytkam rurę wydechowa ręka na jakieś 5-10 sekund i puszczę to przez chwilkę dosłownie sekundę leci biały dym a później momentalnie przestaje, przy gazowaniu niczego nie widać...a na rozgrzanym silniku objaw ten nie występuje... :confused: płyn chlodniczy w normie cały czas , upaprany też nie jest więc wykluczam uszczelkę pod głowicą...

Na pewno w trakcie jazdy puszcza mały siwy dymek zwłaszcza jak kogoś wyprzedzasz i wkręcisz się na 5,5 tys.obr a na postoju silnik jest nie obciążony i nic nie widać.

Imho zmień olej na półsyntetyk Valvoline Maxlife i użyj ceramizera z www.ceramizer.pl (ten jest wypróbowany - sam lałem go do dwóch aut, spadło spalanie benzyny, zwiększyła się elastyczność od niskich obrotów a i zużycie oleju spadło - co świadczyło o pewnym już zużyciu pierścieni)

Generalnie nie ma jeszcze tragedii, można nadal pojeździć i nie dłubać w silniku a przed sprzedażą zalać olejem mineralnym np. Elf Sporti 15W40 (bdb minerał-mocne płukanie silnika i spore zmniejszenie zużycia oleju).

Jakbyś się zdecydował dłubać i wymieniać chociaż uszczelniacze zaworowe (tylko oryginalne!) to się do mnie odezwij na priv ;)

pozdro

PeJot

demonobiker
02-09-08, 07:05
zauważyłem wczoraj że dymi jak poprosiłem kumpla aby wsiadł do mojej hani a ja jechałem za nim to kopci przy kooło 6 tys. ale bym jest "śnieżno-biały" ani niebieski, ani siwy ani czarny poprostu bielutki...:)a remont chyba będę musiał zrobić tylko muszę się najpierw upewnić za co dokładnie się zabierać...

panowie bo wymieniałem dzisiaj świece i po jedną miałem olej...była w nim ubrudzona, więc na moje oko oolej dostaje się do komory spalania i przez to go spala...czy myślicie że wystarczy w takiej sytuacji wymienić tylko uszczelniacze ??

PeJot
02-09-08, 19:37
zauważyłem wczoraj że dymi jak poprosiłem kumpla aby wsiadł do mojej hani a ja jechałem za nim to kopci przy kooło 6 tys. ale bym jest "śnieżno-biały" ani niebieski, ani siwy ani czarny poprostu bielutki...:)a remont chyba będę musiał zrobić tylko muszę się najpierw upewnić za co dokładnie się zabierać...
panowie bo wymieniałem dzisiaj świece i po jedną miałem olej...była w nim ubrudzona, więc na moje oko oolej dostaje się do komory spalania i przez to go spala...czy myślicie że wystarczy w takiej sytuacji wymienić tylko uszczelniacze ??

Biały/siwy jak zwał tak zwał, o to mi chodziło - prawdopodobnie pali olej.
A czy przypadkiem nie przepuszcza Ci oleju gumowy oring gniazda świecy ?

Pytania pomocnicze (na wypadek wydmuchanej uszczelki pod głowicą):
- Ubywa Ci płynu chłodniczego ?
- Jest masełko na korku wlewu oleju albo olej w zbiorniczku wyrównawczym ?
- Wywala Ci płyn chłodniczy do zbiornika wyrównawczego i silnik się gotuje z braku płynu w układzie ?

Tak czy owak, "mały remont" załatwi sprawę (uszczelniacze, u.p.g., pierścienie tłokowe) ...

demonobiker
02-09-08, 20:38
płynu nie ubywa,nie wywala go też, masełka nie ma wiec uszczelka pod głowicą to nie jest.A co jeśli przepuszcza mi ten gumowy oring na świecy??

PeJot
02-09-08, 21:21
płynu nie ubywa,nie wywala go też, masełka nie ma wiec uszczelka pod głowicą to nie jest.A co jeśli przepuszcza mi ten gumowy oring na świecy??

To przez ten oring mogłeś zobaczyć olej na świecy, była w oleju razem z gwintem czy tylko sama elektroda ?

