PDA

Zobacz pełną wersję : B18c4 cieknie!



Spokoloko
06-09-16, 19:57
Szukałem, nie znalazłem, bez rozbierania kogo nie pytam nikt nie wie co to może być, więc może ktoś pomysł podrzuci.

Patrząc od przodu dolny prawy róg, koło sprężarki.

http://i.imgur.com/927KswR.jpg

http://i.imgur.com/vA5H6od.jpg


Ostatnio zostały wyregulowane zawory i uszczelniona pokrywa zaworów z Oem uszczelką, z silikonem na rogach, więc jest 100% szczelne i to widać, bo jest sucho, więc spod pokrywy odpada.

Od zrobienia tego co wyżej zaczęło ciec bardziej bo widać że jest po prostu mokro. Na tych cylindrach zawory były luźniejsze, więc mogło przez zwiększenie ciśnienia zacząć bardziej ciec? Mogła w tym miejscu puścić uszczelka głowicy ? Na kolektorze wydechowym też jest mokro. Nie wiem, może uszczelniacz wałka ? Jakbym umiał i miał czas to sam bym się babrał. Ale szkoda nowej uszczelki i roboty bo ani jedno ani drugie tanie nie jest.

Silnik grzeje się normalnie, ma moc, bąków nie puszcza, no może oleju pewnie trzeba więcej dolać. Dzisiaj czułem smród pod maską. Wydaje mi się, że znika trochę płynu ( dolałem, i chyba przestaje) a oprócz tamtego miejsca wycieków nie widziałem.

Ktoś coś ?

rafik54321
06-09-16, 21:54
Obrazki ci nie działają...

Spokoloko
07-09-16, 18:36
Poprawione, dysk google się buntuje :)

rafik54321
07-09-16, 20:57
Misa olejowa jest cała?

fełtek
07-09-16, 21:55
Zdejmij kolektor i zobacz czy uszczelniacz nie puścił.
Tylko że była by chumra. Ale wykluczyc można, dużo roboty nie ma.

Spokoloko
07-09-16, 23:14
Właśnie myślałem ze jakby od kolektora to raczej by go zjadlo zamiast wypluc. Miska się delikatnie pocila , mam kupiona uszczelkę oem, ale nie zmieniana. W sumie mozna obie zmienic od razu . Od miski by szło w górę ? Jakaś tańsza uszczelka przy k olektorze wytrzyma, czy też lepiej od razu brać z hondy ?

fełtek
08-09-16, 06:09
Możesz wziąć np Victora Reinza i Jeszce jakaś jedna jest sensowna tylko wylecialo mi z łba.

robivitez
08-09-16, 12:21
Zdejmij kolektor i zobacz czy uszczelniacz nie puścił.
Tylko że była by chumra. Ale wykluczyc można, dużo roboty nie ma.
O jaki uszczelniacz pod kolektorem ci chodzi?

fełtek
08-09-16, 16:57
O jaki uszczelniacz pod kolektorem ci chodzi?

Chodziło o uszczelniacz zaworu wydechowego. Jak sie sciagnie kołek to będzie widać czy sucho.
Nie sprecyzowalem, bo wydało mi się jasne.

Spokoloko
08-09-16, 18:23
Możesz mniej więcej powiedziec w którym miejscu się znajduje ? Bo przyznam szczerze, ze nie wiem. Wychodzi gdzieś z bloku w okolicy gdzie jest mokro ?

rafik54321
08-09-16, 20:31
Możesz mniej więcej powiedziec w którym miejscu się znajduje ? Bo przyznam szczerze, ze nie wiem. Wychodzi gdzieś z bloku w okolicy gdzie jest mokro ?

Nie jestem pewny czy dobrze zrozumiałem kolegę fełteka, ale chyba miał na myśli abyś ściągnął kolektor wydechowy i zobaczył czy przypadkiem tam również nie jest mokro. Uszczelniacz znajduje się głęboko wewnątrz głowicy i jest elementem układu rozrządu.
Tu masz manual gdzie wszystko będzie opisane i rozrysowane :)
http://chomikuj.pl/rafik54321/Civic+VI
Jeśli pada uszczelniacz zaworowy (tu wydechowy) to z układu smarowania, olej spływa po zaworze, gdy zawór się otwiera i spaliny są "wydalane" mieszają się z tym olejem powodując zasmarkanie takim wyciekiem wydechu. Skutek uboczny - ubywanie oleju. Gdy zdejmiesz kolektor będziesz widział suchą sadzę lub sadzę z olejem (coś na podobę jak z tłumika starego rometa czy WSK).

