PDA

Zobacz pełną wersję : Honda Civic Mb1 1.5 Vtec kupno



Alsoon
01-08-16, 17:48
Witam
Z góry przepraszam jeżeli to nie jest dział na ten post ale jestem pierwszy raz na forum i nie byłem pewny gdzie to umieścić lub jeżeli taki temat był zawarty, a ja się nie doszukałem.
Mam plany kupić w bliskim czasie swój pierwszy samochód. W oko wpadła mi Honda Civic Mb1 1.5 Vtec 115KM , jak się nie mylę jest to VTEC-E.
Czytałem o tym silniku ale w Civic HB, a nie wiem jak się to wygląda w MB, pytanie do was jak się silnik sprawuje czy jest awaryjny no i kluczowe pytanie jak to wygląda z dynamiką i zrywnością auta bo niby to VTEC, a niby nie.
Pozdrawiam i czekam na konkretną odpowiedź z pomocą :)

kazik2_h9w3
01-08-16, 17:52
Jak to ma byc Twoje pierwsze auto to w zupełności wystarczy a jak braknie mocy to jest kilka sposobow na poprawienie osiagow
No niestety mb jest cięższy wiec bedzie wolniejszy od ek

Alsoon
01-08-16, 18:13
Jak sprawa wygląda jeszcze z silnikiem 1.6 VTEC 125km z tego co się dowiedziałem to w HB i Coupe był świetny i mało awaryjny , tylko nie wiem jak to z MB.
Jeszcze jak znajdzie się posiadacz danego modelu to prosił bym o jakieś wskazówki co sprawdzać przy zakupie auta.

MM63
01-08-16, 18:29
W MB1 nie było silnika 1.5 115KM tylko albo D16Y3 115KM, albo D16Y2 125KM.
Jedyne econo które wygląda jak MB1 to D15Z3 90KM, oznaczenie MA9.

Wszystkie silniki w tych autach są bezawaryjne.

kazik2_h9w3
01-08-16, 18:52
Słuszne spostrzeżenie

Suflarez
01-08-16, 22:18
U mnie w MB9 (Aerodeck) silnik D15Z8 (114 KM) sprawuje się świetnie, jeśli chodzi o ekonomię - na trasie potrafi się zmieścić w 7 litrów LPG. Gorzej jeśli chodzi o osiągi, nie wiem jaka skrzynia siedzi w tamtym, ale u mnie długie biegi sprawiają, że trzeba często redukować przy wyprzedzaniu. Jeśli chodzi o awaryjność, to od 8 lat tylko regulacja zaworów, wymiany oleju i rozrządu, raz wymiana uszczelki pod deklem (nie pod głowicą) wcześniej nie wiem, jak było.

Alsoon
01-08-16, 23:37
Dzięki za odpowiedzi! jeszcze pytanie co do silnika 1.6 VTEC 125km ? ktoś posiada go w tej budzie ?

bartek_levis
02-08-16, 13:37
co do vtec-e d15z6 i d15z8 to wady są dwie ale nie drogo da się je usunąć, pierwsza to skrzynia ta fabryczna zdecydowanie za długie ma przełożenia więc najlepiej założyć ta od d14a8 - tania i zdecydowanie lepsza, druga kolektor z katalizatorem wymiana na 4-2-1 zdecydowanie poprawia dynamikę tego silnika zwłaszcza podczas jazdy po mieście słabo idzie z dołu na serii. poza tym silnik jest bardzo spoko na trasie da się zejść na ok 7 L LPG na 100 km a w mieście raczej cały czas poniżej 10 nawet podczas jazdy z klimą.

MichałCK
02-08-16, 15:03
Dzięki za odpowiedzi! jeszcze pytanie co do silnika 1.6 VTEC 125km ? ktoś posiada go w tej budzie ?

pewnie, że ktoś go posiada.