Jakby pierścienie były jeszcze w miarę to wymieniłbyś tylko uszczelniacze zaworowe i jazda ...

Tak z ciekawości jaki olej silnikowy masz zalany ?

jjurgiel
02-09-08, 21:46
- Wywala Ci płyn chłodniczy do zbiornika wyrównawczego i silnik się gotuje z braku płynu w układzie ?

a jeśli tylko to bez innych oznak to czy ewidentnie uszczelka pod głowicą?

PeJot
02-09-08, 22:20
- Wywala Ci płyn chłodniczy do zbiornika wyrównawczego i silnik się gotuje z braku płynu w układzie ?

a jeśli tylko to bez innych oznak to czy ewidentnie uszczelka pod głowicą?

Trochę offopic w tym wątku ale ... ;)
Jedyna nadzieja, że wymiana chłodnicy pomoże (jeżeli jest stara / zakamieniona to nawet trzeba ja wymienić nie ma co żałować i ryzykować jazdy)

Na rozgrzanym silniku po jeździe możesz zobaczyć czy w zbiorniczku wyrównawczym są bąbelki a węże do chłodnicy dość twarde - wtedy uszczelka na bank.
Z doświadczeń userów różnych forum wynika, że jak w Cifie wywala płyn i się gotuje to uszczelka na 90%.

MrUkAs
02-09-08, 23:13
Trochę offopic w tym wątku ale ... ;)
Jedyna nadzieja, że wymiana chłodnicy pomoże (jeżeli jest stara / zakamieniona to nawet trzeba ja wymienić nie ma co żałować i ryzykować jazdy)

Na rozgrzanym silniku po jeździe możesz zobaczyć czy w zbiorniczku wyrównawczym są bąbelki a węże do chłodnicy dość twarde - wtedy uszczelka na bank.
Z doświadczeń userów różnych forum wynika, że jak w Cifie wywala płyn i się gotuje to uszczelka na 90%.

A u mnie plyn sie nie gotuje, plynu nie wywala a ubywa go. Plamy nie ma, wiec raczej wyciekow tez nie. Nie wiem gdzie dalej szukac przyczyny...Olej nie jest kawowy, masla pod korkiem nie ma.

PeJot
02-09-08, 23:19
A u mnie plyn sie nie gotuje, plynu nie wywala a ubywa go. Plamy nie ma, wiec raczej wyciekow tez nie. Nie wiem gdzie dalej szukac przyczyny...Olej nie jest kawowy, masla pod korkiem nie ma.

Jak mechanik otworzył silnik mojego Ciifa to mi od razu pokazał, do którego gara dostawał się płyn chłodniczy ...

demonobiker
03-09-08, 07:01
panowie z płynem mam wszystko ok...kiedyś miałem problem z tym że raz go było mało, pożniej wywalało ale był cały czas czyściutki więc wykluczyłem uszczelkę...podjechałem na zaufaną stacje kontroli gdzie naprawiam honde i szczerze mogę gości polecić bo robią szybko, tanio i bardzo dobrze...(auto-prima bełchatów)...
jeżdże na mineralu mobila ,dzisiaj zasówam na stacje zostawić furę, zobaczę co powiedzą jak sprawdzą...
Jeśli będę musiał zrobić pierścienie to uszczelke pod głowicą i michą olejową też zrobie odrazu...za robotę pierścieniu, uszczelniaczy, planowanie, wymianę uszczelki pod michą i na głowicy wołają 600zł +części...orientujecie się ile części mogą kosztować i co warto kupić a czego nie?
PS.tak odnośnie płynu chłodniczeg to normalne jest to że temp. czasempodzchodiz pod czerwone pole, a poźniej spada?i jeśli stoje w ptężnym korku to może się tak dziać częśćiej??

a zapomniałem olej był też na gwincie świecy i w sumie nie tylko bo jak wsadziłem klucz by dokręcić to się upaprał dość sporo tamtego było...

MrUkAs
03-09-08, 10:13
Jak mechanik otworzył silnik mojego Ciifa to mi od razu pokazał, do którego gara dostawał się płyn chłodniczy ...

No i co to oznacza? Jak auto postoi dluzej, to jak odpalam to przez pierwsze 5sekund chodzi jakby na 3 gary...

