PDA

Zobacz pełną wersję : Cewki zapłonowe



Rrajk
24-08-16, 18:54
Tak jak temat nawiązuje chodzi o cewki zapłonowe. Miałem ostatnio dziwne problemy z samochodem bo tracił kalibracje jak i miał inne efekty typu spadek mocy, większe spalanie, "zachłyśniecie" przy gwałtownym rozpędzaniu. Pierwsza diagnoza przepływomierz, ale statecznie padło, że to wina cewek bo ponoć na banku B zliczało jakieś błędy, na A niby było czysto (nie pytajcie mnie o te banki bo sam się nie wgryzłem o co to chodzi).

Nasuwa się więc pytanie czy ktoś już wymieniał i co radzicie. Ogólnie mechanik stwierdził, że najlepiej byłoby wymienić wszystkie 4-tery. I tu pojawia się dylemat. Wymieniać wszystkie, czy tylko uszkodzoną/ne. Kupić tańsze jak np Magneti Marelli, czy pchać się w kosmiczne ceny Denso / NGK ?

I ostatnie pytanie, bo mechanika zdziwiło, że na cewkach, które obecnie były zamontowane, nie ma żadnego oznakowania producenta, kodu czy czegokolwiek świadczącego o ich producencie / oryginalności. Stwierdził, że może ktoś już przy nich grzebał i podmienił, stąd też jego rada żeby wymienić wszystkie. U was też tak jest, że nic na nich nie ma?
Kwestia producenta nieaktualna, nie zauważył że mają oznaczenia od spodu DENSO i nr seryjne

manieku
24-08-16, 20:33
W poprzednim samochodzie jak padła cewka, to wymieniłem tylko tą zepsutą.
Jeździłem potem przez 2 lata, aż do sprzedaży auta i nic już się nie działo z cewkami.
Wiadomo, po wymianie jednej np za miesiąc może paść kolejna, ale równie dobrze i przez kilka lat może się nic nie dziać.
Poza tym, to jest na tyle prosta i szybka naprawa, że jak padnie kolejna, to można sobie samemu pod blokiem wymienić.

bezk
25-08-16, 13:17
Kupić tańsze jak np Magneti Marelli, czy pchać się w kosmiczne ceny Denso / NGK ?

Ja trochę jestem w tym temacie. Przy przebiegu 100 kkm wymieniłem cewki na nowe, chociaż nie było to konieczne, ale jazda na LPG podnosi poprzeczkę dla układu zapłonowego. Kupiłem cztery sztuki firmy TEC z zaprzyjaźnionego z forum sklepu z częściami. Niestety, po około 20 kkm padły dwie z czterech. Odesłałem i czekam na rozpatrzenie reklamacji.
Kupiłem w ich miejsce cewki Delphi. Były jeszcze dostępne Valeo w podobnej cenie, czyli ok. 180 zł/szt. Obiegowa opinia mówi, że najlepsze cewki robi Beru, ale w przypadku R18A2 są niedostępne w Polsce i tylko na specjalne zamówienie.
Podobno cewki można wymieniać pojedynczo, a nie w kompletach, jak np. świece, ale mnie to nie przekonało. Na moich cewka OEM nie było żadnego słowa na H, tylko jakieś oznaczenia numeryczne.

Rrajk
25-08-16, 20:59
Byłem dzisiaj przejechać się samochodem po wymianie. Stwierdzam, że to chyba jednak nie cewki. Auto chodzi niby żwawiej (chociaż nie jeździłem już prawie 3 tygodnie nim Oo) ale to nie to. Wciąż pojawia mi się taka dziura przy rozpędzaniu samochodu. Na wstępie jak wyjeżdżałem od mechanika samochód się zachłysną zanim wyrwał do przodu. Sprawdzi jeszcze ten przepływomierz i EGR ale chyba cewek nie ma sensu wymieniać.

mateusz199
25-08-16, 21:28
Co pokazuje komp ? Błędy etc? Jakie kalibracje stracił ? i co masz na myśli mówiąc zachłyśnięcie przy rozpędzaniu. Czy, to zachłyśnięcie występuje za każdym razem jak się rozpędzasz, przy jakich obrotach czy nie ma reguły ? Co do banków to zamienić cewki/ świece miejscami, Jaki przebieg auta, lpg? co było robione w ostatnim czasie? czy problem pojawił się nagle, czy kupiłeś auto z taką usterką. Poza tym sprawdź ładowanie na wolnych obrotach i po dodaniu gazu.

