Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Civic eg + d14z4 ?



kriss20
08-08-16, 23:27
Cześć
czy da się w miarę łatwo zrobić swap d14z4 do civic 5 gen ?
Nie chodzi tutaj o osiągi tylko bardziej o ekonomię i coś świeższego pod maską niż obecne d13 :/

Jakich problemów można się spodziewać ?

I jeszcze jedno , lepiej d14z4 czy d14z2 ?
Dzięki za odp :)

romekex
08-08-16, 23:52
z4 z2 silniki bliznacze tak czy siak musisz przejsc na wtrysk obydwa silniki obd2b immo i d14z2 na dwie sondy <potrzebny sprawny katalizator , na upartego jesli juz chcesz d14z2lubz4 to po najprostszej lini oporu wiazki komp i wtrysk z d15b7 plus eprom z mapka od d14z2)z4 drozej wyjdzie przeszczep na wtrysk niz silnik ,mysle ze bez wolnego 1200-1500zl ne masz sie co za to brac o ile samemu to poprzekladasz jesli juz sie na to uprzesz to lepiej poszukaj d15z8 lub d15z6 koszty ci wyjda bardzo zblizone a roznica w jezdzie i ekonomi dos odczuwalna

kriss20
09-08-16, 00:12
Dzięki za wyczerpującą wypowiedź.
No to trochę zabawy z tym faktycznie jest.
Wiem, że d15b7 albo d16z6 łatwiej wsadzić ale te silniki już są zmęczone a takie d14z powinno jeszcze trochę pojeździć :/
No i znowu dylemat :)

D15z6 też są na obd2 + immo ?

kamil39
09-08-16, 09:15
Jak chcesz ekonomie to d13 na wtrysku pali kolo 7 litrow w jezdzie mieszanej, d14 napewno nie spali Ci mniej,
po wtrysku d13 ma koło 100 koni.

Szczur[R]
09-08-16, 10:59
D13 i D14 to kupa - pali tyle co 1.5 a nie jedzie, musisz deptać konkretnie żeby się jakoś odpychało.
Swapuj albo na d14a2 (taniej) albo na jakieś d15 ale euro2 czyli takie bez drugiej sondy za katalizatorem

kamil39
09-08-16, 20:06
;2735756]Swapuj albo na d14a2 (taniej) Po co zmieniac d13 na silnik nawet bardziej kibelowaty od d13? D15 wzgledem d13 tez szalu nie robi
Samo mpfi w d13 jest wporzadku, spada spalanie wzgledem gaznika, a i dynamika duzo lepsza.

Szczur[R]
09-08-16, 22:49
Po co zmieniac d13 na silnik nawet bardziej kibelowaty od d13? D15 wzgledem d13 tez szalu nie robi
Po co w ogóle przekładać silnik w kiblowatym EG ? Lepiej kupić coś z H22.

Samo mpfi w d13 jest wporzadku, spada spalanie wzgledem gaznika, a i dynamika duzo lepsza.
Coś mi się to nie dodaje. Jaki *****isty feature posiada d13 że ma być po przeróbce na mpfi lepsze od 1,4 które już ma mpfi na starcie ?
Autor wątku chce rozwiązanie ekonomiczne i młodsze - moja propozycja spełnia te oczekiwania.

po wtrysku d13 ma koło 100 koni.
Chyba jak go popchnie stado imigrantów ze wschodu. Ponawiam pytanie czemu d13 na mpfi miało by mieć lepsze osiągi niż seryjne d14a2 które ma mpfi w standardzie a w dodatku większą pojemność ? Tylko bez ogólników i lania wody - konkrety

kriss20
09-08-16, 23:44
Jak to się mówi, pojemności nic nie zastąpi :)
W każdym razie patrząc na ekonomię i wymierne korzyści samego swapa to mpfi w d13 daje rade bo osiągi są ok i nie ma aż tak dużo dłubania. U mnie jednak silnik jest ok w sensie nie dymi ale już się cały poci, chyba wywaliło uszczelkę pod głowicą bo z tamtych okolic cieknie olej.
Myślałem, że w miarę świeże d14z da się kulturalnie wsadzić do jajka ale to chyba mija się z celem. Najbardziej denerwuje mnie spalanie na trasie bo żeby było ekonomicznie nie mogę lecieć więcej niż 100 km/h a to trochę irytujące jest. Z kolei jakaś długa skrzynia albo rzeźbienie w skrzyni żeby 5 była długa też chyba średni pomysł.
Jajko mam od 9 lat, fajnie mi się nim jeździ i chciał bym jeszcze trochę polatać ale d13 zaczyna być "irytujące". Chyba trzeba będzie się spiąć i wsadzić d16y8, myślę, że to będzie najrozsądniejsze wyjście bez półśrodków a jak honda pójdzie już na pełną emeryturę będzie można pobawić się w turbo :)

