Zobacz pełną wersję : Zastanawiam się nad zmianą oleju z Castrola na niemiecki Liqui Moly
KoloManolo
05-09-16, 22:20
Ktoś z Was miał już doświadczenia z tymi olejami ? Przeczytałem, że niby Castrol zaszlamia silnik, używam go odkąd kupilem auto bo poprzedni właściciel go używał.
Kolega mi powiedział o niemieckiej firmie olejów Liqui Moly https://www.amazon.de/Liqui-Moly-Leichtlauf-Motor%C3%B6l-Liter/dp/B004DOXN9Y/ref=cm_cr_arp_d_product_top?ie=UTF8
Ktoś z forum jeździ na tym oleju ?
Do tego myślę nad ceramizerem silnika tej firmy Cera Tec https://www.amazon.de/Liqui-Moly-3721-Cera-Tec/dp/B001CZODH8/ref=sr_1_1?s=automotive&ie=UTF8&qid=1473104683&sr=1-1&keywords=ceratec
Jaki silnik?
Ile oleju zużywa?
Jaka lepkość ?
Jakie przebiegi od odpalenia do zgaszenia?
Ogólnie Liqui Moly robi wysokogatunkowe środki smarne.
KoloManolo
06-09-16, 12:42
Auto z 2002 , silnik 1.6 110Km olej lałem Castrol Magnatec 5W-40 C3. Od odpalenia do zgaszenia 5km. Kiedy jadę na wysokich obrotach to na 1000km ok litra trzeba dolać. Na niskich obrotach tzn do 4 tyś nie ubywa jakoś dużo.
Jeżdzę na liqui moly 5w40 i na 10000km może dolałem z minimalnie ponad litr ale czasami jej nie oszczędzam :)
bunkerites
06-09-16, 19:12
Chlop przejezdza od startu do mety 5 km na wysokich obrotach kiedy mu sie silnik nawet nie zagrzeje do temperatury roboczej.Brawo!
Jak lubisz tak na nie dogrzanym silniku dawac w piz...to moze zamiast zastanawiac sie nad zmiana oleju,zacznij zastanawiac sie nad swapem silnika
Castrol dobry do upalania...
Wysłane z mojego GT-N7100
KoloManolo
06-09-16, 22:00
Nie, nie na tym odcinku nie daje w piz.... bo nie ma gdzie, wszedzie ograniczenie do 50. Tylko na autostradzie cisne więcej np 140-170.
bunkerites
07-09-16, 06:49
Zmień na LM ale obawiam się że będzie ci go brał z dużych ilościach.Polecam Motula 8100 5w40 lub Valvoline SynPower 5w40
KoloManolo
22-09-16, 15:39
Zmień na LM ale obawiam się że będzie ci go brał z dużych ilościach.Polecam Motula 8100 5w40 lub Valvoline SynPower 5w40
Dlaczsego sądzisz, że będzie brał go w dużych ilościach ?
bunkerites
23-09-16, 18:11
Bo na tysiaka lejesz litra oliwy.LM o tysiąc klas lepsza oliwa od Castrola.Jest to 100% syntetyk.Pisze o 5w.Castrol jednak nie jest w pełni syntetykiem.Więc tym się sugeruje że będzie ci LM solidnie znikał.U mnie np na 8 tys km dolałem 1.5 L LM.A na motulu 0.7 L na 10 tys km.A Motul jednak nie podaje całkowitego składu oleju.Tylko info ze niby 100% syntetyczne...
Drodzy koledzy, koleżanki
Wypowiem się ostatni raz w sprawie oleju silnikowego.
Jeżeli silnik w twoim aucie jest w bdb. stanie, a można to
sprawdzić, to zalewasz go "najlepszym olejem". Są to koszta,
ale i tak nie duże w porównaniu do remontu silnika gdyby niestety
okazało się, że jest konieczny.
Jeżeli silnik rzeczywiście bierze olej, to powiedzmy sobie szczerze,
to żaden olej nie pomoże, konieczny jest remont. I w tym momencie
jeżeli chcesz dalej jeździć to przechodzisz na olej o większej gęstości.