PeJot
03-09-08, 13:42
No i co to oznacza? Jak auto postoi dluzej, to jak odpalam to przez pierwsze 5sekund chodzi jakby na 3 gary...

Jak nie ma nigdzie wycieku to płyn idzie do gara, do tego jeszcze silnik nierówno pracuje, może być uszczelka ale sprawdź jeszcze węże i czy spod korka chłodnicy się nie leje.


panowie z płynem mam wszystko ok...kiedyś miałem problem z tym że raz go było mało, pożniej wywalało ale był cały czas czyściutki więc wykluczyłem uszczelkę...podjechałem na zaufaną stacje kontroli gdzie naprawiam honde i szczerze mogę gości polecić bo robią szybko, tanio i bardzo dobrze...(auto-prima bełchatów)...
jeżdże na mineralu mobila ,dzisiaj zasówam na stacje zostawić furę, zobaczę co powiedzą jak sprawdzą...
Jeśli będę musiał zrobić pierścienie to uszczelke pod głowicą i michą olejową też zrobie odrazu...za robotę pierścieniu, uszczelniaczy, planowanie, wymianę uszczelki pod michą i na głowicy wołają 600zł +części...orientujecie się ile części mogą kosztować i co warto kupić a czego nie?
PS.tak odnośnie płynu chłodniczeg to normalne jest to że temp. czasempodzchodiz pod czerwone pole, a poźniej spada?i jeśli stoje w ptężnym korku to może się tak dziać częśćiej??

a zapomniałem olej był też na gwincie świecy i w sumie nie tylko bo jak wsadziłem klucz by dokręcić to się upaprał dość sporo tamtego było...

Nie to nie jest normalne - wskazówka temperatury ma stać w środkowym położeniu ...
Tak więc trafiłem, że masz uszczelkę do roboty przy okazji zrobisz uszczelniacze zaworowe (tylko oryginalne!), komplet uszczelek pod pokrywę zaworów no i pierścienie (350ml /1000km na mineralnym to jest imho sporo)

MrUkAs
03-09-08, 15:14
Jak nie ma nigdzie wycieku to płyn idzie do gara, do tego jeszcze silnik nierówno pracuje, może być uszczelka ale sprawdź jeszcze węże i czy spod korka chłodnicy się nie leje.


Korek chlodnicy mam wymieniony. Jak weze oblukac? Sprawdzam i wydawaja sie OK...

michalk
03-09-08, 16:13
Jak silnik się nagrzeje to przy nie szczelności powinna ulatniać się para

MrUkAs
03-09-08, 19:44
Jak silnik się nagrzeje to przy nie szczelności powinna ulatniać się para

Widoczna ta para? Normalnie patrzylem dobre 2-3 minuty na rozgrzanym silniku i nic nie zauwazylem. Zadnej pary, zadnego ulatniania sie...

PeJot
03-09-08, 22:11
Widoczna ta para? Normalnie patrzylem dobre 2-3 minuty na rozgrzanym silniku i nic nie zauwazylem. Zadnej pary, zadnego ulatniania sie...

A nie ma zapachu płynu w środku auta - może nagrzewnica cieknie ?
Może być tez mała dziurka w chłodnicy, prawie nie widoczna ...

Imho szkoda zrzucać głowicy jeżeli nic innego się nie dzieje - brak dymienia wydechi, grzanie się auta itd.


No i co to oznacza? Jak auto postoi dluzej, to jak odpalam to przez pierwsze 5sekund chodzi jakby na 3 gary...

Może być problem z zapłonem (kopułka-wytarte styki, przewody) itd.