Spokoloko
08-09-16, 23:48
A, dobra, nie pomyślałem ze chodzi o ten uszczelniacz po prostu i tak się zastanawiałem :D Tak Jeszce dodam, ze wymienione zostały też uszczelki gniazd świec, a właśnie w tym cylindrze świeca sobie plywala bo oleju było sporo..

vtec[VIG]
11-09-16, 22:39
Jedz do warsztatu i nich Ci to ktoś zdiagnozuje. Tak to można tylko strzelać po zdjęciach z jednej perspektywy na których niewiele widac a ty będziesz tracił czas ma szukanie i wydawał pieniądze na nowe teorie. Jeżeli nadal chcesz się bawić to najpierw umyj dokładnie cały ten wyciek odpal auto i obserwuj dokładnie bo chwilą w której możesz zauważyć pierwszy wyciek może trwać parę sekund.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Spokoloko
13-09-16, 22:59
Gdyby "jedź do warsztatu" było takie proste to zapewne tematu by nie było. Samochód mi potrzebny 7 dni w tygodniu i okazja, żeby zgrać czas/ kogoś kto nie będzie zgadywał/ samochód zastępczy graniczy z cudem. :) Mam nadzieje, że po wymyciu (jak się uda) uda się zobaczyć skąd cieknie, bo jest zarzygane okrutnie, zresztą teraz dolałem jakieś 300ml oleju na jakieś 800km czyli jakieś 250 wysrało bokiem.

Gdzieś raz otworzyłem maskę, to jeszcze płyn chłodniczy się grubo polał z tego *******nika wchodzącego do węża przy termostacie. Pociekło zdrowo, ale od tamtej pory przejechałem jakieś 700km i ani kropli więcej. Nie ogarniam tego auta ..

vtec[VIG]
14-09-16, 07:34
Próbuj wyposaż się w lampkę lusterko czasami jest niezbędna i raczej patrz na połączenie blok głowica. Daj w palnik na rozgrzanym silniku ale tak nie ma zmiłuj przytrzymaj na odcince i luknij czy nie dymi
U mnie ostatnio o*******ił ponad 0.6l na 200 km także zawsze nie jest tak źle żeby nie mogło być gorzej.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Spokoloko
08-10-16, 23:53
No dobra, będę musiał to komuś zostawić bo mam więcej oleju na bloku niż w silniku : ) Żeby była jakaś szansa żeby coś zobaczyć trzeba pewnie zdjąć rozrząd. Jeśli z tej strony to jedyne co mi przychodzi do głowy to uszczelniacze wałków. Czy ewentualnie jest coś o czymś nie wiem ? Jak już to będzie rozebrane to już wszystko bym chciał zrobić i kupić. Pójdzie do zmiany uszczelka miski i olej.

Uszczelkę pokrywy można założyć drugi raz tą samą ? Bo z miesiąc temu założona Oem i sucho, więc mi szkoda znów wydawać +- 150 zł :) Rozrząd był robiony w zeszłym roku, ale jak już będzie zdjęty to warto się w rolkę wyposażyć ? Jeśli to jakimś cudem puściła uszczelka głowicy to lekko liznąć i dać nową ?

Sam już nie wiem co robić.

vtec[VIG]
09-10-16, 00:05
Jak jesteś z okolic Warszawy to mogę to obejrzeć doradzić ewentualnie zrobić. Uszczelka pokrywy zostaw rolka też planowanie i nowa uszczelka i ogień 🔥 :D

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Spokoloko
24-06-17, 20:59
Trochę dłużej
Mały up, żeby nie zaśmiecać innych wątkó. Jakiś czas temu została zmieniona uszczelka miski na oem, jakiś czas był spokój i zaczęło ciec bardziej. Jeździłem na Valvo 5w50 i ubywało go coraz więcej i było widać że obudowa się poci, to zostały wymienione uszczelniacze wałków i wału korbowego + nowy pasek rozrządu. Może trochę to pomogło ale nie na długo. Po jakimś czasie znowu obudowa rozrządu w oleju i smród bo kapie na kolektor. Dolewałem coraz więcej, podchodząc pod 0.8/1000 jeśli się jeździło na vtecu, jeśli do 4 tyś to sobie uciekało 2 set. Po katach zostawiałem małe plamki.

