Zobacz pełną wersję : Kolektor ssący honda civic mb8 d14a8
tastino112
22-08-16, 10:35
Witajcie.
Pojawił się u mnie problem z kolektorem ssącym w silniku d14a8 angielka aerodeck. Aktualnie założony jest kolektor plastikowy, w którym odłamał się króciec do wody.
Wyrzuciło mi wodę z silnika przez co się zagotował, mam nadzieję że nic się nie stało bo od razu go zgasiłem jak zauważyłem sytuację.
Pytanie odnośnie kolektora. Czy szukać takiego samego plastikowego kolektora czy szukać czegoś co będzie plug&play a będzie się na nim lepiej jeździło.
Rajdowcem nie jestem a latam głównie w mieście do pracy.
Mała prośba do Was o podrzucenie jakiegoś sensownego rozwiązania mojej sytuacji.
rafik54321
22-08-16, 20:23
Swego czasu miałem podobny problem. Ten sam silnik. Z racji iż miałem LPG, wymiana kolektora jest problematyczna (gdyż dodatkowo na nowo trzeba wykonać otwory pod wtryski gazu), to zrobiłem inaczej. Mi się ułamał koniec króćca ale skośna część pozostała na nią założyłem wąż, wymieniłem opaskę na skręcaną i ładnie jeździło, do końca jak go miałem. Płyn nie uciekał :P.
Czy coś się stało - u mnie nie, a z racji sytuacji musiałem na raty jeszcze przejechać 5km :/. Nie miał mnie kto holować. Więc nie domknąłem maski, nasadziłem wąż jak się dało na drodze XD, wlałem wodę destylowaną z biedronki i jakoś do domu na raty dojechałem (pilnując temperatury).
Jeśli nie jechałeś tak jak ja, to nic się nie stało (część płynu została w bloku silnika), więc pompa zupełnie na sucho nie pracowała, bardziej w palnik mógł dostać termostat, ale on jest dość tani (30zł). Prawdopodobnie autu nic nie będzie :) . Honda lubi obroty, ma aż za bardzo wydajne chłodzenie (momentami) więc o to byłbym raczej spokojny...
Jeśli masz tylko benzynę możesz poszukać metalowego kolektora, ale nie wiem jaki pasuje dokładnie na zasadzie plug&play...
Przecież ten dzyndzel jest wymienny, trzeba będzie odpowietrzyć układ i lepiej uważnie obserwuj wskazówke temperatury jak będziesz odstawiał fure do mechanika.
http://haparts.pl/17108-p1j-e01.html
rafik54321
23-08-16, 08:37
Pierwsze słyszę aby był wymienny :/ . Na żadnym ze schematów serwisówki (którą mam) nie ma aby kolektor ssący się gdziekolwiek rozbierał :/ . Ale może coś tam jest... Niech inni potwierdzą lub zaprzeczą.
Układ chłodzenia w hondzie odpowietrza się samoczynnie (jeśli jest sprawny).
Pierwsze słyszę aby był wymienny :/ . Na żadnym ze schematów serwisówki (którą mam) nie ma aby kolektor ssący się gdziekolwiek rozbierał :/ . Ale może coś tam jest... Niech inni potwierdzą lub zaprzeczą.
Ja mogę potwierdzić. Leży u mnie w gratach kolektor z D14A8 i ten króciec demontuje się poprzez wepchnięcie go do środka w kierunku silnika. Co za tym idzie konieczny jest demontaż całego kolektora.
Wymieniłem nadłamany krociec przy okazji wymiany upg. Ponoć często pękają przy niewłaściwym wciskaniu węża, ale również z racji wieku.
Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
rafik54321
23-08-16, 13:39
Wymieniłem nadłamany krociec przy okazji wymiany upg. Ponoć często pękają przy niewłaściwym wciskaniu węża, ale również z racji wieku.
Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
Mi pękł po prostu w trakcie jazdy. Jechałem do sklepu, aż tu nagle silnik zrobił się mulasty (co ciekawe temp stała). Aż silnik zgasł i nie mógł utrzymać obrotów. Po odpaleniu temp zaczęła gwałtownie rosnąć. :P .
bartek_levis
24-08-16, 08:48
jak najbardziej jest wymienialny i ten z d14a8 i d14z4 najgorsze jest odkręcenie tego kolektora reszta to już pikuś...
tastino112
25-08-16, 11:39
Od dołu jest jedna wredna śruba, której nie mogę wykręcić. Nie ma jak do niej dojść. Póki co latam autem zastępczym ale chyba zrobię fotorelację z tej imprezy z wyciąganiem, żeby zostało dla innych użytkowników forum.
Serio ten pieprzony kolektor ssący jest tak ciężko odkręcić? Chciałem się za to jutro zabrać bo również złamał mi się ten króciec.
bartek_levis
08-09-16, 12:09
serio ja na wyjętym silniku się siłowałem a chyba na włożonym wygodniej nie jest, nakrętki są mocno do****ne
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.