PDA

Zobacz pełną wersję : Bardzo gorący, rozgrzany silnik i wokół niego.



danifae94
13-09-16, 18:19
Hej! Od paru dni borykam się z problemem bardzo gorącego silnika i części metalowych wokół niego (niestety nie wiem co to jest) i są one pośniedziałe, fioletowe/różowe/żółte aż od rozgrzania. Załączam zdjęcia. Termostat i czujnik temp wymieniany 3 tygodnie temu z uwagi na niewłączanie się wentylatorów chłodnicy. Nie chce sam odpowiadać sobie na pytania ale chłodnica widzę, że jest już przytkana a w porównaniu do innych części jest po prostu zimna gdzie silnik parzy. Załączam zdjęcia. Może ktoś będzie w stanie mi pomóc :)

Silnik to D16V na Civicu EP2
http://i.imgur.com/BgxNyAI.jpg

http://i.imgur.com/2CnWVgZ.jpg

http://i.imgur.com/GLcOppY.jpg

Z góry dziękuję

vtec[VIG]
13-09-16, 18:33
To co tak się przebarwiło to chyba listwa wtryskowe. Jaka temperatura silnika?. Poza tym nie załaczajacy wentylator mało ma wspólnego z termostatem nie ma na chłodnicy czujnika włącznika wentylatora tylko na głowicy. Odpowietrzony układ?

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

danifae94
13-09-16, 18:50
Nie odpowietrzałem układu chłodniczego. Rozumiem, że mam odkręcić korek i odpalić samochód?

radek0684
13-09-16, 19:08
Czym masz zalany układ chłodzenia teraz i czym był zalany wcześniej? Skoro twierdzisz, że chłodnica jest przytkana to może auto jeździło na wodzie i jest zakamieniona?
I tak jak kolega wcześniej pytał, jaką masz temperaturę według wskazówki na blacie? Popatrz sobie na aukcje z alledrogo poniżej, te listwy wtryskowe mają po prostu taki odcień bo gdybyś miał taki żar pod maską, żeby aż metal zmieniał kolor to plastikowe i gumowe elementy wokół wcześniej by się potopiły.

http://allegro.pl/civic-vii-1-4-03r-listwa-wtryskowa-kompletna-i6162705536.html

http://allegro.pl/civic-vii-01-listwa-wtryskowa-i-inne-zobacz-warto-i6491138894.html

danifae94
13-09-16, 20:24
Dziękuję kolego. Trochę mnie uspokoiłeś. Prócz tego zauważyłem wycieki oleju tam gdzie uszczelka... Czy mam sie przygotowac na najgorsze ? :D

radek0684
13-09-16, 20:32
Ale jaka uszczelka? Spod pokrywy zaworów? Jeśli tak to wystarczy wymienić na nową i po problemie ;)

danifae94
13-09-16, 20:45
Tak, spod pokrywy. Ogólnie i tak bierze trochę oleju - jakieś 0,5l na 1000 km. Planuję wrzucić uszczelniacze pod zawory + nową pod głowicę również aby mieć pewność. I oto kolejne pytanie. Czy dam radę wykonać to bez jakiś specjalistycznych narzędzi?

radek0684
13-09-16, 20:49
Same uszczelniacze to nie wszystko, problem brania oleju w Hondach to także, a nawet głównie wina zapieczonych pierścieni olejowych. Bo co z tego, że uszczelnisz górę silnika Kolega jak puszcza dołem, to tylko pogorszy sprawę. 0,5 litra na 1000km to już dużo, na jakim oleju śmigasz?

danifae94
13-09-16, 23:15
10w40 mobil SUPER 2000
Co do pierśćieni - też byłbym w stanie je wymienić jeśli byłaby taka potrzeba, gdyby same uszczelki nie zdały egzaminu. Co do pierścieni własnie - ktoś zna jakieś dobre od mojego modelu w miare w przystępnej cenie?

Jedras
13-09-16, 23:35
A jak już dół otworzysz to spojrz przy okazji na panewki i robi się już gruby hajs [emoji14] przelicz czy nie lepiej by było zrobić przekładke silnika

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

danifae94
13-09-16, 23:38
Tyle, że swap też trochę kosztuje a nie jesteś też pewny jaki silnik kupisz i za ile czasu może Ci się posypać. Dlatego IMO remont jest bardziej opłacalną opcją chyba, że planujesz zrobić swap i sprzedać samochód.
PS. jak się wku*ie to ją sprzedam i kupię VI gen w coupe ;D

bunkerites
14-09-16, 12:11
Jak masz kupować pierścienie i uszczelniacze to tylko OEM tak samo nowe szpilki głowicy