Rrajk
29-08-16, 18:11
Nie wiem co komp pokazuje, informacja od mechanika, że sprawdził na nowych i starych cewkach i faktycznie wypadają zapłony.

"Zachłysnięcie" to nie ma reguły, pojawia się raczej rzadko, muszę zaobserwować w jakich momentach. Gdybym miał opisać zjawisko to efekt jest jak wjechanie w kałużę. Rozpędza się, nagłe zahamowanie i później ciągnie dalej.

Przebieg 120kk, brak lpg. Usterka zacząłem doświadczać dopiero od jakiegoś czasu. Sprawdzę to ładowanie jeszcze.

mateusz199
29-08-16, 22:18
Ogólnie tak. Ta motorownia ma to do siebie, że potrafi szarpnąć przy rozpędzaniu w okolicach 2.5-3.0 obr/min - Tematy na forum: aktualizacja softu, szarpanie przy przyspieszaniu... poszukaj może coś bd pasować, natomiast jeśli chodzi o wypadanie zapłonów to tak : przekładasz cewki miejscami sprawdzasz czy błędy są na tych samych cylindrach jeśli tak, to przekładasz świece, jeśli nadal zapłon wypada na tych samych, to robisz pomiar kompresji, jeśli coś wygląda podejrzanie, to sprawdzasz luzy zaworowe ew. regulacja wg. instruckji. Jeśli nic nie pomaga, to sprawdzenie wtryskiwaczy ew. zamiana miejscami, potem można poszukać nieszczelności w układzie dolotowym. Jak naprawisz ew. co zrobiłeś, pisz. Może coś się wymyśli ew. posłuży na przyszłość.

Rrajk
30-08-16, 20:19
Zaopatrzę się w jakiś sprzęt diagnostyczny i będę testował.

Aktualizacje softu robiłem jakiś rok temu chyba właśnie na to opisywane "podwójne" szarpnięcie. Ale to było placebo bo miałem wrażenie, że po czasie znów wróciło. Chyba, że już wtedy było coś walnięte i traciło kalibracje. Zresztą to z czym mam teraz do czynienia to całkiem inne "szarpnięcie".
Świece już chyba dwa razy wymieniałem, bo najpierw miałem jakieś podróby, a później kupiłem Denso. Teoretycznie inny mechanik uznał (rozmowa jakiś czas temu jak wymieniałem płyny), że pasuje poprawić luzy zaworowe bo chyba poprzedni źle ustawił i według niego trochę dziwnie chodziło za "cicho". Aktualny do tego się nie odniósł w ogóle.

Jedyne co mi przychodzi do głowy kiedy mogło się to zacząć to wymiana oleju (żonglowałem z gęstościami bo raz miałem 0W30, później 5W40, a ostatecznie wróciłem znów do 0W30). Mam nadzieje, że nie maiło to wpływu na zawór I-Vtec.
Druga rzecz to przyznam głupia i nie przemyślana z mojej strony, wymiana filtra paliwa. A prawdę mówiąc plastiku bo sam filtr to chyba jest gąbeczka, która w sumie pozostała stara.

mateusz199
30-08-16, 21:10
W sumie podstawowe błędy na silniku sprawdzisz Elm'em, warto go mieć. Potem pobaw się w przekładanie jak wspomniałem wyżej.
Zmiany oleju mu nie zaszkodziły. Zaobserwuj przy jakich pręd. obrotach występuje, to szarpnięcie. Za bardzo nie zmieniaj mechaników, żeby kto bardziej nie namieszał, albo wymieniał po kolei jak leci ;).

Kamilao88
01-09-16, 11:25
Jakiś czas temu ze znajomym oglądałem Civica Sedan 1.8 z 2007 roku, przebieg jak się nie mylę chyba 107 tys krajowy. Też był taki problem że podczas przyspieszania samochód jak by szarpał/dławił się w przedziale ok 2-3 tys obrotów. Właściciel pokazywał paragon że świeżo wymienione świece olej i filtry i po regulacji zaworów... Jestem właśnie ciekawy co może być przyczyną? Właściciel nie zwrócił na to nawet uwagi i mówił że nie wie od kiedy się tak dzieje...