Podsumowując - ostatnimi czasy jadąc dłuższy czas na vtecu ( +140km/h) zaczynało chlapać olejem po podwoziu aż do szyby klapy bagażnika więc ewidentnie waliło z rozrządu (miski), po wymianie uszczelniaczy!
Wszystko od strony rozrządu zawalone olejem + całe podwozie + koło, więc chlapie na potęgę. Zmieniłem olej z Valvo 5w50 na 5w40 i po przejechaniu 300km SPOKOJNIE poszło 1l a samochód zostawił sporo plam, więc od tamtego czasu stoi nie jeżdżony, aktualnie bez obudowy rozrządu u mechanika
Tu pojawia się pytanie, część zadałem w innym wątku:
+ Miska w oleju to dla świętego spokoju będzie zmieniona na Reinza ( jest Oem jakieś pół roku), bo liczę się z opcją że poprzednio została za mocno skręcona i przez to cieknie ?
+ Wadliwe uszczelniacze , źle zamontowane i stąd kapie, ale widać po zdjęciach i filmiku że olej jest u dołu.
+ Osoba u której stoi auto twierdzi że cieknie na łączeniu pompa/blok i mówiła o metalowej uszczelce(jest naciapane silikonem), co się w innym wątku dowiedziałem i sprawdziłem w manualu że powinna być masa uszczelniająca.
+ Wytarte wałki przez co zmiana uszczelniaczy nic nie da ?

Istnieje opcja że puścił ten silikon albo oring na pompie oleju przez co rzyga olejem ? Uszczelniacz wału jest suchy. Odkręcać to i dać nowy oring + wyczyścić, dać masę uszczelniającą i skręcić jeszcze raz czy odpuścić bo jest to złudzenie przez to że naciapane wszędzie oleju a jak się ruszy jeśli nie cieknie to potem będzie problem.

Po zmianie oleju na 5w40 i przejechaniu spokojnie +-250km

https://drive.google.com/open?id=0ByyN7pYD9DOJb2pWc2JiX19aZ00

https://drive.google.com/open?id=0ByyN7pYD9DOJSFczelZBYmVnSVE

https://drive.google.com/open?id=0ByyN7pYD9DOJZnRseVFmenNaeGs

Nie można zobaczyć skąd cieknie na chwilę obecną, bo olej jest wszędzie.

FaziRBK
24-06-17, 21:02
Zdejmuj pompę i daj nową wartswę silikonu, dodatkowo sprawdzić uszczelniacze wałków rozrządu.
Najlepiej to w ogóle wyrzucić całą obudowę, wszystko dokładnie wyczyścić i założyć tylko koło pasowe i obserwować na jałowym(odpal go i zostaw na kilkanaście minut) bo też powinno cieknąć i będziesz wiedział wtedy skąd się sączy.
A co to za mechanik, że nie jest w stanie tego sprawdzić?

Spokoloko
29-06-17, 18:54
Pisałem zanim zaczęli to dokładnie rozbierać, była tylko zdjęta pokrywa i obudowa rozrządu. Cieknie z uszczelniaczy i okolic pompy. Jeszcze pytanie, bo sam się nie orientuje najlepiej a nie chce się pchać w niepotrzebne koszta.

https://drive.google.com/open?id=0ByyN7pYD9DOJY1NJdjhjd2ZSQ2s

https://drive.google.com/open?id=0ByyN7pYD9DOJVHZNYVBQMzFNekE

https://drive.google.com/open?id=0ByyN7pYD9DOJMGlwa3RKU3RwekU

Przez te uszczerbki/ubytki w gnieździe pompy będzie ciekło ? Czy na uszczelniaczu może uciekać tylko przy wałku bo w miejscu ubytków nic nie "pracuje" ? Poprzednia osoba albo ktoś wcześniej trochę przesadził z siłą i porozpierdzielał. Rada jest taka żeby inną pompę założyć.

I jeśli już to czy podejdzie z innej B-serii.

Szczur[R]
30-06-17, 10:37
Jeśli gniazdo pod uszczelniacz oczyścisz z zadr po nieumiejętnym poprzednim demontażu (nożyk do tapet, papier ścierny różnej gradacji - tylko na zdemontowanej pompie, bardzo dokładnie oczyść ścierniwo), kupisz OEM i posadzisz go według manuala z użyciem pierścienia odpowiedniej średnicy, to będzie jak nowe :) w razie gdyby zarysowania były znaczne, posadź uszczelniacz na pastę elring driko.

Spokoloko
30-06-17, 21:15
Ok, dzieki :)