Dlatego nie ma sensu szaleć z LM i innymi jeżeli sprawdzenie wykaże
"zużycie silnika", stan odbiegający od normy.
Wtedy najlepiej iść do chociażby marketu i kupić Lotosa 10W40
za niecałe 50 plnek i zalać. Jakby ktoś się uparł i porównał tego
Lotosa z przykładowo LM z Mos2, to się zdziwi. Mnie nasunęły się
takie wnioski, że Lotos ma podobne parametry jak LM za 3x większą
cenę. I teraz taki myk. Jak ktoś chce na siłę LM Mos2 to bierze
Lotosa i uszlachetnia go dodatkiem redukującym tarcie. A są osobno
dostępne dodatki typu MoS2. I ma wtedy LM jak w "morde szczelił".
Są to tylko moje spostrzeżenia, oparte o charakterystyki produktów
podane przez producentów. W rzeczywistości trzeba by sprawdzać
laboratoryjnie. Ufam jednak, że dane które podaje producent są
prawdziwe.
i goon gdybyś mógł podać parametry takie jak TBN, HTHS, wskaźnik zmiany lepkości tego Lotosa za 50 i LM :). W celach edukacyjnych:)
http://www.liquimoly.co.rs/e-shop/files/pdf_documentation/pdf_file/245_3863-3864%20Leichtlauf%20High%20Tech%205W-40_EN.pdf
http://lotosoil.pl/resource/show/14098.pdf
LM=
Viscosity class : 5W-40
Density at 15 °C : 0.855 g/cm³
Viscosity at 40 °C : 90.0 mm²/s
Viscosity at 100 °C : 14.7 mm²/s
Viscosity index : 171
Flash point : 236 °C
Pour point : -33 °C
ASTM colour : L4.0
Ash, sulphate : 1.2 g/100 g
Lotosik:
Lp. Wymagania Metody badań wg Jednostka Wartość
1. lepkość kinematyczna w 100°C ASTM D 445 mm2
/s 14,3
2. lepkość kinematyczna w 40°C ASTM D 445 mm2
/s 86,4
3. temperatura płynięcia ASTM D 97 °C -39
4. temperatura zapłonu ASTM D 92 °C 236
5. liczba zasadowa ASTM D 2896 mgKOH/g 7,6
6. wskaźnik lepkości ASTM D 2270 170
7. lepkość strukturalna CCS w -30°C ASTM D 5293 mPa*s 6000
To nie Lotos z marketu za 50 zł tylko Quazar chyba droższy od LM MoS2 :). Z olejem jak ze wszystkim, nie ma tanio i dobrze :).
bunkerites
28-09-16, 15:12
Nie mogę znaleść karty specyfikacji lotosa 5w.Szukam szukam i w necie nie widać.Tylko normy jakie niby spełnia...
Nie mogę znaleść karty specyfikacji lotosa 5w.Szukam szukam i w necie nie widać.Tylko normy jakie niby spełnia...
Lotos Synthetic Plus 5w40:
Lepkość kinematyczna w 100 0 C ASTM D 445 mm 2 /s 13,7
Temperatura płynięcia ASTM D 97 0 C -39
Liczba zasadowa (TBN) ASTM D 2896 mgKOH/g 10
Wskaźnik lepkości ASTM D 2270 165
Lepkość HTHS w 150 0 C ASTM D 4741 mPa*s 3,6
Odparowalność, test NOACK; max ASTM D 5800 % m/m 11,5
Wysokie NOACK - będzie ubywać, niekoniecznie przez konsumpcję przez silnik.
A jak odparowuje to pokrywa zaworów może być czarna - bo nic w przyrodzie nie ginie...
Tak w ogóle to w dziale VI gena jest przyklejony świetny temat o olejach. Polecam i ze względu na obszerność i nieaktualność starszych postów warto poczytać od najnowszych wstecz.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.