kamil39
10-08-16, 07:46
;2736032]Chyba jak go popchnie stado imigrantów ze wschodu. Ponawiam pytanie czemu d13 na mpfi miało by mieć lepsze osiągi niż seryjne d14a2 które ma mpfi w standardzie a w dodatku większą pojemność ? Tylko bez ogólników i lania wody - konkrety D13 ma tylko 0,04 litra mniej od d13, d13 ma 1,35 litra to raz, dwa popatrz na skok tłoka w stosunku do dlugosci korby( bardzo podobne do b16a2), co sprawia ze ten silnik o wiele lepiej sie kreci od innych d serii,
D13 na mpfi kreci sie do 7800 obrotów, a im wieksze obroty to jest wiecej mocy na gorze(d13 naprawde lubi obroty :P), D14 tez tak zakrecisz? Miałem d15z3 110 konne, d13b2, b7, d16z6krotki okres i teraz d13z6 i jadac d13 czuc, ze ten silnik lubi sie wkrecac.
Do tego np. moje d13 po 22 latach eksploatacji miało jeszcze fabryczne slady honowania i po zalozeniu glowicy vtec i krecenia 8 tys obrotów nie znika nawet kropla oleju.

U mnie jednak silnik jest ok w sensie nie dymi ale już się cały poci, chyba wywaliło uszczelkę pod głowicą bo z tamtych okolic cieknie olej. raczej gdzieś z góry Ci cieknie- uszczelka pokrywy do sprawdzenia dokladnego.

Szczur[R]
10-08-16, 10:31
D13 ma tylko 0,04 litra mniej od d13, d13 ma 1,35 litra
Racja - d13 ma mniej, dlaczego więc miało by mieć lepsze osiągi ?

dwa popatrz na skok tłoka w stosunku do dlugosci korby( bardzo podobne do b16a2)
między d14 a d13 jest tylko 3mm skoku różnicy

co sprawia ze ten silnik o wiele lepiej sie kreci od innych d serii,
każda Dseria się zakręci do 7k. Przy czym będzie głośno i wir w baku - okaże się że d16 spali litr/100 więcej a zostawi d13 daleko w tyle

D13 na mpfi kreci sie do 7800 obrotów, a im wieksze obroty to jest wiecej mocy na gorze(d13 naprawde lubi obroty :P)
Pod warunkiem że wystroisz. Autor wątku chciał ekonomicznie, nie do upalania.

D14 tez tak zakrecisz?
Po zdjęciu odcinki, na mapie do 8k czemu nie - jakie widzisz przeciwwskazania ?

Do tego np. moje d13 po 22 latach eksploatacji miało jeszcze fabryczne slady honowania i po zalozeniu glowicy vtec i krecenia 8 tys obrotów nie znika nawet kropla oleju.
Moje d14z4 również. Aktualnie stoi w garażu zawinięte w strecz. D16 pali średnio 1l/100 więcej i nie trzeba kręcić pod czerwone żeby jechało :) Włączam klimę i nie muszę już redukować z 5 na 4 jadąc pod górkę bo mi auto zwalnia. U mnie to tym bardziej widać niż w EG bo buda jest większa.

Mając do wyboru dłubanie d13 lub swap, wybrał bym swap. Najtaniej kupisz 1.4 jak się trafi to 1.5 najlepiej na obd1 któryś bo mniej roboty

kamil39
10-08-16, 10:44
;2736117]Racja - d13 ma mniej, dlaczego więc miało by mieć lepsze osiągi ?ma mniej, wiadomo ze gorzej, ale nie jest to straszna roznica, a raczej kosmetyka.

;2736117]każda Dseria się zakręci do 7k. Przy czym będzie głośno i wir w baku - okaże się że d16 spali litr/100 więcej a zostawi d13 daleko w tyle D13b7 na skrzyni z d13 ma osiagi okolo eg5(8,5 -9 sek do sety- zerknij w tematach ludzi), jak na taka pojemnosc jest niezle, ), moment wiadomo ze sporo mniejszy, do setki mysle ze d13 mpfi po podstawowych modach bedzie sie trzymac eg5.