MrUkAs
04-09-08, 11:59
W srodku zapachu plynu nie ma, wody na dywanikach i pod nimi rowniez nie ma. Dolewalem do chlodnicy uszczelniacza, wiec zapewne ta mala dziurke by zakleil. Przy 4500 obrotach z rury widac chwilowo bialy dym, ale tylko przez chwile. Auto mi sie w ogole nie grzeje, nawet jak przez dluzszy czas nie doleje plynu i brakuje to podczas jazdy wskazowka tylko o milimetr zmieni polozenie i po chwili wraca. Jak uzupelnie plyn to juz tego nie ma.

kRimOs
04-09-08, 14:01
Witam, objawy jak wszyscy pisza wskauzja na maly remoncik, sam mialme niedawoano bo hanka miala apetyt coraz wiekszy na olej,(nie dolowaj tylko zadnych wynalazkow typu ceramizer czy motodoktor),wymienilem uszczelmniacze i pierscienie z uszczelka pod glowice, wyszytkko przed tem ladnie obczyscilem i silnik na przebiegu 240tys.km smiga dalej :)
Pozdrawiam

demonobiker
04-09-08, 16:00
panowie a co jeśli kompresja na cylindrach jest nie taka jka powinna być tzn. skacze miedzy 9 a 11 przynajmniej tak mi powiedzieli...??

PeJot
04-09-08, 19:30
panowie a co jeśli kompresja na cylindrach jest nie taka jka powinna być tzn. skacze miedzy 9 a 11 przynajmniej tak mi powiedzieli...??

To oznacza "mały remont" ...

luniz
04-09-08, 20:04
co to znaczy ze skacze ? raz jest 11 a raz 9 na tym samym cylindrze ?

kiedys mialem pekniety tlok jeszcze w starym silniku objawy byly dokladnie takie nie dymil, nie bylo wody w oleju ani odwrotnie itp objawow nie bylo. a jak przycisnalem to potrafil przez 200km wypic od max do min.

jesli tak skacze na jednym cylindrze to stawiam na pekniety tlok , robili probe olejowa ?

demonobiker
05-09-08, 05:58
tzn. jaka probe olejowa??

demonobiker
11-09-08, 22:08
w sobotę odbieram samochód po remonciku...wymienione:
-uszczelniacze zaworowe
-pierścienie
-panewki
-uszczelka pod głowica i miska olejowa
-filtr oleju
-no i olej zalany na dotarcie
koszt części kolo 750zl, koszt robocizny jakieś 400zł, czekam jeszcze na informacje co z głowicą, mam nadzieję że nie było z nią źle bo koszty by mi znacząco podskoczyły gdyby doszła wymiana prowadnic itp itd
Mam nadzieje że dużo mi koszty nie wzrosną:(

Teraz moje pytanko po takim remoncie jaki olej zalać jeśli wcześniej jeździłem na mobilu 15W40??
Zastanawiałem się nad motulem 15w40 albo 15w50 tylko nie do końca wiem w czym objawia się różnica między nimi??ktoś podpowie?bo rozumiem że skoro jeździłem na mineralu to lać minerala??

makaveli1
12-09-08, 08:59
dotrzyj silnik na jakims minerale,potem zalej jakis syntetyk...

demonobiker
12-09-08, 09:43
nie będę miał stresu ze coś nie wytrzyma czy coś innego bo jednak wszystkiego nie wymieniłem...?!kurcze nie znam się na tym dlatego pytam...wystarczy docieranie około 1500km?

luniz
12-09-08, 10:16
polataj troche wiecej, unikaj korkow i jednostajnych tras.. dociag do 3kkm

demonobiker
12-09-08, 14:18
i h...j bąbki strzelił koszty wzrosły, remont głowicy jakieś 700zł...:(jak można tak postąpić z silnikiem i tak go zarżnąć:( no ale nic remont który miał się skończyć na górą 1200zl wyniósł 1850zl:(

PeJot
13-09-08, 11:08
w sobotę odbieram samochód po remonciku...wymienione:
-uszczelniacze zaworowe
-pierścienie
-panewki
-uszczelka pod głowica i miska olejowa
-filtr oleju
-no i olej zalany na dotarcie
koszt części kolo 750zl,


kupiłeś oryginalną uszczelkę pod głowicę i uszczelniacze zaworowe ?

makaveli1
14-09-08, 12:52
co do docierania to poczytaj po sieci jak sie powinno docierac silniki...wcale nie jezdzac spokojnie.
z doswiadczenia wiem ze docieranie na ostro daje lepsze rezultaty.

demonobiker
14-09-08, 12:57
odnośnie części to zaufałem mechanikowi który zna się na rzeczy podejrzewam że badziewia nie wsadził a jeśli to zrobił i zacznie dymi to lęb mu urwe przy samej dupie...:)

