Zobacz pełną wersję : Planowanie glowicy
Siemanko mam do Was pytanko a mianowicie jesli blok i glowica w d15z6 sa oem nigdy nie byl robiony szlif ani nigdy owy silnik nie byl rozbierany to ile mozna splanowac glowice tak aby podbic komresje ale zeby tloki nie spotkaly sie z zaworami? slyszalem cos o 7-8mm czy to prawda? chcialbym przy okazji pracy nad moim d15z6 zwiekszyc kompresje aby troszku moc sie zwiekszyla bo tlokami raczej ciezko jest doprezyc owa jednostke.A drugie pytanie to jak np sprawdzic ile mozna zebrac z glowicy? jak to wymierzyc? wznios krzywki i glebokosc komory?
chyba bardziej 0,7-0,8 mm, bo bokach glowicy masz wypustki ze znacznikami do ktorych mozna scinac
chyba bardziej 0,7-0,8 mm, bo bokach glowicy masz wypustki ze znacznikami do ktorych mozna scinac
****alem sie wlasnie o to mi chodzilo gdybym zdjal te 0.7mm to ile by to dalo? przy zwyklym planowaniu ile srednio sie zbiera materialu?
przy standardowej obróbce głowicy zbiera się jej około 0.10-0.15 w zależności od tego jak mocna jest krzywa,
Tak wiec ile byscie polecali zebrac z glowicy d15z6 aby bylo spoko i bezpiecznie? bede uzywal uszczelki od d16y8 tej trojwarstwowej
Możesz wyjąć środkową warstwę z uszczelki lub nawet splanować blok, byle bez kolizji. Tu masz kalkulator http://www.zealautowerks.com/dseries.html
Jesli wyjac to trzeba rozwiercic te nity co sa w uszczelce i co potem? da sie to jakos polaczyc tak jak bylo?
Wkładasz po kolei i tyle, tulejki je ładnie wyrównują.
Tak wiec wyjecie tej srodkowej czesci da tyle co planowanie glowicy na 0.5mm? w sumie to bardziej rozsadniejszy wybor
Tak wiec wyjecie tej srodkowej czesci da tyle co planowanie glowicy na 0.5mm?
nie do końca.... da ci mniej wiecej 0.21mm
Konieczna jest wymiana zaworow i prowadnic? czy np mozna zmienic same zawory i je dotrzec? lub stare sprobowac dotrzec aby sie uszczelnily?
jesli nie ma uszkodzen albo zawory nie sa krzywe to mozna smialo dotrzec stare. Chyba ze jest juz duzy luz na prowadnicach zaworowych to wtedy wymieniaj
Auto ma w granicach 200tys km przejechane co do sprezania to po 14.5bara na kazdy cylider ale pije olej dosc znacznie ale nie kopci o dziwo moze dlatego ze mam kata nw w kazdym badz razie bede go rozbieral i skladal na czesciach od haparts razem z minime d16 i wole sie dopytac
W glowicy Z6 co ostatecznie wyremontowałem zawory trzymajac za grzybek ruszaly sie odczuwalnie na boki- co dziwne we wszystkich tak bylo,
Po dostarczeniu do szlifierni gosciu mowil ze raczej rzadko padaja prowadnice w tych glowicach, ale po dniu zadzwonil ze praktycznie wszystkie wywalone byly:/ i do kosztów doszlo ponad 200 zl za prowadnice...wszystko zalezy w jakim masz stanie glowice.
W takim razie to okaze sie po rozebraniu bo zostanie moja glowica od d15 tylko klawiatura i walek bedzie z6 zeby niepotrzebnie nie odprezac.Zaloze tez sprezynki i talerzyki od z6 bo niby sa mocniejsze
Konieczna jest wymiana zaworow i prowadnic?