;2736117]Pod warunkiem że wystroisz. Autor wątku chciał ekonomicznie, nie do upalania. Wystarczy gotowa mapa. Jak ktos chce ekonomie to co za bezsens pakowac sie w koszty swapa i sporej przerobki wiazki, bo d14 chyba nie ma "prawdziwego: obd1 ? I ile te d14 ma niby mniej spalic od d13 mpfi ? D13z6 mi pali 7 litrów w mieszanej bez patrzenia non stop na obrotomierz...


;2736117]Po zdjęciu odcinki, na mapie do 8k czemu nie - jakie widzisz przeciwwskazania ? Sciagnij w d14 ta odcinke i pojedz na hamowanie jak od 7 do 8 utrzymuje sie moment/moc to pogadamy.

;2736117]Moje d14z4 również. Aktualnie stoi w garażu zawinięte w strecz. D16 pali średnio 1l/100 więcej i nie trzeba kręcić pod czerwone żeby jechało Włączam klimę i nie muszę już redukować z 5 na 4 jadąc pod górkę bo mi auto zwalnia. U mnie to tym bardziej widać niż w EG bo buda jest większa. W momencie jest roznica, ale swap na d16 vtec to sa juz spore koszta i znalezienie godnego wkladania silnika bez remontu w tej chwili graniczy z cudem,.


;2736117]Mając do wyboru dłubanie d13 lub swap, wybrał bym swap. Najtaniej kupisz 1.4 jak się trafi to 1.5 najlepiej na obd1 któryś bo mniej roboty A ja bym zrobił mpfi na d13- spalanie spadnie wzgledem tego co jest teraz, lepsze przyspieszenie ,a zrobiac wiazki mozesz pozniej zrobic cokolwiek- wsadzic d16, b16, b18...

;2736117]Moje d14z4Do d13 z 94 roku troche brakuje Twojemu silnikowi lat i km, do tego ten silnik był w budzie dziadkowozów,
pomimo chlostania jajek z d13 te silniki po prawie 25 latach w srodku wygladaja jakby fabryke opuscily...

nitro2112
24-08-16, 11:02
Również proponuję pozostanie przy D13. Przy dobrych wiatrach i skompletowaniu osprzętu z B7 zamkniesz się spokojnie w tysiaczku. Nie będziesz musiał się martwić, że kupisz jakiś szmelc w postaci silnika nadającego się tylko do remontu (Spora część ludzi z D14 zostawia na prawdę sporą chmurę za sobą, chociaż w ojca MA D14 ma nastukane 420kkm bez remontu i nie pali oleju) z kolei jest na prawdę masa zarżniętych takich silników. Tutaj jesteś pewny stanu swojego D13, wyciek może być spod pokrywy to koszt ok 120zł, przekładasz osprzęt z B7, stroisz kompa u Jogala i masz spokój i ekonomiczne auto. Gwarantuję Ci, że na prawdę będzie miało kopa to 1.3 i moc +100KM Zresztą:
https://www.youtube.com/watch?v=cBmV5Walki4 . Kto teraz powie, że seryjne D14a3/a4 odpycha się lepiej niech pierwszy rzuci kamień. Pozdro! :)

HakerPL1
24-08-16, 17:38
robiłem osobiście kumplowi mpfi w d13 i całkowicie się zgadzam z tym co piszą chłopaki o d13 ;)

a jak by Ci się znudziło kiedyś d13 to wrzucasz wał z korbami od d15 i masz doprężone 1.5 ;)

Szczur[R]
25-08-16, 11:23
a jak by Ci się znudziło kiedyś d13 to wrzucasz wał z korbami od d15 i masz doprężone 1.5
Raczej nie bo blok d13 jest po prostu niższy. Taką modyfikacje można jedynie zrobić na D15 -> D16

kamil39
25-08-16, 20:13
;2741163]Raczej nie bo blok d13 jest po prostu niższy. Taką modyfikacje można jedynie zrobić na D15 -> D16Blok d13 i d15b2/7 to te same bloki, d16 jest innej wysokosci, d15z6 nie mam pojecia,
d13 ma bardzo fajne tłoki, nie sa plaskie, a wypukle ( z korbami i wałem d15b2) mozna bardzo fajna kompresje uzyskac.
D13b2 z glowica d16z6 tewz jest mocno doprezonym motorem( tlki d13b2 ma wypukle, a komora spalania w glowicy d16 jest duzo mniejsza niz w glowicy d13), ja po zlozeniu d13z6 jestem bardzo zadowolony, pomimo ze jeszcze nie mam do konca na tip top ustawionego rozrzadu.

Szczur[R]
26-08-16, 10:49
Blok d13 i d15b2/7 to te same bloki, d16 jest innej wysokosci
Masz rację. Czeski błąd :/ D13, 14, 15 mają 207mm, D16 i 17 mają 212mm