MrUkAs
15-09-08, 14:22
Ja wymienilem oliwe na motul 15w50, wczesniej poprzedni wlasciciel mial wlany mobil 15w40. Zrobilem jakies 6 tys. km i dolalem jakies niecale 1,5 litra. Do silnika weszlo tylko 2,2 litra oleju wtedy, wiec pewnie stary pozostal. Teraz zauwazylem ze zwieksza sie pobor oliwy. Zrobilem 200km i wzielo tyle ile ostatnio dolalem, czyli jakies 150-200ml. Przy wymianie przechodzic na 15w40, czy zostac przy 15w50 oczywiscie motula?

PeJot
15-09-08, 15:33
Ja wymienilem oliwe na motul 15w50, wczesniej poprzedni wlasciciel mial wlany mobil 15w40. Zrobilem jakies 6 tys. km i dolalem jakies niecale 1,5 litra. Do silnika weszlo tylko 2,2 litra oleju wtedy, wiec pewnie stary pozostal. Teraz zauwazylem ze zwieksza sie pobor oliwy. Zrobilem 200km i wzielo tyle ile ostatnio dolalem, czyli jakies 150-200ml. Przy wymianie przechodzic na 15w40, czy zostac przy 15w50 oczywiscie motula?

250ml / 1000km to nie jest jeszcze tragicznie, imho spróbuj przy wymianie oleju zrobić płukanie silnika (odblokować zapieczone pierścienie- np. środek Valvoline lub STP) i zalać Valvoline Maxlife 10W40.

Oleje są mieszalne, nic nie ryzykujesz najwyżej później dolejesz Motula 15W50 (miałem zalane obydwa oleje i na "Valvo" Cifek jeździł o niebo lepiej!)

Przy tak niedużym zużyciu nie pakowałbym się jeszcze minerał, jak będzie z litr na 1000km to dopiero możesz pomyśleć ... (Mobil lub Elf)

MrUkAs
15-09-08, 17:37
Robilem plukanke przed wymiana oleju (plukanka motula). Nie martwi mnie to, ze na 6 tys. wzial mi 1,5 litra. Martwi mnie, ze wlasnie tak od 5,5 tys. od wymiany na 200-300km bierze te 150-200ml. :( Nie wiem czym to spowodowane.

civic15vtec
15-09-08, 20:54
Mi moja Hania zjadła 1lt Mobil S na około 1300 km i raczej nie mam zamiaru z tym nic robić , a moze jednak powinienem :confused:

PeJot
15-09-08, 20:59
Robilem plukanke przed wymiana oleju (plukanka motula). Nie martwi mnie to, ze na 6 tys. wzial mi 1,5 litra. Martwi mnie, ze wlasnie tak od 5,5 tys. od wymiany na 200-300km bierze te 150-200ml. :( Nie wiem czym to spowodowane.

Może po prostu akurat jechałeś mocniej na trasie ?
Jak nie to przy tym zużyciu wymiana uszczelniaczy zaworowych i pierścieni na pewno załatwi sprawę.

Poszukaj na forum było o tym sporo i to nawet niedawno.

MrUkAs
16-09-08, 16:41
Zawsze jezdze do max 3 tys. obrotow. No wtedy jechalem na trasie do ponad 3,5 tys. wiec moze i cos w tym jest...

posmak
18-08-09, 17:43
Witam
Odświeżę trochę temat. A wiec nigdy nie miałem problemu z olejem do dzis gdy postanowiłem go sprawdzić i okazało się ze jest na końcu bagnetu... dolałem 1,5 litra. Samochód kopiłem w styczniu z przebiegiem 200tyś przy stanie licznika 203 tyś wymieniłem olej na castrola 10W40 no i było na poczatku raczej ok po zrobieniu 4 tyś 1,5 litra znikło. Moze to być spowodowane tym ze ktoś już lał olej 15W40 ??? lub samochód jeździł na jakimś ceramizerze?? Spaliny czyste przezroczyste w wyrównawczym w chłodnicy nic nie widzę temperatura na termostacie ok na kanale bylem przed chwilą też sucho. Zostaje mi tylko w tej chwili czekać i obserwować ale moze macie jakieś sugestie??