Mierzysz czujnikiem zegarowym luz zaworu w prowadnicy oraz bicie i na tej podstawie będziesz wiedział co masz zrobić. Limity są w serwisówce
Dobra teraz pytanie jak z panewkami jesli planuje doprezenie i te ktore mam nie wala nie stukaja to wymieniac czy nie? mysle zeby zakupic zielone listki autogauge i zobaczyc jak z nimi jest jesli beda trzymaly norme to wytrzymaja ta granice 150km ktore ''moge'' uzyskac po moich modach? a jesli wymieniac to jakie polecacie? bo jak tak czytam forum to widze ze co temat to inna opinia myslalem nad:
-King Racing panewki główne 287,00zl
-King Racing panewki korbowodowe 197,00zl
Co o tym sadzicie? ciekawi mnie gdzie moge dostac oem panewki i w jakiej cenie? patrzylem u jarusa i na haparts ale nic takiego nie ma
Oem tylko w serwisie i uwierz ze cena Cię zabije
Jak na obecnych panewkach nie ma przytarc i żadnych innych dziwnych śladów to zostaw je , tylko nie pomyl poszczególnych panewek jak byś przypadkiem silnik rozbieral.. dla pewności podpisz je sobie markerem czy cos
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Oem tylko w serwisie i uwierz ze cena Cię zabije
Jak na obecnych panewkach nie ma przytarc i żadnych innych dziwnych śladów to zostaw je , tylko nie pomyl poszczególnych panewek jak byś przypadkiem silnik rozbieral.. dla pewności podpisz je sobie markerem czy cos
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Dzieki za odpowiedz tak sie domyslalem wlasnie hmmm pojawialy sie opinie na forum ze wykrecenie i skrecenie starych panewek moze spowodowac ze padna prawda czy mit? oczywiscie jak ktos zrobi po druciarsku z piaskiem na panewce to rozumiem ale w dobrych czystych warunkach chyba nie ma to takiego wplywu?
Dzieki za odpowiedz tak sie domyslalem wlasnie hmmm pojawialy sie opinie na forum ze wykrecenie i skrecenie starych panewek moze spowodowac ze padna prawda czy mit? oczywiscie jak ktos zrobi po druciarsku z piaskiem na panewce to rozumiem ale w dobrych czystych warunkach chyba nie ma to takiego wplywu?
Przecież inspekcja panewek to normalna sprawa jak się kupuje słupek itd.. możesz składać śmiało tylko tak jak piszesz.. zero syfu itd i we właściwej kolejności a najlepiej to zdejmij z jednego korbowodu - obadaj sytuacje - złóż pamiętając o odpowiedniej siłę dekrecenia stopki korbowodu.. bez klucza dynamometrycznego nie podchodź ;)
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Klucz dynamometryczny wiadomo cały osprzet bedzie oraz oczywiscie niezbedny manual
No to powodzenia w działaniu ;) nie żałuj oleju podczas składania [emoji41]
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
A wlasnie co do oleju jaki bedzie odpowiedni na pierwsze uruchomienie? a co do montazu elementow to bedzie uzywany lubrykant do skladania silnikow czy jak to tam sie nazywa ;p
No ja tez skladalem na Millers assembly lube
Na pierwszy odpał kup jakiś najtańszy półsyntetyk, odpal furę niech pochodzi z 20 minut na biegu jałowym, sprawdź czy nie ma wycieków , później przejażdżka 30-50km , zlewasz olej , zalewasz albo millersa do docierki albo znów półsyntetyk , robisz kolejne 800km nie katujac fury i później to juz olej docelowy
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Dobra teraz pytanie jak z panewkami
Tak samo jak z zaworami. Ocena wizualna, jeśli wyglądają dobrze to pomiary paskami i na tej podstawie decyzja.
Panewki najlepiej OEM, w haparts dostaniesz trochę taniej, rozmiar dobierasz po oznaczeniu wybitym na bloku i na danym łożysku.
Ja robię tak że pakuje ACL D tam gdzie pasowanie wychodzi jak trzeba, a jak mam za luźno lub za ciasno to pakuje OEM. Moim zdaniem to najlepszy kompromis cena/trwałość.
pojawialy sie opinie na forum ze wykrecenie i skrecenie starych panewek moze spowodowac ze padna prawda czy mit?
Oczywiście że prawda - Zdzichu demontuje wszystkie panewki, wrzuca razem do wiadra a potem zakłada w przypadkowej kolejności i fuck-up gotowy :)
Nic się nie stanie jeśli złożysz tak jak były.
No ja tez skladalem na Millers assembly lube
Na pierwszy odpał kup jakiś najtańszy półsyntetyk, odpal furę niech pochodzi z 20 minut na biegu jałowym, sprawdź czy nie ma wycieków , później przejażdżka 30-50km , zlewasz olej , zalewasz albo millersa do docierki albo znów półsyntetyk , robisz kolejne 800km nie katujac fury i później to juz olej docelowy
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Każdy ma na to jakąś teorie. Ja składam na smarowidło do składania silników, zalewam normalnie 5w40 jak producent przykazał. Jazda normalna bez pałowania. Wymiana dopiero po kilku tyś. km jak olej zaczyna zmieniać kolor.
Jeśli masz dobre pasowanie i nie zakładasz nadwymiarowych tłoków, to nie ma się co docierać.
Tłoki nie beda zmieniane poniewaz nie ma chyba takowych do doprezania o ile dobrze wiem jedynie zostana zmienione pierscienie na nowe TPR uszczelki uszczelniacze kazda *******ka zostanie zakupiona na haparts zeby nie bylo przypadlu z jakoscia
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.