Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Jak wymienić samodzielnie seryjne sprężyny na Eibachy ??

tsunami
25-08-16, 22:19
Witam

Przymierzam sie do samodzielnej wymiany calego kompletu sprezyn na nowe eibachy. Odrazu mowie ze nie jestem mechanikiem, dla tego właśnie zwracam sie z prośba do was o udzielenie podstawowych inf. w tym temacie. Interesuje mnie jaki będę potrzebował zestaw kluczy, jaki dokładnie muszę zakupić ściągasz, i jak to mnie wiecej po kolei wyglada. Wiem ze nie jest to jakies skomplikowane, wiec dla tego tez chce samemu je wymienić . Nie mówiąc o satysfakcji z wykonanej samodzielnie pracy przy Hani ;)

Pozdrawiam

buri
26-08-16, 09:17
jesli nie masz nawet kluczy to zachecam do zapoznania sie z serwisowka.
z mojej strony tylko ogolne rady, bo nie pamietam numerow kluczy poza 19 do odkrecenia zwrotnicy od amortyzatora.
podstawa to narzedzia. gdzie mozesz stosuj klucze nasadowe.
do odkrecenia amortyzatora od mocowania bedziesz potrzebowal klucz odsadzony oczkowy, bo zwyklym plaskim tylko zniszczysz srube.
obejrzyj sobie tez jakis tutorial zeby nie zrobic sobie krzywdy przy sciaganiu sprezyn i wszystko dokladnie oberzyj zanim odkrecisz.
podnies obie strony samochodu jak bedziesz to robil zeby Ci polos nie wyskoczyla ze skrzyni.

filipfm
26-08-16, 12:05
ZTCP w serwisowce nie ma rozmiarow kluczy podanych, ale nie ma jakiegos rocket science. Z zagrozen, mozesz miec problem z odkreceniem lacznika staba z przodu. U mnie skonczylo sie wymiana.

Ja musialem leciec do castroramy po klucz, zeby odkrecic kolumne. Zeby bylo smieszniej to ja na OEM amorze i nowym od Bilsteina mialem inny rozmiar nakretki.

Ze sciagaczem tez bylo troche gimnastyki bo mialem za dlugi i z tylu mialem naprawde rebus, z przodu poszlo latwiej. Przy czym z tylu nie odkrecalem amortyzatorow, tylko podnioslem auto.

Nie jest to jakies strasznie skomplikowane. Przy okazji roboty warto przyjrzec sie lozyskom z przodu, wyczyscic, dac nowy smar, ew wymienic.

tsunami
26-08-16, 21:14