PDA

Zobacz pełną wersję : Z czego tłoki z korbami do H22a7T



wodzio
09-09-16, 22:39
Witam. Silnik H22a7 turbo 0.5b. Robię mały remont i okazało się że jeden tłok się rozpadł miedzy pierwszym a drugim pierścieniem. Szukałem seryjnych tłoków i nic nie znalazłem. Z jakiego H22 podejdą tłoki z korbami? Może któreś odprężą?

adi d16a9
10-09-16, 15:56
odrezajace tloki nowki dostepne sa w cer motor idealne pod turbo :cool:

kamilgt
11-09-16, 14:14
Odprężające względem tych z atr to z H22A5

wodzio
11-09-16, 22:42
Mam okazję kupić tłoki z korbami z h22a2. Podejdą i odprężą coś? Mam zamiar dmuchać 0.7-0.8b. Jest sens zakładać block guard-a?

kamilgt
12-09-16, 00:58
Wszystkie h22 jeśli chodzi o wymiar korbowodów na panewkę i ich długość były takie same także bez problemu podejdzie. h22a2 podobnie jak h22a5 miały najniższy stopień sprężania z hserii także tłoki te odprężają względem tych h22a7, które z kolei są najbardziej doprężające w hserii. Chociaż na doładowanie 0.8b i tak może być wciąż trochę za wysoki stopień sprężania i będzie trzeba mocno zapłon cofać, można jeszcze dodatkowo uszczelką odprężyć. BG raczej zbędny, tulejom krzywda się nie stanie przy takim doładowaniu.

krzysiek50
12-09-16, 11:04
A niektóre h22 nie mają przypadkiem czopow mniejszej średnicy?

kamilgt
12-09-16, 12:34
Tak ale to główne są różne, nie korbowe.

wodzio
12-09-16, 21:30
Dzięki za odpowiedzi. Czyli lepiej zainwestować w Cometica niż Blockguarda? Śruby głowicy seryjne mogą zostać? Korbowodowe będą ARP.

kamilgt
13-09-16, 15:24
Jeśli chodzi o upg to uszczelka erling bez problemu daje rade nie trzeba się pchać w cometicy, u mnie 1.6 bara wytrzymywała i wytrzymuje, jak chce się bardziej odprężyć można dać dwie uszczelki lub wsadzić jakąś grubszą przekładkie w uszczelkie. Tak mieliśmy w h22 na 1 barze spisywało się ok. Szpilki głowicy mogą być seryjne jak nie przeciągnięte to będą trzymały. Chyba, że się zdecydujesz na upg cometica i być może trzeba wg producenta z dużą większą siłą ją docisnąć to seryjne szpilki mogą się ciągnąć. Ważne aby blok i głowice były proste.

.:Yoshi:.
28-09-16, 12:10
tyle tylko że dopiero obd2 czyli z preli 5 gen miały zamki na sworzniach obd1(h22a2 , h22a jdm p13, h22a1) są wprasowywane i trzeba wymieniac tłok z korba bo nikt nie chce sie podjąć wyprasowywania sworznia. wiec pod h22a7 dałbym z h22a5 bedą najmniej dopręzające.

kamilgt
28-09-16, 21:37
No to założyć tłok z korbą, skoro pasuje to co za problem.

.:Yoshi:.
29-09-16, 22:11
No to założyć tłok z korbą, skoro pasuje to co za problem.pewnie że tez można , ale prościej kupic tłoki z H22a5 , w Hserii zazwyczaj awarii ulegają półki , korby softa znoszą . teraz dosć ciezko kupić tłoki w fajnym stanie z h22 obd1 - wiem z doświadczenia bo serwisuje głownie Preludy;)

kamilgt
30-09-16, 01:15
Wiem, wiem, że prościej. :) Ale autor pisał, że może okazyjnie kupić zestaw z h22a2 to też da radę założyć, oczywiście przydałoby się od razu dać wał i korby do pomiarów. Seria tłoki h22a5 znosiły 0,8bara i chwilowo 1.0 bar póki nie poszła panewa, półek nie urwało ale to też prawda, że lubią pęknąć.

.:Yoshi:.
30-09-16, 11:53
Wiem, wiem, że prościej. :) Ale autor pisał, że może okazyjnie kupić zestaw z h22a2 to też da radę założyć, oczywiście przydałoby się od razu dać wał i korby do pomiarów. Seria tłoki h22a5 znosiły 0,8bara i chwilowo 1.0 bar póki nie poszła panewa, półek nie urwało ale to też prawda, że lubią pęknąć.
jesli sie panewka posypala to owszem h22a2 jak najbardziej tak jak piszesz , ale trzeba pamietać ze te silniki sa już pelnoletnie i wkładać do nich wiekowe części (tłoki) przy takim dmuchaniu jest obarczone niestety ryzykiem a najczęściej w dmuchanych H spadają półki - mowa tu o seryjnym silniku;)

Fawor
30-09-16, 11:59
Posnaniak wysadził dwie półki na sofcie (strojone z głową) więc ta Hseria chyba słabo odporna na boost ;) Lepiej kuć od razu zamiast robic podwójne koszty

kamilgt
30-09-16, 20:29
jesli sie panewka posypala to owszem h22a2
Oczywiście mowa o silniku nie autora tematu, a znajomego.

.:Yoshi:.
21-10-16, 10:20
Posnaniak wysadził dwie półki na sofcie (strojone z głową) więc ta Hseria chyba słabo odporna na boost ;) Lepiej kuć od razu zamiast robic podwójne koszty
dokładnie tak sie stało tylko sam Piotrek pisał że to szybka reanimacja aby auto jeździło do nastepnego sezonu. Wiesz dobrze jak sam składasz to odpadają Ci koszty robocizny wiec można zaryzykowac w takiej sytuacji :p Z Hserią jest ten problem że masz FRM i aby kuć trzeba tulejowac lub Mahle goldy siadają inne już nie bardzo;)

Fawor
21-10-16, 11:33
dokładnie tak sie stało tylko sam Piotrek pisał że to szybka reanimacja aby auto jeździło do nastepnego sezonu.
no ale nawet jak robisz sam to chciałbyś, żeby cokolwiek pojeździło.. :p Piotr cos już o Krotoszynach wspominał..

kamilgt
21-10-16, 15:38
Zależy też co kto rozumie, pod pojęciem "coś tam". :) Bo nie jest powiedziane, że przy pierwszej jeździe tłok się podda, a jak zrobi kilka tyś km to już coś tam jest jak na weekendowe auto. Może na tyle dużo, że da radę nacieszyć się doładowanym H22 300KM i albo pójść dalej i zakuć albo sprzedać/rozsprzedać auto :D. No bo jak dzień w dzień ma dostawać ostre baty i non stop upalanie to i ryzyko, że coś nie wytrzyma w najbliższym czasie dość znacznie rośnie. ;)

.:Yoshi:.
21-10-16, 22:23
no ale nawet jak robisz sam to chciałbyś, żeby cokolwiek pojeździło.. :p Piotr cos już o Krotoszynach wspominał.. co poradzić ważne ze chłopak sie nie poddaje ;) Krotoszyn to chyba w sumie najlepsza opcja co do ceny, Hawo już tulejował na nich Hserie , coś koło 1300zł wyszło z robocizną , Kłuś u nas w Krk rok temu też cos kolo tego mi mówił .

Fawor
25-10-16, 10:52
Bo nie jest powiedziane, że przy pierwszej jeździe tłok się podda
no wlasnie gdyby tak nie było to bym nie wspominał..;) Jakieś 50km wytrzymał :p