PDA

Zobacz pełną wersję : Sprężyny ST Suspensions opinie, porównanie do H&R i Eibacha do Civica EG.



spamior00
28-08-16, 21:18
Witam, mam zamiar zakupić sprężyny sportowe do mojego civica eg, nie chcę dużego obniżenia więc będzie to niezbędne 30mm. To jest moje drugie auto, mam założone stabilizatory przód tył. Raz na jakiś czas śmigam po torze, ale nie ma z tego przyjemności ponieważ pomimo stabilizatorów auto kładzie się na zakrętach. Nie chcę jakiegoś betonu, chciałbym, żeby prowadziło się w stylu mojego daily EP2 sporta. Zasięgając opinii na forach że H&R jest twardą sprężyną, zamówiłem nawet kiedyś używkę H&R o numerze 29863, byłem wówczas niemile zaskoczony ponieważ po otwarciu paczki, kiedy wziąłem sprężyny to pod naciskiem rąk uginały się bardziej niż moje miękkie seryjne sprężyny, założyłem jedną sztukę, ale odpuściłem bo nie widziałem sensu i została seria, czy ktoś miał podobne odczucia, w stosunku do H&R. Wracając do tematu czy ktoś wie jak zachowują się sprężyny ST Suspensions, jak wypadają w porównaniu do H&R i Eibach. Może ma ktoś do sprzedania.

!markos
29-08-16, 09:33
auto kładzie się na zakrętachDalej się będzie kładło, bo chcesz kupić gównianą progresywną sprężynę, która nadaje się tylko do toczenia po ulicy.


pod naciskiem rąk uginały się bardziej niż moje miękkie seryjne sprężynyFantastyczna metoda milordzie, jak na nią wpadłeś? Zwróciłeś może uwagę jak zwinięta była ta sprężyna?

spamior00
29-08-16, 09:48
Dalej się będzie kładło, bo chcesz kupić gównianą progresywną sprężynę
To może polecisz jakąś liniową sprężynę? Nie chce zawieszenia gwintowanego.

!markos
29-08-16, 10:23
Nie polecę, bo amortyzator nie ogarnie Ci żadnej takiej sprężyny. Nie masz tam w ogóle amortyzatorów pod takie zawieszenie, a oczekujesz bardzo dużo. Zejdź na ziemię, to się na takim zestawieniu nigdy dobrze prowadzić nie będzie.

spamior00
29-08-16, 11:04
Szkoda, że twoje rady nic nie wnoszą do tematu. Jeżeli już posiadasz taką wiedzę to zaproponuj zestaw sprężyn liniowych z kompletem amortyzatorów.

!markos
29-08-16, 12:30
Na Twoim miejscu kupiłbym po prostu porządny amortyzator, np. B6/8, nawet AGX (nie, to nie są amortyzatory do obniżających sprężyn), a sprężyny zostawił w spokoju. Do "raz na jakiś czas" tak przygotowane zawieszenie dobrze ogarnie. Stabilizatory już masz, teraz amortyzator i będziesz miał bezpieczne i przewidywalne auto.

Albo gwint, którego nie chcesz. Nie musisz przecież kupować betonu.

lukashh
05-09-16, 10:07
zaproponuj zestaw sprężyn liniowych z kompletem amortyzatorów.
ostatnio na giełdzie był chyba zestaw KONI 1130. Masz tam regulację twardości... seryjna sprężyna z tego zestawu świetnie nadaje się wg mnie do jazdy na co dzień. Okazjonalnie, na torze, też tragedii nie ma (chociaż dla mnie i tak na niej auto się trochę kładzie), a te amorki pasowały mi dopiero ze sprężyną HR - wszystko ustawione na 'max twardo' - w przeciwnym razie amorek nie nadąży jej wytłumić.. Nie wiem czemu tak bronisz się przed gwintem (chyba że wyłącznie kwestia $$$ )

kazu
09-09-16, 11:33
http://allegro.pl/sportowe-sprezyny-obnizajace-honda-civic-v-5-ap-i5255712116.html
vs
http://eibach.pl/sprezyny-obnizajace-eibach-pro-kit-honda-civic-v-coupe-ej-e4015-140-pi-1955.html#

