PDA

Zobacz pełną wersję : SWAP vtec-e



ERC
09-08-16, 16:36
Witam gorąco od jakiegoś czasu jestem posiadaczem 5 drzwiowego Civica z silnikiem 1.5 90 KM.

Poczytałem dużo tematów o przeróbkach i przekładkach części innych silników, jednak większośc jest o wzmacnianiu d15b2 a ja posiadam d15b3, któy jest chyba nowszy i przynajmniej część rozwiązań jest inna. Chciałbym zapytać was:
-czy w przypadku silnika d15z3 też ma zastosowanie przekładka kolektora ssącego z d16 i daje podobne efekty?
-czym fizycznie różni się d15b3 od d15b8?
-jakie są najprostsze metody zwiększenia mocy pozostawiając sobie E-vtec w silniku d15b3?

Dziękuję za wszelką pomoc

bartek_levis
16-08-16, 08:22
pytanie pierwsze jakie masz nadwozie bo w naszych Hondach montowali silniki d15z3 a nie d15b3,
silnik d15z3 to zupełnie inna konstrukcja niż d15b2 który ani nie posiada vtec ani wielopunktowego wtrysku.
różnią się wszystkim: kolektorami, głowica, korbowodami czy tłokami
- do d15z3 możesz założyć kolktor z d16 lub d15z8 po wystrojeniu powinieneś uzyskać parę KM
- kolejny błąd chyba oznaczeń d15z3 od d15z8? osprzętem silnika oba to eco vtec
- kolektor ssący + wydechowy i wydech na koniec strojenie proste nie znaczy tanie :P

kamil39
16-08-16, 16:39
Mozesz sobie ssacy z d16z6 dac, do tego kolektor wydechowy z reszta wydechu, wiecej niz 110 koni z tego silnika nie wyciagniesz,
Pomysl nad zmiana skrzyni, bo seria ma fd3,7 i na maxa z*****-e zestrojenie biegow :D