posiadam już full poliuretany, staby, oraz rozporki, amortyzatory jamex w bdb stanie,
niestety stare sprezyny pękły i czas na nowe co bedzie twardsze eibach czy ap ? auto civic v zalezy mi tez troche na komforcie bo duzo autem jezdze ale nie chce aby pływało przez miękie sprężyny :)

lukashh
13-09-16, 10:30
na AP nie śmigałem (pomijając gwint, ale to zupełnie inna bajka).. jeździłem kilkoma autami na Eibachu i wg mnie są dość komfortowe :-)
Do jazdy na codzień i szybszego śmigania po zakrętach, Eibach będzie OK.. może wypowie się ktoś kto śmiga na AP.
Nie możesz się ustawić z kimś z Twojej okolicy kto ma eibachy, na jakimś 'mini-spocie' ??... przejedziesz się i zobaczysz czy Ci to odpowiada, zanim wydasz +/- 6 stówek.
pzdr

spamior00
13-09-16, 20:45
Wpadła mi do głowy jeszcze jedna opcja, a mianowicie sprężyna H&R 29502-1 do integry DC2, wydaje mi się że powinna być trochę twardsza(jest również 0,5mm grubsza z przodu), jako że mam k20a3 więc powinna rekompensować masę silnika, jeśli chodzi, że może mi dać różne obniżenie przód/tył to sobie z tym poradzę. Moje brzmi, czy te sprężyny podpasują do EG?

spamior00
30-11-16, 11:51
Zakupiłem jednak te H&R do Integry Type R DC2, podpasowały idealnie, obniżenie to jakieś ok. 2-2,5cm względem starych seryjnych. Moje spostrzeżenia, to jako że są to sprężyny progresywne to początkowo łatwo się ugina pod wpływem nierówności więc jest w miarę komfortowa, po osiągnięciu pewnego ugięcia jest tak jakby sztywniejsza, ma to oczywiście pewne minusy, ponieważ w czasie skrętu jest zauważalny lekki początkowy przechył - nie jest tak pewna w prowadzeniu jak liniowa sprężyna, ale po chwili zaczyna trzymać, tak że buda nie ma jakiegoś potężnego przechyłu. Następnie wpadły amortyzatory lekko sztywniejsze od serii i samochód stał się pewniejszy w czasie gwałtownych zmian kierunków, choć mam w planie dalsze usztywnienie amortyzatorów i będę obserwował zmiany. Podsumowując to po założeniu ww sprężyn, nawet przez chwilę nie miałem odczucia że mogą być za sztywne, wręcz przeciwnie dla mnie to usztywnienie można powiedzieć że jest na minimalnym zadowalającym poziomie, przy oczywiście seryjnym amortyzatorze, tak że polecam tą sprężynę do jaja w przeciwieństwie do H&R dedykowanych do EG.

lukashh
01-12-16, 10:41
jak byś teraz zgrał te sprężyny z B8 to było by pewnie 'malinowo' :)

spamior00
03-12-16, 21:19
Tymczasowo stosuje rozwiązanie wymiany oleju na gęstszy w seryjnym amortyzatorze. Na razie zalałem amory motocyklowym 10W fork oil, a już się przygotowuje zestaw zalany 20W. Nakład pracy niewielki, koszt to około 40zł za komplet;] Wiadomo, że to nie to samo co gazowy monoshock, ale jako taka wejściówka w tuning zawieszenia jak najbardziej;) Mam nadzieję, że nie zostanę zjechany, bo wg mnie ta rzeźba nie jest na równi z cięciem sprężyn:|

!markos
04-12-16, 14:46
Działanie amortyzatora jest niestety nieco bardziej skomplikowane niż dobranie samej gęstości oleju... Równie dobrze możesz wlać olej z jakiejś skrzyni biegów, może być nawet przepracowany, będzie taniej, a za to jaki beton! To nie jest dobra droga, taki amortyzator będzie działał jak chciał. To jest wejściówka w tuning sprzed 20 lat jak do malca robiło się "sportowe" amortyzatory. Na dzień dzisiejszy nie trzeba już robić takich super tuningów, bo wszystko leży na półce.